Смяна на разширителен съд?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 16.02.2013

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от bio81 » 14 Апр 2014, 20:09

Благодаря за отговора
колко време може да карам така и може ли да имам проблеми.
ps: ще го сменя при първа възможност :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 398
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: Е46 /316i

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от IKN » 14 Апр 2014, 20:59

Предвид това ,че идва лято може да се кара в жегите с такъв термостат ,
но до есента и особено за зимата смяната му е задължителна .

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 16.02.2013

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от bio81 » 14 Апр 2014, 21:04

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 215
Регистриран на: 7.11.2010
Пол: Мъж
Кара: 330D
Мечтае да кара: S62B50

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от Evkata » 27 Ное 2014, 0:13

Здравейте колеги ! Скоро забелязах че има лек теч на антифриз от разширителния съд.
CAM00389.jpg

От това ограденото сълзи много леко когато загрее мотора и то мисля че не е постоянно. А какво е то , клапан някакъв или тапа която се е разлепила ? За около 3000 км липсваха по малко от 150-200 мл.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от vavilon » 27 Ное 2014, 14:27

Тея важните теми по горе, не са за мен, а за вас! :)
Номер 1 на схемата. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Тук проверяваш с колко ще олекнеш.
http://www.darucar.bg/index.php?show=search_part

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 22.04.2013
Пол: Мъж
Кара: 318i e46

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от masina5 » 16 Май 2016, 7:51

колеги при мен същия проблем - пръсна се казанчето за антифриза по на един от ръбовете .... доколкото прочетох проверявате дали перката работи правилно и термостата , имам 2 въпроса само

колко литра антифриз ще ми трябват тъй като моя изтече целия ?

къде мога да отида за да ми проверят перката дали работи правилно ?

как се пуска това скрито меню от което гледате работната температура на двигателя

двигателя ми е м52б28ту колата е ръчка преди фейса

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 17.07.2014
Пол: Мъж

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от Tranko » 23 Авг 2017, 13:46

Здравейте, колеги.

В неделя навърщане от морето на моята 320D (136кс) и изтекоха водите. Оказа се, че въпросният разширителен съд е спукан. Сменихме го в Пазарджик, наляхме антифриз обезвъздушихме и уж всичко беше точно - работи над един час колата на празен ход без да протече. Тръгнахме и малко преди тунелите на Тракия пак светна лампата за нивото на антифриза. Отворих капака и видях, че съска от капачката и от едното клапанче за обезвъздушаване. Закарах е днес на майстор в София, смени въпроснтие неща и каза, че като покарал по баирите за да е натовари маркучите се надули много("на кокъл". както той каза) и според него е за смяна на гарнитура и шлайфане на глава. Та въпроса ми е не е ли нормално да надуе маркучите като загрее и възможно ли е проблема да е от другаде или си отивам на скъпия ремонт?
Благодаря!

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от Kroki » 23 Авг 2017, 14:06

Нормално е, колкото и да сте обезвъздушавали, като си тръгнал да караш да глътне още от необходимото количество антифриз. Затова като се покара малко, отваряш пробката леко да излезе останалия въздух и след това доливаш. На другия ден отваряш пробката и капачката и наливаш антифриз, докато почне да прелива от пробката. След 2 дена пак след каране отваряш пробката да излезе, ако има останал въздух. Така може да си сигурен, че си обезвъздушил напълно системата.

Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 9
Регистриран на: 17.07.2014
Пол: Мъж

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от Tranko » 23 Авг 2017, 14:23

Kroki написа:Нормално е, колкото и да сте обезвъздушавали, като си тръгнал да караш да глътне още от необходимото количество антифриз. Затова като се покара малко, отваряш пробката леко да излезе останалия въздух и след това доливаш. На другия ден отваряш пробката и капачката и наливаш антифриз, докато почне да прелива от пробката. След 2 дена пак след каране отваряш пробката да излезе, ако има останал въздух. Така може да си сигурен, че си обезвъздушил напълно системата.

Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.

Как се прави този тест? И нормално ли е маркучите да са твърди като загрее? Според мен (може и да си внушавам) този проблем започна след като ми сменяваха маркучите на турбото за вакума, гледам, че не са ги прекарали през резервоарчето за вакуум а са ги пуснали директно. Дали може да има някаква връзка? Благодаря!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от bioz » 23 Авг 2017, 14:33

Kroki написа:Нормално е, колкото и да сте обезвъздушавали, като си тръгнал да караш да глътне още от необходимото количество антифриз. Затова като се покара малко, отваряш пробката леко да излезе останалия въздух и след това доливаш. На другия ден отваряш пробката и капачката и наливаш антифриз, докато почне да прелива от пробката. След 2 дена пак след каране отваряш пробката да излезе, ако има останал въздух. Така може да си сигурен, че си обезвъздушил напълно системата.

Относно това, да бъдеш сигурен е най-лесно да направиш тест за изгорели газове в антифриза.


:nono: Никога не се отваря блиидъра нито капачката когато колата е загряла, освен ако не искаш да си навлечеш беля. Плюс това на загрял двигател нищо не може да видиш защото водата се разширява когато е топла. Обезвъздушваване колкото и на им се нрави на повечето масторчета се прави на студен мотор.

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от Kroki » 23 Авг 2017, 15:12

Да, на студен мотор доливаш докато не почне да излиза от пробката. Но трябва да я оставиш да загрее, отвори големия кръг, почне да духа топло от парното. Няма проблем да изпуснеш въздуха от пробката(не да я развиваш изцяло). Играх го преди 1 седмица тоя филм.

Иначе такъв тест се прави в сервиз.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: София
Кара: E46 320CD
Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от bmw_320d_150 » 08 Окт 2017, 7:42

Колеги,казанчетата на тези коли като поостареят,задължително пукат.Сменил съм няколко Е 46-тици и на всичките пуках разширителен съд.Има го ков около 90 лв.Сменяйте и карайте смело.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 547
Регистриран на: 23.03.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от streetracing12 » 08 Окт 2017, 7:54

Казанчето задължително оригинално около 150лв е сигурно и по-малко.Имам познат който смени с някакво не помня марка и изкара 15000км :)))

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 289
Регистриран на: 12.06.2013
Местоположение: София
Кара: E46 320CD
Мечтае да кара: Някакво много дърто бмв
Детайли за колата: Много бърза, ама не чак толкова.

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от bmw_320d_150 » 08 Окт 2017, 14:20

Аз вече карам повече от 20000 км с казанче купено не от представител,мисля,че платих около 80 лв за него и нямам проблем.Не знам.Ако на някой му се дават 140 - 150 може да си вземе оригинално.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 16.06.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 520xdrive
Мечтае да кара: Здраво старо BMW

Re: Смяна на разширителен съд?

Мнение от i_t_o_v » 09 Окт 2017, 11:38

Здравейте колеги,
Миналата година имах теч от радиатора и купих нов "немски" от колега от форума. В деня след смяната на радиатора пръснах казанчето по ръба. Имах късмет, че се случи на светофар и видях парата бързо, преди да е загубила много вода и да е светнала лампата. Дали му е дошло времето или не е била обезвъздушена добре, вече няма особено значение... Обадих се на приятел майстор и той дойде да го сменим на място с ново казанче ("немско" :) Феби или Мейле не помня вече). Капачката я бях сменил малко преди радиатора ("немска" уж оригинална от колега във форума), защото се беше отчупило малко парченце от долния и ръб. Сменихме го и на първо четене всичко беше наред, но през следващите няколко дни колата започна да губи по малко вода. Разбутахме връзката между радиатора и казанчето и от там имаше очевиден теч. Разглобихме отново, мазахме със силикон, но проблемът остана. Сложихме нов о-пръстен, защото старият беше доста изпечен, а новото казанче дойде без, но размерът му беше малко по-малък (малко по-тънко), защото точно такъв не можах да намеря никъде. Резултатът е, че колата продължава да губи по-малко вода, когато е студена - пробката пропада за около 2-3 дни. В движение, дори след каране София-Варна, не губи вода и не загрява. По кората под казанчето сутрин има капки. Тройниците са проверени и повечето от маркучите са подменени. Един приятел ми предложи да намажем/облепим връзката между казанчето и радиатора с болкит или нещо подобно, но ми се ще да намеря някакво по-добро и не толкова побългарено решение. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем и успял ли е да го разреши?

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook