съвет за тампон на диференциал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: съвет за тампон на диференциал
dido0o``` написа:Аз съм заложил на полиуретанов. Почивните дни ще се сменя .. да видим дали ще дойде прекалено твърд
Аз имах тоя тампон за смяна, само че на е36 (където е само един) и беше яко хлопане. Сложих полиуретан и си се усеща екстра. Подозирам, че и с хубав каучуков ще е същото, просто защото няма да го има хлопането. Тъй че точно на това място без колебание бих сложил полиуретан на каквато и да е кола - подложено е на доста усилие, а от него нито возията ще се промени, нито нищо. Не вярвам и да почне да скърца след време.
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: съвет за тампон на диференциал
IKN написа:В скоро време и аз мисля да сменям големия тампон ,но ме сърбят ръцете да го сменя сам .
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.
П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.
Вчера успешно се справих сам с прословутия заден тампон на дифа . Доста зор видях без помощник
край мен ,но с подходящия инструмент самото избиване на стария тампон и запресоването на новия е
направо песен - става за 10-на минути. Бих казал,че 95% от работата е демонтаж и монтаж на дифа,
полуоските и още няколко дреболии около дифа. Новия тампон е усилената версия на МЕЙЛЕ.
Предните тампони на дифа бяха здрави и не съм ги пипал ,задния беше леко цепнат отдолу и при напъване
с щанга дифа имаше ход повече от нормалното.
Първо пробвах само с откачане на дифа от тампоните ,без да разкачам кардана и полуоските както беше
описано от братята в един руски форум ,но не се получи при мен - дифа доста увисна ,но една малка
част от задния му капак закриваше малко тампона и не позволяваше поставянето на дорника за демонтаж
на тампона. Наложи се да свалям дифа ,което за сам човек легнал под колата си е голям .....
На подемник или канал двама души биха се справили за по малко от 2 часа , на мен цялата камасутра
ми отне 6 часа с малко почивки .
Резултата след смяната - за ден каране не съм чул "туп" при включване на първа,втора ,задна и т.н.
Даже самото превключване на скоростите се подобри ,но това може и да е мое субективно усещане.
Ето и снимка на инструмента - правен е при стругар по размери на тампона /стария тампон се вижда/
Новия тампон .
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: съвет за тампон на диференциал
Евалата С мерак всичко се постига
Моя като го сменяхме също не увисна достатъчно и затова свалихме целия диф. Възможно е при някои модели дифове скобите, които го държат, да са малко по-различни и да позволяват смяна на място.
Моя като го сменяхме също не увисна достатъчно и затова свалихме целия диф. Възможно е при някои модели дифове скобите, които го държат, да са малко по-различни и да позволяват смяна на място.
Последна промяна Zagy на 16 Сеп 2012, 15:01, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.
- bscsystem
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Re: съвет за тампон на диференциал
3 jaw puller се нарича 'скобата' и върши работа за почти всички тампони от тоя вид, струва около 20$ в ebay
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold
N55 335i m-sport, S2+ 331whp
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: съвет за тампон на диференциал
Защо централния отвор на тоя тампон е елипсовиден? И болта ли е с такава форма? А и някаква малка дупчица има на тая вътрешната втулка на тампона, да не би да има някаква посока на монтиране? Като гледам снимките на колегата IKN ми се струва, че е сложил тампона така, че дупчицата да сочи напред. Така ли е или греша?
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: съвет за тампон на диференциал
CTORH написа:Защо централния отвор на тоя тампон е елипсовиден? И болта ли е с такава форма? А и някаква малка дупчица има на тая вътрешната втулка на тампона, да не би да има някаква посока на монтиране? Като гледам снимките на колегата IKN ми се струва, че е сложил тампона така, че дупчицата да сочи напред. Така ли е или греша?
Така е ,има посока на монтаж . На самия тампон има надпис ТОР /нагоре/ и две малки стрелки,
указващи как се монтира тампона . Аз свалях оригиналния тампон и на него имаше същите знаци.
Тази малка дупчица не знам за какво е ,има я на всички такива тампони и се пада така както е
на снимката .
Болта не е елипсовиден ,а напълно стандартен ,елипсата на тампона е да компенсира евентуална
разлика в разстоанието между предните два малки тампона на дифа и задния тампон,понеже
при монтаж на дифа ПЪРВО се стягат предните му болтове и най последен се стяга болта на
задния голям тампон.
По принцип всичко добре е написано и онагледено в ТИС.
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: съвет за тампон на диференциал
Видях какво пише в ТИС, само не разбрах от пасажерската страна към шофьорската ли се набива новия тампон или обратното? Намерих едно видео по темата, на което ми се струва, че точно в тая посока го набиват.
П.П. 1: Как се нарича тая скоба от видеото?
П.П. 2: Така като е елипсовиден централния отвор на тампона болта няма ли да играе вътре, ако леко се разхлаби?
П.П. 3: Ебати стругарите, нося им тампона и им обяснявам какво искам, единия ми вика нямам такава тръба (за втулката), а не ми се ходи "чак" до гара Искър за материал. Другия вика ела утре сутринта и ще мислим дали ще стане. Да им се моли човек да му вземат парите. Ако някой може да препоръча стругар, който ще ми свърши тая работа ще съм много благодарен, за София става въпрос.
П.П. 1: Как се нарича тая скоба от видеото?
П.П. 2: Така като е елипсовиден централния отвор на тампона болта няма ли да играе вътре, ако леко се разхлаби?
П.П. 3: Ебати стругарите, нося им тампона и им обяснявам какво искам, единия ми вика нямам такава тръба (за втулката), а не ми се ходи "чак" до гара Искър за материал. Другия вика ела утре сутринта и ще мислим дали ще стане. Да им се моли човек да му вземат парите. Ако някой може да препоръча стругар, който ще ми свърши тая работа ще съм много благодарен, за София става въпрос.
Re: съвет за тампон на диференциал
Пичове, от тая схема номер 9 ли е проблемния тампон, че ще го поръчвам да го сменям, че положението вече е много чукащо...??? Също споделете мнение - само номер 9 ли да сменя или е хубаво и номер 7 да сменя???!!!
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: съвет за тампон на диференциал
slitter написа:
Пичове, от тая схема номер 9 ли е проблемния тампон, че ще го поръчвам да го сменям, че положението вече е много чукащо...??? Също споделете мнение - само номер 9 ли да сменя или е хубаво и номер 7 да сменя???!!!
Сложи колата на канал и с натисната спирачка ритай съединителя, майстора ти да гледа отдолу кое колко диша. Със сигурност ще се види поне централния тампон (номер 9) колко е износен. Хубаво е обаче тая процедура да не се прави прекалено дълго време, защото бая товари компонентите на автомобила и най-вече съединителя.
При мене лично след като смених съответния тампон с полиуретанов тупкането при включване на скорост изчезна, но това не означава че препоръчвам такъв да сложите. Номер 7 аз лично не съм ги сменял, бяха в добро състояние.
Re: съвет за тампон на диференциал
dido0o``` написа:Сложи колата на канал и с натисната спирачка ритай съединителя, майстора ти да гледа отдолу кое колко диша. Със сигурност ще се види поне централния тампон (номер 9) колко е износен. Хубаво е обаче тая процедура да не се прави прекалено дълго време, защото бая товари компонентите на автомобила и най-вече съединителя.
При мене лично след като смених съответния тампон с полиуретанов тупкането при включване на скорост изчезна, но това не означава че препоръчвам такъв да сложите. Номер 7 аз лично не съм ги сменял, бяха в добро състояние.
Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. Ще поясня само и за другите колеги, че при мен не толкова чука при включване на 1-ва, колкото чука, че даже удря като потеглям, като пускам и натискам газта при движение на скорост, а лятото дори при бавно движение на втора предвка например като се включваше и изключваше компресора на климатика клатеше дифа и чукаше яко. Толкова съм свикнал бавно да включвам предавките и плавно да потеглям, така че да не се усеща, но ме дразни вече изключително, така че ще сменявам, колкото и трудоемко да е... В крайна сметка няма аз да го сменявам, а момчетата от сервиза Аз просто съм човека с парите Колкото конкретно до включването на първа предавка се чудя дали не идва не от тампона на дифа, а от карето на кардана. Това те първа ще изяснявам. Като сменя тампона ще видя дали ще остане това леко притупване при рязко включване и ако то е налице на пролет живи и здрави ще го сменя и него. На този етап искам да си подготвя колата за зимния сезон всичко да й е ОК, защото аз имам някои течащи гарнитурки, та всичко искам наведнъж!
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: съвет за тампон на диференциал
Да се похваля, че и аз успешно го смених тоя тампон преди няколко дни. Цял ден работа, но си струваше. Както @IKN е написал, 95% от работата е по свалянето на дифа. Смяната на самия тампон не е трудна, ако имаш приспособление като това на снимката на @IKN. Ваденето е по посока от шофьорската към пасажерската страна, набиването е в обратната посока - от пасажерската страна към шофьорската. На тампона си има надпис "top" и стрелка нагоре - така трябва да се монтира тампона. Лично аз най-много зор видях с развиването и завиването на кардана и полуоските - немеца така ги е сложил тея болтове, че едвам нахлузвам камъка на гедорето - на полуоските пречи маншона, на кардана карето. А и гърнето доста пречи при лявата полуоска, макар че му откачих задните ластици. Освен това 100 пъти трябваше да дърпам/отпускам ръчната, защото нямаше как да хвана контра и отзад всичко се върти, та за това е най-добре ако си имате помощник, който да ви натиска спирачката за контра. Иначе за вложката за гедорето има едни дето отпред са по-тесни и издължени, предполагам с такава вложка ще е по-лесно и затова съветвам колегите, който планират да свалят диф-а да си вземат таква.
@slitter, номер 7 по принцип не са подложени на толкова голямо натоварване и по-рядко дават фира. Обикновено номер 9 се прецаква и ако направиш това, което @dido0o``` ти написа със сигурност ще го видите. Обаче ако удрянето, за което говориш е като метал в метал едва ли ще е от тоя тампон. Пиши все пак като го смените какво е положението.
@slitter, номер 7 по принцип не са подложени на толкова голямо натоварване и по-рядко дават фира. Обикновено номер 9 се прецаква и ако направиш това, което @dido0o``` ти написа със сигурност ще го видите. Обаче ако удрянето, за което говориш е като метал в метал едва ли ще е от тоя тампон. Пиши все пак като го смените какво е положението.
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: съвет за тампон на диференциал
а е това с номер 17 са го измислили в последствие , за да решът проблема според мен
убирач на вибрации , на коли без автомат. м47н ,м57н
убирач на вибрации , на коли без автомат. м47н ,м57н
Re: съвет за тампон на диференциал
Aз също го смених преди няколко дни и сега всичко е тип-топ! В интерес на истината момчетата от сервиза се справиха за около 20-30 мин. със смяната, не знам на теб защо ти е отнело толкова време, вероятно защото си свалял дифа, а при мен въобще не го сваляха, свалиха само стабилизиращата щанга отзад, дифът увисна и те го подпряха с дълъг прът като го изместиха по-нагоре от обичайното му положение, така че да не пречи и си се откри място да си работи човек спокойно. Явно си има чалъм... да знаете, не е необходимо да се сваля целия диф! Както и да е - много е приятно да не думка и всеки качил се да ме пита кво удря отзад Предните тампони бяха съвсем здрави и затова ги оставих. Да, действително, ако се наложи тяхната смяна трябва да се свали дифа, ама видях, че то реално там няма такова натоварване и е много малка вероятността да се скапят.
- CTORH
- младши ентусиаст
- Мнения: 417
- Регистриран на: 30.10.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 318is, E46 328ci
Re: съвет за тампон на диференциал
Браво, радвам се, че и при теб нещата са се оправили. Аз по принцип и заради друго свалях дифа - течеше ми масло от капака и исках да го почистя и да уплътня със силикон, така че дори не съм се и опитвал да го сменям без да свалям дифа. Иначе е добре, че го сподели тоя начин с повдигането на дифа нагоре, тогава наистина процедурата би била много по-лесна и бърза.
@mitrax тази схема вероятно вероятно е за коли след фейса и то май само за дизели
@mitrax тази схема вероятно вероятно е за коли след фейса и то май само за дизели
- mitrax
- ентусиаст
- Мнения: 902
- Регистриран на: 26.10.2008
- Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
- Пол: Мъж
- Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
- Мечтае да кара: ///M
Re: съвет за тампон на диференциал
да , но мисля , че нищо не пречи да се монтира на която и да е е46ца .. стига да изпадне от някаде такова комплектче.
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани