съвет за тампон на диференциал

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Апр 2012, 5:46

dido0o``` написа:Аз съм заложил на полиуретанов. Почивните дни ще се сменя .. да видим дали ще дойде прекалено твърд :)


Аз имах тоя тампон за смяна, само че на е36 (където е само един) и беше яко хлопане. Сложих полиуретан и си се усеща екстра. Подозирам, че и с хубав каучуков ще е същото, просто защото няма да го има хлопането. Тъй че точно на това място без колебание бих сложил полиуретан на каквато и да е кола - подложено е на доста усилие, а от него нито возията ще се промени, нито нищо. Не вярвам и да почне да скърца след време.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от IKN » 15 Сеп 2012, 23:56

IKN написа:В скоро време и аз мисля да сменям големия тампон ,но ме сърбят ръцете да го сменя сам .
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.

П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.


Вчера успешно се справих сам с прословутия заден тампон на дифа . Доста зор видях без помощник
край мен ,но с подходящия инструмент самото избиване на стария тампон и запресоването на новия е
направо песен - става за 10-на минути. Бих казал,че 95% от работата е демонтаж и монтаж на дифа,
полуоските и още няколко дреболии около дифа. Новия тампон е усилената версия на МЕЙЛЕ.
Предните тампони на дифа бяха здрави и не съм ги пипал ,задния беше леко цепнат отдолу и при напъване
с щанга дифа имаше ход повече от нормалното.
Първо пробвах само с откачане на дифа от тампоните ,без да разкачам кардана и полуоските както беше
описано от братята в един руски форум ,но не се получи при мен - дифа доста увисна ,но една малка
част от задния му капак закриваше малко тампона и не позволяваше поставянето на дорника за демонтаж
на тампона. Наложи се да свалям дифа ,което за сам човек легнал под колата си е голям ..... :mrgreen:
На подемник или канал двама души биха се справили за по малко от 2 часа , на мен цялата камасутра
ми отне 6 часа с малко почивки :banghead: .
Резултата след смяната - за ден каране не съм чул "туп" при включване на първа,втора ,задна и т.н.
Даже самото превключване на скоростите се подобри ,но това може и да е мое субективно усещане.
Ето и снимка на инструмента - правен е при стругар по размери на тампона /стария тампон се вижда/

2012-09-14 15.37.42.jpg

Новия тампон .
2012-09-14 15.38.43.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от Zagy » 16 Сеп 2012, 8:07

Евалата :yes: С мерак всичко се постига :mrgreen:

Моя като го сменяхме също не увисна достатъчно и затова свалихме целия диф. Възможно е при някои модели дифове скобите, които го държат, да са малко по-различни и да позволяват смяна на място.
Последна промяна Zagy на 16 Сеп 2012, 15:01, променена общо 1 път
Si non confectus, non reficiat.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 774
Регистриран на: 19.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N55

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от bscsystem » 16 Сеп 2012, 14:32

3 jaw puller се нарича 'скобата' и върши работа за почти всички тампони от тоя вид, струва около 20$ в ebay :bchug:
E46 330d M57D30, 304k.c. 550nm 1.6 boost by TST Racing, Black/Estoril Blue, Full M tech 2, Simota AF w/ custom downpipe and 76mm straight exhaust, Boost Meter VDO, Strut bar, Brembo 320mm/300, Coilovers w/ Rondell 0081 8x18 225/40 - 10x18 245/40 Vredestein Ultrac Sessanta, Front camber plates, Rear Adjustable Camber Arms, Black HID Retrofit 6k. - Sold

E87 - Black on black, exterior M1 bodykit, interior full sports package. - Sold

N55 335i m-sport, S2+ 331whp

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 31 Окт 2012, 9:12

Защо централния отвор на тоя тампон е елипсовиден? И болта ли е с такава форма? :conf: А и някаква малка дупчица има на тая вътрешната втулка на тампона, да не би да има някаква посока на монтиране? Като гледам снимките на колегата IKN ми се струва, че е сложил тампона така, че дупчицата да сочи напред. Така ли е или греша?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от IKN » 31 Окт 2012, 15:35

CTORH написа:Защо централния отвор на тоя тампон е елипсовиден? И болта ли е с такава форма? :conf: А и някаква малка дупчица има на тая вътрешната втулка на тампона, да не би да има някаква посока на монтиране? Като гледам снимките на колегата IKN ми се струва, че е сложил тампона така, че дупчицата да сочи напред. Така ли е или греша?

Така е ,има посока на монтаж . На самия тампон има надпис ТОР /нагоре/ и две малки стрелки,
указващи как се монтира тампона . Аз свалях оригиналния тампон и на него имаше същите знаци.
Тази малка дупчица не знам за какво е ,има я на всички такива тампони и се пада така както е
на снимката .
Болта не е елипсовиден ,а напълно стандартен ,елипсата на тампона е да компенсира евентуална
разлика в разстоанието между предните два малки тампона на дифа и задния тампон,понеже
при монтаж на дифа ПЪРВО се стягат предните му болтове и най последен се стяга болта на
задния голям тампон.
По принцип всичко добре е написано и онагледено в ТИС.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 31 Окт 2012, 16:08

Видях какво пише в ТИС, само не разбрах от пасажерската страна към шофьорската ли се набива новия тампон или обратното? Намерих едно видео по темата, на което ми се струва, че точно в тая посока го набиват.

П.П. 1: Как се нарича тая скоба от видеото?

П.П. 2: Така като е елипсовиден централния отвор на тампона болта няма ли да играе вътре, ако леко се разхлаби?

П.П. 3: Ебати стругарите, нося им тампона и им обяснявам какво искам, единия ми вика нямам такава тръба (за втулката), а не ми се ходи "чак" до гара Искър за материал. Другия вика ела утре сутринта и ще мислим дали ще стане. Да им се моли човек да му вземат парите. :banghead: Ако някой може да препоръча стругар, който ще ми свърши тая работа ще съм много благодарен, за София става въпрос.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от slitter » 04 Ное 2012, 21:56

Изображение

Пичове, от тая схема номер 9 ли е проблемния тампон, че ще го поръчвам да го сменям, че положението вече е много чукащо...??? Също споделете мнение - само номер 9 ли да сменя или е хубаво и номер 7 да сменя???!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от dido0o``` » 04 Ное 2012, 22:58

slitter написа:Изображение

Пичове, от тая схема номер 9 ли е проблемния тампон, че ще го поръчвам да го сменям, че положението вече е много чукащо...??? Също споделете мнение - само номер 9 ли да сменя или е хубаво и номер 7 да сменя???!!!

Сложи колата на канал и с натисната спирачка ритай съединителя, майстора ти да гледа отдолу кое колко диша. Със сигурност ще се види поне централния тампон (номер 9) колко е износен. Хубаво е обаче тая процедура да не се прави прекалено дълго време, защото бая товари компонентите на автомобила и най-вече съединителя.
При мене лично след като смених съответния тампон с полиуретанов тупкането при включване на скорост изчезна, но това не означава че препоръчвам такъв да сложите. Номер 7 аз лично не съм ги сменял, бяха в добро състояние.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от slitter » 05 Ное 2012, 1:31

dido0o``` написа:Сложи колата на канал и с натисната спирачка ритай съединителя, майстора ти да гледа отдолу кое колко диша. Със сигурност ще се види поне централния тампон (номер 9) колко е износен. Хубаво е обаче тая процедура да не се прави прекалено дълго време, защото бая товари компонентите на автомобила и най-вече съединителя.
При мене лично след като смених съответния тампон с полиуретанов тупкането при включване на скорост изчезна, но това не означава че препоръчвам такъв да сложите. Номер 7 аз лично не съм ги сменял, бяха в добро състояние.


Благодаря ти, колега, за изчерпателния отговор. Ще поясня само и за другите колеги, че при мен не толкова чука при включване на 1-ва, колкото чука, че даже удря като потеглям, като пускам и натискам газта при движение на скорост, а лятото дори при бавно движение на втора предвка например като се включваше и изключваше компресора на климатика клатеше дифа и чукаше яко. Толкова съм свикнал бавно да включвам предавките и плавно да потеглям, така че да не се усеща, но ме дразни вече изключително, така че ще сменявам, колкото и трудоемко да е... В крайна сметка няма аз да го сменявам, а момчетата от сервиза :) Аз просто съм човека с парите :) Колкото конкретно до включването на първа предавка се чудя дали не идва не от тампона на дифа, а от карето на кардана. Това те първа ще изяснявам. Като сменя тампона ще видя дали ще остане това леко притупване при рязко включване и ако то е налице на пролет живи и здрави ще го сменя и него. На този етап искам да си подготвя колата за зимния сезон всичко да й е ОК, защото аз имам някои течащи гарнитурки, та всичко искам наведнъж!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 08 Ное 2012, 22:26

Да се похваля, че и аз успешно го смених тоя тампон преди няколко дни. :lol: Цял ден работа, но си струваше. :lalala: Както @IKN е написал, 95% от работата е по свалянето на дифа. Смяната на самия тампон не е трудна, ако имаш приспособление като това на снимката на @IKN. Ваденето е по посока от шофьорската към пасажерската страна, набиването е в обратната посока - от пасажерската страна към шофьорската. На тампона си има надпис "top" и стрелка нагоре - така трябва да се монтира тампона. Лично аз най-много зор видях с развиването и завиването на кардана и полуоските - немеца така ги е сложил тея болтове, че едвам нахлузвам камъка на гедорето - на полуоските пречи маншона, на кардана карето. А и гърнето доста пречи при лявата полуоска, макар че му откачих задните ластици. Освен това 100 пъти трябваше да дърпам/отпускам ръчната, защото нямаше как да хвана контра и отзад всичко се върти, та за това е най-добре ако си имате помощник, който да ви натиска спирачката за контра. :) Иначе за вложката за гедорето има едни дето отпред са по-тесни и издължени, предполагам с такава вложка ще е по-лесно и затова съветвам колегите, който планират да свалят диф-а да си вземат таква. :yes:

@slitter, номер 7 по принцип не са подложени на толкова голямо натоварване и по-рядко дават фира. Обикновено номер 9 се прецаква и ако направиш това, което @dido0o``` ти написа със сигурност ще го видите. Обаче ако удрянето, за което говориш е като метал в метал едва ли ще е от тоя тампон. :confused: Пиши все пак като го смените какво е положението. :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от mitrax » 08 Ное 2012, 23:07

а е това с номер 17 са го измислили в последствие , за да решът проблема според мен
убирач на вибрации , на коли без автомат. м47н ,м57н
Изображение
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от slitter » 08 Ное 2012, 23:16

Aз също го смених преди няколко дни и сега всичко е тип-топ! В интерес на истината момчетата от сервиза се справиха за около 20-30 мин. със смяната, не знам на теб защо ти е отнело толкова време, вероятно защото си свалял дифа, а при мен въобще не го сваляха, свалиха само стабилизиращата щанга отзад, дифът увисна и те го подпряха с дълъг прът като го изместиха по-нагоре от обичайното му положение, така че да не пречи и си се откри място да си работи човек спокойно. Явно си има чалъм... да знаете, не е необходимо да се сваля целия диф! Както и да е - много е приятно да не думка и всеки качил се да ме пита кво удря отзад ;) Предните тампони бяха съвсем здрави и затова ги оставих. Да, действително, ако се наложи тяхната смяна трябва да се свали дифа, ама видях, че то реално там няма такова натоварване и е много малка вероятността да се скапят.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 417
Регистриран на: 30.10.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E36 318is, E46 328ci

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от CTORH » 09 Ное 2012, 10:50

Браво, радвам се, че и при теб нещата са се оправили. :yes: Аз по принцип и заради друго свалях дифа - течеше ми масло от капака и исках да го почистя и да уплътня със силикон, така че дори не съм се и опитвал да го сменям без да свалям дифа. Иначе е добре, че го сподели тоя начин с повдигането на дифа нагоре, тогава наистина процедурата би била много по-лесна и бърза. :)

@mitrax тази схема вероятно вероятно е за коли след фейса и то май само за дизели :dunno:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: съвет за тампон на диференциал

Мнение от mitrax » 09 Ное 2012, 13:33

да , но мисля , че нищо не пречи да се монтира на която и да е е46ца .. стига да изпадне от някаде такова комплектче.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook