DISA valve м54б25
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- venom_rider
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 20.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m50b25
DISA valve м54б25
здравейте колеги.
Имам проблем с диса клапата.Клапата не е спекла на ръка си я движа и бързо се затваря както обесняват по всички клипове в нета.Но когато я монтирам и изфорсирам колата буталцето не помръдва.Ще се радвам ако колегите които познават работата и ми съдействат за отстраняване на проблема .А проблема на мотора е мени обороти когато я форсирам се тресе .Смених с друг дебитомер ,почистено е стъпково моторче и свещи.
Мисля че темата ще е полезна и на други колеги !
Поздрави !
Допълвам нз дали е от значение но колата има и газов инж. АГ холандско !
Имам проблем с диса клапата.Клапата не е спекла на ръка си я движа и бързо се затваря както обесняват по всички клипове в нета.Но когато я монтирам и изфорсирам колата буталцето не помръдва.Ще се радвам ако колегите които познават работата и ми съдействат за отстраняване на проблема .А проблема на мотора е мени обороти когато я форсирам се тресе .Смених с друг дебитомер ,почистено е стъпково моторче и свещи.
Мисля че темата ще е полезна и на други колеги !
Поздрави !
Допълвам нз дали е от значение но колата има и газов инж. АГ холандско !
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: DISA valve м54б25
Ако не си сменял софта на колата трябва яко да изфорсираш за да затвори клапата. Ако си с новия софт още като запалиш колата и трябва да затвори клапата.
Ако при теб не затваря при никакви обстоятелства вероятно ти е заминала вакуумната мембрана на клапата - пробвай да побутнеш леко буталцето докато някои подава газ
Ако при теб не затваря при никакви обстоятелства вероятно ти е заминала вакуумната мембрана на клапата - пробвай да побутнеш леко буталцето докато някои подава газ
- venom_rider
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 62
- Регистриран на: 20.11.2008
- Пол: Мъж
- Кара: m50b25
Re: DISA valve м54б25
Някой да има идея какви показатели трябва да показва буксата на диса клапата ?
- Rosendo
- младши ентусиаст
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: DISA valve м54б25
venom_rider написа:А проблема на мотора е мени обороти когато я форсирам се тресе .
Допълвам нз дали е от значение но колата има и газов инж. АГ холандско !
Колега, според мен търи проблема някъде другаде, а не в диса клапата.
Аз имах проблем със въпросната клапа (тракаше ужасно) и когато я поръчах в БМВ нямаха налична. Приемчика извади буксата на моята клапа и ми каза да карам така докато доставят новата. Промяна в работата на мотора нямаше, визирам симптома който ти си описал със мененето на обороти и тресенето на мотора. Мотора ми е М54В30.
- azko
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: DISA valve м54б25
Колега и аз имам същия мотор М54B30 и ми е заминала диса клапата.Можеш ли да кажеш от къде я купи,за какви пари и имаше ли промяна в ускорението след като я смени(на ЛС)?
- to6i_Racing
- младши ентусиаст
- Мнения: 513
- Регистриран на: 2.12.2007
- Местоположение: Северозапад
- Пол: Мъж
Re: DISA valve м54б25
6 месеца карам без диса клапа премахнах я отвътре...
буксата и вакума си работят колкото да си мисли че всичко е наред
тракащия шум от смукателя изчезна,ниските обороти заспаха,колата върви чудено... и без диса клапа... разхода не се покачва
става въпрос за м52б28ту
оградените неща в червено като се откъснат и паднат в мотора ще се замислите дали е по добре с диса или без... дори и нова да е ..
поставям и примерни снимки...
буксата и вакума си работят колкото да си мисли че всичко е наред
тракащия шум от смукателя изчезна,ниските обороти заспаха,колата върви чудено... и без диса клапа... разхода не се покачва
става въпрос за м52б28ту
оградените неща в червено като се откъснат и паднат в мотора ще се замислите дали е по добре с диса или без... дори и нова да е ..
поставям и примерни снимки...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- azko
- Потребител
- Мнения: 17
- Регистриран на: 25.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46
- Мечтае да кара: BMW M6
Re: DISA valve м54б25
При мене тая клапа се е разбила и се врътка на където си поиска.Усезаемо ми убива вървежа на колата и това изключително ме дразни.Не можах да повярвам вчера ,когато даже не успях да се врътна на един завой,а пътя беше мокър(говориме за кола 231 коня).Направо се чуствам болен!!!
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: DISA valve м54б25
Като е прецакана тази клапа и седи постоянно отворена става доста мудна в ниските колата.
При мен зацепваше от време на време и осезаемо се променяше пъргавината, така че изтръгването или изолирането на клапата не е решение - освен ако не ви кефи вървежа като на кола с турбо, ама счупено
При мен зацепваше от време на време и осезаемо се променяше пъргавината, така че изтръгването или изолирането на клапата не е решение - освен ако не ви кефи вървежа като на кола с турбо, ама счупено
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: DISA valve м54б25
Няколко човека ме питаха за дигностиката на ДИСА-та и понеже по едно време доста си играх с тази клапа искам да хвърля малко светлина за нейната диагностика и най честите и проблеми.
Инфо за какво служи ДИСА-та и устройството на входящия колектор има достатъчно в нета затова на кратко - ДИСА-а е клапа, която в ниските обороти е затворена за по добра динамика на мотора, във високите обороти е отворена за повече мощност. На първата картинка по долу се вижда движението на клапата и на въздуха в колектора.
ДИСА-та работи чрез използване на вакум от колектора (от страната на клапата има една малка дупчица за тази цел) и когато се подадат 12V на буксата, се задейства клапан който пуска потока на въздуха към мембраната (на втората снимка), лостчето се задвижва и клапата се завърта в затворено положение. На втората снимка се виждат лостчето и мембраната, която го задвижва.
Най често превърта или се чупи оста на клапата - при този случай когато работи мотора, от клапата почват да се чуват тракащи звуци и може клапата да се откъсне и парчета от нея да влезнат в някой цилиндър.
Друг по рядък проблем е скъсване на гумената мембрана. При този случай при работещ мотор и подадени 12V на буксата клапата просто не се движи или както беше при мен се задвижва при помощ с ръка. Трябва да се има в предвид, че ако не е ъпдейтнат софта на колата тези 12V се появяват само при подаване на газ и ги има до 3750 оборота, ако е ъпдейтнат софта се появяват веднага със запалването на мотора. За да е най сигурен теста за проблем с мембраната е най добре някой вътре в колата да държи 2-3 хил. оборота а втори човек да пробва да задвижи лостчето с ръка.
Инфо за какво служи ДИСА-та и устройството на входящия колектор има достатъчно в нета затова на кратко - ДИСА-а е клапа, която в ниските обороти е затворена за по добра динамика на мотора, във високите обороти е отворена за повече мощност. На първата картинка по долу се вижда движението на клапата и на въздуха в колектора.
ДИСА-та работи чрез използване на вакум от колектора (от страната на клапата има една малка дупчица за тази цел) и когато се подадат 12V на буксата, се задейства клапан който пуска потока на въздуха към мембраната (на втората снимка), лостчето се задвижва и клапата се завърта в затворено положение. На втората снимка се виждат лостчето и мембраната, която го задвижва.
Най често превърта или се чупи оста на клапата - при този случай когато работи мотора, от клапата почват да се чуват тракащи звуци и може клапата да се откъсне и парчета от нея да влезнат в някой цилиндър.
Друг по рядък проблем е скъсване на гумената мембрана. При този случай при работещ мотор и подадени 12V на буксата клапата просто не се движи или както беше при мен се задвижва при помощ с ръка. Трябва да се има в предвид, че ако не е ъпдейтнат софта на колата тези 12V се появяват само при подаване на газ и ги има до 3750 оборота, ако е ъпдейтнат софта се появяват веднага със запалването на мотора. За да е най сигурен теста за проблем с мембраната е най добре някой вътре в колата да държи 2-3 хил. оборота а втори човек да пробва да задвижи лостчето с ръка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: DISA valve м54б25
А има ли оправяне тая гумена мембрана, която трябва да държи вакуум?landolin написа:...
Моята клапа изпуска. Гледам, че на картинката, която си дал, точно тази част се разглобява... Може ли да се оправи това нещо, вместо да търся друга, която може да се прецака пак след някой друг месец?
Re: DISA valve м54б25
Колега при мен е точно така като запаля клапата стой отворена чак като подам газ тогава затваря, това значи че ще иска ъпдейт на софта ли.И къде могат да ми направят евентуално този ъпдейт.
- indianeca
- младши ентусиаст
- Мнения: 618
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
Re: DISA valve м54б25
KOLEVV написа:Колега при мен е точно така като запаля клапата стой отворена чак като подам газ тогава затваря, това значи че ще иска ъпдейт на софта ли.И къде могат да ми направят евентуално този ъпдейт.
Да, може ли някой да сподели къде и как се случва този ъпдейт?
- indianeca
- младши ентусиаст
- Мнения: 618
- Регистриран на: 28.07.2007
- Местоположение: гр. София
- Пол: Мъж
- Кара: Табуретка със спортно окачване...
- Мечтае да кара: Фотьойл
- Детайли за колата: БМВ e46, M54B25
Re: DISA valve м54б25
Ако има съмнения за развалена Диса клапа може ли да я откача от буксата и по този начин да видя дали е от нея?
- ivo_cool
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 218
- Регистриран на: 22.03.2006
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318i
- Мечтае да кара: Е30 М3
Re: DISA valve м54б25
Здравейте и от мен момчета моя мотор е М43Б19 и моята клапа трака доста силно и не знам какво да я правя, та искам да питам проблем ли ще е за този мотор ако се премахне диса клапата, за инфо само да кажа че вакума е здрав.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!
- inj.stoichev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 202
- Регистриран на: 4.10.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 318i и 520i
- Мечтае да кара: BMWE46 M3GTR S62(351HP) или BMW(E38)750iL(326Hp)
- Детайли за колата: BMW e46 M43TUB19 118hp Март 1999г. черен металик
BMW e39 M54B22 170hp Окт. 2000г. Титан силвър
Re: DISA valve м54б25
landolin написа:Няколко човека ме питаха за дигностиката на ДИСА-та и понеже по едно време доста си играх с тази клапа искам да хвърля малко светлина за нейната диагностика и най честите и проблеми.
Инфо за какво служи ДИСА-та и устройството на входящия колектор има достатъчно в нета затова на кратко - ДИСА-а е клапа, която в ниските обороти е затворена за по добра динамика на мотора, във високите обороти е отворена за повече мощност. На първата картинка по долу се вижда движението на клапата и на въздуха в колектора.
ДИСА-та работи чрез използване на вакум от колектора (от страната на клапата има една малка дупчица за тази цел) и когато се подадат 12V на буксата, се задейства клапан който пуска потока на въздуха към мембраната (на втората снимка), лостчето се задвижва и клапата се завърта в затворено положение. На втората снимка се виждат лостчето и мембраната, която го задвижва.
Най често превърта или се чупи оста на клапата - при този случай когато работи мотора, от клапата почват да се чуват тракащи звуци и може клапата да се откъсне и парчета от нея да влезнат в някой цилиндър.
Друг по рядък проблем е скъсване на гумената мембрана. При този случай при работещ мотор и подадени 12V на буксата клапата просто не се движи или както беше при мен се задвижва при помощ с ръка. Трябва да се има в предвид, че ако не е ъпдейтнат софта на колата тези 12V се появяват само при подаване на газ и ги има до 3750 оборота, ако е ъпдейтнат софта се появяват веднага със запалването на мотора. За да е най сигурен теста за проблем с мембраната е най добре някой вътре в колата да държи 2-3 хил. оборота а втори човек да пробва да задвижи лостчето с ръка.
Аз съм с е39 окт. 2000г И също като дам на контакт клапата не се затваря както съм гледал в интернет клипове ! Първо помислих че има нещо прецакано или от пад на напрежение не сработва, защото на входа идваха 11,5волта а не 12. Ще пробвам с подаване на газ да видя какво ще стане. Какво точно се цели със затварянето на тази клапа на празен ход, какво подобрява това Възможно ли е да влошава работата на мотора като не е затворена в ниските ?
Иначе кой и къде може да ъпдейтне тоя софт
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани