Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 10.10.2013
Пол: Мъж

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ceci_v » 15 Юли 2014, 23:51

Ами цената поне на мен ми допадна,като се има в предвид какви оферти ми предлагаха.Труд-250лв. ,ревизията на главата аз си я занесох 150лв което включва шлайфане,пасване клапани и смяна на гумички за тяхна сметка,гарнитура за главата 70лв или общо-470лв. :driving: :driving: :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 26
Регистриран на: 27.03.2012
Пол: Мъж

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от boiko_86_86 » 24 Юли 2014, 7:55

това колега е супер цена но предполагам не е в софия или около софия защото докато аз карах е90 със същия мотор и същия проблем в софия и околностите цената варираше от 700-1200 лв. само за главата без сегменти-иначе поздравления някой да даде някакъв отговор за огромния харч на масло на тоя двигател :yes: аз моя проблем го реших с продажба

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 12.06.2013
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 1.9 316i / F36 440xi

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от danielgenov » 07 Дек 2014, 23:39

Здравейте, бих искал да попитам нещичко за моя двигател. Става въпрос за M43B19TU или BMW e46 316 1.9 1999г.
Разхода на масло ми е около 2 литра на 10 000 км, може и малко повечко. Двигателя работи перфектно и и върви доста добре за малкото си коне ( по различни чужди мнения). Предполагам, че са гумичките на клапаните и други хора са ми го казвали. Бих искал да ги сменя. Въпроса ми е, дали може да се сменят без да се маха главата. При мен първо има море мято за работа, второ едновалка съм и трето са само 8 клапана :D Много хора ми казват и друго, че е хубаво да се сменят и клапаните, ама тогава трябва напасване, шлайв на главата и т.н. Пък и незнам читав майстор и не ми се рискува :( Макар че, ми е кеф профилактично да се сменят и клапаните и сегментите :) Но за първо време, ако може някой да каже за гумичките каква е процедурата.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 18.12.2013
Пол: Мъж

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от kolenarov1 » 09 Дек 2014, 15:38

Здравейте,колеги,проблема със синия пушек е смяна на всички гумички на клапаните и гарнитурата и няма да имате проблеми с този пушек.Ходих в сервиз в Пловдив Асеновградско шосе 20 ,сервизът се казва Nice car,много любезни и коректни служители към клиентите.Сервизът е на BMW оторизиран,малко е скъпичко,но поне работят качествено.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 11.05.2015
Пол: Жена

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от Zornitsa » 11 Май 2015, 20:21

Здравейте,

мисля, че въпроса ми е подходящ за темата.
Та - имам bmw 116i бензин, двигателя е N52, след смяната на маслото в bmw сервиз започна да изкарва синьо-бяло-сив дим от ауспуха при подаване на газ. Прави го известно време след като запали и после спира напълно. Получих много теории по въпроса, но исках да ви питам имали ли сте проблеми със запушване на картерната вентилация?
Това е първият вариант, който мисля да започна.

Предварително ви благодаря!

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 20.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i N42
Мечтае да кара: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R
Детайли за колата: N42B20A

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от sharky4455 » 09 Юли 2015, 20:24

Аз нямах никакво пушене от аспуха, смених фитъра за картерни газове и след 2000 км интензивно каране почна да пуши сивкав дим, основно като е студена колата, докато загрее качествено, та колкото до филтъра за картерните газове и как колата откачала и спирала да харчи масло, няма такъв филм (двигателя ми е N42), сега разхода е 1,5-2 за 2000 км (извънградско, защото ако са гумички при извънградско е по-голям харча). Сега моето чудене е дали да се пробваме с майстора да сменим гумички, гарнитура на капака на клапаните, всички обтегачи, водачи и верига или всичко изброено + шлайф на глава и нова гарнитура и нови болтове за главата или всичко + сегменти...в първия случай около 450 лв., втория 650 и третия 900 лв., като ако направя първия и втория и нещата не се оправят разходи, като този за гарнитура на капака на клапаните (130 алтернативна марка пр. Viktor Reinz или Elring), ще трябва да се направят двойно. Ако може да помогне някой със съвет от опит или друг който е направил поне 2-3 такива двигателя, ще бъде чудесно :mrgreen: :bchug:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от bigfinger » 10 Юли 2015, 9:44

Здравейте, моя мотор е N42B18. Темата е за валветроник мотора.
Според моите наблюдения до момента основния проблем е в гумичките на клапаните.
Мотора ако е около 250к започва харча на масло, поради високата температура на която работи мотора около 105 градуса.
Има малък момент тук. Не е ли висока температурата?
Да ако мотора е на леки натоварвания работи на около 102 - 105 градуса.
При натоварване температурата веднага пада на 90 гр.
Не личи по - нищо разхода на масло освен. При работа на празен ход на светофар при загряващ мотор при потегляне изпушва добре.
За около 1000 км. светва жълтата лампа на маслото.
Изпускателните клапани са в масло което се отича и според мен на това се дължи харча.

На моята кола аз лично си смених гумичките без сваляне на главата, доста трудоемко но ако не се бе получило щях да свалям главата.
За повече от 1000 км. не съм доливал масло!!!

Преди доливах около 1 литър на 1000 км.

Ауспуха беше мазен, сега започна да се изчиства.

След презацепване на веригата с инструмента за мотора разхода ми е около 10.5 градско леко каране.
Извън града около 6.5 на климатик до 100 км.

Има още забележки които забелязвам, но когато ги отстраня ще напиша за тях повече.

относно термостата:

Термостата се управлява от компютъра на двигателя според карта в зависимост от натоварването. Има един термичен патрон който е на термостата.
Компютъра на мотора следи темп. на двигателя и темп. на изхода от радиатора.

Поздрави.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 20.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW 318i N42
Мечтае да кара: Kawasaki Jet Ski 800 SX-R
Детайли за колата: N42B20A

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от sharky4455 » 10 Юли 2015, 13:16

Точно този отговор чаках лично аз, можеш ли все пак да прецениш дали е паднало нивото по щеката? Защото, ако наистина е спрял разхода на масло само с смяна на гумички, а аз мисля да сменя и всичко по веригата на разпределителите, колата трябва да стане, като нова. :D

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 140
Регистриран на: 18.06.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW 316i E46 N42B18

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от bigfinger » 11 Юли 2015, 7:51

Маслото след като смених гумичките и долях бе на средата. Скоро го проверявах нямаше промяна. Като километри повече от хиляда.
Скоро ще сменя масло и пак ще го наблюдавам.

Поздрави.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 11 Юли 2015, 23:35

Смених вложките(гумичките) на клапаните когато купих колата, а тя бе на 180 000 км.Преди смяната доливах по около литър масло на всеки 1000км.След смяната доливам по литър на 7-10 000 км, като много зависи как я карам и колко е добро маслото, понякога не доливам изобщо.В момента е на 410 000 км и все още не са мръднали.Писах и по-назад в темата, ма не четете - ПРЕСТАНЕТЕ ДА ГИ ПОДОЗИРАТЕ, че дори и да ги обсъждате тези сементи и не си губете времето с глупости!Едно, че въпросните сегменти не са лоши като качество и рядко дават фира, второ, че се хващат мн. лесно - карате си на равно(а още по-добре по баир наоре) на пета да речем със средна газ и някой да кара зад вас - ако няма ПОСТОЯННО син пушек отзад, сегментите са наред!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от baylazar » 26 Сеп 2015, 18:49

Здравйте,аз имам проблем с този мотор,на ниски обороти работи нормално като го изфорсираш първоначално изпушва и после изчиства.По време на движение не показва пушек дори при цедене и смяна на предавки,нито на баири пуши само като я задържа на празен ход,само тогава.Иначе не се чува ни клапан ни тракане,бачка супер мазно и няма странични звуци,много върви и не дава никакви признаци на издухан мотор,само това изпушване.Забравих да спомена маслото ми мирише на бенз и от маркучите на клапана за маслените газове мирише на бенз,а не вдига ниво,разхода е добър,инжекторите са перфектни.Въпроса ми е капака на клапаните горе трябва ли да има една защитна пластина отдоло като на другите коли да не пръска директно маслото от изхода на капака за маслените пари?Нормално ли е от този изход за маслените пари на капака горе да пуска масло надоло към клапана на картерните газове?Не би ли трябвало там да е само за тия маслени пари а не да излиза двигателно масло.Дали с тези признаци може да е от клапана на картерни газове.Благодаря предварително ако някой ми обясни това.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 28 Сеп 2015, 14:51

Нещото, което мога поне аз да кажа, е че вложките ти гарантирано са кокс! Смяната им определено може да бъде извършена без сваляне на глава(аз самия вече съм го правил не веднъж на не един подобен мотор), друг е въпросът, че свалиш ли я, поне ще я обслужиш. Тоест, както и да го извършиш има си съответните плюсове и минуси. Решиш ли да сваляш глава, едно е много, много важно - стягайте после с ХУБАВ динамометрик! Първите три кила е много важно да са наистина три, а не четири или петнадесет.......! Аз въпреки, че винаги съм си го знаел, го донаучих по трудния начин. Повлече ли резби, алуминия едно че е кекав, второ че въпросния цилиндров блок няма "месо" да си направиш втулки и да го сглобиш отново. Толкова е тънък и кекав, така са пестили от материал, че спокойно мога да го нарека еднодневка този блок. Не че наистина няма никакво решение(моя успях да си го сглобя със две отскубени и пет нацяло повлекли резби), но филма наистина си е филм. Ако има други като мен и стигнат до тая задънена улица да свиркат, имам страхотно и надеждно решение на проблема.
Колкото до филтъра за картерните, просто си го смени и него. Той така и така сигурно си е на колата от момиченце. Сменят се непременно и маркучите около него! За защитната пластина, аз поне не разбрах коя ще да е тя. За маслото, което виждаш как се стича към филтъра картерни газове, най - вероятно причина е маркуча, който излиза горе от главата. Стисни го с пръсти и най - вероятно ще се окаже халва.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 06 Окт 2015, 23:37

има и решение ако е прецакана резбата на блока.
аз имах един такъв блок на който му бяха слагали влошки и даже те се бяха помъкнали.
блока заедно с главата ги занесох на стугар в завода на Чарли Пловдив.
майстора беше страшно прецизен.Разпроби главата заедно с блока както е сглобена,за да няма и минимално отклонение.
провери ги с лазер.После резби от 10х1,25 на 12х1,75
вече 12 милиметровите болтове са доста по друго нещо и с тази стъпка 1,75 няма мърдане.
после купихме болтове от мерцедес ако не се лъжа на ескласа единствено имаха такава дължина.
малко ги скъсихме и челосахме.Хванахме и шайбите ,за да си лигнат по местата.
шлайфахме главата и леглата на клапъните,и клапънити.
челосахме и блока 0,008 колкото да е абсолютно гладко и ка няма остатъци от гарнитурата
като се наложат без гарнитура са толкова точни,че от адхезията много трудно се разделят.
стегнахме я първо на 30 нютона и после 2х90°С както е по каталог.
всичко стана супер. И аз се притеснявах,че няма място на 12мм там където са дългите болтове и маслената магистрала,но има.
сама да уточня,че всички болтове станаха 12мм няма къси няма дълги
гарнитура елринг по дебелата мисля ,че беше 0,7

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 11.11.2014
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: BMW e60 530i 272hp

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от avelito » 29 Окт 2015, 16:18

Здравейте, колеги! Някой да знае къде във Варна правят тази смяна на гумички на n42?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 844
Регистриран на: 16.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 комби

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от Vaio E30 » 19 Сеп 2017, 6:47

bigfinger написа:Здравейте, моя мотор е N42B18. Темата е за валветроник мотора.
Според моите наблюдения до момента основния проблем е в гумичките на клапаните.
Мотора ако е около 250к започва харча на масло, поради високата температура на която работи мотора около 105 градуса.
Има малък момент тук. Не е ли висока температурата?
Да ако мотора е на леки натоварвания работи на около 102 - 105 градуса.
При натоварване температурата веднага пада на 90 гр.
Не личи по - нищо разхода на масло освен. При работа на празен ход на светофар при загряващ мотор при потегляне изпушва добре.
За около 1000 км. светва жълтата лампа на маслото.
Изпускателните клапани са в масло което се отича и според мен на това се дължи харча.

На моята кола аз лично си смених гумичките без сваляне на главата, доста трудоемко но ако не се бе получило щях да свалям главата.
За повече от 1000 км. не съм доливал масло!!!

Преди доливах около 1 литър на 1000 км.

Ауспуха беше мазен, сега започна да се изчиства.

След презацепване на веригата с инструмента за мотора разхода ми е около 10.5 градско леко каране.
Извън града около 6.5 на климатик до 100 км.

Има още забележки които забелязвам, но когато ги отстраня ще напиша за тях повече.

относно термостата:

Термостата се управлява от компютъра на двигателя според карта в зависимост от натоварването. Има един термичен патрон който е на термостата.
Компютъра на мотора следи темп. на двигателя и темп. на изхода от радиатора.

Поздрави.
Колега може ли телефон?

Изпратено от моят SM-G925F с помощта на Tapatalk
Изображение Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook