Въпрос за автомат A5S390R на GM

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от MonsteR » 23 Мар 2012, 21:10

Колеги, здравейте, тормозят ме тук едни размисли за авт. скоростни кутии на фейслитовите Е46ци, та реших да се допитам до колективния мозък. Значи, тези кутии като цяло са доста стабилни и ако не се злоупотребява с тях се отплащат с дълга и вярна служба. Тази кутия е на ГМ и се вгражда на доста автомобили не само на БМВ. Търсих на доста места и четох различни мнения /в нашия форум няма такива/ колко точно са нютон метрите които тази кутя може да понесе. Някои хора твърдят че това е кодирано в името и .. 390Нм, други твърдят че максимума е 422Нм, не знам от къде черпят тази информация, а трети съвсем отскачат и с твърдение че тази кутия поема 500 Нм. Въпросът ме тормози защото мисля за мап и дали кутията ще го понесе? След мап 3л дизел дават някъде към 460-70Нм та ако кутията издържа само 420 няма да е добре за нея.. т.е. ще свърши скоро. От дуга страна ако тази кутия е на 390Нм, то от БМВ вече са я претоварили с 20Нм със стоковия двигател и допълнителните съвсем ще я убият, а ако говорим за поносимост 500Нм не мисля че ще имаме проблем.
Мнения ..
10х :guitarist:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от stilko » 23 Мар 2012, 23:17

Всъщност кутията в оригиналното му обозначение е 5L40E.

Това е извадка от сервизната литература за трансмисията:
The Hydra-matic 5L40-E is a fully automatic, five forward speed, rear wheel drive, fully electronic controlled transmission, with a maximum torque rating of 360 Nm.

Но в същата литература пише и:
5 = 5 Forward speeds
L = Longitudinal (Rear drive)
4 = Relative torque capacity
0
E = Electronic controls

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от MonsteR » 24 Мар 2012, 11:18

Мерси stilko, предполагам че говориш за модела A5S360R, но ако това е вярно, че той може да понесе 360Нм, как тогава БМВ ще сложат на двигател който развива 410Нм сток при 1500-3250 оборота, кутия, която е рейтната на 390Нм? Има ли някаква здрава логика в това..а тези рейтинги дали обозначават максималния торк, който може да понесе кутията или са просто ориентировъчни като средна стойност? Някой с опит дали може да сподели.... :roll:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от stilko » 24 Мар 2012, 12:05

A5S360R и A5390R е 5L40E. Напиши 5L40Е в търсачка и ще видиш колко информация има в интернет.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от MonsteR » 24 Мар 2012, 18:13

Всъщност няма толкова много информация в няшия форум, но успях да намеря линк в интернет, който показва че това всъщност не са Нм а американската мерна система :lol: и така нещата вече звучат много по логично - 390 lb·ft = 529 N·m, значи кутията може да се справи с торк до 530 Нм, кое вече изглежда доста разумно ако искам да вдигна колата до към 460-470нм. Мерси стилко помогна ми!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от virtualchild » 25 Мар 2012, 0:41

Има 5L40E(A5S360R) и 5L50E(A5S390R) автомати. Разликата между тях е поне 25% издръжливост.

ето какво казват от GM по този въпрос:
http://www.new-cars.com/news/020905-gm-hydramatic-5speed.html

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от MonsteR » 25 Мар 2012, 21:40

Всъщност не съм съвсем сигурен че твърдението ти е вярно... но не мога и да те оборя, мисля че 5Л40Е се водят и двете трансмисии но не мога да г твърдя на 100%.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от bai_ILIA » 25 Мар 2012, 22:59

за съжаление тази кутия не става за даване на газ. статистиката показва, че има много проблеми и без ремап.

колите ни не са нови и по-лесно се проявяват проблемите. изрично търсих кола с ръчни скорости. при купетата доста трудно се намират, понеже повечето са автомати. но след ремап риска от проблеми е прекомерно висок, за да го мисля.... успех все пак! може и да имаш късмет.

след качествен ремап въпросният мотор спокойно става 510-520НМ...а това няма да се хареса на GM автомата, който така или иначе не е първа младост вече...
"Чемодан, вокзал, Москва"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от MonsteR » 26 Мар 2012, 11:21

Бай Илия, здравей, аз не съм сигурен коя статистика гледаш, но тази кутия като цяло е доста здрава кутия, не трябва да забравяме, че автоматичните кутии са шедьоврите на автомобилостроенето, черешката дето се вика :)... Аз от автомата на GM съм много доволен и не бих го сменил с ръчна по никакъв начин. Въпроса е как да вдигнем мощността на мотора, без да убием автомата :mhihi:. Сега намерих един немец, който прави ремап ма еку-то на автомата, така че да заключва конвертора директно още при 45 км/ч на 4та и това разтоварва кутията много и сваля разхода. Прави някаква софтуеърна промяна, така че премахва тези ластични усещания, при което се трият фрикционните плочи, чак до висока скорост. Ще го преслушам тези дни този благ човек да видим какво ще каже. Ако пък кутията е 5L50E, то тя няма да има проблем и с 600Нм, само че според мен на е46 автомата е 5L40E.

Ето какво казват за този мод... някой от тук дали е пробвал...

An early converter lockup:
- no converter slip, not a rubber band effect
- Reduced fuel consumption
- lower oil temperature
- Better lubrication
- Improved heat dissipation due to lower oil temperature
- Slower oil aging
- Reduced wear on the gearbox
- Reduced wear on the lock-up clutch
- More driving fun through the direct transmission of power.

И филмче...

http://youtu.be/QVEO-gQGQww
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от stilko » 26 Мар 2012, 12:05

virtualchild написа:Има 5L40E(A5S360R) и 5L50E(A5S390R) автомати...


Това е твое мнение или се базираш на официална информация от BMW или GM? Аз не съм срещал 5L50E в сервизна информация от BMW.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от virtualchild » 26 Мар 2012, 12:27

edit: Прави сте коелги А5S390R има и преди 2004 година, а 5L50E излиза 2004година. Възможно А5S390R yy да се окаже 5L50 понеже се ползва от bmw от края на 2003 година.(замества А5S390R xy)

Това e сайта за тунинг на GM скоростна кутия
http://www.ecotuning-automatic.de/ECO-Tuning-Automatik/index.html
И аз искам да направя тази операция, че после да си сменя спокоино дюзите с на 335d :P
Последна промяна virtualchild на 26 Мар 2012, 17:48, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1232
Регистриран на: 6.02.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 Q7 S Line 3.0 TFSI Supercharged
Детайли за колата: Stage 1 435hp/545NM, заредена до гърба

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от bai_ILIA » 26 Мар 2012, 12:34

MonsteR написа:Бай Илия, здравей, аз не съм сигурен коя статистика гледаш, но тази кутия като цяло е доста здрава кутия, не трябва да забравяме, че автоматичните кутии са шедьоврите на автомобилостроенето, черешката дето се вика :)... Аз от автомата на GM съм много доволен и не бих го сменил с ръчна по никакъв начин. Въпроса е как да вдигнем мощността на мотора, без да убием автомата :mhihi:. Сега намерих един немец, който прави ремап ма еку-то на автомата, така че да заключва конвертора директно още при 45 км/ч на 4та и това разтоварва кутията много и сваля разхода. Прави някаква софтуеърна промяна, така че премахва тези ластични усещания, при което се трият фрикционните плочи, чак до висока скорост. Ще го преслушам тези дни този благ човек да видим какво ще каже. Ако пък кутията е 5L50E, то тя няма да има проблем и с 600Нм, само че според мен на е46 автомата е 5L40E.

Ето какво казват за този мод... някой от тук дали е пробвал...

An early converter lockup:
- no converter slip, not a rubber band effect
- Reduced fuel consumption
- lower oil temperature
- Better lubrication
- Improved heat dissipation due to lower oil temperature
- Slower oil aging
- Reduced wear on the gearbox
- Reduced wear on the lock-up clutch
- More driving fun through the direct transmission of power.

И филмче...

http://youtu.be/QVEO-gQGQww


Тези неща, които ги постваш са много интересни и аз ги четох 2-3 месеца наред преди да си купя колата. Всеобщо мнение е, че кутията е проблемна. Четох всякакви форуми от цял свят та и от Африка :lol: И аз искам да карам автомат, въпреки че 85% от пробега ми е на магистралата и е все едно там какво караш. Въпросният автомат е с 5 предавки и гори доста повече от ръчката - при по-новите не е така. Градско им дават 1.5л разлика на хартия. Извънградско пак голяма разлика заради 1-та предавка по-малко.

Това щях да го преживея някак си, но си взех 3 литров дизел, за да давам газ - иначе за кво ми e :lol: Карам и друго БМВ чат пат със 6 степенен автомат на ZF. Тук си прав - вече е блаженство да се кара с такава кутия. Проблемът, че тя идва при следващото поколение Бимъри. Следвашото БМВ ще е с такава кутия - доказано здрава.

Не казвам, че твоята ще има проблем, но прекалено многo хора говорят зa това. Аз познавам лично такива - по форумите да не говорим. Аз не бих си ремапнал колта с такава кутия. Има вариaнт да се ограничи въртящия момент - другата кола е БМВ 120д която я мапнахме от 163 коня и 350НМ на 197 коня и 410НМ. Само 60НМ отгоре, а можеше и още. Но нали е автомат и решихме, че стига. Не че няма да устиска, но винаги едно на ум.

Aко си късметлия може преди теб да са правили кутията и да са сложили усилената турбина - до колкото знам като ги ремонтират слагат подобрени части. в крайна сметка я ремапвай пък каквото стане - зависи и от стила на каране. ще я пазиш и така - не повече от 2-3 старта от място, че загрява много бързо маслотo в кутията :lol: :mrgreen:
"Чемодан, вокзал, Москва"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 858
Регистриран на: 11.04.2005
Местоположение: Варна
Кара: U.D.M.

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от stilko » 26 Мар 2012, 12:57

virtualchild написа:Това е мое мнение на базата на информацията която съм чел в нета. Знам, че bmw ползват два типа кутии 360 и 390 и знам че 360 се чупят повече и са по старите. Също така и GM правят два типа кутии 5L40E и 5L50E които са с еднакви параметри на екстериора, но с различна здравина.
Може и да греша.

Това e сайта за тунинг на GM скоростна кутия
http://www.ecotuning-automatic.de/ECO-Tuning-Automatik/index.html
И аз искам да направя тази операция, че после да си сменя спокоино дюзите с на 335d :P


Как мислиш да управляваш дюзи от 335d?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от virtualchild » 26 Мар 2012, 13:10

stilko написа: Как мислиш да управляваш дюзи от 335d?



С ремап мисля да ги управлявам - http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?f=34&t=274477&p=3035648&hilit=m57n#p3035648

Ако сменя и турбината с новата тройна с каскадно пълнене от М дизел ще е голямо приключение... :angel:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 360
Регистриран на: 9.12.2011
Мечтае да кара: SR-71 Blackbird

Re: Въпрос за автомат A5S390R на GM

Мнение от MonsteR » 26 Мар 2012, 13:50

@ бай Илия, мисля че си се начел по форумите за дефектирали кутии, но това е просто защото собствениците със здрави кутии не пишат нищо там :lol: , мта и аз мисля, наистина по първия автомат на е46 е бил проблематичен, соленида на задна е давал фира и за това им е излязло такова име.. Но аз също четох доста и определено не мога да твърдя че тази кутия е по чуплива от която и да била друга. Друго на ЗФ кутиите по никакъв начин не са по здрави, просто вече в следващите модели говорим за друго поколение кутии. Толкова лирика.

Аз не съм състезател, та не мисля ще имам проблем с прегряване на каквото и да било, просто ме кефи тягата, и така от време на време да си я понастъпвам, не че сега ми е малко, но мисля колкото повече толкова повече. Мисля този немец, ако се окаже сериозен да го направя този мод и после ще споделя как е.

А наистина, някой ако може да потвърди, че 5Л40Е издържа 530Нм, ще е супер :lalala: ... но психически съм се подготвил че може и да се окоти де... cheers.
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook