Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от risto416 » 14 Мар 2019, 17:52

onewg написа:ivoaudi ivoaudi Вие сте от онези майстори, с половинчатите ремонти дето ги правите, аз ва знам... :lol: :lol: :lol:

После колата чука трака мече масло отвякъде :mhihi: :lol: е сега правя точно една шкода, взели са на човека 700 лева и колата трака чука още повече и повече гори масло..

Мога да ви обясня как се прави ремонт, ама при такива тъпири не знам защо да си хабя клавиатурата на компютъра.. :help: :help:


Давай обясни. Едно мнение повече,добре дошло. А за колегата "ivoaudi" въобще не си прав,никак даже.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от onewg » 14 Мар 2019, 18:23

Една работа като ще се прави, или се прави като хората или въобще не се прави, така мисля аз!!!

Ще отваряш цял двигател за сегменти, и ще го оставиш със старите гумички и уплътнители и семеринги, да тече масло като скъсан после..

Разглобява се мотора на съставни части, всичко се измива идеално, проверяват се цилиндрите за износване, шийките на коляновият вал за износване, ако всичко е наред слагат се нови сегменти семеринги лагери на вала, това са неща който на 190 000 със сигурност вече са за смяна..

Специална на Н42 проверява се и маслената помпа, слабо място е разбива се и се разпада в двигателя!!!

Сменят се ангренажни вериги обтегачи и успокоители...

Главата се проверява за лице, проверяват се хидравличните повдигачи, проверяват се леглата на клапаните, ако е нужно се заменят..

Проверява се ролките на кобилиците да няма разбита ролка, проверява се ексцентричният вал на валветроника за износване, особено зъбите където движи моторчето..

Проверява се междините кобилици и техните пружини за счупване, препасват се клапаните заменят се вложките..

проверява се леглото на първата пета на разпределителните валове за износване, понеже през петите минава маслото за ВАНОСА

И двигателя се сглобява, и получаваш кола която ще се движи още, а няма да е затъкмена като за продаване!!!...
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 14 Мар 2019, 19:02

Пак бисери:
За основа на философиите ти си взел и все натискаш за смяна на части, които при този двигател са РЯДКО здрави и безпроблемни. Какви сегменти бълнуваш? Колко износени сегменти видя за тоя мотор? Сегментите на тоя мотор държат над милион км дори :idea: Това, че ти си некадърен и масово си готов да набутваш хора да си ги сменят напразно, това не значи, че те са некачествени. Това, че си неспособен и не знаеш как да ги диагностицираш изобщо не е нормална предпоставка за смяната им :idea:
Какви гърбични валове те гонят също? Единствените гърбични валове в тоя мотор са разпределителните и в тоя форум НЯМА ТЕМИ за такива :idea: Нищо ли не ти говори това? Спри да подвеждаш хората и чети вместо да си лансираш компетентните мнения!
В темата за Н42 пък се посра, с тея ваноси, колко биле слабо място, при положение, че БМВ просто нямат мотор с по-безпроблемни ваноси :clap:
За маслената помпа също лъжеш навярно от незнание, всъщност ултра качествена е! Сменя и се цедката само и забравяш. Никви приводи и подобни глупости не се бутат. Освен ако не си глупав разбира се или пък не искаш да си набуташ клиента и да забогатееш бързичко на гърба на неразбиращите хора :arrow:

Интересното е, че задаваш въпроси за съвсем елементарни неща(тоест си си бос), а после си изказваш компетенциите по въпроси далечни за теб.
Мисли!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 14 Мар 2019, 19:14

Забравих и за "биелните и основни лагери". Тук нещата са сериозни ако си сервиз - представям си как ти идва рибка, чийто проблем е решим с развиването на 20 30 сравнително лесни болта(смяна вложки, да), а ти СЪВСЕМ АВТОРИТЕТНО току вземеш, та го убедиш да остане една седмица в бокса (вместо 5 часа) и да плати десетина пъти отгоре цената..... :clap:
Понеже прибързано ме квалифицира що за майстор съм без да те е питал някой, аз оставям на хората да те квалифицират теб.
Последна промяна ivoaudi на 14 Мар 2019, 19:22, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от onewg » 14 Мар 2019, 19:17

ivoaudi написа:Какви гърбични валове те гонят също?


Ти въобще отварял ли си валветроник :shock: :shock: :shock: от там да почнем спора..
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 14 Мар 2019, 19:23

Правя го на съставните му пружинки, кобилички, повдигачета и шайбички и го сглобявам за около 15мин!

Със или без инструмент - както предпочетеш.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 14 Мар 2019, 19:25

Преди да си казал следващата си глупост - вала на Валвтроника НЕ Е гърбичен!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от onewg » 14 Мар 2019, 19:30

А тогава защо се чудиш тогава какво е ексцентричен вал.. Позиция 1 http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3009

Зъбният гребен където се движи серво моторчето се случва често да дефектира.. :confused: :confused: уж твърдиш че знаеш, ама явно не си виждал достатъчно дефектирали ексцентрични валове...

ПП
ivoaudi написа:Преди да си казал следващата си глупост - вала на Валвтроника НЕ Е гърбичен!


хубо написъл съм гърбичен а не ексцентричен грешката е моя..
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от onewg » 14 Мар 2019, 19:49

Е този двигател е правен така майсторската както казваш :mhihi: отвиват се 20 болта и воала..

20190312_105511.jpg


И сега гори повече масло отколкото бензин, тече масло отвсякъде и са объркали модела на гарнитурата на главата, + няколко накъсани резби от майсторски стягания....

Вярно че е на Фолсваген не на БМВ. ама ти ако не можеш на един тъп фолсваген да оправиш двигателя на БМВ не можеш даже да мечтаеш да стане..


:( :(

ivoaudi Виждам техниката те влече, дай си пощата да ти изпратя малко снимки технически :) :yes:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 14 Мар 2019, 20:06

9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от onewg » 14 Мар 2019, 20:24

ivoaudi написа:ivoaudi@abv.bg


Ок пращам, има ограничение на качените М.В. за това едно по едно ще пращам, с кратко описание.. :bchug:

Във зип са, предполагам знаеш какво е ЗИП :D
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от risto416 » 14 Мар 2019, 22:19

Колега ” onewg" ,да не го приемеш като заяждане,Но от написаното останах с впечатлението че двигателя на БМВ според теб е някаква Космическа технология примесено с Висша математика. Не,не. Ако знаеш какво правиш и си чел достатъчно,няма нищо сложно. А по повод това което си написал какво трябва да се смени по двигателя,мисля че половината от нещата е нужно само да бъдат проверени и ако трябва тогава да се сменят. Иначе то така най лесно ,всичко ново (особено ако друг плаща) и само сглобяваш + една торба пари,Но да не забравяме и нещо друго,че частите които се продават тук не е ясно.... и другото : ремонта за който ти говориш може да надхвърли стойността на колата. Благодаря. Не се заяждм. :driving:


:( :(

ivoaudi Виждам техниката те влече, дай си пощата да ти изпратя малко снимки технически :) :yes:[/quote]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от onewg » 14 Мар 2019, 22:28

Казах проверка за някой работи, и ако се наложи смяна.... А някой неща се сменят задължително след като се отвори, какво семерингите старите и опекани и втвърдени гумени уплътнения ще му ги оставиш ли :kuku:

Аз така си говоря по принцип, малко тъпанарско просташки, не се заяждам с вас де :winky: :bchug:

Може би ако бях повече сред хора отколкото сред коли, щях да имам по нормални изрези форми...

Иначе, се надявам снимките на колегата да са му интересни :) има и още много ама днеска няма да мога да го кача всичките.. :mrgreen:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от ivoaudi » 15 Мар 2019, 2:37

Поразгледах някои снимки да, няма да си кривя душата и някои от тях със сигурност са биле главоблъсканици и интересни случаи. Темата обаче отиде настрани, моята идея беше, че е излишно да се сменят части, от които конкретния мотор не само не страда, но дори напротив, имат хубав ресурс.
Вложки, успокоители и обтегач на веригата, цедка на маслената помпа, нищо друго чупливо не се сещам за н42 по мотора. Дъвкано е толкова много. Виж по периферията напротив - почти всичко се дъни.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 10.02.2019
Пол: Мъж

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от MOTOMAN » 17 Мар 2019, 15:55

Здравейте колеги, Това ми е първи пост във форума.
Живея в Германия...
Та по темата, която е доста стара...
Купих една 3ка....с газ....тука има вече проблем с дизелите...Продавачите я докараха на ход и не съм се заглеждал много, ама мотора беше целия в масло....отбих от цената, тръгваме си, а жената кара след мене и вика ПУШИ БЯЛО!
Изнервих се, ама сам съм си виновен...
Мотора беше непознат за мене, та прекарах няколко месеца свободното си време по форуми и клипове...
Колата е е46 n42b20ab 143коня, автомат. За 7000км. долях около 5 литра масло 5w30.
Смених през това време доста неща. Течовете спряха. Но имах същите симптоми, като на колегите/ студена не пуши/а като загрее се почва...и то брутално!
Та...накупих си от интернет всички части, за които се бях сетил и преди 3 седмици се прибрах в родният ми Кърджали.
Намерих едно момче със сервиз и се разбрахме да ми даде място аз да си права колата.
И почнах!
Разглобих всичко. Свалих Валветроника, ваносите, разкачих веригата/ оказа се, че горната част от пластмасовия водач е счупена и вадих парчета от мотора./
Стигнах до гумичките. С помоща на 5 метра въже и едно маркуче не съм свалял главата, а подпирах клапаните отдолу...Ключът ми за гумички е много голям и се измъчих много, особено с последните, ама успях в крайна сметка. Като сменях веригата се оказа, че семеринга на коляновия вал е тръгнал, поръчахме го и го смених.
Сглобих всичко по обратният ред с помоща на комплект за зацепване.
Запалихме колата....имаше проблем...не работеше както трябва....Отворих капака пак и след внимателно преглеждане се оказа, че една от пружините на валветроника е излязла от леглото си. След отстраняване на проблема колата заработи чудесно.
Прибрах се в Германия и резултата след 3000 км е следния/ не пипа масло, не пуши, ауспухът е чист и без омазнение..мотора работи гладко.
Имам и доста снимки, но смятам, че не е толкова важно, нета е пълен.
Колата беше на 287000 км. при ремонта.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook