Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
- bobi_81xx
- младши ентусиаст
- Мнения: 462
- Регистриран на: 16.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E 46 Sedan 136 Hp
- Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Червената лампа изгасва след като вдигне налягане(по спомен налягането за задействане на датчика мисля,че беше 0,3bar).Прекъсва връзката с ( (-)-маса)и лампата изгасва.
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Колеги,от скоро съм горд собственик на Е46 320D 136 кончета и при мен се получи това чудо.Изчетох цялата тема,но неразбрах само дали чукането на повдигачите по този начин може да увреди като цяло мотора.Не съм компетентен и затова питам.А маслото е Selenia 5w40 ако има значение ест.Благодаря ви предварително колеги
- bochogogogo
- младши ентусиаст
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Нз при вас как е но при мен тракането е ужасяващо дразнещо при всяко първоначално палене.И все още не съм намерил лек на тази оправия.Да не говорим за шума когато вдигнеш капака...
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
ludnicaa написа:Колеги,от скоро съм горд собственик на Е46 320D 136 кончета и при мен се получи това чудо.Изчетох цялата тема,но неразбрах само дали чукането на повдигачите по този начин може да увреди като цяло мотора.Не съм компетентен и затова питам.А маслото е Selenia 5w40 ако има значение ест.Благодаря ви предварително колеги
Колега, старият ми Голф 4 TDI-PD 131 к.с. така чукаше(тракаше) около 5 сек. на всяко палене. Сутрин даже до 10 сек. Купих до така, карах го 7 години и така си го и продадох без никакви проблеми и забележки по двигателя. Вярно, че му навъртях само 50 000 км, но не мисля, че има нужда от филми относно това тракане. Пробвал съм за този период поне 5 вида масла - никаква разлика.
БМВ-нцето сега и то потраква лекичко за кратко рано сутрин, но не мисля, че е проблем.
- Тодориев
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 117
- Регистриран на: 10.08.2013
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: е46 136к.с.
- Мечтае да кара: м3
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Колега пробрема е веригите написал съм го, а дали ще е проблем за мотора не просто е дразнещо и пали малко по -тежко.
- bochogogogo
- младши ентусиаст
- Мнения: 381
- Регистриран на: 22.04.2010
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: M6
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Днес реших да пробвам да налея масло през масленото тяло и маслото си влезе като през фуния през този уж клапан на това тяло.Та за какво му е този клапан ако е от него да държи това масло в тялото.Проблема наистина може е да е в повдигачи или оптегачи.Но едно не мога да си обясня защо лампата на маслото свети докато вдига маслото и трака докато изгасне....
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Здравейте колеги, лично съм сменял масленото тяло на масленият филтър и точно отдолу на тялото стои конкретното клапанче.Неговата роля е да държи пълна филтърната кутия с масло постоянно, т.е при спряла кола вътре има масло и при стартиране веднага отива масло до повдигачите.Когато този клапан не работи, при спряла кола филтърното тяло се изпразва за около 15мин. и ви вдига нивото на маслото с половин литър.След като стартирате първо се пълни масленото тяло и след това отива масло нагоре към повдигачите и затова ви тракат при пъровначален старт. А лампата ви свети през това време, защото датчика за налягането на маслото е отстрани на масленото филтърно тяло и когато не ви работи въпросния клапан, то е празно и датчика отчита че няма налягане и присветва за няколко секунди.
След като се напълни масленото тяло и лампата изгасва.
При мен след като свалих тялото отдолу на клапана беше заседнала една микроскопична стружка, може би откъснала се от пружината на клапана и се беше запецнала отдолу и пречеше клапана да затвори.
За този клапан за който споменават някои колеги, който се намира в картера, ако той не ви работи до сега двигателите ви да бяха блокирали 50 пъти .Така, че проблема на всички ви е в клапана на масленото тяло.
Направете си следния тест: загрейте колата до работна температура, след което изключите двигателя, засечете 5 мин. и измерете маслото на щеката. Запомнете нивото на маслото, след 10мин. го измерете отново и ако се е вдигнало значително от това първоначално измерване, то клапана не ви държи въобще. При мен беше така, нивото от средата на щеката, за 15 мин отиваше на макс!
След като се напълни масленото тяло и лампата изгасва.
При мен след като свалих тялото отдолу на клапана беше заседнала една микроскопична стружка, може би откъснала се от пружината на клапана и се беше запецнала отдолу и пречеше клапана да затвори.
За този клапан за който споменават някои колеги, който се намира в картера, ако той не ви работи до сега двигателите ви да бяха блокирали 50 пъти .Така, че проблема на всички ви е в клапана на масленото тяло.
Направете си следния тест: загрейте колата до работна температура, след което изключите двигателя, засечете 5 мин. и измерете маслото на щеката. Запомнете нивото на маслото, след 10мин. го измерете отново и ако се е вдигнало значително от това първоначално измерване, то клапана не ви държи въобще. При мен беше така, нивото от средата на щеката, за 15 мин отиваше на макс!
- Ivch0Pivcho
- Потребител
- Мнения: 31
- Регистриран на: 15.02.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D
- Мечтае да кара: M5
- Детайли за колата: M57D30
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Колега, дай моля те схема къде е този клапан и как се стига до него.
Благодаря.
Благодаря.
- Maverick1208
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 30.11.2010
- Пол: Мъж
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Колега, в RealOEM.com, схемата която е дадена не се вижда клапана, защото той е вграден в самото филтърно тяло отдолу, т.е той не е отделен елемент който може да се смени.Сменя се цялото филтърно тяло, аз направих така, за 30лв. си купих втора употреба с работещ клапан и си го монтирах сам.Работата е доста, ама доста трудоемка, но сам се справих и сега мога да го повторя без проблем .
Реших сам да го сменя, защото в сервизите ми искаха 200-300лв. за тази манипулация.Даже и не знаеха, че има такъв клапан .
Иначе ето за е46 320д 136к.с филтърното тяло на масленият филтър е номер 1 на схемата:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2104
Ето и снимка на клапана отдолу, само, че това е за Е46 320д 150к.с
За Е46 320д 136к.с клапана се намира също отдолу, независимо, че тялото е малко по различно.
Принципа на действие е един и същ!
Реших сам да го сменя, защото в сервизите ми искаха 200-300лв. за тази манипулация.Даже и не знаеха, че има такъв клапан .
Иначе ето за е46 320д 136к.с филтърното тяло на масленият филтър е номер 1 на схемата:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2104
Ето и снимка на клапана отдолу, само, че това е за Е46 320д 150к.с
За Е46 320д 136к.с клапана се намира също отдолу, независимо, че тялото е малко по различно.
Принципа на действие е един и същ!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
реших и аз да вляза в този филм със смяната и дефектирането на проблема с корпуса на масления филтър . та при мен проблема се проявяваше с чукане на двигателя при палене и светене на лампата на маслото в порядъка на 4-5 сек. след кратък престой . както казва колегата процедурата никак не лесна и е много трудоемка . (те затова искат 200-300 лв).
ето какво установих : въпросният клапан при мен въобще не затваряше и маслото се връща в картера . а пък и там е най ниската точка.
ако този клапан работеше след махането на масления филтър маслото трябва да бъде до нивото на отвора на горният (големия) О пръстен на оста (капака с шестограм 36)на масленият филтър.
след това се оказа ,че и малкия и големия О пръстен за деформирали и втвърдени . т.е. те не подържат по високо ниво на маслото във филтъра . големият О пръстен при вадене на право се скъса - беше като пластмасов . подмених и двата .
филтърното тяло е втора употреба. проверката е проста . налива се нафта(масло) от входа или изхода - тече или не тече.
също може и проверка на въпросния клапан без да се демонтира филтърното тяло . дали държи ниво до долния ръб от снимката.
сега за ефекта от гимнастиката : лампата свети мах. 2 сек след престой повече от 6 часа ,както и след 24 часа.
явно губи на маслото в магистралата от помпата до филтъра .
т.е. няма пълно щастие
ето какво установих : въпросният клапан при мен въобще не затваряше и маслото се връща в картера . а пък и там е най ниската точка.
ако този клапан работеше след махането на масления филтър маслото трябва да бъде до нивото на отвора на горният (големия) О пръстен на оста (капака с шестограм 36)на масленият филтър.
след това се оказа ,че и малкия и големия О пръстен за деформирали и втвърдени . т.е. те не подържат по високо ниво на маслото във филтъра . големият О пръстен при вадене на право се скъса - беше като пластмасов . подмених и двата .
филтърното тяло е втора употреба. проверката е проста . налива се нафта(масло) от входа или изхода - тече или не тече.
също може и проверка на въпросния клапан без да се демонтира филтърното тяло . дали държи ниво до долния ръб от снимката.
сега за ефекта от гимнастиката : лампата свети мах. 2 сек след престой повече от 6 часа ,както и след 24 часа.
явно губи на маслото в магистралата от помпата до филтъра .
т.е. няма пълно щастие
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Вече разбрахме къде е проблемът и как се решава. Благодаря за което!
След като работата е трудоемка и скъпа, следва въпросът, струва ли си да се прави. При мен потраква около 4-5 секунди при първо палене в студа, но жълтата лампа изгася веднага. Някой може ли да каже все пак може ли да им стане нещо на повдигачите ако не се мажат първите няколко секунди. Според мен не е болка за умиране. Ама пък си е дразнещо де.
След като работата е трудоемка и скъпа, следва въпросът, струва ли си да се прави. При мен потраква около 4-5 секунди при първо палене в студа, но жълтата лампа изгася веднага. Някой може ли да каже все пак може ли да им стане нещо на повдигачите ако не се мажат първите няколко секунди. Според мен не е болка за умиране. Ама пък си е дразнещо де.
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
принципно скъсяваш живота на турбината, лагери на колянов вал, бутални болтове , разпределителни валове и т.н.
всичко това е следствие на полусухото триене и липсата на маслен клин. кое ще се скапе най напред ? според мен - турбината.
има колеги които карат години с този проблем и той не само при БМВ -та.
по важното , е че всеки може да си направи сам диагностиката и да разбере дали проблема е само в клапана на масленото тяло или в уплътнителните пръстени на оста на масления филтър ,или е комбинация от двете.
за целта след престой примерно от 3-4 часа развийте капака на масления филтър и го извадете. ако нивото е до ръба в долна част на филтърното тяло (там където влиза големият О пръстен, посочен с химикала) , може да се окаже че , двата уплътнителни пръстена са се скапали е е необходима замяна. в този случай сте имали късмет и спестявате една трудоемка и скъпа манипулация.
в другия по често срещан случай :маслото го няма т.е. клапана не държи.
има и още една вероятност, когато всичко горе е наред клапана на маслената помпа да не държи и тогава магистрала от помпата до м. филтър е празна . при тoзи случай лампа та свети , но 1- 2 сек. , a не 4 - 5 и няма тракане
всичко това е следствие на полусухото триене и липсата на маслен клин. кое ще се скапе най напред ? според мен - турбината.
има колеги които карат години с този проблем и той не само при БМВ -та.
по важното , е че всеки може да си направи сам диагностиката и да разбере дали проблема е само в клапана на масленото тяло или в уплътнителните пръстени на оста на масления филтър ,или е комбинация от двете.
за целта след престой примерно от 3-4 часа развийте капака на масления филтър и го извадете. ако нивото е до ръба в долна част на филтърното тяло (там където влиза големият О пръстен, посочен с химикала) , може да се окаже че , двата уплътнителни пръстена са се скапали е е необходима замяна. в този случай сте имали късмет и спестявате една трудоемка и скъпа манипулация.
в другия по често срещан случай :маслото го няма т.е. клапана не държи.
има и още една вероятност, когато всичко горе е наред клапана на маслената помпа да не държи и тогава магистрала от помпата до м. филтър е празна . при тoзи случай лампа та свети , но 1- 2 сек. , a не 4 - 5 и няма тракане
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
aroren написа:принципно скъсяваш живота на турбината, лагери на колянов вал, бутални болтове , разпределителни валове и т.н.
всичко това е следствие на полусухото триене и липсата на маслен клин. кое ще се скапе най напред ? според мен - турбината.
има колеги които карат години с този проблем и той не само при БМВ -та.
по важното , е че всеки може да си направи сам диагностиката и да разбере дали проблема е само в клапана на масленото тяло или в уплътнителните пръстени на оста на масления филтър ,или е комбинация от двете.
за целта след престой примерно от 3-4 часа развийте капака на масления филтър и го извадете. ако нивото е до ръба в долна част на филтърното тяло (там където влиза големият О пръстен, посочен с химикала) , може да се окаже че , двата уплътнителни пръстена са се скапали е е необходима замяна. в този случай сте имали късмет и спестявате една трудоемка и скъпа манипулация.
в другия по често срещан случай :маслото го няма т.е. клапана не държи.
има и още една вероятност, когато всичко горе е наред клапана на маслената помпа да не държи и тогава магистрала от помпата до м. филтър е празна . при тoзи случай лампа та свети , но 1- 2 сек. , a не 4 - 5 и няма тракане
Благодаря за разяснението!
Имам обаче питанка - въпросните пръстени не се ли сменят на всяка смяна с филтъра? Аз поне ги сменям. Проблемът по принцип се влачи при хора та десетки хиляди километри.
И още един въпрос - каква е логиката зимата да го има, а лятото да го няма. Поне при мен лятото ако се чува е около 1 сек. макс, а днес на 5 градуса го сметнах някъде към 3 секунди и се успокоява.
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
досега в комплекта с масления филтър не съм виждал да ги има ,освен големият О пръстен за капака на филтъра. и АВТО+ се учудиха , че ги няма . оказаха се и скъпички 13 -14 лв. клиентска цена . не знам ти какви филтри слагаш и има ли ги в комплекта . според мен не необходимо на всяка смяна на маслото да се сменят . може би на 2-3 смени. не съм гледал БМВ какво препоръчват.
а за логиката защо достигнатото налягане през лято и зима е за различно време : вероятно е свързано с температурата и втвърдяване на гумените компоненти на клапана , маслото и т.н.
само разсъждавам . не твърдя , че съм напълно сигурен и прав. , но това вероятно са част от причините . и при мен след ремонт след по голям престой лампата угасва различно , но не за повече от 2 сек и няма тракане.
поздрави
а за логиката защо достигнатото налягане през лято и зима е за различно време : вероятно е свързано с температурата и втвърдяване на гумените компоненти на клапана , маслото и т.н.
само разсъждавам . не твърдя , че съм напълно сигурен и прав. , но това вероятно са част от причините . и при мен след ремонт след по голям престой лампата угасва различно , но не за повече от 2 сек и няма тракане.
поздрави
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.
Аз до сега все си купувам филтър Bosch или Man и винаги е имало голям и малък О-пръстен. Даже помня, че гледах майстора как ги сменя. 14 лв за О-пръстен - много има здраве.
47 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани