Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от DirtySouth » 02 Ное 2014, 13:40

Аз май при мен трябва да сваля колектора ,а някой да знае алтернатива за колекторните гумички или само оригинални ,че са 100 лева баси :kuku:
I'm slowly drifting
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от rap17ka7a » 13 Ное 2014, 20:17

Колеги някой да е срещал подобно нещо?
IMAG1203.jpg

IMAG1204.jpg


Изглежда по същия начин маслото по капачката и отвора, като по повреден клапан за изгорелите газова... има ли вероятност при смяната да не съм вързал нещо като хората и сега просто да не работи? Има ли вероятност самия клапан да не е читав по начало(мейле е този който съм сложил). Забелязах малко и по пръчката за маслото... то стои като жълта грес... някакви идеи?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от hacker4eto1 » 14 Ное 2014, 11:22

Виждам някаква туба 10В... колега тези мотори си искат 0/40 или 5/40 или 5/30 какво е това 10В....
Това нещо може да се прояви от кофти масло (фалшиво или калвапо) или къси разстояния зимно време когато се кара колата има и други фактори разбира се,но аз не бих карал с това масло което виждам на снимката а бих го сменил бърже бърже.
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 2.08.2014
Местоположение: Англия
Пол: Мъж
Кара: E93 335i
Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от rap17ka7a » 14 Ное 2014, 12:22

hacker4eto1 написа:Виждам някаква туба 10В... колега тези мотори си искат 0/40 или 5/40 или 5/30 какво е това 10В....
Това нещо може да се прояви от кофти масло (фалшиво или калвапо) или къси разстояния зимно време когато се кара колата има и други фактори разбира се,но аз не бих карал с това масло което виждам на снимката а бих го сменил бърже бърже.

Маслото не е проблем. Със същото масло беше и преди да сменя клапана и нямаше такива гадости по капачката, но е заради късите разстояния... аз карам между 2 и 3 километра и вече не е топло. Прочетох малко повече и се допитах до техници. А относно с какво масло да се кара, 10W40 за Англия е добро масло(живея в Англия). Тук температури под 0 трудно се срещат, а това масло до -25С не си променя свойствата. Благодаря за бързия отговор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 419
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
Мечтае да кара: Всичко що започва с М

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от insane_v » 14 Ное 2014, 22:49

Досега не съм срещал в нито една инструкция на БМВ да пише, че при даден климат препоръчват СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО масло! Аз лично не бих рискувал да сложа 10W40 на мотор, за който препоръчват 5W30 или 5W40. Преди доста години си изпатих от съветите на "майстори" и налях 15W40 на първото ми БМВ (е36 с М40Б18) което дотогава се караше с Мотул 10W40. Тъй като го гореше бях посъветван да налея 15W40 и резултата не закъсня - за 1000-2000 км мотора се разтрака като стар москвич :banghead: . Тогава научих, че на кола с хидравлични повдигачи на клапаните НЕ СЕ ПРАВЯТ ПОДОБНИ ЕКСПЕРИМЕНТИ :dummy: Естествено веднага го смених, но валовете вече се бяха изяли и мотора продължи да си трака.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3911
Регистриран на: 11.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от DirtySouth » 15 Ное 2014, 13:43

Това е конденз , нормално явление зимата на кратки разстояния карай си :) Иначе дай ми на мен 10-60 и ебем ти 5-40то :mhihi:
I'm slowly drifting
Изображение


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от dbanchev » 16 Ное 2014, 14:09

5в40 за коли на по над 200 000 си е направо излишно, аз също карам с 10в60 и не го пипа, нито трака. С 5в положението беше страшно гореше го яко нямаше смисъл да го сменям даже- постоянно го обновявах :mhihi: , 10х40 беше що годе добре, но пак хапваше по 1,5-2л на 10000. Със 10х60ката сега е пушка и няма разбирач, който да ме убеди, че на коша ми на 300 000+ ако не сипа тънко масло ще се окоти......... :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от hacker4eto1 » 16 Ное 2014, 19:43

:OT: Да се придържаме към ТЕМАТА колеги :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1848
Регистриран на: 11.02.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
Мечтае да кара: M3

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от dr.peshev » 16 Ное 2014, 22:17

На хидравлични клапани,минерално масло не се слага! :yes:
ЕДИНСТВЕНОТО ПО-ХУБАВО НЕЩО ОТ ШВЕДСКАТА ТРОЙКА Е БАВАРСКАТА! :winky:

Оригинални BMW дискове и накладки F10/F11 Цък :yes:
Оригинални BMW якета - Промоция Цък :yes:

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от sieskei » 24 Ное 2014, 10:35

Съжалявам, че повдигам темата, но искам да попитам някой обмислял ли е варианта за премахване на оригиналния CCV и монтирането на някакъв custom made oil catch can или нещо подобно.
Из чуждите форуми видях, че някой хора използват дори oil separator-a oт Е39 М5.
Много теории, повишавал се вакуума и т.н. ...
Някой из нашия форум правил ли е нещо подобно?

hacker4eto1: вакуум маркуча на клапана от къде идва? Някой беше споменал, че на м54 бил тапен? Има ли нещо вярно?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от hacker4eto1 » 24 Ное 2014, 11:42

Ето колега който прави подобна манипулация ,много колеги също са ги правили и в раздел е36 :yes:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
Относно вакума някой хора казват,че ако се повиши то ще избият гарнитурите и ще текне маслото от където си намери.Лично аз не съм сигурен много много дали е така ,някъде бях чел че дори някой слагат Вакумни помпи за да го увеличат понеже за някой мотори дори било добре.. Ще текне ако ти е фалшива гарнитурата сигурно ,не знам и аз може и да вреди може да помага :confused: .
Да при м54 вакума който отива към клапъна е затапен а при м52 отива в бензиновият регулатор горе на рейката където е
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от sieskei » 24 Ное 2014, 12:02

hacker4eto1 написа:Ето колега който прави подобна манипулация ,много колеги също са ги правили и в раздел е36 :yes:
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
Относно вакума някой хора казват,че ако се повиши то ще избият гарнитурите и ще текне маслото от където си намери.Лично аз не съм сигурен много много дали е така ,някъде бях чел че дори някой слагат Вакумни помпи за да го увеличат понеже за някой мотори дори било добре.. Ще текне ако ти е фалшива гарнитурата сигурно ,не знам и аз може и да вреди може да помага :confused: .
Да при м54 вакума който отива към клапъна е затапен а при м52 отива в бензиновият регулатор горе на рейката където е

10х, ще разгледам темата, която си пуснал.
Хм, то ако няма вакум при м54 какъв клапан е тогава, няма ли да излезне, че е най-обикновен oil separator?
Реално какво има в него и как точно работи?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1243
Регистриран на: 22.01.2012
Пол: Мъж
Кара: Сива Бима
Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
Детайли за колата: Лачена

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от hacker4eto1 » 24 Ное 2014, 12:33

Хм, то ако няма вакум при м54 какъв клапан е тогава, няма ли да излезне, че е най-обикновен oil separator?
Реално какво има в него и как точно работи?

Реално си е точно това което е а именно клапан картерни газове или CCV valve.
Ето снимка на магистралите.
Изображение
Маркуче номер "6" при 330 - ската е затапено с тапичка това е разликата ,докато при другите това маркуче "6" отива в бензиновият регулатор. :yes:
Изображение
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 16.07.2012
Пол: Мъж
Кара: E46 325iA

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от sieskei » 24 Ное 2014, 13:46

hacker4eto1 написа:
Хм, то ако няма вакум при м54 какъв клапан е тогава, няма ли да излезне, че е най-обикновен oil separator?
Реално какво има в него и как точно работи?

Реално си е точно това което е а именно клапан картерни газове или CCV valve.
Ето снимка на магистралите.
Изображение
Маркуче номер "6" при 330 - ската е затапено с тапичка това е разликата ,докато при другите това маркуче "6" отива в бензиновият регулатор. :yes:

Само при 330 ли е затапено, а при m54b25 как е?
Това го гледах, но принципа на работа ми е малко неясен.
За какво точно служи вакуума?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 8.11.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е46 330XI

Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо

Мнение от slav4o974 » 24 Ное 2014, 21:36

При М54В25 също е затапено №6. За премахването на клапана бях чел, че един колега го е направил на М54 и няма никакви проблеми, но не мога да намеря къде точно беше обсъждано. Майонезата по капачката е нормално явление при къси разстояния и хладно и влажно време. Проблем е ако извадиш пръчката на маслото и цялата е в такава майонеза.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook