Перка радиатор
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
12 мнения
• Страница 1 от 1
Перка радиатор
Колеги знае ли някой как да си проверя работи ли перката на радиатора и ако има някакви датчици каде са.Оня ден ми се спука разширителното казанче (незнам причината) и колата прегря.Смених помпа (нищо и нямаше) сега е наред термостат,незнам кво друго да сменя и каква е процедурата по смяната на антифриза.Запоознат сьм като цяло,но....Колата е е46 318и 1.9 Благодаря предварително
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Перка радиатор
Колега аз като оставя колата след като е достигнала оптимална та си температура на двигателя на едно място на свободен ход и от време на време се чува перката как се върти за момент и спира та чува се не е безшумна
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
Re: Перка радиатор
hacker4eto1 написа:Колега аз като оставя колата след като е достигнала оптимална та си температура на двигателя на едно място на свободен ход и от време на време се чува перката как се върти за момент и спира та чува се не е безшумна
Да помоля следващите такива остроумници да си запазят мненията за тях,ако незнаеш нещо трай си там и не се обаждай.СИГУРНО ,за да попитам как да провяря(остроумнико)перката дали работи,сьм видял,че минава средата и не се включва,а по горе сьм писал ,че прегря.Подобни специалисти да си спестят мненията за тях,или няма смисьл да се пише(седялл си той в колата и слшал перката) я гледай ти.
Re: Перка радиатор
От такива като теб тези форуми стават безмислени (четеш...четеееееш и само бисери),затова и хората не си правят труда да четат,а направо си питат,за да си спестят време от четене на безмислени коментари.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Перка радиатор
Не е много хубаво да се режеш така на колегите... той просто ти е дал идея (каквато и да е тя). Ако не те кефи - подминаваш. Това е.
Si non confectus, non reficiat.
- NicKo_8
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 320d,Peugeot 407SW
- Мечтае да кара: BMW E61
Re: Перка радиатор
Човека ти е дал идея,как най-просто да провериш дали перката ти включва.А ти казваш,че минава средата и не включва.Май сам си отговаряш на въпроса,че перката ти не работи.Но най-сигурно ще разбереш,като закачите колата на диагностика.На перката могат да се пускат тестове.По-добре дай още някой лев на някой да ти я закачи,от колкото да я прегрееш пак.
The Power of Dreams!
Re: Перка радиатор
Zagy написа:Не е много хубаво да се режеш така на колегите... той просто ти е дал идея (каквато и да е тя). Ако не те кефи - подминаваш. Това е.
Колега Заги,ако хвьрлиш 500-600лв на вятьра и ти каже някой,че перката не е безшумна,няма да ти е до толерантност кьм който и да е колега от форума(незнаеш нещо не се обаждаш)идеята като идея добре.Фрума е пьлен с подобни бисери.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перка радиатор
mpower75 написа:От такива като теб тези форуми стават безмислени (четеш...четеееееш и само бисери),затова и хората не си правят труда да четат,а направо си питат,за да си спестят време от четене на безмислени коментари.
Най-сигурното е закача се на диагностика и с ГТ1 се пуска тест на перката той е много добър защото освен, че разбираш дали изобщо работи другото, което е ти тества и скоростите.
Но може и без компютър ако нямаш под ръка вадиш буксата на перката и взимаш един мултицет като работи колата и е пуснат климатика там там имаш три кабела червен, кафяв и черен със зелоно той е най-тинкия, между кафявия и червения трябва да имаш 12 волта, между кафявия и тънкия зелено със черно от 3 до 6 волта това ти е управляващия сигнал от екуто на колата.
Имаш ли ги тези два сигнала тогава перката не работи и тругото което е като я извадиш перката от колата и е закачена на буксата и мериш директно на мотора т.е след управлението трябва да имаш 12 волта, като изгори модула обикновенно пуска два плюса и мотора няма как да работи.
И на последно място ако си от София пиши и ще ти я проверя няма яд.
Re: Перка радиатор
oci написа:mpower75 написа:От такива като теб тези форуми стават безмислени (четеш...четеееееш и само бисери),затова и хората не си правят труда да четат,а направо си питат,за да си спестят време от четене на безмислени коментари.
Най-сигурното е закача се на диагностика и с ГТ1 се пуска тест на перката той е много добър защото освен, че разбираш дали изобщо работи другото, което е ти тества и скоростите.
Но може и без компютър ако нямаш под ръка вадиш буксата на перката и взимаш един мултицет като работи колата и е пуснат климатика там там имаш три кабела червен, кафяв и черен със зелоно той е най-тинкия, между кафявия и червения трябва да имаш 12 волта, между кафявия и тънкия зелено със черно от 3 до 6 волта това ти е управляващия сигнал от екуто на колата.
Имаш ли ги тези два сигнала тогава перката не работи и тругото което е като я извадиш перката от колата и е закачена на буксата и мериш директно на мотора т.е след управлението трябва да имаш 12 волта, като изгори модула обикновенно пуска два плюса и мотора няма как да работи.
И на последно място ако си от София пиши и ще ти я проверя няма яд.
Колега,благодаря ти много за изчерпателния отговор,още довечера ще проверя.Несьм от София,ако бях щях да се вьзползвам сьс сигурност от услугите ти.Благодаря
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Перка радиатор
Ако сменяш перка да е от феслифт. Управлението е разглобяемо и е по здрава. Термостата можеш да го провериш след като оправиш проблема с охлаждането. От скрито меню гледаш температурата на антифриза. Трябва да е в следният цикъл: минимални градуси 100/102гр.-104/105гр. преката се включва. Още един начин за проверка на термостат. На свободна скорост около 80км/ч. на скрито меню, температурата на охлаждащата течност не трябва да пада под 95гр. Третият начин е като вдигне 104/105гр. да провериш маркуча на термостата дали е топъл / горещ.
Re: Перка радиатор
vavilon написа:Ако сменяш перка да е от феслифт. Управлението е разглобяемо и е по здрава. Термостата можеш да го провериш след като оправиш проблема с охлаждането. От скрито меню гледаш температурата на антифриза. Трябва да е в следният цикъл: минимални градуси 100/102гр.-104/105гр. преката се включва. Още един начин за проверка на термостат. На свободна скорост около 80км/ч. на скрито меню, температурата на охлаждащата течност не трябва да пада под 95гр. Третият начин е като вдигне 104/105гр. да провериш маркуча на термостата дали е топъл / горещ.
Благодаря колега
Re: Перка радиатор
oci написа:mpower75 написа:От такива като теб тези форуми стават безмислени (четеш...четеееееш и само бисери),затова и хората не си правят труда да четат,а направо си питат,за да си спестят време от четене на безмислени коментари.
Най-сигурното е закача се на диагностика и с ГТ1 се пуска тест на перката той е много добър защото освен, че разбираш дали изобщо работи другото, което е ти тества и скоростите.
Но може и без компютър ако нямаш под ръка вадиш буксата на перката и взимаш един мултицет като работи колата и е пуснат климатика там там имаш три кабела червен, кафяв и черен със зелоно той е най-тинкия, между кафявия и червения трябва да имаш 12 волта, между кафявия и тънкия зелено със черно от 3 до 6 волта това ти е управляващия сигнал от екуто на колата.
Имаш ли ги тези два сигнала тогава перката не работи и тругото което е като я извадиш перката от колата и е закачена на буксата и мериш директно на мотора т.е след управлението трябва да имаш 12 волта, като изгори модула обикновенно пуска два плюса и мотора няма как да работи.
И на последно място ако си от София пиши и ще ти я проверя няма яд.
При мене на място седи на около 108 - 109 градуса стабилно без климатика и между черния и кафявия е 3.4-3.8V.
В началото като запалих преди да тръгне перката беше 1.85V, т.е. под 3V ?!
Като включа климатика и понякога пада на 1.82V, което не знам какво да мисля ?! еку-то ?
И още една странност по едно време спря перката и замерих и беше 4.3V при 109 градуса - от тук не знам дали да отсъдя направо, че трябва да сменя перката?
(27 градуса е навън)
12 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани