Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- vankata8384
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 133
- Регистриран на: 12.03.2010
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: E30, E46
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колеги с 328 Е46 съм и ми дава грешка на 5 цилиндър и на газ и на бензин. Колата тресе на минимални обороти и светка Чека на газ, а на бензин не. Мисля, че газта е по-чувствителна и затова на газ тресе повече и светка чека. Смених свещи, бубини, дебитомер, гарнитура на смукателни тръби, О-пръстен на диса клапата, маркучите за вентилацията и те са нови. Компресията е замерена и е повече от перфектна.Съмнява ме дали не е детонационен датчик ? Дайте предложение от какво може да е.
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Преди 2 седмици си купих Е46 318CI 143к.с. Когато спускам без да подавам газ на колата и след това дам газ колата изпушва много като дима е син. При високи обороти на двигателя при каране дим не се забелязва. За изминати около 500-600км. около 1л. масло в двигателя го няма. Има тресене и причукване на двигателя на ниски обороти, а и падат до кам 650-700 оборота. Днес смених клапана на картерните газове, но маркучите не ги сменях. Не се промени нищо. Колата пак пуши, работи нестабилно и причуква на ниски обороти. Маркуча който идва от капака е здрав и чист, но този за към картера не сам го свалял и не знам дали е здрав. Дали може ако е спукан някаде от него да пуши и да работи нестабилно. При диагностика на колата ми дава грешки 202 и 203 от описаните на първа страница
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10445
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
За този мотор има отделни теми, но в общи линиитрябваше първо да четеш, после да го купиш
Never mistake motion for action...
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Маркучетата се сменят и е препоръчително да ги смениш и тях когато сменяш клапана,а той да бъде оригинален.Гимнастиката по тея мотори е голяма за да смениш клапана , сега ще ти се наложи най-вероятно отново да разглобяваш имаш пукнат маркуч някъде или направо скъсан взимай един спрей и почвай да пръскаш да видиш дали ще смучи от някъде мотора.Спрей за карбуратори или една пръскалка със сапункена вода. Така както казваш мотора 100% смучи от някъде....
При тоя голям разход на масло дето го имаш има нещо и го оправяй бързо че да не направиме белята.
При тоя голям разход на масло дето го имаш има нещо и го оправяй бързо че да не направиме белята.
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Поради особеностите на смукателният колектор със системата DISA- до 3750 об/мин DISA клапата го разделя на две части, е въведен и допълнителен елемент, който прави връзка между картерните газове след клапана и всички цилиндри едновременно, през канали в него, но конструктивно те са с малък диаметър. Колегата е показал какви са отлаганията в големите тръби, вероятността отворите в този елемент да се запушат или силно стеснят е голяма, за това от BMW препоръчват при подмяна на частите на системата за вентилация на картерните газове да се смени и елемента с №11611440318- не случайно е даден на втората снимка. Освен това гумените му уплътнения, с времето стареят и от там може да започне да прониква паразитен въздух, което е още един аргумент за подмяната му.
По отношение на маркуча с №11157532649- през него се връща в картера маслото уловено от PCV клапана и ако не е маслоустойчив, след няколко месеца ще се запуши и ще има неприятни последици.
Маркуча с №11727545323 също трябва да е подходящ за целта, която изпълнява- през него с вакум се управлява клапан регулатора, за налягането в бензиновата рейка.
Oстаналите 2 маркуча с каталожни номера 11157532649 и вакумното маркуче 11727545323 можете да ги намерите в близката железария като няма да ви земат повече от 5 лева за 2 та
По отношение на маркуча с №11157532649- през него се връща в картера маслото уловено от PCV клапана и ако не е маслоустойчив, след няколко месеца ще се запуши и ще има неприятни последици.
Маркуча с №11727545323 също трябва да е подходящ за целта, която изпълнява- през него с вакум се управлява клапан регулатора, за налягането в бензиновата рейка.
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Всички маркучи са здрави и нямат никакви запушвания и стеснявания. Сега сам пристъпил към смяна на сигменти, гумички на клапаните и лагери. След ремонта ще пиша дали проблема идва от там.
- BmwE46
- младши ентусиаст
- Мнения: 257
- Регистриран на: 14.02.2007
- Местоположение: София
- Кара: C вратите
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колега здравей имам проблем с е46 328ци и виждам, че си в час с тези неща .. Колата ми е в авариен режим на таблото свети чека и ЕМЛ с голями букви. 3акачих я излязоха ми 2 ламбда сонди 227 номер на грешка до колкото знам са долните аз ги смених закачих я пак изчистих грешката на сондите и спряха да излизат но ми излиза някаква механична грешка на някакъв клапан на празни обороти... Видях ти темата за клапана на картерните газове свалих всичко изчистих го даже не ми беше кой знае колко мръсен, но проблема е там, че ти си писал за някаква черна жичка да не я забравяме предполагам, че е някаква МАСА... Прочетох малко мнения в темата и разбрах къде е ще я вържа, но дали ще се оправи? макручите също са здрави дори ги откачих без да ги счупя замина ми само този за вакума явно трябва да купувам нов клапан или да видя хубаво дали не изпуска от някъде по трабичките... като изчистя грешките и запаля колата като ги натрупа пак и светка и асц-то .. Номера на грешката ми е 211 Idle Speed Actuator -Mechanical
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Писал съм колега в другата ти тема ,нека не изменяме темата със проблеми свързани с дросела
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колеги някой шунтирал ли е въпросния клапан ? И какви добри и негативни отзиви се получават и най-важното как се прави , ще съм благодарен за информацията
I'm slowly drifting
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
И аз се каня да го правя но не като колегата , но не съм се надъхал да си взема още Кеч танк или Breather тank.
И аз се каня да го правя но не като колегата , но не съм се надъхал да си взема още Кеч танк или Breather тank.
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- Icooo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 176
- Регистриран на: 12.01.2009
- Местоположение: София/Троян
- Пол: Мъж
- Кара: Котлон
- Мечтае да кара: e30 М3 на планински проход с нов асфалт :)
- Детайли за колата: E38 740i
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
hacker4eto1 написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
И аз се каня да го правя но не като колегата , но не съм се надъхал да си взема още Кеч танк или Breather тank.
След като я изолирах врътнах 6-7к км - няма грижи. Единствено мааааалко не ми харесва, че като отворя капачката на маслото леко духа от там, а с изправна картерна вентилация няма такъв ефект, но това май са дребни кусури
Tи какво мислиш да промениш?
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Ето по този метод мисля да го правя ,за да запазя максимално всички части по колата и мисля да сложа и един Бреадер танк а, не кеч танк било по "добрият" вариант ,на клипа гледам лицето слага и някакъв предпазен клапан което е добре да го има
http://www.youtube.com/watch?v=hTGNHbUDCvM
http://www.youtube.com/watch?v=hTGNHbUDCvM
Последна промяна hacker4eto1 на 28 Окт 2014, 11:45, променена общо 1 път
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- rap17ka7a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Аз онзи ден го смених въпросния клапан. Видях че е доста омаслена ДИСА-та, което бях чел че е сигурен признак за нужда от подмяна на този клапан. Въпроса ми е този vacuum hose 11727545323 от горната снимка какво трябва да представлява, и къде трябва да го вържа? На старият клапан като го свалих нямаше такова маркуче, а имаше само гумена тапичка, която затапва пъпката там. Съответно го направих както си е било, но може някой преди мен да е правил някаква циганийка. Сега ще засичам разхода на масло и газ/бензин дали ще падне, но като цяло работата на мотора не се оправи и продължава да притриса като е студена. Явно ще трябват и 0-пръстените на ванусите да се сменят.
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
rap17ka7a написа:Аз онзи ден го смених въпросния клапан. Видях че е доста омаслена ДИСА-та, което бях чел че е сигурен признак за нужда от подмяна на този клапан. Въпроса ми е този vacuum hose 11727545323 от горната снимка какво трябва да представлява, и къде трябва да го вържа? На старият клапан като го свалих нямаше такова маркуче, а имаше само гумена тапичка, която затапва пъпката там. Съответно го направих както си е било, но може някой преди мен да е правил някаква циганийка. Сега ще засичам разхода на масло и газ/бензин дали ще падне, но като цяло работата на мотора не се оправи и продължава да притриса като е студена. Явно ще трябват и 0-пръстените на ванусите да се сменят.
При м54 моторите този вакум е шунтиран (тапичка) при М52 моторите отива в бензиновият регулатор горе на бензиновата рейка
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- rap17ka7a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
hacker4eto1 написа:rap17ka7a написа:Аз онзи ден го смених въпросния клапан. Видях че е доста омаслена ДИСА-та, което бях чел че е сигурен признак за нужда от подмяна на този клапан. Въпроса ми е този vacuum hose 11727545323 от горната снимка какво трябва да представлява, и къде трябва да го вържа? На старият клапан като го свалих нямаше такова маркуче, а имаше само гумена тапичка, която затапва пъпката там. Съответно го направих както си е било, но може някой преди мен да е правил някаква циганийка. Сега ще засичам разхода на масло и газ/бензин дали ще падне, но като цяло работата на мотора не се оправи и продължава да притриса като е студена. Явно ще трябват и 0-пръстените на ванусите да се сменят.
При м54 моторите този вакум е шунтиран (тапичка) при М52 моторите отива в бензиновият регулатор горе на бензиновата рейка
Благодаря колега. и темата е страхотна, много ми помогна беше малко трудна смяната, заради газовия инжекцион, но с насоките, които си дал няма как да сбърка човек.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани