Смяна на разширителен съд?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- Mariga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Смяна на разширителен съд?
Колеги, разширителния съд за антифриза се е спукал леко и при оптимално загряване на колата започва да пръска с много, много тънка струйка. До колкото разбвах никакво лепене няма да помогне(поради налягането), макар че дупчицата е миниатюрна, дали не си струва да опитам?
Намерих съд 2ра ръка от колега от форума, но е от Е46 318и 99г, моята е също 318и но е с новия мотор N42 2003г, дали е същия? в RealOEM проверих и номерата са им същите с изключение на последната цифра, на вид също са 1:1. Искам да попитам 2 неща:
1. Дали ще стане този съд за моята?
2. Дали ще мога да го сменя сам на канал и с необходимите инструменти, в смисъл има ли нещо по-специфично относно монтаж-демонтажа му, сложно ли е?
Намерих съд 2ра ръка от колега от форума, но е от Е46 318и 99г, моята е също 318и но е с новия мотор N42 2003г, дали е същия? в RealOEM проверих и номерата са им същите с изключение на последната цифра, на вид също са 1:1. Искам да попитам 2 неща:
1. Дали ще стане този съд за моята?
2. Дали ще мога да го сменя сам на канал и с необходимите инструменти, в смисъл има ли нещо по-специфично относно монтаж-демонтажа му, сложно ли е?
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Смяна на разширителен съд?
Преди фейса не ти трябват инструменти. На скоби е всичко! На фейса, предполагам е почити същото захващане.
- Mariga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Re: Смяна на разширителен съд?
А някой има ли представа дали съда е един и същ?
Re: Смяна на разширителен съд?
Един и същи е, слагай го и карай, макар да е добре такива части да се купуват нови и за предпочитане оригинални, защото в пластмасата има стареене и от налягането в системата се пука, демек и този скоро може да се спука, а това означава, че не може да се кара така, камо ли на път, просто защото антифриза изчезва целия за няколко минути само. Също така спукан разширителен съд е индикация да си провериш перката на охлаждането, която е 6 скоростна и има вероятност някоя от по-високите скорости да не бачка, което да е предизвикало и по-високото налягане в системата, дори и стрелката да не е мърдала от средата, защото тя седи там до 115 градуса целзий. По принцип перките на фесовете не се трошат толкова лесно, но за твое спокойствие я провери с оглед напближаващите все по-високи температури. Перката се проверява с ДИС тестер, който има специален тест за нея и проверява всички скорости като ги включва поетапно.
- Mariga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Re: Смяна на разширителен съд?
slitter написа:Един и същи е, слагай го и карай, макар да е добре такива части да се купуват нови и за предпочитане оригинални, защото в пластмасата има стареене и от налягането в системата се пука, демек и този скоро може да се спука, а това означава, че не може да се кара така, камо ли на път, просто защото антифриза изчезва целия за няколко минути само. Също така спукан разширителен съд е индикация да си провериш перката на охлаждането, която е 6 скоростна и има вероятност някоя от по-високите скорости да не бачка, което да е предизвикало и по-високото налягане в системата, дори и стрелката да не е мърдала от средата, защото тя седи там до 115 градуса целзий. По принцип перките на фесовете не се трошат толкова лесно, но за твое спокойствие я провери с оглед напближаващите все по-високи температури. Перката се проверява с ДИС тестер, който има специален тест за нея и проверява всички скорости като ги включва поетапно.
Знам, че ще е по-добре нов но.....
Колега, аз често я следя на скритото меню(мога ли да му имам доверие, що се касае за налягането в системата) и повече от 105 градуса не вдига, в смисъл стигне 105-106 и веднага бута на 104, извън града даржи 102. Обаче друго забелязох, карам извън града ОК е на 102 градуса, влизам в града 5 мин да се прибера до вкъщи и пада на 82-85, докато спра да отворя вратите на гаража и пак над 90 тръгва нагоре. И през това време съм чувал някога перката да е включена, в смисъл да работи на високи обороти, но ства супер рядко. На какво може да се дължи това падане на температурата, въздух в сисмата?(макар да я обезвъздуших, уж)
Re: Смяна на разширителен съд?
Разширителен съд се сменя с голяма мъка. Радиаторът също се е разширявал и вече е неудобно за работа. Новият не влиза в отвора лесно, а старият не става за нищо. По принцип трябва само да се нахлузи, но новият е тесен за отвора,който стърчи. Затова разширителният съд се сменя заедно с радиатора.
После дълго време- поне 30 минути трябва бавно да се обезвъздушава радиатора и то много внимателно.
После дълго време- поне 30 минути трябва бавно да се обезвъздушава радиатора и то много внимателно.
- Mariga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Re: Смяна на разширителен съд?
гумата написа:Разширителен съд се сменя с голяма мъка. Радиаторът също се е разширявал и вече е неудобно за работа. Новият не влиза в отвора лесно, а старият не става за нищо. По принцип трябва само да се нахлузи, но новият е тесен за отвора,който стърчи. Затова разширителният съд се сменя заедно с радиатора.
После дълго време- поне 30 минути трябва бавно да се обезвъздушава радиатора и то много внимателно.
Е, колега наистина ли е така
Аз съм си поръчал само разширителния съд, нима всички на които се е пукал(защото това е дста често срещан проблем при Е46) е сменял с разширителния съд и радиатора.
Утре смятах да го монтирам
Някой друг сменял съда да изкаже мнение?
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2048
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Смяна на разширителен съд?
Или ще го сложиш или няма да го сложиш!
Приказките свършиха, остана работата...
Приказките свършиха, остана работата...
- IKN
- младши ентусиаст
- Мнения: 398
- Регистриран на: 17.05.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 /316i
Re: Смяна на разширителен съд?
Mariga написа:Аз съм си поръчал само разширителния съд, нима всички на които се е пукал(защото това е дста често срещан проблем при Е46) е сменял с разширителния съд и радиатора.
Утре смятах да го монтирам
Някой друг сменял съда да изкаже мнение?
Първо аз бих си купил нов съд и нова капачка ,но това е личен избор.
Не е нужно да сменяш радиатора ,ако е здрав ,но все пак го огледай много
внимателно да не е издут в долната си част .
Иначе самия съд стои на една монтажна планка ,има два винта за развиване
ще ти трябва торкс /Т-25/ ,и по лесно ще работиш ако имаш достъп и отдолу
под колата.
- Rosendo
- младши ентусиаст
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Смяна на разширителен съд?
Здравейте Колеги,
и при мен днес се спука разширителният съд. В началото се притесних, защото причините това да се случи са свързани със доста солидни ремонти( термостат, перка, гарнитура глава) но след доста четене видях че това е често срещан проблем при Е46, Даже попаднах на този клип
http://www.youtube.com/watch?v=LgTIQyigLxQ
На всички снимки и видео които гледах пукнатината е на едно и също място, така че мисля че проблема е в остаряването на материала. Именно за това утре поръчвам нов.
Успех
и при мен днес се спука разширителният съд. В началото се притесних, защото причините това да се случи са свързани със доста солидни ремонти( термостат, перка, гарнитура глава) но след доста четене видях че това е често срещан проблем при Е46, Даже попаднах на този клип
http://www.youtube.com/watch?v=LgTIQyigLxQ
На всички снимки и видео които гледах пукнатината е на едно и също място, така че мисля че проблема е в остаряването на материала. Именно за това утре поръчвам нов.
Успех
- Mariga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Re: Смяна на разширителен съд?
Колега и при мен пукнатината е същата, на ръба.
Re: Смяна на разширителен съд?
При висока температура разширителният съд се раздува, а когато изстине материалът се свива, затова лепенето не винаги върши работа. Смяната на разширителния съд като цяло има проблем само на мястото на снаждане на съда с радиатора. Ако има разширение на съда и на мястото, където се снажда с радиатора има проблем с набиването в радиатора. Затова пиша, че беше мъка. Ако може да вкарате разширителния съд в гърлото на радиатора по-лесно- пишете, за да знаят всички. При мен имаше разширяване на гърлото на радиатора , а и на самия радиатор. Затова смених изцяло радиатора със съда. На клипчето от тубата не се видя монтаж на разширителния съд точно как стана.
После обърнете много внимание на обезвъздушаването на радиатора!
После обърнете много внимание на обезвъздушаването на радиатора!
- Rosendo
- младши ентусиаст
- Мнения: 379
- Регистриран на: 10.09.2009
- Местоположение: Pleven (Bulgaria)
- Кара: E46 330Ci M2 PACK CABRIO
Re: Смяна на разширителен съд?
Здравейте,
днес смених въпросният разширителен съд. Процедурата не е сложна, но ако е за първи път има малко притеснения
Поръчах разширителен съд на “мейле“ за 69,90лв.
За монтажа е необходимо да се свали кората под мотора и кутията на въздушният филтър.(говоря за бензинов мотор) След това с отвертка внимателно се махат скобите една по една и се изваждат маркучите(разбира се антифриза който ще изтече трябва да се събере в някакъв съд). Тук ваденето трябва да стане внимателно за да не се счупи нещо, защото има доста гърловини, а и самият датчик на температурата, които трябва да се прехвърлят на новата част, защото идва необорудвана.След тази процедура аз лично подмазах със веро отворите на новият съд и поставих маркучите по обратният ред.
За обезвъздушаването няма да обяснявам, има доста писано тук във форума.
Препоръчвам два три дни след тази интервенция да се кара колата без кората под мотора за да може евентуално да се види дали има теч, и също така да се следи темпетатурата в скритото меню на БК.
Поздрави
днес смених въпросният разширителен съд. Процедурата не е сложна, но ако е за първи път има малко притеснения
Поръчах разширителен съд на “мейле“ за 69,90лв.
За монтажа е необходимо да се свали кората под мотора и кутията на въздушният филтър.(говоря за бензинов мотор) След това с отвертка внимателно се махат скобите една по една и се изваждат маркучите(разбира се антифриза който ще изтече трябва да се събере в някакъв съд). Тук ваденето трябва да стане внимателно за да не се счупи нещо, защото има доста гърловини, а и самият датчик на температурата, които трябва да се прехвърлят на новата част, защото идва необорудвана.След тази процедура аз лично подмазах със веро отворите на новият съд и поставих маркучите по обратният ред.
За обезвъздушаването няма да обяснявам, има доста писано тук във форума.
Препоръчвам два три дни след тази интервенция да се кара колата без кората под мотора за да може евентуално да се види дали има теч, и също така да се следи темпетатурата в скритото меню на БК.
Поздрави
- Mariga
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 65
- Регистриран на: 16.05.2011
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i N42
Re: Смяна на разширителен съд?
slitter написа:Един и същи е, слагай го и карай
Колега, не е един и същ. Вече мога да ти кажа от личен опит.
Купих го втора ръка, на вид са еднакви само, че:
Моето я има е тая "пишка", а другото не т.е. един маркуч в повече. Иначе на вид са 1:1
Много кофти, че се доверих насляпо, но понякога се получават тия преебавки.
Извод: Съд от Е46 318 99г. не става за 318 от 2003.
Евтиното излиза скъпо!
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- zmeyan
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 6.09.2008
- Местоположение: София, Стара Загора
Re: Смяна на разширителен съд?
Наскоро и аз сменях...
пукнатина по ръба.
Наистина са различни казанчетата - даже тези за 318 преди фейса са различни...
разликата не е само в допълнителния маркуч, а и в местоположените на обичайния - долу или отстрани.
Казанчето се сменя и без да се сваля кората, но с повече сръчност. При мен беше сменян радиаторът стана сравнително лесно - държи се на 2 места за радиатора!!!
Маркучите обаче също бяха поизядени и се наложи да ги сменя и тях.
Цени:
112лв - италиански, модел с пробка отстрани преди фейса, 318/316
119лв - италиански, модел с пробка отдолу преди фейса 318/316
156лв - оригинален БМВ (само цената ми казаха, не и модела)
Като сменяте казанчето, задължително огледайте маркуча, който влиза в него - ако е оригиналния 10-13 годишен сигурно и той заминава.
пукнатина по ръба.
Наистина са различни казанчетата - даже тези за 318 преди фейса са различни...
разликата не е само в допълнителния маркуч, а и в местоположените на обичайния - долу или отстрани.
Казанчето се сменя и без да се сваля кората, но с повече сръчност. При мен беше сменян радиаторът стана сравнително лесно - държи се на 2 места за радиатора!!!
Маркучите обаче също бяха поизядени и се наложи да ги сменя и тях.
Цени:
112лв - италиански, модел с пробка отстрани преди фейса, 318/316
119лв - италиански, модел с пробка отдолу преди фейса 318/316
156лв - оригинален БМВ (само цената ми казаха, не и модела)
Като сменяте казанчето, задължително огледайте маркуча, който влиза в него - ако е оригиналния 10-13 годишен сигурно и той заминава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани