SMG скоростна трансмисия при 330ci
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
74 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
mad_presley написа:Да изровя тази стара тема от прахта и аз
Купих си Е46 330ci 2002г с SMG или SSG (доста спорове по върпоса има и така и не разбрах ) и понеже свалих двигателя за пълен ребилд, защото смятам да му метна един чарджър, още не съм я карал тая кола, та въпросът ми е, има ли лънч контрол тази кутия (виж атача)?
Иначе съм голям фен на SMG-то, особено като покарах така...около 300км извънградско М6 по родните проходи
Надявам се ,че ще бъдем допуснати по-близо до изпълнението на идеята с чарджера в някоя тема тук ( в съответния раздел разбира се).Сигурен съм,че ще бъде интересно за много от нас.
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Не съм много сигурен, че се задържат и двата педала. По спонем наистина трябва да е с изключено DSC и да е в спортен режим, но мисля че се държеше спирачката и "вкарваш" (бутваш) лоста да включи първа и го задържаш. След това би трябвало колата сама да си подаде газ до оборотите с най много нютони и като пуснеш спирачката колата да се изтреля. Разбира се трябва и като пуснеш спирачката да натиснеш после газта иначе ще тръгне и след секунда две ще пусне.
P.S.
Ако искаш питай Sharo да ти каже как беше при М3 и дали не знае как е при теб.
P.S.2
А иначе за SMG/SSG спора е че SMG е само на М3, а за 330-ските и 325-ците е SSG. И между другото до колкото и аз знам Е36 М3 -> SMG І; E46 M3 SMG ІІ и после нещо незнам как става, че се намесват М5 и се обърках.
P.S.
Ако искаш питай Sharo да ти каже как беше при М3 и дали не знае как е при теб.
P.S.2
А иначе за SMG/SSG спора е че SMG е само на М3, а за 330-ските и 325-ците е SSG. И между другото до колкото и аз знам Е36 М3 -> SMG І; E46 M3 SMG ІІ и после нещо незнам как става, че се намесват М5 и се обърках.
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Kris написа:
P.S.
Ако искаш питай Sharo да ти каже как беше при М3 и дали не знае как е при теб.
P.S.2
А иначе за SMG/SSG спора е че SMG е само на М3, а за 330-ските и 325-ците е SSG. И между другото до колкото и аз знам Е36 М3 -> SMG І; E46 M3 SMG ІІ и после нещо незнам как става, че се намесват М5 и се обърках.
Аз знам как е на М3 и М6, натискаш спирачката, натискаш и задържаш за повече от 4сек DSC, газта на кикдаун, пускаш спирачката и нещата се случват...причключват, когато върнеш газта. Въпросът е, че когато си има програма в компа за лънч контрол, не ти пуска сединителя и съответно няма опасност от запалването му. При SMG2 съм сигурен, че работи. Моята обаче е SMG1 и не съм сигурен, дали има програма за лънч. Проблема е, че опитам ли, ще трябва да сменям съединител, ако няма лънч опция.
Днес си четох книжката, която е на немски и не разбрах много за какво става на въпрос, но май си е същото, като при SMG2.
330-ки с такива кутии са доста голяма рядкост и доста скъпи в Германия. Едва ли има повече от 2-3 такива коли в БГ (според мен де) и явно аз ще съм лаболаторната мишка
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Преди няма и седмица изпуснах един седан с такава кутия от една автокъща във Варна. Може варненски фен да я е купил.
- crank666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е 60 530d Manual
- Мечтае да кара: BMW M 550d
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Има лаунч контрол, но от опит знам, че задържиш ли повечко спирачката пали съединителят. В момента съм с чисто нов съединител комплект, но кутията трябва да се ресетне и адаптира, защото е изпаднала в някакъв режим/сейф моуд/
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Установих го и аз, че има лънч контрол.
След смяна на съединител, задължително трябва адаптация, в противен случай се усеща преплъзване на съединителя.
И м/у другото, ако не си сменил маховика, няма да усетиш много разликата от новия съединител.
Аз смених първо феродов и притискател, но потеглянето на 2-ра пак беше с леко затрисане. Смених и маховика и сега просто не мога да спра да се кефя на тази кутия.
След смяна на съединител, задължително трябва адаптация, в противен случай се усеща преплъзване на съединителя.
И м/у другото, ако не си сменил маховика, няма да усетиш много разликата от новия съединител.
Аз смених първо феродов и притискател, но потеглянето на 2-ра пак беше с леко затрисане. Смених и маховика и сега просто не мога да спра да се кефя на тази кутия.
- crank666
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 18.06.2012
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: Е 60 530d Manual
- Мечтае да кара: BMW M 550d
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Каква цифра ти излезе маховика ? Как е по - добре за кутията да се гаси двигателя - на N и да сложиш на скорост или директно на C? Аз гася на N и вкл. на 1-ва след гаснене на мотора и на светофарите не я държа на C (уж да не товаря кутията), но не знам дали е правилно ?
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
crank666 написа:Каква цифра ти излезе маховика ? Как е по - добре за кутията да се гаси двигателя - на N и да сложиш на скорост или директно на C? Аз гася на N и вкл. на 1-ва след гаснене на мотора и на светофарите не я държа на C (уж да не товаря кутията), но не знам дали е правилно ?
Няма значение как я гасиш, така или иначе дали е на N или на 1-ва, съединителя е натиснат. Аз лично я гася на скорост и след това бутвам на N, за да не барам нищо, докато я паля. На светофар си я държа на 1-ва, не изключвам от скорост, защото май няма смисъл.
Маховика 900лв оригинал с отстъпка. Със сигурност може да има и по-евтин вариант, но опита ме е научил да не рискувам, защото евтиното винаги излиза по-скъпо от оригинала.
- Deurond
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 27.12.2014
- Пол: Мъж
- Кара: E92 330d
- Мечтае да кара: BMW M850i
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
За англоговорящата част от вас ето това видео - https://www.youtube.com/watch?v=ch14vj832T0 Мисля, че ще ви отговори на всичките въпроси. Човека показва как работи и всичките и режими. Пък тези, които не разбират то и от самото видео много неща са видни. Поздрави!
- sshtskv
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Няколко години по-късно пред подобна дилема...
Възможна ли е подмяната на SMG с ръчна скоростна кутия, какво е нужно и ориентировъчна цена? Идеята ми е, ако се стигне до скъп ремонт, дали не е по-изгодно да се сложи ръчна кутия, ако това е възможно и не особено трудно.
Възможна ли е подмяната на SMG с ръчна скоростна кутия, какво е нужно и ориентировъчна цена? Идеята ми е, ако се стигне до скъп ремонт, дали не е по-изгодно да се сложи ръчна кутия, ако това е възможно и не особено трудно.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Вълк написа:Няколко години по-късно пред подобна дилема...
Възможна ли е подмяната на SMG с ръчна скоростна кутия, какво е нужно и ориентировъчна цена? Идеята ми е, ако се стигне до скъп ремонт, дали не е по-изгодно да се сложи ръчна кутия, ако това е възможно и не особено трудно.
Няма да е толкова сложно и трудно да се премине към ръчна,ма SMG-то дори маховика и съединителя му са същите,за кардана не съм сигурен,щото не знам има ли разлика в дължината между SMG и ръчката. Но ако ще слагаш 6-скорости ръчна,то тогава несъмнено ще трябва да ползваш и предната част на кардана от донора чийто кутия ще слагаш.Ще е нужно и софтуерна манипулация,за да се премахне комуникацията между компа и кутията.
Общо взето по-скъпите части които според потребители от чужди форуми дават проблем са актуатора за смяна на предавките(№1 от схемата),цилиндърчето което натиска съединителя(№8 от схемата) и помпата която нагнетява хидр.масло(№5 от по-долната схема).
Цилиндърчето за съединителя в една чужда тема показват как да се отрремонтира ако протече,не е нужно да се сменя цялото,просто сменят гумичките му с ремонтен комплект.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... _sensoren/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... tank_pump/
- sshtskv
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 8.10.2010
- Местоположение: София/Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: Продаде колата
- Мечтае да кара: Бързо, голямо и черно BMW
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Харесвам такива отговори.
Жив и здрав колега!
Жив и здрав колега!
Dream_BMW написа:Вълк написа:Няколко години по-късно пред подобна дилема...
Възможна ли е подмяната на SMG с ръчна скоростна кутия, какво е нужно и ориентировъчна цена? Идеята ми е, ако се стигне до скъп ремонт, дали не е по-изгодно да се сложи ръчна кутия, ако това е възможно и не особено трудно.
Няма да е толкова сложно и трудно да се премине към ръчна,ма SMG-то дори маховика и съединителя му са същите,за кардана не съм сигурен,щото не знам има ли разлика в дължината между SMG и ръчката. Но ако ще слагаш 6-скорости ръчна,то тогава несъмнено ще трябва да ползваш и предната част на кардана от донора чийто кутия ще слагаш.Ще е нужно и софтуерна манипулация,за да се премахне комуникацията между компа и кутията.
Общо взето по-скъпите части които според потребители от чужди форуми дават проблем са актуатора за смяна на предавките(№1 от схемата),цилиндърчето което натиска съединителя(№8 от схемата) и помпата която нагнетява хидр.масло(№5 от по-долната схема).
Цилиндърчето за съединителя в една чужда тема показват как да се отрремонтира ако протече,не е нужно да се сменя цялото,просто сменят гумичките му с ремонтен комплект.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... _sensoren/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-S ... tank_pump/
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
Колеги извинявам се може ли да попитам тук да не отварям нова тема. Скоростна кутия от 318 1.9 118 коня ще стане ли на 325? Искам да минавам на 2.5 и да знам дали и скоростна кутия да търся или ще ме издържи известно време?
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: SMG скоростна трансмисия при 330ci
axel.folu написа:Колеги държи ли на чип тунинг кутията
Препоръчвам ти да изчетеш цялата тема и ще можеш да си отговориш на този и не само на този въпрос.Доста от инфото е за М3 SMG кутиите,но доста от нещата съвпадат и за SMG-тата при 330i. Само ще ти загатна,че 330i SMG- кутията си е механична кутия с роботизирано превключване на ZF,така че трябва да я сравняваш по механична здравина с механичните кутии вграждани в модела,които също са ZF.Съединителя е същия,маховика е същия.От към надежност се наблюдават случаи да се дънят обслужващите им агрегати. Имат разлики SMG-тата преди 03.2003-а и след 03.2003-а ,вторите са 6 скорости и имат разлика както самата кутия,така и периферията и.Не става да вземеш например хидр.помпа от кутия преди 03.2003-а и да я сложиш на такава след 03.2003-а.
Чипосвай смело.
74 мнения
• Страница 4 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани