Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Аз май при мен трябва да сваля колектора ,а някой да знае алтернатива за колекторните гумички или само оригинални ,че са 100 лева баси
I'm slowly drifting
- rap17ka7a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Колеги някой да е срещал подобно нещо?
Изглежда по същия начин маслото по капачката и отвора, като по повреден клапан за изгорелите газова... има ли вероятност при смяната да не съм вързал нещо като хората и сега просто да не работи? Има ли вероятност самия клапан да не е читав по начало(мейле е този който съм сложил). Забелязах малко и по пръчката за маслото... то стои като жълта грес... някакви идеи?
Изглежда по същия начин маслото по капачката и отвора, като по повреден клапан за изгорелите газова... има ли вероятност при смяната да не съм вързал нещо като хората и сега просто да не работи? Има ли вероятност самия клапан да не е читав по начало(мейле е този който съм сложил). Забелязах малко и по пръчката за маслото... то стои като жълта грес... някакви идеи?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Виждам някаква туба 10В... колега тези мотори си искат 0/40 или 5/40 или 5/30 какво е това 10В....
Това нещо може да се прояви от кофти масло (фалшиво или калвапо) или къси разстояния зимно време когато се кара колата има и други фактори разбира се,но аз не бих карал с това масло което виждам на снимката а бих го сменил бърже бърже.
Това нещо може да се прояви от кофти масло (фалшиво или калвапо) или къси разстояния зимно време когато се кара колата има и други фактори разбира се,но аз не бих карал с това масло което виждам на снимката а бих го сменил бърже бърже.
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- rap17ka7a
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 59
- Регистриран на: 2.08.2014
- Местоположение: Англия
- Пол: Мъж
- Кара: E93 335i
- Детайли за колата: Downpipes, DCI, charge pipe+Tail BOV, JB4+BEF
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
hacker4eto1 написа:Виждам някаква туба 10В... колега тези мотори си искат 0/40 или 5/40 или 5/30 какво е това 10В....
Това нещо може да се прояви от кофти масло (фалшиво или калвапо) или къси разстояния зимно време когато се кара колата има и други фактори разбира се,но аз не бих карал с това масло което виждам на снимката а бих го сменил бърже бърже.
Маслото не е проблем. Със същото масло беше и преди да сменя клапана и нямаше такива гадости по капачката, но е заради късите разстояния... аз карам между 2 и 3 километра и вече не е топло. Прочетох малко повече и се допитах до техници. А относно с какво масло да се кара, 10W40 за Англия е добро масло(живея в Англия). Тук температури под 0 трудно се срещат, а това масло до -25С не си променя свойствата. Благодаря за бързия отговор.
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Досега не съм срещал в нито една инструкция на БМВ да пише, че при даден климат препоръчват СЪВСЕМ РАЗЛИЧНО масло! Аз лично не бих рискувал да сложа 10W40 на мотор, за който препоръчват 5W30 или 5W40. Преди доста години си изпатих от съветите на "майстори" и налях 15W40 на първото ми БМВ (е36 с М40Б18) което дотогава се караше с Мотул 10W40. Тъй като го гореше бях посъветван да налея 15W40 и резултата не закъсня - за 1000-2000 км мотора се разтрака като стар москвич . Тогава научих, че на кола с хидравлични повдигачи на клапаните НЕ СЕ ПРАВЯТ ПОДОБНИ ЕКСПЕРИМЕНТИ Естествено веднага го смених, но валовете вече се бяха изяли и мотора продължи да си трака.
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Това е конденз , нормално явление зимата на кратки разстояния карай си Иначе дай ми на мен 10-60 и ебем ти 5-40то
I'm slowly drifting
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
5в40 за коли на по над 200 000 си е направо излишно, аз също карам с 10в60 и не го пипа, нито трака. С 5в положението беше страшно гореше го яко нямаше смисъл да го сменям даже- постоянно го обновявах , 10х40 беше що годе добре, но пак хапваше по 1,5-2л на 10000. Със 10х60ката сега е пушка и няма разбирач, който да ме убеди, че на коша ми на 300 000+ ако не сипа тънко масло ще се окоти.........
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Да се придържаме към ТЕМАТА колеги
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- dr.peshev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1848
- Регистриран на: 11.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320i и Карбонова М-ка с педали!
- Мечтае да кара: M3
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
На хидравлични клапани,минерално масло не се слага!
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Съжалявам, че повдигам темата, но искам да попитам някой обмислял ли е варианта за премахване на оригиналния CCV и монтирането на някакъв custom made oil catch can или нещо подобно.
Из чуждите форуми видях, че някой хора използват дори oil separator-a oт Е39 М5.
Много теории, повишавал се вакуума и т.н. ...
Някой из нашия форум правил ли е нещо подобно?
hacker4eto1: вакуум маркуча на клапана от къде идва? Някой беше споменал, че на м54 бил тапен? Има ли нещо вярно?
Из чуждите форуми видях, че някой хора използват дори oil separator-a oт Е39 М5.
Много теории, повишавал се вакуума и т.н. ...
Някой из нашия форум правил ли е нещо подобно?
hacker4eto1: вакуум маркуча на клапана от къде идва? Някой беше споменал, че на м54 бил тапен? Има ли нещо вярно?
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Ето колега който прави подобна манипулация ,много колеги също са ги правили и в раздел е36
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
Относно вакума някой хора казват,че ако се повиши то ще избият гарнитурите и ще текне маслото от където си намери.Лично аз не съм сигурен много много дали е така ,някъде бях чел че дори някой слагат Вакумни помпи за да го увеличат понеже за някой мотори дори било добре.. Ще текне ако ти е фалшива гарнитурата сигурно ,не знам и аз може и да вреди може да помага .
Да при м54 вакума който отива към клапъна е затапен а при м52 отива в бензиновият регулатор горе на рейката където е
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
Относно вакума някой хора казват,че ако се повиши то ще избият гарнитурите и ще текне маслото от където си намери.Лично аз не съм сигурен много много дали е така ,някъде бях чел че дори някой слагат Вакумни помпи за да го увеличат понеже за някой мотори дори било добре.. Ще текне ако ти е фалшива гарнитурата сигурно ,не знам и аз може и да вреди може да помага .
Да при м54 вакума който отива към клапъна е затапен а при м52 отива в бензиновият регулатор горе на рейката където е
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
hacker4eto1 написа:Ето колега който прави подобна манипулация ,много колеги също са ги правили и в раздел е36
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=373549&start=15
Относно вакума някой хора казват,че ако се повиши то ще избият гарнитурите и ще текне маслото от където си намери.Лично аз не съм сигурен много много дали е така ,някъде бях чел че дори някой слагат Вакумни помпи за да го увеличат понеже за някой мотори дори било добре.. Ще текне ако ти е фалшива гарнитурата сигурно ,не знам и аз може и да вреди може да помага .
Да при м54 вакума който отива към клапъна е затапен а при м52 отива в бензиновият регулатор горе на рейката където е
10х, ще разгледам темата, която си пуснал.
Хм, то ако няма вакум при м54 какъв клапан е тогава, няма ли да излезне, че е най-обикновен oil separator?
Реално какво има в него и как точно работи?
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
Хм, то ако няма вакум при м54 какъв клапан е тогава, няма ли да излезне, че е най-обикновен oil separator?
Реално какво има в него и как точно работи?
Реално си е точно това което е а именно клапан картерни газове или CCV valve.
Ето снимка на магистралите.
Маркуче номер "6" при 330 - ската е затапено с тапичка това е разликата ,докато при другите това маркуче "6" отива в бензиновият регулатор.
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
hacker4eto1 написа:Хм, то ако няма вакум при м54 какъв клапан е тогава, няма ли да излезне, че е най-обикновен oil separator?
Реално какво има в него и как точно работи?
Реално си е точно това което е а именно клапан картерни газове или CCV valve.
Ето снимка на магистралите.
Маркуче номер "6" при 330 - ската е затапено с тапичка това е разликата ,докато при другите това маркуче "6" отива в бензиновият регулатор.
Само при 330 ли е затапено, а при m54b25 как е?
Това го гледах, но принципа на работа ми е малко неясен.
За какво точно служи вакуума?
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Смяна на клапан картерни газове(м52&м54)и още нещо
При М54В25 също е затапено №6. За премахването на клапана бях чел, че един колега го е направил на М54 и няма никакви проблеми, но не мога да намеря къде точно беше обсъждано. Майонезата по капачката е нормално явление при къси разстояния и хладно и влажно време. Проблем е ако извадиш пръчката на маслото и цялата е в такава майонеза.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани