Виско перка - разпадна се и помля колата!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
14 мнения
• Страница 1 от 1
- TRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Виско перка - разпадна се и помля колата!
Любопитно ми е случвало ли се е това на някой друг и какви поражения е имало? Като изключим това, че пластмасата може да е остаряла, трябва ли да търся някаква друга причина за това нещастие? Чувал съм подобни страшни истории след счупвне на демпферната шайба, но при мен изглеждат различно нещата.
Щетите на пръв поглед са - счупена перка (май тя е първопричината), счупен дифузьор, сцепен радиатор, счупена кора над двигателя, почти перфориран преден капак ... Като гледам по какви места има парчета от тази перка сигурно и по турбопътищата ще има щети и кой знае още къде
След първоачалния шок си мислих, че демферната шайба е изхвърчала, ама не - на мястото си е!
Щетите на пръв поглед са - счупена перка (май тя е първопричината), счупен дифузьор, сцепен радиатор, счупена кора над двигателя, почти перфориран преден капак ... Като гледам по какви места има парчета от тази перка сигурно и по турбопътищата ще има щети и кой знае още къде
След първоачалния шок си мислих, че демферната шайба е изхвърчала, ама не - на мястото си е!
- baitun
- ентусиаст
- Мнения: 1182
- Регистриран на: 23.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е36
- Мечтае да кара: Е46 М3
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
Мой познат имаше същия проблем и щети преди около 2-3 години-капак, дифузьор
- TRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
baitun написа:Мой познат имаше същия проблем и щети преди около 2-3 години-капак, дифузьор
На дебелия маркуч, който отива в AGR-а, на снадката между маркуча и тръбата малко преди завоя има парче пластмаса от перката! На схемата от този линк, между 6 и 7 има стоманена скоба. Навряло се под нея и е скъсало този дебел гумен маркуч! Бесен съм й на тази кола, нито стотинка не съм спестил откъм поддръжка, не го заслужавам това
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
TRR написа:Любопитно ми е случвало ли се е това на някой друг и какви поражения е имало? Като изключим това, че пластмасата може да е остаряла, трябва ли да търся някаква друга причина за това нещастие? Чувал съм подобни страшни истории след счупвне на демпферната шайба, но при мен изглеждат различно нещата.
Щетите на пръв поглед са - счупена перка (май тя е първопричината), счупен дифузьор, сцепен радиатор, счупена кора над двигателя, почти перфориран преден капак ... Като гледам по какви места има парчета от тази перка сигурно и по турбопътищата ще има щети и кой знае още къде
След първоачалния шок си мислих, че демферната шайба е изхвърчала, ама не - на мястото си е!
Наистина искренно съжлявам за случилото се! Макар да си го разказал доста ...(комично). Според мен една от причините е водната помпа или разбалансиран виско съединител,честно казано не разбрах дали пластмасата се е отчупила от захвата си или ...нещо друго се е скъсало. Хубаво е при монтаж да смениш и водна помпа и виското за да не си блъскаш главата наново.
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
Колега, кога е сменяно виското ?
И каква е марката на самото виско ??
При нараняване/отчупване на някоя от лопатките на перката също е възможен подобен дисбаланс, който при по-висока скорост води до жестоко дебалансиране и отчупване от захващащите болтове на самата перка...
И каква е марката на самото виско ??
При нараняване/отчупване на някоя от лопатките на перката също е възможен подобен дисбаланс, който при по-висока скорост води до жестоко дебалансиране и отчупване от захващащите болтове на самата перка...
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
TRR написа:Любопитно ми е случвало ли се е това на някой друг и какви поражения е имало? Като изключим това, че пластмасата може да е остаряла, трябва ли да търся някаква друга причина за това нещастие? Чувал съм подобни страшни истории след счупвне на демпферната шайба, но при мен изглеждат различно нещата.
Щетите на пръв поглед са - счупена перка (май тя е първопричината), счупен дифузьор, сцепен радиатор, счупена кора над двигателя, почти перфориран преден капак ... Като гледам по какви места има парчета от тази перка сигурно и по турбопътищата ще има щети и кой знае още къде
След първоачалния шок си мислих, че демферната шайба е изхвърчала, ама не - на мястото си е!
За съжаление се е случвало:
viewtopic.php?f=7&t=206428&p=3677323&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p3677323
- TRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
Колата вече е в сервиз, изглежда радиатора е здрав, скъсан е един маркуч към термостатите и парното и от там е изтекъл антифриза. Маркуча не ми изглежда да е от евтините, но здраве да е ... Освен това е смачкана алуминиевата тръба от кулера към колектора (ще се сменя с II употреба, че е скъпа), ще се сменят и маркучите по същото трасе - и по тях има поражения, пък и изглеждат напукани вече ...
Комично, комично, колко да е комично? Малко ме изби на сарказъм след като ми поотмина яда.
Виското ще се смени със ... старото ми виско, и без това май не беше за смяна. Ще наглеждам температурите известно време и ако са добре ще си го оставя. Всъщност като бонус ще се сменя и термостата на AGR-а (няма връзка със случая), така че всичко по охладителната система ще се изясни в скоро време. Пластмасата на перката се е разхвърчала от виското, но нисля че причината е, че перката е опряла в дифузьора.
Каква е връзката с водната помпа? Наистина не разбирам как тя ще доведе до този проблем. Иначе купих колата преди около 2 години и помпата беше чисто нова (както и много други неща по колата), не съм минал много километри от тогава.
Виското е марка SWAG, купено е от човек от форума, но няма да му казвам името - не мисля че е виновен. Иначе го смених миналата година, минал съм около от 8-9000 km от тогава. Edit: става дума за ново виско от продавач от форума, не за втора употреба.
От самото начало това виско вие доста, очаквах да утихне, ама ... Според майстора причината е точно в него - стои постоянно зацепено, а перката се измята като се натовари и в един момент не е издържала. По дифузьора имам една протрита зона, а не съм чул други шумове, така че вероятно преди да гръмне перката се е изметнала дотолкова че е опряла в дифузьора и се е пръснала. В този ред на мисли - дали е добре да слагам втора употреба перка? Новата ще е по-еластична, но пък качеството на новите части май не е много добро.
Ако имаше наранена лопатка предполагам щеше да има виене с някаква цикличност (заради дисбаланса), а при мен го нямаше. Мисля, че за момент са се случили нещата.
Идентично изглеждат нещата и при мен. Много ме е яд за капака, направо щях да почина като го видях! А май не подлежи на ремонт и там ще хвръкнат едни пари ...
atsalov написа:Наистина искренно съжлявам за случилото се! Макар да си го разказал доста ...(комично). Според мен една от причините е водната помпа или разбалансиран виско съединител,честно казано не разбрах дали пластмасата се е отчупила от захвата си или ...нещо друго се е скъсало. Хубаво е при монтаж да смениш и водна помпа и виското за да не си блъскаш главата наново.
Комично, комично, колко да е комично? Малко ме изби на сарказъм след като ми поотмина яда.
Виското ще се смени със ... старото ми виско, и без това май не беше за смяна. Ще наглеждам температурите известно време и ако са добре ще си го оставя. Всъщност като бонус ще се сменя и термостата на AGR-а (няма връзка със случая), така че всичко по охладителната система ще се изясни в скоро време. Пластмасата на перката се е разхвърчала от виското, но нисля че причината е, че перката е опряла в дифузьора.
Каква е връзката с водната помпа? Наистина не разбирам как тя ще доведе до този проблем. Иначе купих колата преди около 2 години и помпата беше чисто нова (както и много други неща по колата), не съм минал много километри от тогава.
Dimitroff написа:Колега, кога е сменяно виското ?
И каква е марката на самото виско ??
При нараняване/отчупване на някоя от лопатките на перката също е възможен подобен дисбаланс, който при по-висока скорост води до жестоко дебалансиране и отчупване от захващащите болтове на самата перка...
Виското е марка SWAG, купено е от човек от форума, но няма да му казвам името - не мисля че е виновен. Иначе го смених миналата година, минал съм около от 8-9000 km от тогава. Edit: става дума за ново виско от продавач от форума, не за втора употреба.
От самото начало това виско вие доста, очаквах да утихне, ама ... Според майстора причината е точно в него - стои постоянно зацепено, а перката се измята като се натовари и в един момент не е издържала. По дифузьора имам една протрита зона, а не съм чул други шумове, така че вероятно преди да гръмне перката се е изметнала дотолкова че е опряла в дифузьора и се е пръснала. В този ред на мисли - дали е добре да слагам втора употреба перка? Новата ще е по-еластична, но пък качеството на новите части май не е много добро.
Ако имаше наранена лопатка предполагам щеше да има виене с някаква цикличност (заради дисбаланса), а при мен го нямаше. Мисля, че за момент са се случили нещата.
zvetiko написа:За съжаление се е случвало:
viewtopic.php?f=7&t=206428&p=3677323&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p3677323
Идентично изглеждат нещата и при мен. Много ме е яд за капака, направо щях да почина като го видях! А май не подлежи на ремонт и там ще хвръкнат едни пари ...
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
Просто като идея - според мен другите неща, които са заминали покрай перката не може ли да ги минеш по каско? Очевидна повреда, която не е нанесена в следствие на амортизация. Според мен може да минеш по каско, най-малкото може да питаш.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- TRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
JTD написа:Просто като идея - според мен другите неща, които са заминали покрай перката не може ли да ги минеш по каско? Очевидна повреда, която не е нанесена в следствие на амортизация. Според мен може да минеш по каско, най-малкото може да питаш.
Покриват ли щети от техническа неизправност? Намирам разни точки за пожари и експлозии, възникнали при покой или при запалване, но за моя случай май няма вариант да ми платят Иначе след хвръкнали пеперуди би трябвало всичко след колектора да плащат
Предполагам има разни варианти да взема пари за предния капак, ама ...
UP: Колеги някой може ли да ми каже дали щети като тази са поправими, или ще ми трябва нов капак?
Снимката е от линка на линка, който даде zvetiko, моята кола не е при мен за да я снимам, но изглежда по подобен начин (или малко по-зле).
- rve
- ///Мтусиаст
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 16.04.2010
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: ///М3 и още нещо
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
Виско слагайте само оригинално. С нещо, което те оставя на път и може да направи такива поразии си е направо руска рулетка с разни евтини алтернативи. Преди 2 години ми се случи това
Дори не разбрах кога е станало. Просто ми засвири една ролка и тогава забелязах липсата на една лопатка. Виското беше заминало т.е. охлабило. Тия бели стават точно като заминава виското, затяга яко преди да охлаби и тогава кеф ти капаци кеф ти радиатори. Аз минах метър. Взех си оригинално (към 400лв. май беше), а ми предлагаха и Hella за около 170лв.
Дори не разбрах кога е станало. Просто ми засвири една ролка и тогава забелязах липсата на една лопатка. Виското беше заминало т.е. охлабило. Тия бели стават точно като заминава виското, затяга яко преди да охлаби и тогава кеф ти капаци кеф ти радиатори. Аз минах метър. Взех си оригинално (към 400лв. май беше), а ми предлагаха и Hella за около 170лв.
- TRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
rve написа:Преди 2 години ми се случи това ...
Това не се ли усеща, не вие ли по особен начин? Добре, че не ти е направило някаква мизерия.
Колега, колата от снимката в подписа твоя ли е? 99% съм сигурен, че я видях тези дни в София - или е тя, или беше с много сходен номер EH7227** - бях далече и последните символи не ги видях.
- Atsalov
- Ацалов
- Мнения: 3412
- Регистриран на: 16.03.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Колело
- Мечтае да кара: Лодка в морето
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
TRR написа:Колата вече е в сервиз, изглежда радиатора е здрав, скъсан е един маркуч към термостатите и парното и от там е изтекъл антифриза. Маркуча не ми изглежда да е от евтините, но здраве да е ... Освен това е смачкана алуминиевата тръба от кулера към колектора (ще се сменя с II употреба, че е скъпа), ще се сменят и маркучите по същото трасе - и по тях има поражения, пък и изглеждат напукани вече ...atsalov написа:Наистина искренно съжлявам за случилото се! Макар да си го разказал доста ...(комично). Според мен една от причините е водната помпа или разбалансиран виско съединител,честно казано не разбрах дали пластмасата се е отчупила от захвата си или ...нещо друго се е скъсало. Хубаво е при монтаж да смениш и водна помпа и виското за да не си блъскаш главата наново.
Комично, комично, колко да е комично? Малко ме изби на сарказъм след като ми поотмина яда.
Виското ще се смени със ... старото ми виско, и без това май не беше за смяна. Ще наглеждам температурите известно време и ако са добре ще си го оставя. Всъщност като бонус ще се сменя и термостата на AGR-а (няма връзка със случая), така че всичко по охладителната система ще се изясни в скоро време. Пластмасата на перката се е разхвърчала от виското, но нисля че причината е, че перката е опряла в дифузьора.
Каква е връзката с водната помпа? Наистина не разбирам как тя ще доведе до този проблем. Иначе купих колата преди около 2 години и помпата беше чисто нова (както и много други неща по колата), не съм минал много километри от тогава.Dimitroff написа:Колега, кога е сменяно виското ?
И каква е марката на самото виско ??
При нараняване/отчупване на някоя от лопатките на перката също е възможен подобен дисбаланс, който при по-висока скорост води до жестоко дебалансиране и отчупване от захващащите болтове на самата перка...
Виското е марка SWAG, купено е от човек от форума, но няма да му казвам името - не мисля че е виновен. Иначе го смених миналата година, минал съм около от 8-9000 km от тогава. Edit: става дума за ново виско от продавач от форума, не за втора употреба.
От самото начало това виско вие доста, очаквах да утихне, ама ... Според майстора причината е точно в него - стои постоянно зацепено, а перката се измята като се натовари и в един момент не е издържала. По дифузьора имам една протрита зона, а не съм чул други шумове, така че вероятно преди да гръмне перката се е изметнала дотолкова че е опряла в дифузьора и се е пръснала. В този ред на мисли - дали е добре да слагам втора употреба перка? Новата ще е по-еластична, но пък качеството на новите части май не е много добро.
Ако имаше наранена лопатка предполагам щеше да има виене с някаква цикличност (заради дисбаланса), а при мен го нямаше. Мисля, че за момент са се случили нещата.zvetiko написа:За съжаление се е случвало:
viewtopic.php?f=7&t=206428&p=3677323&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%BA%D0%BE#p3677323
Идентично изглеждат нещата и при мен. Много ме е яд за капака, направо щях да почина като го видях! А май не подлежи на ремонт и там ще хвръкнат едни пари ...
Връзката на помпата с виското е че то седи на ролката на помпата и така определя температурата и силата на оборотите си.А се сменя заради това че е износващ се детайл.Проблемите които може да създаде в последствие помпата ще ти се видят доста по големи от тези сега.Така или иначе ти е разглобена там си го направи наведнъж,иначе после майстора пак пари ще иска за повторно разглабяне.А колкото до марката на виското ,то само оригинално или Бехр. Иначе знаеш последствията за съжаление.
- TRR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 136
- Регистриран на: 9.04.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320dA '02; Yamaha FZ6S ABS
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
atsalov написа:Връзката на помпата с виското е че то седи на ролката на помпата и така определя температурата и силата на оборотите си.А се сменя заради това че е износващ се детайл.Проблемите които може да създаде в последствие помпата ще ти се видят доста по големи от тези сега.Така или иначе ти е разглобена там си го направи наведнъж,иначе после майстора пак пари ще иска за повторно разглабяне.А колкото до марката на виското ,то само оригинално или Бехр. Иначе знаеш последствията за съжаление.
Благодаря, не го съобразих това.
Re: Виско перка - разпадна се и помля колата!
Абсолютно същата история ми се случи и на мен снощи. При студен старт и форсиране на двигателя (хем не го правя по принцип, но..). Ще сменя и водната помпа и виското, та дано не се повтори отново, че и радиатора стана на решето.
14 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани