Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от chris » 14 Авг 2012, 9:43

вашите при 3000 оборота и над, чува ли се, като се едно има спортен филтър колата?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 14 Авг 2012, 14:40

чак пък като спортен.Просто има едно по добро ускорение над 3000 оборота...........защото валветроника отваря и повдигачите претискат повече клапаните ........от което следва по динамично впръскване на гориво и по добро ускорение.Затова е измислен този валветроник да изменя отварянето на всмукателните клапани и да постига що годе добра динамика и добър разход на гориво в зависимост от натоварването..........е все пак не е самолет.......143 коня...........ама пак и не е зле де............аз лично съм доволен от вървеж спрямо горене............защото ако е 200 коня и горенето е доста над това..........тъй че.....
:driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 30.06.2009
Кара: BMW 318 Ci

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от DanielDochev » 07 Сеп 2012, 18:02

vankodve написа:Здравейте колеги!имам нужда от съвет и помощ за тази процедура на този мотор 318i N42 -от скоро имам колата и след всички процедури който направих явно нещата отиват към гумички ,колата беше нов внос от италия :banghead: разбира се маслото беше сменяно (редовно),смених филтър кар. газове , масло бмв 5-30 ,снемих бубини но колата подпушва синкав дим ,на студен мотор няма проблем :yes: след като загрее колата поседи ли на място да поработи и при подаване на газ изпушва син дим след което в високите обороти изчиства ,интересното е че не всеки път пуши но по щеката на маслото забелязвам че пипа!!!ако има някой колега с този мотор и подобен проблем да сподели ще бъда благодарен :bchug: разход на колата перфектен :yes: работа на мотора перфектна ,вървеж перфектен :yes: което ме кара да мисля само за едно нещо гумички!!!единственото което не съм сменил е свещи но от тях да пуши като ТРАБАНТ :dunno: благодаря предварително за съветите колеги поздрави!!!



Моята колица прави същата работа.... и се притеснявам да ли ще мина само с гумички и повдигачи или ще трябва и сегменти....до колкото съм разпитал всеки майстор ми казва че няма как да са сегменти на този мотор,нооо....... ДАНО!!! :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от chris » 14 Окт 2012, 19:53

напиши после кой майстор колко пари има ли комплект за зацепване аз съм с преговори с един дет за 100 лв смени за един голф1.4 с гумикчи и работа, дето харчеше по 1л на 5 дена и спря след това.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 15 Окт 2012, 11:05

тоя двигател е много лесен за зацепване.............незнам защо всички се шашкате от тоя валветроник..............после нямало да стане.......нямало да работи като хората.............не можел всеки да го зацепи ............незнам си кви глупости още.......
аз съм зацепвал само с една линийка с прав ъгъл..........хваща са успоредността на двата вала и после се слага валветроника............ваносите се нагласят след това..........а има и цака да не се свалят ваносите
просто трябва майстора да знае какво прави

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от Dimitroff » 15 Окт 2012, 19:54

dentamed написа:тоя двигател е много лесен за зацепване.............незнам защо всички се шашкате от тоя валветроник..............после нямало да стане.......нямало да работи като хората.............не можел всеки да го зацепи ............незнам си кви глупости още.......
аз съм зацепвал само с една линийка с прав ъгъл..........хваща са успоредността на двата вала и после се слага валветроника............ваносите се нагласят след това..........а има и цака да не се свалят ваносите
просто трябва майстора да знае какво прави



Никога, ама никога няма да спра да се учудвам на потребителите в този форум...линийка, щублер...и сигорно на 6 кила и 40 градуса ти щрака рамото и спираш да стагаш (тук визирам динамометричния ключ :) )

Мотора не е елементарен за зацепване, но не е и болка за умиране - валовете се заключват с комплект планки за Н моторите - основния проблем при този мотор е "колелата отпред" ... за да бъдат хем заключени/зацепени, хем стегнати както трябва (адски важно е !)...шублера е последното нещо на което бих се доверил!

П.с. И не - не говоря на теория, а на практика !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 15 Окт 2012, 21:30

колега аз преди да си купя комплекта за зацепване съм направил 4 такива двигатела и вече 5 години нямат проблеми.........защото са на приятели ............вървят си супер
и моята гори масло ама не ми се дават пари за части.............
мотора е елементарен................и да ти кажа позиционирането на валовете е много лесно с линийка.........защото инструмента за зацепване е едно нищо...........аз го имам..........и да ти кажа и преди и сега се същото..........и с него и без него
ламарините отпред както и да ги сложиш няма да удариш клапани..........само няма да работи нормално.........
имам записано разстоянието от едната до другата дупка на ламарините на ваносите.......мисля ,че беше някъде 96,97вътрешно.........външното е 112,67............
сменял съм и маслени помпи............там също има зацепване с инструмент на балансиращите валове ама се слага шублера и пак разлика няма............
за н42б20 мога да напиша фермани..........само че аз не се занимавам с ремонти на коли...........иначе знам колко могат доста от "майсторите" в бг.
всичко от тези инструменти за зацепване са измислени за улеснение..............естествено,че с тях е по лесно и винаги са добре дошли но искам да кажа на колегите,че и без тях става и то КАЧЕСТВЕНО..............не си мислете,че после няма да работи както трябва.
Колега има един въпрос към тебе.............ти колко такива двигателя си зацепил...........???????????????

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 15 Окт 2012, 21:36

относно динамометричния ключ ...........без него никога не стягам............малките се стягат на 3кг............големите на 7кг.
неприятното е ако някой се напъне повечко и помъкне резба на блока...............защото блока е алуминиев...........но и това си има решение и се поправя...............всичко е човешка направия..............иначе не съветвам никой да стяга без динамометричен ключ.
ТОВА Е 10 ГОДИШНА КОЛА....................................не е нищо повече от обикновен двигател
честно казано повече ме плаши електрониката отколкото механиката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 15 Окт 2012, 21:52

относно стягането и задържането на колелата отпред........ламарините на ваноса..........хваща се отзад вала с един ключ който точно влиза..............и след това се стяга здраво ламарината отпред............след това за проверка пак може да пробвате правия ъгъл...........
ако двата вала са под прав ъгъл спрямо периферията на главата...............и отпред дупките на ваносите са на тези разстояния които писах по гора.............въртите ключа и после ще си говорим............ако искате да сте на 100% сигурни.............превъртете 3 оборота на ръка................и после газ..........и това е..........
ако пък някой като колегата много го е страх да зацепи по моя начин.............
http://zimber-tools.com/instrument-za-z ... imber.html

това е ако не му се дават пари на човек и не го е страх много............

ако пък малко повече пари му се дават на човек и малко повече го е страх...........

http://zimber-tools.com/instrument-za-z ... i-bmw.html

http://zimber-tools.com/instrument-za-z ... n46t-.html

третия линк няма да го коментирам..............тук колегата ще каже сигурно,че и свинските опашки не вършат работа при хващане на валветроника..............тоя комплект лично за мен пък е абсолютно излишен.......
но нека експерта да си каже мнението

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от Dimitroff » 15 Окт 2012, 22:08

Не си ме разбрал правилно...не ни е страх - просто при нас колите са на клиенти и е най-малкото несериозно да се правят с линийка...
Колко съм зацепил - 0! - аз съм по частта, която теб те плаши.
Колко е зацепил механика ми - за последните 3 месеца -4.

Целта не е да се отвори и затвори, а после да се стискат палци колата да кара...

Аз лично съм на мнение, че или правиш нещата както трябва - или изобщо не ги захващаш...

П.с. Обединявай си мненията в едно, а не 2-3-4 поредни.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 15 Окт 2012, 22:30

ами тези които съм правил вървят 5 години..........и си вървят супер..........това не е компромис с техниката...........просто казах на колегите,че има и друг вариант за зацепване освен с инструменти пригодени от китайски фирми за тази цел.
не само големите сервизи разбират от техники............
тук въпроса беше дали може с по-малко пари да се направи колата............то в сервиз всеки може
не се заяждам просто исках да помогна на колегата...........но явно застраших бизнеса на някои хора. :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от slitter » 15 Окт 2012, 22:48

Що да не вземем да се върнема на темата. Чувал съм за смяна на гумички на клапаните без излишно разглобяване с валове и капани на място от колегата ОЦИ...(двама души - единия натиска и държи, другия сменява капутите). Ако прочете темата надявам се да сподели как става точно. Вземете ги сменете тез гумички, пък да видим!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 15 Окт 2012, 23:32

ами може и да стане без сваляне на главата но едва ли ще се хванат много хора да го правят.
проблема е,че всичко е много набутано и няма много място...........
иначе ако се избегне свалянето на главата за смяна на гумички ще се спести доста.......гарнитура на главата 120лв. шлайфане на главата.....100 лв.....зависи къде се прави де.......болтове на главата......52лв.........
трябва да се свали валветроника заедно с вала без да се разделя като се върже със свински опашки............след това се свалят валовете и с натискане на пружините могат да се свалят.........само всеки клапан трябва да се подпре с буталото ........и да се внимава да не се изпусне кученце в горивната камера..............щото става основен ремонт после.........
ама този твоя разход най вероятно е от гумички ........600 на 10 000км.............но разходи от рода на 600 на 1000км..........са си маслени сегменти............

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.12.2013
Пол: Мъж

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от kolenarov1 » 23 Дек 2013, 17:15

Здравейте,аз съм нов шофьор и имам същия проблем като колегата със синия пушек,само че на мен ми светна и лампичката за двигателя и съм долял 900 гр. масло 10w40 на BMW ,моделът ми е 3-та серия Е46,318 2.0 143 к.с. Проблемът дали е само гумички или ще е нещо по-сериозно.Като я купих беше със сменено масло и по време на движение ми светна лампичката на двигателя,след това я закарах на елком да изчистят грешката,и след това долях 900 гр масло,но след две седмици пак светна лампичката.Не знам сега какво да правя,дайте някакъв съвет ако може. :help:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 10423
Регистриран на: 16.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 328i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от Leon » 24 Дек 2013, 11:01

Щом не си го сменял ти, откъде знаеш колко е налято? За колко км си ги долял тези 900мл.? Принципно този мотор не е за 10-40, а за 5-40, дори 5-30 масло. Не са маловажни неща това, доста по-бързо се стига до такива теми после...
Never mistake motion for action...

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook