Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Здравейте колеги ще ви запозная с моят проблем който ме хвърли малко в размисли Бимата ми е 328 купе 2000г. ..Да си кажа колата не обичам да я водя по сервизи обичам аз да си я пипам,за това си купих и кабел за диагностика..
На кратко моят проблем беше ,че когато запаля колата двигателя започва да тресе много сериозно вибрациите по скоростният лост бяха доста силно изразени.Когато колата загрее вибрациите не спряха а дори се случваше да иска да загасне двигателя.
Ето видео как работи двигателя при напълно загрял двигател на пресекулки макар да не се чува много на клипа...
http://vbox7.com/play:6d2dd1b8dc
Свързах кабела с лаптопа и ми излезе това.
203 Lambda control bank 2 control block
202 Lambda control bank 1 control block
227 Lmabda control tolerance Bank 1 too big
228 Lmabda control tolerance Bank 2 too big
18 Signal Camshaft sensor Outlet
Чувствах двигателя се едно работи на по малко цилиндри:
Един път ми набива грешка в цилиндър 2
След малко в цилиндър 4.. и така ги редуваше всички..
Смених първо Camshaft sensor Outlet.. И единственото което стана е ,че колата спря да записва грешка номер 18
След това реших да сменя Клапана за картерните газове или (CCV)както и всички маркучи към него..
Ето и работата която свърших реших да заснема стъпките понеже има колеги които са със м52 и м54 и при тях смяната е доста как да кажа Чупи пръсти и псувай...
Моята Болна Бима :
м52 красивият 6 так
След като махнем филтъра пристъпваме към болтовете.
Следващата стъпка е да махнем корпуса за филтъра да махмем тапите на пластмасата и да развием 2 та болта .
Тук съм махнал покриващата пластмаса и първото което видях е един пукнат маркуч. който излиза от въпросният клапан..
Въпросната пукнатина..
След като видях тази пукнатина се надъхах да продължа на татък
Тук съм махнал Въздушният филтър и пристъпвам напред към Дебитомера
Насочвам се към махането на въпросната термоизолация за хидравликата правете го с ръкавици понеже е покрита с минерална вата ли незнам ... много сърби..
След като я махнах се насочих към Диса клапата.
Тук съм я свалил и прегледах я отваря си добре затваря добре стегнато работи няма луфт.. главният причинител при подаване на леко газ двигателя леко да Съска... казвам главния
понеже при мен проблема се реши след като изчистих от нагар отвора в който влиза зеленият О-ринг.
След което махнах Гумените маншони към Дросела.
Дросела ми е чистен преди 2 месеца за това изглежда така чистен а преди да го изчистя имаше доста нагар и чернилка...както и стъпковият също е чистен
При мен дросела е със жило внимателно подхождайте тук,че после ще има настройки трябва леко да развъртите горната пластмаса за да отпуснете жилото от дросела и след това да може да го изкарате от стойката..
Следва да развъртим тази гайка както и другата под дросела за да освободим място да бърникаме за смяната на клапана.
Внимавайте със въпросната черна жичка с кабелната обувка да не я забравите
Следващата стъпка е да махнем болта на щеката за маслото за да може да я завъртим леко на страни,за да не пречи..Някой я огъват смелоо на страни аз не съм фен на силата
Тук съм махнал Дроселната клапа и да ви кажа неприятна гимнастика е с много поздрави на майката на Гюнтер ,че го е измислил така
Има и О-пръстен при мен остана на двигателя ,да не го забравите там махате го и го слагате в канала на дросела ,чак тогава го слагате пак.
Дросела се откача от Жилото за газта като се махне топчето от цокъла а като се слага трябва да се чуе Пук..
Тук се вижда вече и клапана.. реших да махна вакумната тръбичка номер 6 от схемата.. но ми остана в ръката..
Сега започваме да откопчаваме маркучите от по горната схема.
Тук съм махнал щеката за маслото понеже от клапана маслото което е отделено се връща в картера и се случва доста ,често там да се трупа най-много боклук като майонеза и да се задръсти
За това аз я свалих и промих..
След това с напипване се виждат къде влизат 2 та болта (шестостен) доста игра е докато се развъртят поне ако нямате като мен правилният инструмент
Тук съм свалил въпросният клапан,като единият този навитият маркуч няма как да го извадите без да го счупите.. за това задължително си го купете него ... другите по може да се извадят но е препоръчително да смените маркучите..
Ето мазгата която се образува..
Ето целият комплект с номерата на маркучите който ви трябват.
Аз взех само тези неща благодарение на колегата Lavitan
Oстаналите 2 маркуча с каталожни номера 11157532649 и вакумното маркуче 11727545323 можете да ги намерите в близката железария като няма да ви земат повече от 5 лева за 2 та
Следва най-трудното а именно да сложите клапана обратно.. Аз го сложих със този извитият маркуч понеже сглобката там става ,чрез въртене и ако не го направите както трябва маркуча ще се извади..Пригответе си 10 минути пак поздрави на Гюнтер и чупене на пръсти докато го сложите
Трудно се промушва през колекторите но не е и невъзможно тук закопчаването става само след като натиснете маркуча и чуете Клик...
Докато махах болтовете на клапана много скърцаха и трудно ги развих за това като ги слагах ги напръсках с този спрей използват го при зававаряне.. смазва много добре и е на силиконова основа болтовете се навиха много по лесно..,а за там колкото по лесно толкова по бързо
Вече монтиран .
Новият маркуч към вануса.
Смяната на пукнатият маркуч..
Тука племенника проявява лщбопитство.
Колеги тук е много простият тест който може да направите за да разберете дали дросела ви е добре почистен просто светнете от едната му страна с фенерче.. когато моят бе мръсен не можех да видя светлината отдолу..
Следва слагането му обратно да не забравите О-пръстена.. хубаво е да се смени но моят е сменян скоро. Първо сложих буксата за дросела след това закачих обратно жилото и чак тогата с доста мъки отново го наместих обратно..
вече на мястоо.
Колеги гледайте да разкачите всички букси който са близо до кабелната кутия понеже докато слагате дросела и го махате трябва да дръпнете леко въпросната кутия ,за това ги разкачете да няма некой проблем после и гледайте да не забравите някой букса след това ,аз щях да забравя да свържа алтернатора.. гледайте много внимателно..
След това си сложих обратно щеката за маслото,като я вадих О-пръстена остана на двигателя за това го махнете от отвора и го сложете на щеката иначе може да го скъсате като го слагате обратно..натиснете хубаво докато отвора на си дойде на мястото където се захваща щеката с болта към двигателя.
Така за следващата операция ще ви е нужен още един човек понеже трябва да се настрой дросела .. единият натиска педала на газта до долу и отпуска докато не се настрой.
При отпуснат педал дросела е затворен при натиснат до края педал дросела е отворен напълно.Ако го стегните много при натискане до край на газта може да повредите дросела за това аз го настроих при натиснат педал до долу да отваря малко под максимално отвореното положение с пръст може да го вдигните до края за да усетите лекият луфт. Настройва се от въпросната врътка на жилото и стопера под педала за газта. ако го разхлабите много може жилото да излезе от гнездото на дросела.. Пипкава работа е но не е кой знае каква философия.
Следваща стъпка е това да не забравите въпросната жичка
После следва вече да сглабяме нещата Прегледайте си хубаво гумените маншони аз на единият имах лека повърхностна пукнатина залепих я със секундно и одарих едно тиксо отгоре .Просто нямах възможност да го сменя..вижда се къде съм го лепнал леко към стъпковият мотор
Този маншон след дебитомера и той бе напукан но него го имах и го смених с нов.
Така и така съм свалил Дебитомера имах спрей одарих му една профилактика
Връщаме предпазната маска.
Сложих тялото и филтъра за копето и сложеният Дебитомер.
Въздушният филтър
Всичко сглобенооо
Колеги в моят клапан имаше още доста живот можех да мина само със смяната на пукнатият маркуч но както се казва не знаеш какво е положението на другите неща..
Мембраната си беше много добре..
Следва чистене на грешки ,че ми писна да ми свети лампата Check Engine
Запалих колата и колеги и колата видимо се успокой не трепери толкова много колкото преди има едно леко потреперване първите 10 сек. после се успокоява колата.
Вече няма грешки записани по целиндрите..
Когато ,чета колата колеги с инпата не ми дава никакви грешки...
обаче като натисна опцията Shadow memory error или как беше преди не го бях поглеждал и там ми изписа следните 4 тири грешки който мисля ,че ги имаше и преди просто не бях натискал на нея опция..
Имам съмнения ,че ми прави номера соленоида този който е за ванусите Според вас то ли е въпросният соленойд. или да обърна внимание на въздушната помпа?
На тази снимка това ли са нещата който ми правят мизерии според вас..или да търся релето за тази помпа...
П.П Препоръчвам на колегите да си сменят маркучите и клапаните ще усетят голяма разлика в поведението на мотора..
На кратко моят проблем беше ,че когато запаля колата двигателя започва да тресе много сериозно вибрациите по скоростният лост бяха доста силно изразени.Когато колата загрее вибрациите не спряха а дори се случваше да иска да загасне двигателя.
Ето видео как работи двигателя при напълно загрял двигател на пресекулки макар да не се чува много на клипа...
http://vbox7.com/play:6d2dd1b8dc
Свързах кабела с лаптопа и ми излезе това.
203 Lambda control bank 2 control block
202 Lambda control bank 1 control block
227 Lmabda control tolerance Bank 1 too big
228 Lmabda control tolerance Bank 2 too big
18 Signal Camshaft sensor Outlet
Чувствах двигателя се едно работи на по малко цилиндри:
Един път ми набива грешка в цилиндър 2
След малко в цилиндър 4.. и така ги редуваше всички..
Смених първо Camshaft sensor Outlet.. И единственото което стана е ,че колата спря да записва грешка номер 18
След това реших да сменя Клапана за картерните газове или (CCV)както и всички маркучи към него..
Ето и работата която свърших реших да заснема стъпките понеже има колеги които са със м52 и м54 и при тях смяната е доста как да кажа Чупи пръсти и псувай...
Моята Болна Бима :
м52 красивият 6 так
След като махнем филтъра пристъпваме към болтовете.
Следващата стъпка е да махнем корпуса за филтъра да махмем тапите на пластмасата и да развием 2 та болта .
Тук съм махнал покриващата пластмаса и първото което видях е един пукнат маркуч. който излиза от въпросният клапан..
Въпросната пукнатина..
След като видях тази пукнатина се надъхах да продължа на татък
Тук съм махнал Въздушният филтър и пристъпвам напред към Дебитомера
Насочвам се към махането на въпросната термоизолация за хидравликата правете го с ръкавици понеже е покрита с минерална вата ли незнам ... много сърби..
След като я махнах се насочих към Диса клапата.
Тук съм я свалил и прегледах я отваря си добре затваря добре стегнато работи няма луфт.. главният причинител при подаване на леко газ двигателя леко да Съска... казвам главния
понеже при мен проблема се реши след като изчистих от нагар отвора в който влиза зеленият О-ринг.
След което махнах Гумените маншони към Дросела.
Дросела ми е чистен преди 2 месеца за това изглежда така чистен а преди да го изчистя имаше доста нагар и чернилка...както и стъпковият също е чистен
При мен дросела е със жило внимателно подхождайте тук,че после ще има настройки трябва леко да развъртите горната пластмаса за да отпуснете жилото от дросела и след това да може да го изкарате от стойката..
Следва да развъртим тази гайка както и другата под дросела за да освободим място да бърникаме за смяната на клапана.
Внимавайте със въпросната черна жичка с кабелната обувка да не я забравите
Следващата стъпка е да махнем болта на щеката за маслото за да може да я завъртим леко на страни,за да не пречи..Някой я огъват смелоо на страни аз не съм фен на силата
Тук съм махнал Дроселната клапа и да ви кажа неприятна гимнастика е с много поздрави на майката на Гюнтер ,че го е измислил така
Има и О-пръстен при мен остана на двигателя ,да не го забравите там махате го и го слагате в канала на дросела ,чак тогава го слагате пак.
Дросела се откача от Жилото за газта като се махне топчето от цокъла а като се слага трябва да се чуе Пук..
Тук се вижда вече и клапана.. реших да махна вакумната тръбичка номер 6 от схемата.. но ми остана в ръката..
Сега започваме да откопчаваме маркучите от по горната схема.
Тук съм махнал щеката за маслото понеже от клапана маслото което е отделено се връща в картера и се случва доста ,често там да се трупа най-много боклук като майонеза и да се задръсти
За това аз я свалих и промих..
След това с напипване се виждат къде влизат 2 та болта (шестостен) доста игра е докато се развъртят поне ако нямате като мен правилният инструмент
Тук съм свалил въпросният клапан,като единият този навитият маркуч няма как да го извадите без да го счупите.. за това задължително си го купете него ... другите по може да се извадят но е препоръчително да смените маркучите..
Ето мазгата която се образува..
Ето целият комплект с номерата на маркучите който ви трябват.
Аз взех само тези неща благодарение на колегата Lavitan
Oстаналите 2 маркуча с каталожни номера 11157532649 и вакумното маркуче 11727545323 можете да ги намерите в близката железария като няма да ви земат повече от 5 лева за 2 та
Следва най-трудното а именно да сложите клапана обратно.. Аз го сложих със този извитият маркуч понеже сглобката там става ,чрез въртене и ако не го направите както трябва маркуча ще се извади..Пригответе си 10 минути пак поздрави на Гюнтер и чупене на пръсти докато го сложите
Трудно се промушва през колекторите но не е и невъзможно тук закопчаването става само след като натиснете маркуча и чуете Клик...
Докато махах болтовете на клапана много скърцаха и трудно ги развих за това като ги слагах ги напръсках с този спрей използват го при зававаряне.. смазва много добре и е на силиконова основа болтовете се навиха много по лесно..,а за там колкото по лесно толкова по бързо
Вече монтиран .
Новият маркуч към вануса.
Смяната на пукнатият маркуч..
Тука племенника проявява лщбопитство.
Колеги тук е много простият тест който може да направите за да разберете дали дросела ви е добре почистен просто светнете от едната му страна с фенерче.. когато моят бе мръсен не можех да видя светлината отдолу..
Следва слагането му обратно да не забравите О-пръстена.. хубаво е да се смени но моят е сменян скоро. Първо сложих буксата за дросела след това закачих обратно жилото и чак тогата с доста мъки отново го наместих обратно..
вече на мястоо.
Колеги гледайте да разкачите всички букси който са близо до кабелната кутия понеже докато слагате дросела и го махате трябва да дръпнете леко въпросната кутия ,за това ги разкачете да няма некой проблем после и гледайте да не забравите някой букса след това ,аз щях да забравя да свържа алтернатора.. гледайте много внимателно..
След това си сложих обратно щеката за маслото,като я вадих О-пръстена остана на двигателя за това го махнете от отвора и го сложете на щеката иначе може да го скъсате като го слагате обратно..натиснете хубаво докато отвора на си дойде на мястото където се захваща щеката с болта към двигателя.
Така за следващата операция ще ви е нужен още един човек понеже трябва да се настрой дросела .. единият натиска педала на газта до долу и отпуска докато не се настрой.
При отпуснат педал дросела е затворен при натиснат до края педал дросела е отворен напълно.Ако го стегните много при натискане до край на газта може да повредите дросела за това аз го настроих при натиснат педал до долу да отваря малко под максимално отвореното положение с пръст може да го вдигните до края за да усетите лекият луфт. Настройва се от въпросната врътка на жилото и стопера под педала за газта. ако го разхлабите много може жилото да излезе от гнездото на дросела.. Пипкава работа е но не е кой знае каква философия.
Следваща стъпка е това да не забравите въпросната жичка
После следва вече да сглабяме нещата Прегледайте си хубаво гумените маншони аз на единият имах лека повърхностна пукнатина залепих я със секундно и одарих едно тиксо отгоре .Просто нямах възможност да го сменя..вижда се къде съм го лепнал леко към стъпковият мотор
Този маншон след дебитомера и той бе напукан но него го имах и го смених с нов.
Така и така съм свалил Дебитомера имах спрей одарих му една профилактика
Връщаме предпазната маска.
Сложих тялото и филтъра за копето и сложеният Дебитомер.
Въздушният филтър
Всичко сглобенооо
Колеги в моят клапан имаше още доста живот можех да мина само със смяната на пукнатият маркуч но както се казва не знаеш какво е положението на другите неща..
Мембраната си беше много добре..
Следва чистене на грешки ,че ми писна да ми свети лампата Check Engine
Запалих колата и колеги и колата видимо се успокой не трепери толкова много колкото преди има едно леко потреперване първите 10 сек. после се успокоява колата.
Вече няма грешки записани по целиндрите..
Когато ,чета колата колеги с инпата не ми дава никакви грешки...
обаче като натисна опцията Shadow memory error или как беше преди не го бях поглеждал и там ми изписа следните 4 тири грешки който мисля ,че ги имаше и преди просто не бях натискал на нея опция..
Имам съмнения ,че ми прави номера соленоида този който е за ванусите Според вас то ли е въпросният соленойд. или да обърна внимание на въздушната помпа?
На тази снимка това ли са нещата който ми правят мизерии според вас..или да търся релето за тази помпа...
П.П Препоръчвам на колегите да си сменят маркучите и клапаните ще усетят голяма разлика в поведението на мотора..
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
И на мен ми набива същите грешки в Shadow-а..
Само, че при мен "Temperature cooling water" е -43 Grad C;
И доста колебае оборотите като изключиш от скорост на светофар примерно.
Но карам с "развален" клапан, още не съм го сменил.
Писах в темата за грешки при диагностициране, но до момента никой не е отговорил..
Мерси за подробното описание за смяната..
скоро смятам да те последвам
Само, че при мен "Temperature cooling water" е -43 Grad C;
И доста колебае оборотите като изключиш от скорост на светофар примерно.
Но карам с "развален" клапан, още не съм го сменил.
Писах в темата за грешки при диагностициране, но до момента никой не е отговорил..
Мерси за подробното описание за смяната..
скоро смятам да те последвам
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Нямате грешки,просто ви липсва прахосмукачката и системата от соленоидни клапани към нея!
Още от завода е излязла без нея колата!
Още от завода е излязла без нея колата!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- georgi dyulgerov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 30.10.2008
- Местоположение: Поморие
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 М52ТУ20 ,2000г.
- Мечтае да кара: бързо
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Ами тя (прахосмукачката) добре, че липсва, но защо компютърът я търси и записва грешки в
Shadow memory? И защо немогат да се изчистят?
Похвала на когегата за темата и положеният труд!
Shadow memory? И защо немогат да се изчистят?
Похвала на когегата за темата и положеният труд!
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Въпрос на еконорми във всяка страна по света.При някои се монтира прахосмукачка,при други не, а Siemens и BMW AG са писали единнен софтуер.Липсва прахосмукачката , мисля 2 соленоидни клапани към нея и един в крайното гърне на генерацията.То затова е в Shadow memory-то!Просто системата за обогатяване на изгарящите газове с кислород при начално стартиране на двигателя и понижаване на вредните емисии не се вгражда на всяко BMW за Европа, но се слага едно и също ЕКУ за пестене на пари.Никай няма да седне да пише специален софтуер за определени страни и региони, за да не Ви притесняват грешки в Shadow memory!Тези грешки са да се четат от BMW механици , които знаят за различията , а не от лаици като нас.
p.s. май трябваше да напиша само : ФАКТ
p.s. май трябваше да напиша само : ФАКТ
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Браво колега много добре го убесни ще знам да пропускам нея опция за механици
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- volk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 13.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колеги, темата е много добра - браво на автора. Имам въпрос който може да помогне и на други съфорумци. Скоро смених клапана на картерните газове номер 11157501567 за е46 м43. Взех такъв на FEBI заедно с маркучите. Проблемът е, че колата е мудна в ниските обороти, не върви както преди. Оказа се, че със стария клапан е по - добре като цяло. Възможно ли е новия клапан да е менте и да е задължително купуването на оригинален?
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колега за тези въпросните клапани от доста хора съм чувал ,че най-добре е да си сложиш оригинален такъв повече лев ще дадеш но по малко ядове ще береш... друг е въпроса ,че може някой маркуч да не си сложил както трябва.
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- volk
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 13.11.2007
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316ti M; BMW E61 525ix
- Мечтае да кара: M
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Маркуча за клапана е само един и проблема не е в него. Защо не се препоръчва афтърмаркет клапан? Бързо заминава или не работи правилно поначало?
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
hacker4eto1 написа:
227 Lambda control tolerance Bank 1 too big
228 Lambda control tolerance Bank 2 too big
Извинявам се, че така се намесвам в темата на колегата, но някой може ли да ми каже какво точно значат тези две грешки. Защото на мене ми се появяват постоянно заради газта, но не знам как да ги обясня на газаджията. Т.к. гледам че обикновено пише за тях някакви ниски обороти, си мислех че газта в ниските обороти е прекалено много. Намалихме я драстично , сега чека ми светва още по-често и постоянно записва тези две грешки. Днес я карах на бензин, няма никакви проблеми, никакви грешки не се появиха.
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Богата смес колега значат грешките при мен ги набиваше когато бе нарушен вакума и двигателя смучеше паразитен въздух.. колата кара в авариен на богата смес а ламбда сондите пък я ограничават и Екуто се побърква аз поне така си го обеснявам.. не съм запознат с газовите системи но мисля ,че това е проблема а и щом на газ го прави само..
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- Wolfeye
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 30.05.2010
- Местоположение: София/Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: мечтата си!e46 320ci & e92 320d
- Детайли за колата: Devil heart.. Angel eyes...
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Евала за темата, аз като го правих моя.... беше голям зор. По едно време щях да откача
Тогава не разбрах за какво е този Vacuum Hose, който при мен е дълъг 1 см и в края си е запушен...
Този от снимката на колегата е доста дълъг...
Та интересуваме, каква роля има (сигурно прави вакуум ) и дали при теб е запушен в единия край.
Тогава не разбрах за какво е този Vacuum Hose, който при мен е дълъг 1 см и в края си е запушен...
Този от снимката на колегата е доста дълъг...
Та интересуваме, каква роля има (сигурно прави вакуум ) и дали при теб е запушен в единия край.
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колега при мен това маркуче си бе нормално не бе 1 см и не бе запушено а влизаше в тази снимка на която съм написал с една стрелка "Помпа" има колеги които не са го свързали и не са усетили разлика незнам и аз точно какво прави
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- g_mihalev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 138
- Регистриран на: 13.10.2008
- Местоположение: София/Свиленград
- Кара: с удоволствие
- Мечтае да кара: по хубави пътища
- Детайли за колата: G30 520 xDrive 2017
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
При M54 e запушен, а при М52 има маркуч който влиза в така наречената "Помпа". Колегата Wolfeye най-вероятно е с M54 двигател.
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Това не е никаква "помпа" aми регулатора на налягането на бензина. При мене маркуча дето влиза там се беше скъсал и клапана за карт. газове се беше запушил от страната на маркучето и съответно не работеше като хората.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани