Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Sagat
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 1.09.2009
- Местоположение: Варна - София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
- Мечтае да кара: E92 GTS
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Смених всичко с оригинални части и колата заспа! Само за уточнение при М54, където маркуче N 6 липсва и там е затапено какво направих:
Тъй като изхвърлих тапата на стария клапан, който вероятно е и бил оригиналния не сменян (беше видимо като нов). Известно време се чидих за фабричен вариант на запушване, но тапа за там в каталога няма! Искаше ми се да не правя БГ мунинги, защото съм естет и намерих перфектния вариант за тапичка.
Тапа за върнатото гориво при дизелите на Vaico от "елитните" за 1.20лв. (предполагам ще я има и в други магазини за авточасти). Пасна идеално на клапана.
Тъй като изхвърлих тапата на стария клапан, който вероятно е и бил оригиналния не сменян (беше видимо като нов). Известно време се чидих за фабричен вариант на запушване, но тапа за там в каталога няма! Искаше ми се да не правя БГ мунинги, защото съм естет и намерих перфектния вариант за тапичка.
Тапа за върнатото гориво при дизелите на Vaico от "елитните" за 1.20лв. (предполагам ще я има и в други магазини за авточасти). Пасна идеално на клапана.
Последна промяна Sagat на 28 Ное 2014, 15:53, променена общо 1 път
- surfboard
- младши ентусиаст
- Мнения: 470
- Регистриран на: 4.04.2011
- Местоположение: Благоевград
- Пол: Мъж
- Кара: 4.0 TFSI
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
А усещаш ли промяна на динамиката на мотора?
- Sagat
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 146
- Регистриран на: 1.09.2009
- Местоположение: Варна - София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530i Touring,E36 328i Coupe, X3
- Мечтае да кара: E92 GTS
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Карал съм около 5км. градско и за динамика не мога да кажа още. Вибрациите изчезнаха и начина, по който работи мотора е тотално различен.
- mumford
- 320ci
- Мнения: 573
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
И аз смених клапана след няколко часа. За тези на който им предстои, описанието на колегата е перфектно. Единствено бих добавил да се обърне внимание на малката тръбичка 11611440317. Свалянето й е малко по особено, понеже от към клапана не е на щипка, а се завива.
Изтрих грешките на ламбдите и след 10 км градско каране няма нищо записано. Прави ми впечатление, че отново като махна капачката на маслото си дърпа въздух като преди.
Нещо пак трака мотора, ако не съм стегнал тръбичките и клапана, нали ще потече масло ? Другото което си мисля е за паразитен въздух ?
Изтрих грешките на ламбдите и след 10 км градско каране няма нищо записано. Прави ми впечатление, че отново като махна капачката на маслото си дърпа въздух като преди.
Нещо пак трака мотора, ако не съм стегнал тръбичките и клапана, нали ще потече масло ? Другото което си мисля е за паразитен въздух ?
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Изтрих грешките на ламбдите и след 10 км градско каране няма нищо записано. Прави ми впечатление, че отново като махна капачката на маслото си дърпа въздух като преди.
При мен леко духаше от там след манипулацията почна да си дърпа както трябва да е.
Нещо пак трака мотора, ако не съм стегнал тръбичките и клапана, нали ще потече масло ? Другото което си мисля е за паразитен въздух ?
И моят потраква но сега по леко:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=371099
Много рядко светва ,чека може и въздух да дърпа макар да съм пробвал спрей теста и не се усеща проблем.
За това сега мисля да махна тая картерна вентилация но нещо поръчката за някой части изчезна и ни помен ни вест от клапана...
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- matt_r6
- Потребител
- Мнения: 28
- Регистриран на: 26.01.2014
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 330i E46
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
При мен също имаше проблем с маркучите н клапана,но след като го оправиха започна доста осезаемо да прави вакуум от капачката на маслото...така че си мисля,че при изправна система е нормално да смуче.И в щеката на маслото се усеща доста,мн трудно започна да се вади...
- mumford
- 320ci
- Мнения: 573
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Днес бях в сервиз на Бош да ми видят двигателя, защо продължава да трака. Оказа се, че както си мислех, има паразитен въздух и е за смяна:
Номенклатурен номер : 11611440049
Описание : РЕГУЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 492.62 BGN
Номенклатурен номер : 11611440049
Описание : РЕГУЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 492.62 BGN
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
mumford написа:Днес бях в сервиз на Бош да ми видят двигателя, защо продължава да трака. Оказа се, че както си мислех, има паразитен въздух и е за смяна:
Номенклатурен номер : 11611440049
Описание : РЕГУЛАТОР
Ед.цена (с ДДС) : 492.62 BGN
ДИСА КЛАПА ?.... Не се движи умряла ли е каква е ако е за единият въздух удари една планка на тоя отвор 500 лв....
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- mumford
- 320ci
- Мнения: 573
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Да, диса клапатата. Ще търся тия дни някакво решение. 500лв за м52б20 са ми мноого. Жалко
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
mumford написа:Да, диса клапатата. Ще търся тия дни някакво решение. 500лв за м52б20 са ми мноого. Жалко
Да, някои от частите са АБСУРДНО скъпи! Един тъп пластмасов капак за клапаните на М54Б30 струваше около 650 лв, а за 500-600 лева можеш да си намериш цял мотор М52Б20 с двоен ванос и да си прехвърлиш капака на твоя мотор, а всичко останало ти остава като бонус и като го продадеш на части не само ще си избиеш парите, ами даже може и да излезеш на печалба
- cacao_user
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 4.08.2009
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колеги здравейте също и аз като повечето колеги с е46 отмятам детските болести Проблемът е следният : Н42Б20 143пс след смян на клапана колата започна да препушва от време на време.Студена пали няма грам дим карам, форсирам нищо.След това спирам на светофара и изпушва, след като подам газ изчиства и спира да пуши.Повечето майстори като чуят кои е мотора директно ме пращат за ремонт на мотор но съм минал 20 000км с колата и никога не е препушвала грам.Масло ми губеше от теч от гранитурата на картера.Смених гарнитурата, масло и клапана и от следващият ден така. Някакви идеи? Мисля да върна старият клапан да пробвам. (Новият клапан предполагам не е оригинален. Директно го занесоха на майстора )
- don't be
- младши ентусиаст
- Мнения: 708
- Регистриран на: 3.09.2009
- Кара: 466,5 см3 на цилиндър
- Мечтае да кара: Нормално
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Поздравления за темата , скоро и аз ще го сваля имам съмнения за паразитен въздух
За милиони-няма закони.
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Ако може да се ъпдейтнат снимките в темата че не ги показва
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Някой размер да дадете за маркуч 11157532649 и какъв трябвя да е
- mackrandev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 23.03.2016
- Пол: Мъж
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Понеже имам проблем с ниски обороти (без да ги мени), маркуча от клапана беше сцепен и лепен, и решихме да сменим клапана и маркуча с нови. След смяната, колата работи перфектно около час-два и оборотите отново паднаха , ниски...
Интересува ме на този клапан, има едно мъничко, пластмасово, което при мен нямаше маркуч, а тапичка (така каза майстора).
Възможно ли е от него, да държи ниски обороти и за какво служи то? В това тъничкото м/у двата клапана какво се включва и ако ми липсва от къде да си го закупя, след като имам тапичка? На картинката пише цифричка 6 - като маркуч е, но къде отива той и за какво служи?, Благодаря ви.
Интересува ме на този клапан, има едно мъничко, пластмасово, което при мен нямаше маркуч, а тапичка (така каза майстора).
Възможно ли е от него, да държи ниски обороти и за какво служи то? В това тъничкото м/у двата клапана какво се включва и ако ми липсва от къде да си го закупя, след като имам тапичка? На картинката пише цифричка 6 - като маркуч е, но къде отива той и за какво служи?, Благодаря ви.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани