Смяна на разширителен съд?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
Re: Смяна на разширителен съд?
Благодаря за отговора
колко време може да карам така и може ли да имам проблеми.
ps: ще го сменя при първа възможност
колко време може да карам така и може ли да имам проблеми.
ps: ще го сменя при първа възможност
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Смяна на разширителен съд?
Предвид това ,че идва лято може да се кара в жегите с такъв термостат ,
но до есента и особено за зимата смяната му е задължителна .
но до есента и особено за зимата смяната му е задължителна .
- Evkata
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 215
- Регистриран на: 7.11.2010
- Пол: Мъж
- Кара: 330D
- Мечтае да кара: S62B50
Re: Смяна на разширителен съд?
Здравейте колеги ! Скоро забелязах че има лек теч на антифриз от разширителния съд.
От това ограденото сълзи много леко когато загрее мотора и то мисля че не е постоянно. А какво е то , клапан някакъв или тапа която се е разлепила ? За около 3000 км липсваха по малко от 150-200 мл.
От това ограденото сълзи много леко когато загрее мотора и то мисля че не е постоянно. А какво е то , клапан някакъв или тапа която се е разлепила ? За около 3000 км липсваха по малко от 150-200 мл.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Смяна на разширителен съд?
Тея важните теми по горе, не са за мен, а за вас!
Номер 1 на схемата. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Тук проверяваш с колко ще олекнеш.
http://www.darucar.bg/index.php?show=search_part
Номер 1 на схемата. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Тук проверяваш с колко ще олекнеш.
http://www.darucar.bg/index.php?show=search_part
Re: Смяна на разширителен съд?
колеги при мен същия проблем - пръсна се казанчето за антифриза по на един от ръбовете .... доколкото прочетох проверявате дали перката работи правилно и термостата , имам 2 въпроса само
колко литра антифриз ще ми трябват тъй като моя изтече целия ?
къде мога да отида за да ми проверят перката дали работи правилно ?
как се пуска това скрито меню от което гледате работната температура на двигателя
двигателя ми е м52б28ту колата е ръчка преди фейса
колко литра антифриз ще ми трябват тъй като моя изтече целия ?
къде мога да отида за да ми проверят перката дали работи правилно ?
как се пуска това скрито меню от което гледате работната температура на двигателя
двигателя ми е м52б28ту колата е ръчка преди фейса
Re: Смяна на разширителен съд?
Здравейте, колеги.
В неделя навърщане от морето на моята 320D (136кс) и изтекоха водите. Оказа се, че въпросният разширителен съд е спукан. Сменихме го в Пазарджик, наляхме антифриз обезвъздушихме и уж всичко беше точно - работи над един час колата на празен ход без да протече. Тръгнахме и малко преди тунелите на Тракия пак светна лампата за нивото на антифриза. Отворих капака и видях, че съска от капачката и от едното клапанче за обезвъздушаване. Закарах е днес на майстор в София, смени въпроснтие неща и каза, че като покарал по баирите за да е натовари маркучите се надули много("на кокъл". както той каза) и според него е за смяна на гарнитура и шлайфане на глава. Та въпроса ми е не е ли нормално да надуе маркучите като загрее и възможно ли е проблема да е от другаде или си отивам на скъпия ремонт?
Благодаря!
В неделя навърщане от морето на моята 320D (136кс) и изтекоха водите. Оказа се, че въпросният разширителен съд е спукан. Сменихме го в Пазарджик, наляхме антифриз обезвъздушихме и уж всичко беше точно - работи над един час колата на празен ход без да протече. Тръгнахме и малко преди тунелите на Тракия пак светна лампата за нивото на антифриза. Отворих капака и видях, че съска от капачката и от едното клапанче за обезвъздушаване. Закарах е днес на майстор в София, смени въпроснтие неща и каза, че като покарал по баирите за да е натовари маркучите се надули много("на кокъл". както той каза) и според него е за смяна на гарнитура и шлайфане на глава. Та въпроса ми е не е ли нормално да надуе маркучите като загрее и възможно ли е проблема да е от другаде или си отивам на скъпия ремонт?
Благодаря!
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Смяна на разширителен съд?
Нормално е, колкото и да сте обезвъздушавали, като си тръгнал да караш да глътне още от необходимото количество антифриз. Затова като се покара малко, отваряш пробката леко да излезе останалия въздух и след това доливаш. На другия ден отваряш пробката и капачката и наливаш антифриз, докато почне да прелива от пробката. След 2 дена пак след каране отваряш пробката да излезе, ако има останал въздух. Така може да си сигурен, че си обезвъздушил напълно системата.
Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.
Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
Re: Смяна на разширителен съд?
Kroki написа:Нормално е, колкото и да сте обезвъздушавали, като си тръгнал да караш да глътне още от необходимото количество антифриз. Затова като се покара малко, отваряш пробката леко да излезе останалия въздух и след това доливаш. На другия ден отваряш пробката и капачката и наливаш антифриз, докато почне да прелива от пробката. След 2 дена пак след каране отваряш пробката да излезе, ако има останал въздух. Така може да си сигурен, че си обезвъздушил напълно системата.
Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.
Как се прави този тест? И нормално ли е маркучите да са твърди като загрее? Според мен (може и да си внушавам) този проблем започна след като ми сменяваха маркучите на турбото за вакума, гледам, че не са ги прекарали през резервоарчето за вакуум а са ги пуснали директно. Дали може да има някаква връзка? Благодаря!
Re: Смяна на разширителен съд?
Kroki написа:Нормално е, колкото и да сте обезвъздушавали, като си тръгнал да караш да глътне още от необходимото количество антифриз. Затова като се покара малко, отваряш пробката леко да излезе останалия въздух и след това доливаш. На другия ден отваряш пробката и капачката и наливаш антифриз, докато почне да прелива от пробката. След 2 дена пак след каране отваряш пробката да излезе, ако има останал въздух. Така може да си сигурен, че си обезвъздушил напълно системата.
Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.
Никога не се отваря блиидъра нито капачката когато колата е загряла, освен ако не искаш да си навлечеш беля. Плюс това на загрял двигател нищо не може да видиш защото водата се разширява когато е топла. Обезвъздушваване колкото и на им се нрави на повечето масторчета се прави на студен мотор.
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3908
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Смяна на разширителен съд?
Да, на студен мотор доливаш докато не почне да излиза от пробката. Но трябва да я оставиш да загрее, отвори големия кръг, почне да духа топло от парното. Няма проблем да изпуснеш въздуха от пробката(не да я развиваш изцяло). Играх го преди 1 седмица тоя филм.
Иначе такъв тест се прави в сервиз.
Иначе такъв тест се прави в сервиз.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Смяна на разширителен съд?
Колеги,казанчетата на тези коли като поостареят,задължително пукат.Сменил съм няколко Е 46-тици и на всичките пуках разширителен съд.Има го ков около 90 лв.Сменяйте и карайте смело.
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Смяна на разширителен съд?
Казанчето задължително оригинално около 150лв е сигурно и по-малко.Имам познат който смени с някакво не помня марка и изкара 15000км ))
- bmw_320d_150
- младши ентусиаст
- Мнения: 289
- Регистриран на: 12.06.2013
- Местоположение: София
- Кара: E46 320CD
- Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
- Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.
Re: Смяна на разширителен съд?
Аз вече карам повече от 20000 км с казанче купено не от представител,мисля,че платих около 80 лв за него и нямам проблем.Не знам.Ако на някой му се дават 140 - 150 може да си вземе оригинално.
- i_t_o_v
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 16.06.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 520xdrive
- Мечтае да кара: Здраво старо BMW
Re: Смяна на разширителен съд?
Здравейте колеги,
Миналата година имах теч от радиатора и купих нов "немски" от колега от форума. В деня след смяната на радиатора пръснах казанчето по ръба. Имах късмет, че се случи на светофар и видях парата бързо, преди да е загубила много вода и да е светнала лампата. Дали му е дошло времето или не е била обезвъздушена добре, вече няма особено значение... Обадих се на приятел майстор и той дойде да го сменим на място с ново казанче ("немско" Феби или Мейле не помня вече). Капачката я бях сменил малко преди радиатора ("немска" уж оригинална от колега във форума), защото се беше отчупило малко парченце от долния и ръб. Сменихме го и на първо четене всичко беше наред, но през следващите няколко дни колата започна да губи по малко вода. Разбутахме връзката между радиатора и казанчето и от там имаше очевиден теч. Разглобихме отново, мазахме със силикон, но проблемът остана. Сложихме нов о-пръстен, защото старият беше доста изпечен, а новото казанче дойде без, но размерът му беше малко по-малък (малко по-тънко), защото точно такъв не можах да намеря никъде. Резултатът е, че колата продължава да губи по-малко вода, когато е студена - пробката пропада за около 2-3 дни. В движение, дори след каране София-Варна, не губи вода и не загрява. По кората под казанчето сутрин има капки. Тройниците са проверени и повечето от маркучите са подменени. Един приятел ми предложи да намажем/облепим връзката между казанчето и радиатора с болкит или нещо подобно, но ми се ще да намеря някакво по-добро и не толкова побългарено решение. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и успял ли е да го разреши?
Миналата година имах теч от радиатора и купих нов "немски" от колега от форума. В деня след смяната на радиатора пръснах казанчето по ръба. Имах късмет, че се случи на светофар и видях парата бързо, преди да е загубила много вода и да е светнала лампата. Дали му е дошло времето или не е била обезвъздушена добре, вече няма особено значение... Обадих се на приятел майстор и той дойде да го сменим на място с ново казанче ("немско" Феби или Мейле не помня вече). Капачката я бях сменил малко преди радиатора ("немска" уж оригинална от колега във форума), защото се беше отчупило малко парченце от долния и ръб. Сменихме го и на първо четене всичко беше наред, но през следващите няколко дни колата започна да губи по малко вода. Разбутахме връзката между радиатора и казанчето и от там имаше очевиден теч. Разглобихме отново, мазахме със силикон, но проблемът остана. Сложихме нов о-пръстен, защото старият беше доста изпечен, а новото казанче дойде без, но размерът му беше малко по-малък (малко по-тънко), защото точно такъв не можах да намеря никъде. Резултатът е, че колата продължава да губи по-малко вода, когато е студена - пробката пропада за около 2-3 дни. В движение, дори след каране София-Варна, не губи вода и не загрява. По кората под казанчето сутрин има капки. Тройниците са проверени и повечето от маркучите са подменени. Един приятел ми предложи да намажем/облепим връзката между казанчето и радиатора с болкит или нещо подобно, но ми се ще да намеря някакво по-добро и не толкова побългарено решение. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и успял ли е да го разреши?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани