Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 462
Регистриран на: 16.01.2011
Пол: Мъж
Кара: E 46 Sedan 136 Hp
Мечтае да кара: Най-новото BMW независимо от модела

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от bobi_81xx » 13 Дек 2014, 20:45

Червената лампа изгасва след като вдигне налягане(по спомен налягането за задействане на датчика мисля,че беше 0,3bar).Прекъсва връзката с ( (-)-маса)и лампата изгасва.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 20.05.2014
Кара: BMW E46 320 D

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от ludnicaa » 25 Май 2015, 9:47

Колеги,от скоро съм горд собственик на Е46 320D 136 кончета и при мен се получи това чудо.Изчетох цялата тема,но неразбрах само дали чукането на повдигачите по този начин може да увреди като цяло мотора.Не съм компетентен и затова питам.А маслото е Selenia 5w40 ако има значение ест.Благодаря ви предварително колеги :bchug: :bchug: :bowdown:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 381
Регистриран на: 22.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: M6

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от bochogogogo » 26 Май 2015, 20:47

Нз при вас как е но при мен тракането е ужасяващо дразнещо при всяко първоначално палене.И все още не съм намерил лек на тази оправия.Да не говорим за шума когато вдигнеш капака... :banghead:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от NGneer4eto » 01 Юни 2015, 20:40

ludnicaa написа:Колеги,от скоро съм горд собственик на Е46 320D 136 кончета и при мен се получи това чудо.Изчетох цялата тема,но неразбрах само дали чукането на повдигачите по този начин може да увреди като цяло мотора.Не съм компетентен и затова питам.А маслото е Selenia 5w40 ако има значение ест.Благодаря ви предварително колеги :bchug: :bchug: :bowdown:


Колега, старият ми Голф 4 TDI-PD 131 к.с. така чукаше(тракаше) около 5 сек. на всяко палене. Сутрин даже до 10 сек. Купих до така, карах го 7 години и така си го и продадох без никакви проблеми и забележки по двигателя. Вярно, че му навъртях само 50 000 км, но не мисля, че има нужда от филми относно това тракане. Пробвал съм за този период поне 5 вида масла - никаква разлика.
БМВ-нцето сега и то потраква лекичко за кратко рано сутрин, но не мисля, че е проблем. :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 117
Регистриран на: 10.08.2013
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: м3

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от Тодориев » 10 Юни 2015, 22:38

Колега пробрема е веригите написал съм го, а дали ще е проблем за мотора не просто е дразнещо и пали малко по -тежко.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 381
Регистриран на: 22.04.2010
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: M6

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от bochogogogo » 18 Юни 2015, 22:20

Днес реших да пробвам да налея масло през масленото тяло и маслото си влезе като през фуния през този уж клапан на това тяло.Та за какво му е този клапан ако е от него да държи това масло в тялото.Проблема наистина може е да е в повдигачи или оптегачи.Но едно не мога да си обясня защо лампата на маслото свети докато вдига маслото и трака докато изгасне....

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от Maverick1208 » 04 Окт 2017, 16:22

Здравейте колеги, лично съм сменял масленото тяло на масленият филтър и точно отдолу на тялото стои конкретното клапанче.Неговата роля е да държи пълна филтърната кутия с масло постоянно, т.е при спряла кола вътре има масло и при стартиране веднага отива масло до повдигачите.Когато този клапан не работи, при спряла кола филтърното тяло се изпразва за около 15мин. и ви вдига нивото на маслото с половин литър.След като стартирате първо се пълни масленото тяло и след това отива масло нагоре към повдигачите и затова ви тракат при пъровначален старт. А лампата ви свети през това време, защото датчика за налягането на маслото е отстрани на масленото филтърно тяло и когато не ви работи въпросния клапан, то е празно и датчика отчита че няма налягане и присветва за няколко секунди.
След като се напълни масленото тяло и лампата изгасва.
При мен след като свалих тялото отдолу на клапана беше заседнала една микроскопична стружка, може би откъснала се от пружината на клапана и се беше запецнала отдолу и пречеше клапана да затвори.
За този клапан за който споменават някои колеги, който се намира в картера, ако той не ви работи до сега двигателите ви да бяха блокирали 50 пъти :).Така, че проблема на всички ви е в клапана на масленото тяло.
Направете си следния тест: загрейте колата до работна температура, след което изключите двигателя, засечете 5 мин. и измерете маслото на щеката. Запомнете нивото на маслото, след 10мин. го измерете отново и ако се е вдигнало значително от това първоначално измерване, то клапана не ви държи въобще. При мен беше така, нивото от средата на щеката, за 15 мин отиваше на макс!

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 15.02.2015
Пол: Мъж
Кара: E39 530D
Мечтае да кара: M5
Детайли за колата: M57D30

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от Ivch0Pivcho » 10 Окт 2017, 21:31

Колега, дай моля те схема къде е този клапан и как се стига до него.

Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 30.11.2010
Пол: Мъж

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от Maverick1208 » 11 Окт 2017, 15:27

Колега, в RealOEM.com, схемата която е дадена не се вижда клапана, защото той е вграден в самото филтърно тяло отдолу, т.е той не е отделен елемент който може да се смени.Сменя се цялото филтърно тяло, аз направих така, за 30лв. си купих втора употреба с работещ клапан и си го монтирах сам.Работата е доста, ама доста трудоемка, но сам се справих и сега мога да го повторя без проблем :).
Реших сам да го сменя, защото в сервизите ми искаха 200-300лв. за тази манипулация.Даже и не знаеха, че има такъв клапан :).
Иначе ето за е46 320д 136к.с филтърното тяло на масленият филтър е номер 1 на схемата:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_2104

Ето и снимка на клапана отдолу, само, че това е за Е46 320д 150к.с

9d268612.jpg


За Е46 320д 136к.с клапана се намира също отдолу, независимо, че тялото е малко по различно.
Принципа на действие е един и същ!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.05.2012
Пол: Мъж

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от aroren » 30 Ное 2017, 22:06

реших и аз да вляза в този филм със смяната и дефектирането на проблема с корпуса на масления филтър . та при мен проблема се проявяваше с чукане на двигателя при палене и светене на лампата на маслото в порядъка на 4-5 сек. след кратък престой . както казва колегата процедурата никак не лесна и е много трудоемка . (те затова искат 200-300 лв).
ето какво установих : въпросният клапан при мен въобще не затваряше и маслото се връща в картера . а пък и там е най ниската точка.
ако този клапан работеше след махането на масления филтър маслото трябва да бъде до нивото на отвора на горният (големия) О пръстен на оста (капака с шестограм 36)на масленият филтър.
след това се оказа ,че и малкия и големия О пръстен за деформирали и втвърдени . т.е. те не подържат по високо ниво на маслото във филтъра . големият О пръстен при вадене на право се скъса - беше като пластмасов . подмених и двата .
филтърното тяло е втора употреба. проверката е проста . налива се нафта(масло) от входа или изхода - тече или не тече.
също може и проверка на въпросния клапан без да се демонтира филтърното тяло . дали държи ниво до долния ръб от снимката.
сега за ефекта от гимнастиката : лампата свети мах. 2 сек след престой повече от 6 часа ,както и след 24 часа.
явно губи на маслото в магистралата от помпата до филтъра .
т.е. няма пълно щастие
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от NGneer4eto » 01 Дек 2017, 22:47

Вече разбрахме къде е проблемът и как се решава. Благодаря за което! :bchug:
След като работата е трудоемка и скъпа, следва въпросът, струва ли си да се прави. При мен потраква около 4-5 секунди при първо палене в студа, но жълтата лампа изгася веднага. Някой може ли да каже все пак може ли да им стане нещо на повдигачите ако не се мажат първите няколко секунди. Според мен не е болка за умиране. :dunno: Ама пък си е дразнещо де.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.05.2012
Пол: Мъж

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от aroren » 05 Дек 2017, 10:08

принципно скъсяваш живота на турбината, лагери на колянов вал, бутални болтове , разпределителни валове и т.н.
всичко това е следствие на полусухото триене и липсата на маслен клин. кое ще се скапе най напред ? според мен - турбината.
има колеги които карат години с този проблем и той не само при БМВ -та.
по важното , е че всеки може да си направи сам диагностиката и да разбере дали проблема е само в клапана на масленото тяло или в уплътнителните пръстени на оста на масления филтър ,или е комбинация от двете.
за целта след престой примерно от 3-4 часа развийте капака на масления филтър и го извадете. ако нивото е до ръба в долна част на филтърното тяло (там където влиза големият О пръстен, посочен с химикала) , може да се окаже че , двата уплътнителни пръстена са се скапали е е необходима замяна. в този случай сте имали късмет и спестявате една трудоемка и скъпа манипулация.
в другия по често срещан случай :маслото го няма т.е. клапана не държи.

има и още една вероятност, когато всичко горе е наред клапана на маслената помпа да не държи и тогава магистрала от помпата до м. филтър е празна . при тoзи случай лампа та свети , но 1- 2 сек. , a не 4 - 5 и няма тракане

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от NGneer4eto » 05 Дек 2017, 19:29

aroren написа:принципно скъсяваш живота на турбината, лагери на колянов вал, бутални болтове , разпределителни валове и т.н.
всичко това е следствие на полусухото триене и липсата на маслен клин. кое ще се скапе най напред ? според мен - турбината.
има колеги които карат години с този проблем и той не само при БМВ -та.
по важното , е че всеки може да си направи сам диагностиката и да разбере дали проблема е само в клапана на масленото тяло или в уплътнителните пръстени на оста на масления филтър ,или е комбинация от двете.
за целта след престой примерно от 3-4 часа развийте капака на масления филтър и го извадете. ако нивото е до ръба в долна част на филтърното тяло (там където влиза големият О пръстен, посочен с химикала) , може да се окаже че , двата уплътнителни пръстена са се скапали е е необходима замяна. в този случай сте имали късмет и спестявате една трудоемка и скъпа манипулация.
в другия по често срещан случай :маслото го няма т.е. клапана не държи.

има и още една вероятност, когато всичко горе е наред клапана на маслената помпа да не държи и тогава магистрала от помпата до м. филтър е празна . при тoзи случай лампа та свети , но 1- 2 сек. , a не 4 - 5 и няма тракане


Благодаря за разяснението!
Имам обаче питанка - въпросните пръстени не се ли сменят на всяка смяна с филтъра? Аз поне ги сменям. Проблемът по принцип се влачи при хора та десетки хиляди километри.
И още един въпрос - каква е логиката зимата да го има, а лятото да го няма. Поне при мен лятото ако се чува е около 1 сек. макс, а днес на 5 градуса го сметнах някъде към 3 секунди и се успокоява.

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 13.05.2012
Пол: Мъж

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от aroren » 06 Дек 2017, 15:48

досега в комплекта с масления филтър не съм виждал да ги има ,освен големият О пръстен за капака на филтъра. и АВТО+ се учудиха , че ги няма . оказаха се и скъпички 13 -14 лв. клиентска цена . не знам ти какви филтри слагаш и има ли ги в комплекта . според мен не необходимо на всяка смяна на маслото да се сменят . може би на 2-3 смени. не съм гледал БМВ какво препоръчват.
а за логиката защо достигнатото налягане през лято и зима е за различно време : вероятно е свързано с температурата и втвърдяване на гумените компоненти на клапана , маслото и т.н.
само разсъждавам . не твърдя , че съм напълно сигурен и прав. , но това вероятно са част от причините . и при мен след ремонт след по голям престой лампата угасва различно , но не за повече от 2 сек и няма тракане.
поздрави

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: Тракане при първоначално палене 320д 136к.с.

Мнение от NGneer4eto » 07 Дек 2017, 12:44

Аз до сега все си купувам филтър Bosch или Man и винаги е имало голям и малък О-пръстен. Даже помня, че гледах майстора как ги сменя. 14 лв за О-пръстен - много има здраве.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook