Проблем с турбината - BMW 320D

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж

Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от ilian kitanov » 28 Апр 2012, 21:07

Здравейте,
Имам БМВ 320D E46 и имам проблем с турбото, което се изключва и включва когато си иска. Изключва се когато държа колата в по-ниски обороти без да й подавам газ. След като се изключи и я вкарам в над 3000 оборота пак се включва. Когато турбото се изключи и загася двигателя и след това запаля работи. Също така работи, когато подавам повече газ (цедя).
Ако знае някой какъв може да е проблема, ще съм благодарен да ми отговори.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 31.10.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: E46
Мечтае да кара: BMW M6 Gran Coupe
Детайли за колата: 320d/sedan/year 2000

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от Asgard » 29 Апр 2012, 10:19

Ако колата е карана предимно градско и може да има зацапана геометрия на турбото.. Майстора ми каза ,че е добре да се кара и малко извънградско с по-висока скорост, защото така се нагрява повече и изгаря нагарите и стружките в нея.Иди на диагностика да ти направят живи данни. Моита турбина и тя се включва когато си поиска.След живи данни се оказа ,че вади по голямо налягане от допустимото и се изключва сама - 1 вид превенция от БЛОУ :d
Сега тия дни трябва да ходя на профилактика да се види, какво точно става в нея ... Дано не е за смяна.

ПП: 1 съвет колега - когато караш на дълго и с хубава скорост :) , като решиш да гасиш колата (говорим като си си свършил работата с нея, а не в движение) е хубаво да я оставиш няколко минути да поработи на място , за да може да се охлади турбината.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от ilian kitanov » 29 Апр 2012, 16:21

проблема доиде следкато смених гарнитурите на помпата

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от Zagy » 29 Апр 2012, 21:01

Замърсена геометрия или ел. клапан на геометрията - това са най-честите виновници за такива мизерии.
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 502
Регистриран на: 1.05.2011
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: BMW F10 520dA

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от BMW_1914 » 30 Апр 2012, 21:16

Здравейте, колеги днес се прибрах от една разходка до с. Жеравна и имах следния проблем :
Решихме вчера да отидем до върха Карандила край Сливен, пътя около 50 км е само завой и доста стръмно изкачване и основно на втора и трета скорост, като колата без никакъв проблем до върха, ......след 3/4 часа тръгвам да се прибирам и :shock: слабо ускорение,колата много мудна :confused: , "види ли баир" и дава назад :mhihi:
Днес сутринта ставам, леко притеснен как ще се прибера до Русе, паля, тръгвам.... и 200 км до Русе и после още 20-тина колата няма нищо общо с предния ден 8) набира, ускорява си както трябва и мотора пей :D
На какво се дължи липсата на "тяга" :roll: и симптоми на какво може да е това ?
Дали турбината ми е проблем?
Колата е 320 Д 136 к.с. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 30.08.2010

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от nako-bako » 01 Май 2012, 8:50

До автора на темата
По принцип турбото е включено постоянно. Ако на моменти не работи, значи нещо с управлението и не е наред. Най-добре е да си направиш една хубава диагностика. Според мен е малко вероятно да е повредена самата турбина, което е добрият вариант. Преди всичко си прегледай клапана. Може проблемът да е съвсем елементарен, като нагар, прекъсващи ел. елементи и пр.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 28.04.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от ilian kitanov » 01 Май 2012, 16:02

Ходих на диагностика и ми казаха че турбото работи добре, заштото като я запаля то си работи, изключва когато се натовари двигателя

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 80
Регистриран на: 4.06.2012
Пол: Мъж

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от ronito1983 » 06 Авг 2012, 21:46

здравейте.да не пиша нова тема ще пиша тук.Имам следния проблем:карам си със 120 км/ч и по едно време бмв-то изфорсира вдигнах 140 км/ч и излезе черен дим през ауспуха,колата изгасна.запалих я,успях да спра нормално и втори път изобщо не запали.В сервиз ми казаха,че се е скапала турбината.Според вас може ли да е здрава, а да е датчика на коляновия вал?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 30.01.2011
Пол: Мъж

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от sovata » 09 Авг 2012, 21:28

колега със сигорност е турбина дано да се разминеш със едно турбо само аз имах същия проблем но за лош космет беше повлякло и бутало и ми излезе доста солено дано да имаш касмет

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 3.09.2017
Пол: Мъж

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от Daniel petrov » 03 Сеп 2017, 0:15

Здравейте искам да попитам понеже си закупих 330д 204к
Като си вървим на първа,втора и и подам газ понякога няма напън и не върви но след като отпусна и пак натиск газта тръгва както си е
Дали е турбина или???

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от VladiE » 31 Окт 2019, 22:10

Daniel petrov написа:Здравейте искам да попитам понеже си закупих 330д 204к
Като си вървим на първа,втора и и подам газ понякога няма напън и не върви но след като отпусна и пак натиск газта тръгва както си е
Дали е турбина или???


Вече толкова много време боря подобен проблем, че се чудя ще се намери ли решение. Паля, тръгвам и смачквам педала но вдига 3000 оборота и нищо не се случва, все едно няма турбо. Задържам я така 6-7 секунди и се отпушва до като спра на място за повече време или изгася мотора. Естествено пуши доста докато тръгне и като тръгне, кихва облак и спира пушеците. Предположих че губя вакуум - смених всички маркучи без вакумната магистрала. Педала на спирачката ми ставаше на камък след престои - смених сервото и о пръстена между балона и спирачната помпа. Педала сега е мек няколко натискания на изгасен мотор поне няколко дни. Смених соленоида на турбото с чисто нов. Подобрение нямаше. Затапих маркуча на сервото и колата върви зверски но без спирачки. Проверих маркучите на кулера и са здрави. Смених кулера защото беше омазнен и вероятно спукан. Показанията за налягане в колектора бяха 1 бар. Смених два мап сензора работещи. Смених два дебитомера. Смених вакуум помпата. Размених двата соленоида на турбото и егр. Тук имаше промяна - няколко сутрини в студеното време колата тръгваше и вървеше перфектно, а после през деня беше старата песен. Върнах ги по местата им и повече нито веднъж не тръгна веднага тая кола. Свалих и проверих егр да не е блокирал отворен - наред си е, даже го измих с бензин. Покарах със затапен вакуум маркуч на егр - нищо. Свалихме турбото и го отворихме. Оказа се че турбинните витла са потрошени но нямаше луфт. Смених централната част с чисто нова, изчистихме геометрията и го качихме обратно. Актуатора се движи без да запира и щом запаля на място дръпва назад. Паля, тръгвам, настъпвам я и вдига още по малко - около 2500 оборота и заковава така без да надува. Сега обаче вече колкото и да задържа педала натиснат, не тръгваше. Ако припомпя педала на гас-та тръгва като самолет. Сега обаче на всяко намаляване и спиране нещата с невървежа се повтаряха. Приятел ми даде дебитомер нов и със сигурност работещ. Колата тръгна два три пъти и тъкмо реших че съм и открил болката и отново започна да забива както описах. Върнах моя и нямаше особена разлика. Опитах да карам с разкачен дебитомер и отново без особен успех. Имам инпа но нямам възможност да я ползвам в движение. Грешка има една единствена и тя е относно датчика ниво на маслото, като и него съм приготвил да сменя с маслото. Утре последно отново ще се насоча към вакуумите защото подозирам че в един от двата соленоида се крие проблема. Примерно този на егр не връща буталцето и задържа вакуум и съотвено не затваря или го прави със закъснение. При турбината актуатора дръпва и би трябвало колата да си тръгне в ниските. Загледах че ако не натисна педала докрай вдига повече обороти и тръгва по лесно. Обвиних педала но на инпа е без проблем.

Колеги, моля на който му идва идея какво пропускам да даде съвет, че вече към изчерпан. Продажбата на колата не е вариант, защото си я харесвам, а и освен изброеното смених и маховик и съединител. Явно иска последни капки пот и кръв но вече и пари за смяна на здрави части не ми се дават.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от VladiE » 02 Ное 2019, 19:34

Тъй като никой не пожела да се включи, нека сам да дам правилния отговор.
Причината е в соленоида (ел.магнитния клапан) който управлява актуатора на турбината. Изключвах го като причина, тъй като е нов PIERBURG и не допусках, че е дефектен. Ще го разглобя с чисто научна цел, като предполагам причината е в буталото в него. Това с напомпването на педала на гас-та е именно симптом за това и е логичното обяснение.
Така че, ако имате загуба на мощност се насочете първо към този вакуумен регулатор. Във всички стари теми които изчетох са описани симптомите но никъде нямаше решение. Дано е полезно за в бъдеще за други колеги сблъскали се с този проблем.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 128
Регистриран на: 5.03.2005
Местоположение: Пловдив
Кара: силно казано

Re: Проблем с турбината - BMW 320D

Мнение от SnakeOne » 11 Юни 2020, 10:40

Като гледам темата е станала обща и е събрала доста различни проблеми и решения, ще я използвам за няколко въпроса :help:
Първо за луфтовете, които споменават колегите. И в топлата и студената част ли трябва да няма луфт при рециклирано турбо? При видим луфт с око, значи ли, че трябва да се прави турбината и е предпоставка за късане на ос или Runaway?
Второ, виене като линейка при студен мотор с промяна при загряване, значи ли, че с нещо с работата на геометрията не е наред или може и други фактори да има?
При нормално работещ двигател с турбо, има ли изпускане на масло към колектора от турбото, макар и малко?
И като цяло ще съм благодарен ако споделите съвети и похвати за проверката на турбо системата. Как най-ефективно проверявате отделните сегменти дали сработват, освен със смяна разбира се
Поздрави! :bchug:
Изображение

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook