съвет за тампон на диференциал
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- adko001
- младши ентусиаст
- Мнения: 439
- Регистриран на: 2.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320d '03
- Мечтае да кара: E90 V10 Hartge
съвет за тампон на диференциал
Добър вечер от мен Имам питане относно левия заден тампон на диференциала(ако се изразявам правилно). Днес следобяда си ръчках по колата, за да сменя тампоните на задните амортесьори и забележих, че левия тампон на дифа ми е напукан, което ме навежда на мисълта, че си е и оригиналния и никога не е пипан. Въпросите ми са следните:
1. При положение, че колата си е бетон и нито тресе, нито тупка, какво бихте ме посъветвали, така ли да си карам или да отстраня проблема?
2. За да се свали този тампон, кои други джаджи трябва да се демонтират, за да изскочи и изобщо става ли за смяна, ако разполагам само с канал и един добър набор от инструменти (естествено и голям ентусиазъм) ???
3. Колко пари струва оригинален ?
Приложил съм и няколко снимки, за да Ви покажа за какво иде реч:
1. При положение, че колата си е бетон и нито тресе, нито тупка, какво бихте ме посъветвали, така ли да си карам или да отстраня проблема?
2. За да се свали този тампон, кои други джаджи трябва да се демонтират, за да изскочи и изобщо става ли за смяна, ако разполагам само с канал и един добър набор от инструменти (естествено и голям ентусиазъм) ???
3. Колко пари струва оригинален ?
Приложил съм и няколко снимки, за да Ви покажа за какво иде реч:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна adko001 на 24 Апр 2012, 21:14, променена общо 2 пъти
Re: съвет за тампон на диференциал
adko001 написа:Добър вечер от мен Имам питане относно левия заден тапон на диференциала(ако се изразявам правилно) Днес следобяда си ръчках по колата, за да сменя тампоните на задните амортесьори и забележих, че левия тампон на дифа ми е напукан, което ме навежда на мисълта, че си е и оригиналния и никога не е пипан. Въпросите ми са следните:
1. При положение, че колата си е бетон и нито тресе, нито тупка, какво бихте ме посъветвали, така ли да си карам или да отстраня проблема?
2. За да се свали този тампон, кои други джаджи трябва да се демонтират, за да изскочи и изобщо става ли за смяна, ако разполагам само с канал и един добър набор от инструменти (естествено и голям ентусиазъм) ???
3. Колко пари струва оригинален ?
Приложил съм и няколко снимки, за да Ви покажа за какво иде реч:
тои си е за смяна направо колега сменяи без да му мислиш
- Wolfen
- старши ентусиаст
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
Re: съвет за тампон на диференциал
Ами смяната не е много лесна ... откача се генерацията от към задницата, сваля се целия диф, тампона може да се избута със специално направен уред (нямам идея как се казва, но има резба и се навива от едната страна и бутало избутва тампона) или да се разпробие... играчка си е. Новият тампон бе около 60-80лв ако не се лъжа.
На твое място бих го сменил .. по-добре по-рано, от колкото късно
На твое място бих го сменил .. по-добре по-рано, от колкото късно
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: съвет за тампон на диференциал
Сменяй го. Продават се усилени тампони на Мейле - 30-40 лева са. Но ремонта е сложен, защото трябва да се свали целия диф. Ремонта е по-скъп от самата част в този случай.
Si non confectus, non reficiat.
- tani bojilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: съвет за тампон на диференциал
Процедурата си е приказка...Както каза Заги сваля се дифа и после със пригодена скоба се вади стария и слага новия.
Скобата представлява един дълъг болт на който се слагат подходящите "чашки или дорници".
Когато стягаш "болта"или скобата,единия елемент върху него трябва да бъде с диаметъра на самия тампон.Този елемент ще бута тампона навън.
От другата страна,на където ще излиза тампона,трябва да има цилиндър или "чашка"с по голям диаметър от този на тампона,за да може тампона да влезе в него.започваш да стягаш и ако всичко е с точните размери тампона излиза.После мажеш с грес леглото и слагаш новия.Пак със същия инструмент започваш да стягаш само че този път буталото или дорника трябва да вкарват тампона не да го изкарват.
На мойта сам си го смених със скоба която си направих,играчка е и ако се заемеш ти пожелавам успех..
Скобата представлява един дълъг болт на който се слагат подходящите "чашки или дорници".
Когато стягаш "болта"или скобата,единия елемент върху него трябва да бъде с диаметъра на самия тампон.Този елемент ще бута тампона навън.
От другата страна,на където ще излиза тампона,трябва да има цилиндър или "чашка"с по голям диаметър от този на тампона,за да може тампона да влезе в него.започваш да стягаш и ако всичко е с точните размери тампона излиза.После мажеш с грес леглото и слагаш новия.Пак със същия инструмент започваш да стягаш само че този път буталото или дорника трябва да вкарват тампона не да го изкарват.
На мойта сам си го смених със скоба която си направих,играчка е и ако се заемеш ти пожелавам успех..
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: съвет за тампон на диференциал
В скоро време и аз мисля да сменям големия тампон ,но ме сърбят ръцете да го сменя сам .
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.
П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.
П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.
Re: съвет за тампон на диференциал
IKN написа:В скоро време и аз мисля да сменям големия тампон ,но ме сърбят ръцете да го сменя сам .
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.
П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.
Ако вземеш да дадеш и линка към този DIY, цена нема да имаш, че и на мен ми предстои смяна на този тампон, но при мен положението вече е яко тупкащо! ))
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: съвет за тампон на диференциал
slitter написа:IKN написа:В скоро време и аз мисля да сменям големия тампон ,но ме сърбят ръцете да го сменя сам .
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.
П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.
Ако вземеш да дадеш и линка към този DIY, цена нема да имаш, че и на мен ми предстои смяна на този тампон, но при мен положението вече е яко тупкащо! ))
Английско DIY с доста снимки ,но се сваля диф-а
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=521636
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- adko001
- младши ентусиаст
- Мнения: 439
- Регистриран на: 2.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320d '03
- Мечтае да кара: E90 V10 Hartge
Re: съвет за тампон на диференциал
Благодарности за насоките на всички! Ще се сменя и то скоро въпросния тампон..
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: съвет за тампон на диференциал
adko001 написа:Благодарности за насоките на всички! Ще се сменя и то скоро въпросния тампон..
Другия месец и аз ще мина през това
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- e 46 maniq
- royal jester
- Мнения: 231
- Регистриран на: 20.04.2010
- Местоположение: Севлиево/Тиквенбург
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е46 на дизел
- Мечтае да кара: X5 (E70) M 4.4 (555Hp)
- Детайли за колата: " Колкото по- проходим джип караш, толкова по-далеч ходиш за трактор. "
Re: съвет за тампон на диференциал
Gqbriel написа:adko001 написа:Благодарности за насоките на всички! Ще се сменя и то скоро въпросния тампон..
Другия месец и аз ще мина през това
Сменяи!!!! Аз заложих на LEMFÖRDER и съм доволен
!!! ВНИМАНИЕ !!!
Коню ми е шашав! Рита апе и налата на бой !!!
Коню ми е шашав! Рита апе и налата на бой !!!
- dido0o```
- ентусиаст
- Мнения: 984
- Регистриран на: 3.05.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: F10 530d 245
Re: съвет за тампон на диференциал
e 46 maniq написа:Gqbriel написа:adko001 написа:Благодарности за насоките на всички! Ще се сменя и то скоро въпросния тампон..
Другия месец и аз ще мина през това
Сменяи!!!! Аз заложих на LEMFÖRDER и съм доволен
С очите си видях как този тампон чисто нов си дишаше колкото стария оригинален и напукан тампон. Оригиналния имаше някаква пластмаса вътре, която не му позволяваше да мърда толкова (е когато е напукан зверски, мърда и той), а този нямаше и съответно си мърдаше стабилно.
Аз съм заложил на полиуретанов. Почивните дни ще се сменя .. да видим дали ще дойде прекалено твърд
Както се вижда от линка .. специалната скоба тип болт е за слагането. Ваденето е рязане на тампона или горене и после яко блъскане да излезе и втулката
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: съвет за тампон на диференциал
slitter написа:Ако вземеш да дадеш и линка към този DIY, цена нема да имаш, че и на мен ми предстои смяна на този тампон, но при мен положението вече е яко тупкащо! ))
Ето намерих го линка - http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=72800.
Снимките са малко оскъдни ,но по надолу в коментар №8 е написал ,че само е освободил дифа
от трите му болта без да го сваля и разкача от кардана и полуоските . Естествено преди това е
свалил реактивната щанга за да не пречи .
П.П. Има и друг вариант без сваляне на дифа - чрез сваляне на задния капак на дифа ,но на мен
лично много не ми допада този вариант.
ЦЪК - http://e46club.ru/forumvb/viewtopic.php?f=47&t=48108.
Лично аз ако се навия да свалям дифа ,ще сменя и предните му втулки ,така и така ще е долу.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: съвет за тампон на диференциал
IKN написа:В скоро време и аз мисля да сменям големия тампон ,но ме сърбят ръцете да го сменя сам .
При стругар ще поръчам втулката и избутващата шайба , а болта и гайката от железарски
магазин. За сега се чудя на какъв тампон да заложа - мейле или лемф.
Ако някой се интересува от размерите на тампона - дължина 65 мм. ,диаметър 68 мм. ,централен
отвор за болта - 14 мм.
П.П. Относно свалянето на дифа - скоро попаднах на един DIY при събратята от Русия ,където
беше написано че ,човека само е развил и свалил трите болта на дифа ,при което задния
край на дифа увисва надолу и се открива нормален достъп за смяна на задния тампон .
Не е разкачал нито полуоски , нито кардана от дифа.
Аз точно така го смених моя тампон и на още една, две коли, като само откачих дифа и той увисна на полуоските и го подпрях, но ако не си направите скоба за вадене на тампона няма как да стане или поне може но ще отиде един ден и много бой
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: съвет за тампон на диференциал
oci написа:Аз точно така го смених моя тампон и на още една, две коли, като само откачих дифа и той увисна на полуоските и го подпрях, но ако не си направите скоба за вадене на тампона няма как да стане или поне може но ще отиде един ден и много бой
Оци !!!!
Значи е възможно .
И разбира се със сваляне и монтаж на тампона със съответния дорник /скоба/.
Аз също не съм фен на употребата на главния управител /чука/
63 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани