Липса на "ритник" - 320d, 136к

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1106
Регистриран на: 8.10.2008
Местоположение: Ruse
Кара: Дизели

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от VRPerformance » 20 Юни 2012, 20:16

новия завършва на 527,а не на 076

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от mitrax » 21 Юни 2012, 10:07

действително не съм сигорен , но като е заедно с корпуса не е ли на 076 . Така е в реалоем. Да не говориш за пълнителя само.
Но идеята е ясна де ..
Изображение


ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от mitrax » 22 Юни 2012, 9:10

аз давам номер по БМВ , а това е по БОШ :yes:
http://www.baiancn.com/Productinfo_58/0928400527.html
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 28.08.2008
Кара: 320d, M47
Мечтае да кара: ///M3 Coupe

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от d3 » 03 Сеп 2012, 23:05

неприятно е, но стария проблем се прояви отново - извънградско, 2 тира с ремаркета един след друг и увисвам при изпреварването - буквално взех завоя на магия :( "ритник" почти никакъв.
Ходих пак при Рашо, но на показания дебитомера бил в "норми". Прочистиха ми турбо-пътища, но поведението е отново същото.
"Големия" катализатор е 99% изтърбушен, казаха ми евентуално да се изтърбушва и малкият...
Пак ми казаха, че турбината била наред, а откъде се е взело маслото в интеркулера - филтъра на отдушника го смених 2 пъти за 1г (25,000км).
На мен проблема почва да ми намирисва на някаква простотия с DDE, знам ли, но за 3-ти път "ритника" ми изчезва след 1-2 месеца нормален отговор на мотора.
Ще съм благодарен на всякакви съвети! :bchug:
Get the proper tool,
be patient and stay cool

Потребител
Аватар
Мнения: 24
Регистриран на: 28.08.2008
Кара: 320d, M47
Мечтае да кара: ///M3 Coupe

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от d3 » 25 Ное 2013, 23:18

Един от проблемите описани по-рано - тресенето на празен ход, при мен изчезна след като изключих рециркулацията на изгорелите газове.

Като погледнах през ERG-вала, обаче, останах попарен - огромни нагари в него и навътре във входящия колектор!
Подозирам, че те допринасят за липсата ми на ритник, верояно зацапан сензор за налягане в колектора (MAP)?!
Планирам промивка на колектора и вала през уикенда.
Някой правил ли е подобна процедура. Четох в чужд форум за промиване на колектора от катрана отвътре във вана със сода-каустик...

Друго, което ми хрумва като причина за липсата на ритник е "забавана" реакция на ел. (вакуумният) клапан на турбината?!
Възможно ли е турбината да нагнетява повече от нормалното и/или "горещата" перка да възпира изгорелите газове, ако геометрията й не се променя да отведе част от тях директно навън?


п.п. Образуването на нагар във входящия колектор си го обяснявам така:
1) филтърът на картерните газове се напоява като гъба и изпуска малко масълце през отдушника, оттам през турбина, интеркулер и нагоре към EGR-вал и вх. колектор;
2) горещите върнати изгорели газове пуснати през ERG-вала към колектора запичат маслото и го превръщат в нагар;
Ако това е полезно на някого, мисля че е мн "практично" ERG/рециркулацията да се изключи изобщо! :)
Get the proper tool,
be patient and stay cool

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 13.08.2012
Пол: Мъж

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от icohristov » 29 Ное 2013, 13:55

d3 написа:п.п. Образуването на нагар във входящия колектор си го обяснявам така:
1) филтърът на картерните газове се напоява като гъба и изпуска малко масълце през отдушника, оттам през турбина, интеркулер и нагоре към EGR-вал и вх. колектор;
2) горещите върнати изгорели газове пуснати през ERG-вала към колектора запичат маслото и го превръщат в нагар;
Ако това е полезно на някого, мисля че е мн "практично" ERG/рециркулацията да се изключи изобщо! :)


Не твърдя, че съм много прав, но аз си обяснявам работата не точно така.
то точка 1: възможно е омасляването да е от филтъра но това лесно ще се разбере като го смениш. Ако не е спре да омаслява значи си е от турбината.
по точка 2: на мен ми е от турбината, но ERG и "пеперудите" си бяха завидно чисти - за това и си ги оставих. При сглобяването не бях закачил добре кабела на вакум клапана ЕРГ-то и стана следното: ЕГР не включва; дава една грешка и си я трупа, но това не е проблем според мен; колата си върви по същия начин - може би защото постоянно возя малката с мен и карам спокойно; колата спря да пуши - тук разликата ми направи впечатление още преди да видя, че има някаква грешка; но и забелязах че почна да ми омаслява от уплътненията на колектора и ЕРГ който не съм сменял при демонтирането му заради "пеперудите". Щом закачих кабела на ЕРГ и то заработи правилно колата почна да си изпушва, но и спря да омаслява двигателя от горе. При мен топлия въздух от рециркулацията изсушава маслото (е сигурно и го спича хубаво) и по двигателя не се забелязва никъде омасляване. А щом ЕРГ-то и "пеперудите" си бяха почти чисти значи 10 години при такава работа им са се отразили съвсем малко. Не виждам никакъв смисъл да ги махам или изключвам. Живи и здрави след 2-3 години ще проверя как са и тогава ще пиша пак.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 16.01.2013
Пол: Мъж
Кара: 320d & 322ci
Мечтае да кара: e30 с V8

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от Silverlight » 16 Апр 2017, 22:15

Колеги и аз имам проблем с този "ритник" днеска пипах вакумните маркучи и не знам дали съм ги сложил правилно, защото бяха нацепени и изплюти от местата си. При мен проблема е че при 2.5к оборота стрелката на оборотомера се чуди за момент и като мине вече към 3к оборота почва да дърпа адски. Какво да проверя първо?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 825
Регистриран на: 6.09.2015
Пол: Мъж
Кара: E46 320D
Мечтае да кара: F30 / F10

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от VladiE » 19 Апр 2017, 10:15

Silverlight написа:Колеги и аз имам проблем с този "ритник" днеска пипах вакумните маркучи и не знам дали съм ги сложил правилно, защото бяха нацепени и изплюти от местата си. При мен проблема е че при 2.5к оборота стрелката на оборотомера се чуди за момент и като мине вече към 3к оборота почва да дърпа адски. Какво да проверя първо?

Здрасти,
при мен тоя проблем се реши със смяна на ел.магнитния клапан управляващ актуатора на турбината. Съвета ми е пробвай с друг здрав клапан и ще си сигурен къде е проблема.
Тук можеш да видиш кое къде се свързва. Успех.

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3331

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 365
Регистриран на: 16.01.2013
Пол: Мъж
Кара: 320d & 322ci
Мечтае да кара: e30 с V8

Re: Липса на "ритник" - 320d, 136к

Мнение от Silverlight » 19 Апр 2017, 16:42

Сега виждам, че маркуча с номер 8 съм го сложил на друго място, но дали ще се оправи ще видим. Оборотомера на 2,5к нещо се замисля и все едно вися на тези обороти, но като мине 3к почва да пълни по-бързо оборотомера и колата дърпа повече. :banghead:

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook