Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от vankodve » 28 Юли 2012, 19:50

Здравейте колеги!имам нужда от съвет и помощ за тази процедура на този мотор 318i N42 -от скоро имам колата и след всички процедури който направих явно нещата отиват към гумички ,колата беше нов внос от италия :banghead: разбира се маслото беше сменяно (редовно),смених филтър кар. газове , масло бмв 5-30 ,снемих бубини но колата подпушва синкав дим ,на студен мотор няма проблем :yes: след като загрее колата поседи ли на място да поработи и при подаване на газ изпушва син дим след което в високите обороти изчиства ,интересното е че не всеки път пуши но по щеката на маслото забелязвам че пипа!!!ако има някой колега с този мотор и подобен проблем да сподели ще бъда благодарен :bchug: разход на колата перфектен :yes: работа на мотора перфектна ,вървеж перфектен :yes: което ме кара да мисля само за едно нещо гумички!!!единственото което не съм сменил е свещи но от тях да пуши като ТРАБАНТ :dunno: благодаря предварително за съветите колеги поздрави!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от mitaka7 » 29 Юли 2012, 12:09

Сподели колко масло ти харчи на 10000км. примерно. Защото от харч до харч има разлика. Ако харча е голям, няма да минеш само с гумички.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от vankodve » 29 Юли 2012, 12:23

mitaka7 написа:Сподели колко масло ти харчи на 10000км. примерно. Защото от харч до харч има разлика. Ако харча е голям, няма да минеш само с гумички.

след смямата на масло съм минал около 1000км. има лек теч от картера загубила е около 400гр.толкова долях за да стигне пак макс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3146
Регистриран на: 24.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от mitaka7 » 29 Юли 2012, 12:43

Огледай дали няма течове и на друго място. Да не се окаже, че имаш загуба само от теч.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от vankodve » 29 Юли 2012, 13:38

mitaka7 написа:Огледай дали няма течове и на друго място. Да не се окаже, че имаш загуба само от теч.
ще огледам колега :yes: вчера измих мотора и кората под него ще наблюдавам тези дни за други течове :yes: но този син пушек от ако не е от гумички от какво ли ще да е :banghead: най-интересното че изпушва от време на време ...но забелязах че синя дим се появява когато съм в интензивно градско и колата е в оптимална тем. :banghead: имаше една тема на колега с същия мотор и подобен проблем ,та той е чел че този мотор страда от гумички поради високата темепература на която работи :dunno: ,разрвих се по чуждите форуми и забелязах че найстина има подобен проблем при N42 ,но най-добре е ако някой колега е минал процедурата да сподели :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от vankodve » 30 Юли 2012, 13:44

vankodve написа:
mitaka7 написа:Огледай дали няма течове и на друго място. Да не се окаже, че имаш загуба само от теч.
ще огледам колега :yes: вчера измих мотора и кората под него ще наблюдавам тези дни за други течове :yes: но този син пушек от ако не е от гумички от какво ли ще да е :banghead: най-интересното че изпушва от време на време ...но забелязах че синя дим се появява когато съм в интензивно градско и колата е в оптимална тем. :banghead: имаше една тема на колега с същия мотор и подобен проблем ,та той е чел че този мотор страда от гумички поради високата темепература на която работи :dunno: ,разрвих се по чуждите форуми и забелязах че найстина има подобен проблем при N42 ,но най-добре е ако някой колега е минал процедурата да сподели :yes:

колеги първият ли ще съм който се бори с този проблем :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 30.04.2010
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: на пълна газ
Мечтае да кара: MB SLS AMG

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от DiGital » 30 Юли 2012, 15:20

Ако не гори много масло (повече от 1-1,5l на 10000КМ) него пипай тоя мотор. Слагай му 5W-40 и това е. Отвориш ли тоя валвтроник двигател забрави дасе докара всичко както трябва, труден мотор за разглобяване според мен. Дори всичко дасе набележи пак може нещо да стане и дане работи след това както трябва. Гледай за течове и толкова.
WOT: wide open throttle, the only tuning condition that newbies seem to be interested in. ;-)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от vankodve » 30 Юли 2012, 15:28

DiGital написа:Ако не гори много масло (повече от 1-1,5l на 10000КМ) него пипай тоя мотор. Слагай му 5W-40 и това е. Отвориш ли тоя валвтроник двигател забрави дасе докара всичко както трябва, труден мотор за разглобяване според мен. Дори всичко дасе набележи пак може нещо да стане и дане работи след това както трябва. Гледай за течове и толкова.

колега аз му сипах 5-30 може и редичко да му е дошло ..като прибавиме и теча :banghead: така ще стане клони към 5-40 :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 31 Юли 2012, 12:26

здр. колега.
Първо за мотора.........много интелигентно измислен мотор..........единственото по кофти е,че е с алуминиев блок.
Много хора се плашат от зацепването ............обаче е много по елементарно от на другите коли..............зацепва се само с детска линийка с прав ъгъл............колкото и смешно да звучи.............а ваносите се докарват след това с шублера имам ги някаде записани ...........мисля,че вътрешното беше 96 или 100 мм........... не си спомням точно.
Та както и да е написах го защото всеки като вземе да пише колко е сложен мотора........и как като се отвори няма да работи както от завода.
Не се плашете толкова от този елементарен мотор. Даже комплекта инструменти за зацепване не е нужен.
Иначе проблема с горенето на масло си го има наистина.........Гумичките не винаги могат да помогнат.По добре да се сменят и сегменти.Отваря се отдолу мотора .........преди това се повдига, за да се свали една греда и рейката .Маха се маслената помпа..........която има два балансиращи вала и излизат заедно с нея........ отгоре се сваля главата
НОВИ ГУМИЧКИ......70 ЛВ.
НОВА ГАРНИТУРА ГЛАВА........3мм. 70ЛВ..............7мм. 140ЛВ.
НОВИ БОЛТОВЕ НА ГЛАВАТА ......60ЛВ.
ШЛАЙФАНЕ НА ГЛАВАТА 30ЛВ.
ГАРНИТУРА КАРТЕРА 35ЛВ.
СЕГМЕНТИ 110ЛВ
БИЕЛНИ ЛАГЕРИ 40ЛВ.

общо 400-500 лв. части.
труд в Пловдив 250-300 лв................АЗ ЛИЧНО НА МАЙСТОРИ ВЯРА НЯМАМ..........НИщО ЛИЧНО
Това е колега..........сменяш и ядове с горене и пушене няма да имаш
Аз съм правил други такива двигатели.......даже сега направихме пак едно на приятел и върви супер.........но интересното е,че моето гори по 500-600г. на 1000км и не съм го пипал още щото не ми се дават пари...........върви си супер 220 никакъв проблем и 230
интересното е ,че не пуши грам моето.........но може би при тебе катализатора си заминава по малко и затова пропушва
имаше и една тема на бесния за пушене при свещи и бубини..........пушенето може и от там да е ама горенето на масло е от сегменти или гумички
Сменял съм и клапана на картерните газове ама резултат никакъв.
Тънкост при този мотор е да не се стяга главата без динамометричен ключ..........че блока е алуминиев..........и да не се помъкне резба
малките се стягат на 3кг. големите на 7кг.
главата задължително се шлайфа
маслената помпа се сваля заедно с валовете не се разделят.След това се слага помпата и се зацепват валовете с един шублер.........не е нужен специалният инструмент.
Друго много важно..........ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ СМЕНЯ ЦЕДКАТА НА МАСЛЕНАТА ПОМПА..........много тъпо е измислена..,.............направена е от една пластмаса дето е като детска играчка и се чупи като халва.След това парчетата попадат в помпата и се къса оста на помпата и не качва масло ..............нататък е ясно какво се случва като останат лагерите и повдигачите без масло.
Затова аз направих така.............След като ми направи този номер........веднага загасих и на дърпане я закарахме до вкъщи.Смених помпата щото оста се беше скъсала...........и цедката не я поръчах нова щото щеше да е пак толко тъпа.........ами с поялника я разлепих и вътре в корпуса сложих метална цедка от един ровър след което я залепих с поялника и стана оригинал...........само това е слабото на тоя мотор.
ТОВА Е ТЪНКОТО ЗА РЕМОНТА
АКО ИМАТЕ МАЛКО ПОНЯТИЕ СИ ГО НАПРАВЕТЕ САМИ ..............НЕ СЕ ВРЪЗВАЙТЕ ПО СЕРВИЗИТЕ..........ДЕТО ДАЖЕ ПОВЕЧЕТО НЕ ЗНАЯТ КАКВО ПРАВЯТ.
ЕТО И ЕДИН ЛИНК
http://www.e46club.ru/forumvb/viewtopic ... e429e3d0c0

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от chris » 10 Авг 2012, 19:21

филтъра за картерните газове, това ли имаш предвид?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 125
Регистриран на: 23.05.2008
Пол: Мъж
Кара: bmw e46-323-2.5CI
Мечтае да кара: E46M3,E92

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от vankodve » 10 Авг 2012, 20:15

chris написа:филтъра за картерните газове, това ли имаш предвид?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15

това е филтър картерни газове колега :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 27.12.2007
Местоположение: Sofia
Кара: 628csi; Brabus Widestar GL

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от chris » 11 Авг 2012, 15:44

беше ли мръсен твоя? колектора ли се маха? в смисъл струва ли се да се сменя и на какъв пробег го дават да се сменя?
и мойта пуши и не винаги, за гумички е, ама не ми се занимава, честно, на някаква кола 2002-ра, поне много малко бензин харчи, като си я докарвах от Германия под 5 литра сега в града само я карам около 7

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 11 Авг 2012, 18:41

това е филтъра на картерните газове да.АЗ смених него и тръба номер 3 и 4...........тръба номер 4 има една съчма в долния край.Когато се подаде газ и се повиши налягането в картера съчмата запушва да не се качва масло нагоре към клапана и от там в колектора.Защото като качи масло от картера в колектора го изгаря в цилиндрите.А като се отпусне газта съчмата се връща и пропуска маслото което идва от третата тръба от капака на клапаните и го връща в картера.
До тук добре.............ама..............аз го смених заедно с двете тръби..........и разлика никаква............иначе клапана си беше като нов..........нищо му нямаше.Само дето го смених............тръбите обаче бяха прегорели и се счупиха като вестник.
След смяната разлика никаква.Колегите пишат,че се сменя като му дойде времето............като взема де прави вакуум от капачката на маслото.
Аз намерих един сайт където пише на 60 000 мили или 100 000км.............незнам кой е прав.
Иначе за де се смени се сваля колектора...........голяма вратня е ама няма как.ЗА 1 час работа е.
Много е важно като се свали колектора да се внимава при поставянето да не падне нещо вътре и по точно едни кръгли бакелитени или незнам какви там са шайби които държат колектора.Много лесно се чупят и ако някое парче падне клапаните отиват на кино.
Направих и нещо друго.............сложих за проба едно казанче от хидравлично масло от друга кола и го свързах с други два маркуча............с единия го свързах за изхода на клапана,а с другия с входа на колектора...............като по средата беше казанчето............махнах едната кора на двигателя щото казанчето не се хващаше.
Почнах да карам така...............и много много интересно...................като отворих казанчето беше пълно с масло за много малко километра.
Просто казанчето служеше като утаител на маслото от маслените пари.Това по принцип трябва да го върши една серпентина вътре в клапана........ама явно нещо не са го измислили много добре.
Другото което може да е причина е ако сегментите са отишли и надуват в картера и след като се повиши налягането в картера маслените пари увличат масло и през клапана го вкарват в колектора и колата го изгаря.
Има обаче едно НО...............за да духа от сегменти в картера трябва да са отишли и компресионни сегменти не само маслени.
А моята кола върви супер............карал съм я с 200,220,230..............и ги хваща без никакъв проблем............просто върви с лекота.
Другото още по странно е.............не пуши въобще даже и в 5000 6000 оборота.Карал съм да карат след мен и за 50км. по нанадолнища нанагорнища............с 80 на 2-ра и т.н грам не изпуши.
Само няколко пъти на дълго като карам и спра за 1 час примерно и пак запаля пропушва много малко в първите 20,30 секунди и спира тотално да пуши след това.
А ГОРИ ПО 500,600 МЛ. НА 1000 КМ. което прави 5,6 литра на 10 000 хаххахахаххахах смях.
Течове няма .Всички гарнитури съм сменил............суха е няма къде да се изцапа човек.
На много приятели помогнах да си оправят същия двигател със смяна на сегменти и гумички ама за моята не ми се дават пари.
аааааааааа и ауспуха е чист няма къде да се изцапаш.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от dentamed » 11 Авг 2012, 18:53

Само да ви питам вашите по колко масло горят на 1000 или 10 000к.
И още нещо............сменяли или по точно махали ли сте катализаторите че така пушат.
Аз даже си мисля че катализатора обира маслените пушилки до някаква норма за екология.
Другото е че за тоя двигател го дават лонг лайф 01 масло.Което ще рече 0w30,5w30,0w40,5w40
дават му само тънки масла............даже и на 500 000 да е пак с такова...........щото в бг съм се наслушал на глупости ,че с по гъсто масло ще ти гори по малко.............аз незнаех че му дават в началото лонг лайф 01 и го карах с 10в40
Карах с бмв масло 10w40 ,кастрол 10w40,сега съм с мотул 10w40
Итака съм 40 000..............сега ще пробвам с 5в40 мотул специфик да видим как ще е................но според мен няма да се промени нищо.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: Помощ колеги-смяна гумички клапани 318i N42

Мнение от overclock » 11 Авг 2012, 21:59

Аз съм с N42B18 и разхода на масло ми е около 600г на 10 000км. Не е махан катализатора.

п.п Поздравления за ентусиазма и за добре описаните от теб интервенции по мотора :yes: .
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook