Проблеми и решения на охладителната система!
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Проблеми и решения на охладителната система!
Здравейте,
Днес смених малкия термостат на моята 330-ка (този на ЕГР) с термостат на Behr. Преди да го сменя от скритото меню на колата температурата се вдигаше до 76-77 градуса и по надолнище падаше до 70-71. Пробвах стария и тестът с продухването през него показа, че наистина е бил за смяна. Сега колата загрява много по-бързо и е супер, но когато включих менюто за прегледат на температурата на охладителната течност малко се очудих след като тя след известно време си мина 88/90 градуса, които очаквах и стоеше повече към 98-100. Стрелката не мърда от мястото си, но нещо тази температура от менюто леко ме безпокои.
Дали това е причинено от развален топлинен сензор или термостатът не е ок?
Днес смених малкия термостат на моята 330-ка (този на ЕГР) с термостат на Behr. Преди да го сменя от скритото меню на колата температурата се вдигаше до 76-77 градуса и по надолнище падаше до 70-71. Пробвах стария и тестът с продухването през него показа, че наистина е бил за смяна. Сега колата загрява много по-бързо и е супер, но когато включих менюто за прегледат на температурата на охладителната течност малко се очудих след като тя след известно време си мина 88/90 градуса, които очаквах и стоеше повече към 98-100. Стрелката не мърда от мястото си, но нещо тази температура от менюто леко ме безпокои.
Дали това е причинено от развален топлинен сензор или термостатът не е ок?
Последна промяна Flipz на 25 Юли 2012, 19:54, променена общо 1 път
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Между 90 и 100 градуса е нормално 
Гледай си стрелката - ако се отклони от вертикалата - тогава вече почвай да се тревожиш

Гледай си стрелката - ако се отклони от вертикалата - тогава вече почвай да се тревожиш

Si non confectus, non reficiat.
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Е добре, тогава защо ги водят 88 градуса термостатите - това минималната температура ли е или оптималната за работа? Питам просто за информация, че леко се обърках..иначе колата няма признаци да загрява от тези 100 градуса, явно е нормално.
- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Наскоро сменях радиатор на една дизелова 330ка 184к.с.с “виско“ на Колега, и след смяната съответно карахме колата и следяхме показанията на скритото меню. Въпросната 330ка държеше 84-85 градуса през цялото време.
За сравнение моята 330ка бензинова 231 к.с. с електрическа перка варира по скрито меню между 92 -96 градуса.
Аз мисля че 100 гадуса за дизела са много, но тук има Колеги с повече опит, нека споделят.
Поздрави
За сравнение моята 330ка бензинова 231 к.с. с електрическа перка варира по скрито меню между 92 -96 градуса.
Аз мисля че 100 гадуса за дизела са много, но тук има Колеги с повече опит, нека споделят.
Поздрави
- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Е добре, тогава защо ги водят 88 градуса термостатите - това минималната температура ли е или оптималната за работа? Питам просто за информация, че леко се обърках..иначе колата няма признаци да загрява от тези 100 градуса, явно е нормално.
На 88 градуса отварят - затова така пише.
Si non confectus, non reficiat.
- NikVanov
- ентусиаст
-
- Мнения: 1031
- Регистриран на: 9.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X3 E83 2.0d 2006; 316 i 1999;
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Колеги, един въпрос като тема за размишление- тези температури, които цитирате константни ли са? В смисъл- не зависят ли и от: външна температура и сезон, скорост на движение, замърсеност на радиатора и съединенията, състояние на водната помпа и вероятно още 3-4 фактора?
- mutata85
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: 21.01.2008
- Местоположение: Самоков
- Пол: Мъж
- Кара: F15
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Колега Аз го имах същия проблем след смяна на термостата,100 градуса са много за дизел,смених виското на перката и всичко заспа сега независимо от външната температура на колата е 88-92.
Мое мнение....

Мое мнение....
- basko
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 200
- Регистриран на: 6.04.2012
- Пол: Мъж
- Кара: 2004/330xd автомат
- Мечтае да кара: bumer ...
- Детайли за колата: ноо яка
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Не гледай само таблото, скритото меню е по-важно. Вчера ходих при Димитров за диагностика, стрелката на температурата седи като забита на 12 без 5 и мислех да сменям и големия термостат, но температурата от менюто е 87-88 градуса. За инфо, стрелката на резервоара също не стига до края като резервоара е фул, а нафтата е до ръба на капачката. Самото ми табло е такова?! Та, менюто според мен е важното.
Не съм претенциозен, ... най-доброто ми е предостатъчно!!!
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Какво е това виско и лесно ли се сменя?
...а и още нещо, добре аз едно не разбирам, ако това виско на перката е било за смяна защо при стария термостат температурата ми беше 75-76 градуса, а при новият скача на 100 градуса..дали има опастност да ми прегрее двигателя заради него?
...а и още нещо, добре аз едно не разбирам, ако това виско на перката е било за смяна защо при стария термостат температурата ми беше 75-76 градуса, а при новият скача на 100 градуса..дали има опастност да ми прегрее двигателя заради него?
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Здравейте,
Днес смених малкия термостат на моята 330-ка (този на ЕГР) с термостат на Behr. Преди да го сменя от скритото меню на колата температурата се вдигаше до 76-77 градуса и по надолнище падаше до 70-71. Пробвах стария и тестът с продухването през него показа, че наистина е бил за смяна. Сега колата загрява много по-бързо и е супер, но когато включих менюто за прегледат на температурата на охладителната течност малко се очудих след като тя след известно време си мина 88/90 градуса, които очаквах и стоеше повече към 98-100. Стрелката не мърда от мястото си, но нещо тази температура от менюто леко ме безпокои.
Дали това е причинено от развален топлинен сензор или термостатът не е ок?
We have two wax element thermostats, running in series:
1. Stamped 70°C
2. Stamped 90°C
There is a small coolant bleed through the new unit, necessary to prevent air locks and also feed coolant to the thermostats for heating them and function.
The element 1, elongates and opens the valve at around 70 - 75°C allowing a small flow of coolant. The flow is partially regulated by the position of the mushroom head on the second thermostat, within the elongated hole in the hose connector part of the body.
When the temperature reaches 90°C the second element 2, expands in length and allows the shaft to move further forward and clear the hole allowing greater flow around mushroom head.
When these units fail, (tested by blowing through the thermostat), the first element is not returning to close the valve, or is opening at a lower than calibrated temperature, it allows an unregulated flow of coolant to bypass the main thermostat. One or both of these thermostat elements could be the cause of the sudden temperature drops some experience. If one, or both, are opening at lower than rated tempertures, then flow rates are not regulated in harmony with the main thermostat and the bypass coolant system.
A failing EGR thermostat draws cold coolant directly from the bottom (cold) radiator hose, and as the ERG cooler/thermostat coolant circuit bypasses the main thermostat on warm up, dumps the flow into the main thermostat housing into the internal engine bypass circuit. Every drop of excess coolant flow is returning warming or hot coolant, from the engine, to the radiator prematurely.
Тази температура висока.Обезвъздуши ли както трябва?Над 90'C се притеснявай-естествено в зависимост от натоварването има и забавяне а също и от състоянието на охлаждащата система .Като свали охладителя на EGR почисти ли газовата част за да има по добро охлаждане?термостата 48 lv ли струваше?
Последна промяна memorex на 09 Май 2012, 13:26, променена общо 1 път
- Flipz
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 316
- Регистриран на: 7.06.2010
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: 2012 BMW X5 Xdrive30d
- Мечтае да кара: 2020 BMW X5 Xdrive30d
- Детайли за колата: Sport Pkg, HUD, Adaptive Drive, Top View, LDW, Comfort Seats..all the works!
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Не съм обезвъздушавал, защото не съм наливал допълнително антифриз. Малкият термостат се маха без никаква загуба на антифриз, само няколко капки при свалянето. Трябва ли все пак да обезвъздуша?
Не съм почиствал нищо по ЕГР-то. Само отвих стария термостат и сложих новия. Термостатът е Behr, 42 лева от Митака7 - изглежда така:

Не съм почиствал нищо по ЕГР-то. Само отвих стария термостат и сложих новия. Термостатът е Behr, 42 лева от Митака7 - изглежда така:

- Rosendo
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Flipz написа:Термостатът е Behr, 42 лева от Митака7 - изглежда така:
Щом термостата е от Митака, то качеството му е гарантирано. Може би действително трябва да се види въпросното “виско“
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Обезвъздушаването след смяна е задължително.На този термостат това с кръстатия нарез е пробка за обезвъздушаване и между другото от там се обезвъздушава охлаждащата система защото е и най–високата точка в контура.То затова и не ти е изтекло нищо защото при неработещ двигател антифриза пада долу Но като махнеш малкия термостат естествено влиза въздух.Запали остави двигателя да загрее .Опипвай с ръка маркучите за да разбереш кога отварят термостатите .Трябва да се втвърдят от налягането на течността която минава и да се затоплят.Този големия термостат отваря по късно когато загрее двигателя.Малкия на ЕГР отваря първи защото трябва да се охлаждат газовете към ЕГР
Има вероятност и големия термостат долу в ляво на големия маркуч да е дал фира както казват колегите но първо обезвъздуши добре и тогава действай по него
Има вероятност и големия термостат долу в ляво на големия маркуч да е дал фира както казват колегите но първо обезвъздуши добре и тогава действай по него
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Може в този случай да прегледаш и тази тема:
viewtopic.php?f=34&t=272045
Аз към днешна дата си поддържам 95 градуса.
До сега съм нямал възможност да я юрна извън града по някое продължително изкачване да видя дали ще мръдне от таз температура, за това към момента тези 95 градуса след смяна на термостата ме уреждат.
viewtopic.php?f=34&t=272045
Аз към днешна дата си поддържам 95 градуса.
До сега съм нямал възможност да я юрна извън града по някое продължително изкачване да видя дали ще мръдне от таз температура, за това към момента тези 95 градуса след смяна на термостата ме уреждат.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- choio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: ЕГР термостат - 100 градуса
Аз карам 330цд,гледам че в подписа ти колата е същата обикновено държи м/у 88-92 градуса (по скрито меню) досега повече от 94 градуса не съм виждал да е дигала( ест не винаги карам на скрито меню и гледам
) все пак 100 градуса ми се виждат множко за дизелче ,поогледай нещата да не стане некоя беля,успех:)

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани