Подходящо окачване за Е46

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от © » 16 Май 2012, 16:14

Ако някой е монтирал жълто кони спорт с врътките, може ли да обясни как точно се регулират?
Всъщност то така пише горе долу, но друго е някой който го е правил да ти каже.
В какво състояние идват в опаковката? :dunno:
Пише някакви градуси - максимално 720, но от коя позиция?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от uCnaHeTcA » 16 Май 2012, 23:24

А нека някой, който е монтирал койли на е46 да ми пише ЛС относно задните пружини :wave:

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от ///M_Martin » 17 Май 2012, 20:57

uCnaHeTcA написа:А нека някой, който е монтирал койли на е46 да ми пише ЛС относно задните пружини :wave:

ами пиши едно ЛС с каквото те интересува де :mhihi: :mhihi: :mhihi:
П.П.Слави Митака на Е30-ката е с такова Кони по спомен драсни му едно ЛС

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от uCnaHeTcA » 18 Май 2012, 0:28

martin_g60 написа:
uCnaHeTcA написа:А нека някой, който е монтирал койли на е46 да ми пише ЛС относно задните пружини :wave:

ами пиши едно ЛС с каквото те интересува де :mhihi: :mhihi: :mhihi:
П.П.Слави Митака на Е30-ката е с такова Кони по спомен драсни му едно ЛС

Имаш ЛС :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от Archangel » 18 Май 2012, 14:58

Някой може ли да обади цени и места за закупуване на пълни комплекти окачвания в БГ или с поръчка от чужбина? Примерно Кони, Eibach, Bilstein.
Търся някакъв баланс между визия, височина и комфорт, като последното знам че така или иначе ще се жертва най-много, а не ми се иска.
Ще ми се да сваля мааалко колата, най-вече отпред.

Също така - каква е разликата между коилоувърите и нормалните амортисьори?
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 87
Регистриран на: 10.05.2012
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d 99'

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от bmw_760il » 18 Май 2012, 15:09

Archangel написа:Също така - каква е разликата между коилоувърите и нормалните амортисьори?

Доста разпространено напоследък е да се декларира наличието на "спортно" окачване, без хората да се замислят какво е точно това, свеждайки го до ниска "стойка", койловъри или пружини. Напрактика, пружините и койловърите са неизменна част от него, но дали самото им наличие прави окачването "спортно"?

Койловърът е спортна пружина по дефиниция - той е значително по-твърд от сток-пружините, предназначен е по принцип за дрифтинг машини, където стабилността на независимото окачване е от решаващо значение за успешния ретур. Тази стабилност, която дава при дрифтинг, се постига чрез два параметъра, различни от стоковите - твърдост и височина. В това се крие и отговорът на горния въпрос - дали колата ни ще бъде суперстабилна, залепнала за пътя при завой, или ще подскача на всяка неравност - зависи от твърдостта и височината на окачването.

B средно положение на регулиращата шайба той е малко по-къс от стандартната. Това обаче не означава автоматично, че със смъкване на шайбата той ще "смъкне" надолу Вашата кола. Причината - тежестта на автомобила се поема от двата еластични елемента на окачването - пружината и амортисьора. Ако пружината се свали до долната граница, тежестта на автомобила пада върху амортисьора, ходът му се скъсява драстично, което пък не позволява и пружината да поеме дълбоки колебания. Обратното, при вдигане на пружината нагоре, тежестта на автомобила се поема от нея, ходът се скъсява (тя поема повече нотаварване), и резултатът е твърдо стегнато окачване, при висок център на тежестта обаче, определен от максималното разгъване на амортисьора.

Къде тогава е оптималното решението? Като изходим от позицията, че първостепенната задача на окачването е да гарантира максимална стабилност, от приоритетно значение е да се намери оптималната точка, в която си взаимодействат пружина и амортисьор. Тя е различна, при различните видове амортисьори и пружини (за съжаление, при нашия не- нов автопарк, автомобилите със заводски амортисьори са рядкост) - затова и няма универсално решение. Балансът се намира експериментално, с опити и настройки на височината, при които тежестта на колата в движение и в покой се разпределя правилно. При койловъра това е допустимо - възможността за регулировка дава възможност да се търси тази точка на баланс, с изменяне на височината, което го прави много по-приложим от стандартните пружини - по простата причина, че същият проблем стои и при тях, само че веднъж сложени, тяхната точка на баланс е фиксирана, и не може да се настои и промени - което при несполучлива комбинация означава просто смяна и изхвърляне на пружината. Ето това е и огромното предимство при замяна на пружина с койловър - може да се търси прецизна настройка към конкретния амортисьор.

Фиксирайки точката, в която сме най-стабилни, получаваме сравнително добро окачване, което не подскача, не се клати, позволява дрифтинг... Не винаги обаче е така просто, от съществено значение при кобминирането са твърдостта на амортисьора и пружината. За съвместната им работа се изисква те да са сходни, т.е. "поддаването" на амортисьора и пружината да вървят заедно, независимо дали сме с обикновено пружина или койловър. Няма никакъв проблем при каране със супертвърди койловъри, стига да може да ги "понесе" съответният амортисьор - напротив, удоволствието от шофиране на такава машина е голямо, твърдостта на окачването гарантира неописуема реакция и стабилност.

Как обаче това се отразява на височината и "стойката" му? Регулировката на койловъра, при определен наличен амортисьор се състои в намирането на оптималната височина, което донякъде е парадокс. От една страна, максимумът стабилност изисква снижаване на центъра на тежестта на автомобила. От друга страна, само по себе си, понижаването може да ни отдалечи от точката, в която окачването работи оптимално. Причината е проста - определящи възможностите за понижение са не само използваните пружини, а и дължината и хода на амортисьорите - при понижаващ, къс амортисьор, или твърд амортисьор (респ. малък ход при по-голямо натоварване), възможностите за понижение са по-големи, работната точка на койловъра е по-ниско по централния цилиндър. При дълъг амортисьор, работната точка е високо горе, и прекаленото понижение може да бъде единствено за сметка на стабилност. Ето защо, пълното решение на проблема "височина" при спортни окачвания е заедно със скъсени твърди пружини да се използват и понижаващи амортисьори.

Вървейки в този ред на мисли, намираме и отговорът на въпроса за ефектите "летеж над легнал полицай"? Напълно - снижената или "вдигната" пружина елиминира възможностите за реакция на амортисьора, и осезаемото подскачане няма как да се избегне. Причината обаче не е койловъра - де факто същият ефект се получава и при несъгласувани с амортисьорите други пружини, или - до "смъкване" на автомобила под допустимата граница (обикновено - над 3 см), без други промени в окачването.

И така, на пръв поглед проблемът е нерешим. Както казахме горе, койловърите обикновено са понижаващи по дефиниция, изчислени за малко по-ниска работна точка от стандартните пружини, и с настройката им в правилната точка се снижава и центъра на тежестта. От друга страна, оптималното им взаимодействие с амортисьора изключва понижение под тази точка. Обикновено заводски заложеното в койловъра понижение е от порядъка на 3-4 сантиметра спрямо фабричния "стоеж", което и границата на възможностите. За съжаление, тунингът не е евтино хоби, и постигането на резултат "снижаване" под опрелена граница изисква и много други инвестиции...

Дали обаче това не важи и за нерегулируемите спортни пружини? В пълна степен. Предимството на койловъра пред тях е възможността да бъде регулиран и настроен в определени граници към конкретното окачване, както и - свободата тази настройка да бъде променяна и прецизирана многократно.

Източник:
http://pmconsult-bg.com/coils.htm

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 713
Регистриран на: 14.03.2011
Пол: Мъж
Кара: F11 LCI 530xd / E46 330xda M57N
Мечтае да кара: по-малко на пътна помощ
Детайли за колата: +VRPerformance+eco-tuning auto+ново BMW X5 турбо

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от virtualchild » 18 Май 2012, 15:21

:wave:
В търсене на оптималното решение какво ще кажете за този продукт:
http://shop.airliftcompany.com/product/27660
Въздушно окачване... :smoke:
Май не е много скъпо :kuku:

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от ///M_Martin » 18 Май 2012, 18:47

virtualchild написа::wave:
В търсене на оптималното решение какво ще кажете за този продукт:
http://shop.airliftcompany.com/product/27660
Въздушно окачване... :smoke:
Май не е много скъпо :kuku:

само дето липсват амортесъорите :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 984
Регистриран на: 3.05.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: F10 530d 245

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от dido0o``` » 18 Май 2012, 21:48

martin_g60 написа:
virtualchild написа::wave:
В търсене на оптималното решение какво ще кажете за този продукт:
http://shop.airliftcompany.com/product/27660
Въздушно окачване... :smoke:
Май не е много скъпо :kuku:

само дето липсват амортесъорите :mhihi:

В интерес на истината аз и управлението не виждам на снимката .. нищо че пише "Autopilot digital"

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от 100imenov » 18 Май 2012, 23:16

Има ли някой запознат,дали може да се купи само регулируемата част за задния мост?
Изображение
P.S. Намерииих :lalala: малко съм се побъркал с тва окачване,ма нема се плашите :mhihi:.По 40евра е парчето и ми се вижда универсално,ще пратя меил да питам,та колегите с регулируемо да казват къде се монтира(отгоре или отдолу) дали ше стане и да действам?Отзад съм H&R 35mm ако има значение. :paranoid:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от 100imenov » 19 Май 2012, 2:19

Пак съм аз :mrgreen:
За улеснение прилагам снимка
Изображение
Значи разучих и 2та регулатора,този от ляво се нахлузва върху пластмасовата част която виждате,при е46 се пада от горе и се мотира както на снимката от предишния ми пост.Проблема е,че такъв регулатор намирам само за е36 и незнам въпросната пластмаса дали е сходна на дебелина с тази на е46,че да влезе,ако е така супер.Втория регулатор се мотира така да се каже от долу при носача,регулатора минава през дупката,затяга се болта и отгоре се нахлузва пружината и се регулира височината посредством шайбата,този в дясната част е точно за е46 и трябва да мине през дупката и отзад сме с койли или както казват немците Gewindefahrwerk :lol: .На мен лично по-ми допада 1-та врътка която е за е36 "по-проста" ми е,ама пък другата е сигурна,че ще пасне,вие какво мислите колеги?

Любимец на Кралицата
Аватар
Мнения: 4205
Регистриран на: 6.04.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: F85 X5M , Race ///M GTR V10 S85
Мечтае да кара: M3 CSL

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от ///M_Martin » 19 Май 2012, 11:48

Първото с китайската визия с червеният пръстен може и от горе и отдолу да се монтира.Вторите врътки се монтират само отдолу и с този болт си регулираш височината.
Лично според мен няма да има проблем да ползваш и първата врътка.Е46 е малко по-тежко от Е36 но не фрапиращо за да се получи гаф.
Избери тезт врътки,които ще ти бъдат по-удобни за реглажа във височина.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1242
Регистриран на: 28.04.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: с Adaptive Drive
Мечтае да кара: F06 с B58

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от 100imenov » 19 Май 2012, 13:03

За регулиране отдолу със сигорност,ще е по-лесно,че пружината като се скрива след средата и няма бъркане :mhihi: .Ще потърса още малко и да мирна с дая задница,че ми писна. :conf:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2149
Регистриран на: 18.09.2008
Пол: Мъж

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от uCnaHeTcA » 19 Май 2012, 14:25

100imenov написа:За регулиране отдолу със сигорност,ще е по-лесно,че пружината като се скрива след средата и няма бъркане :mhihi: .Ще потърса още малко и да мирна с дая задница,че ми писна. :conf:

С колегата martin_g60 точно за регулиране отдолу си говорихме на ЛС, 'щото при мене стана проблем с тоя реглаж отдолу... Няма как да бръкна с ключа в тоя носач :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: Подходящо окачване за Е46

Мнение от Archangel » 19 Май 2012, 14:59

bmw_760il написа:.....


Мерси за изчерпателната информация.
Предполагам, че в такъв случай койлоувърите не са за мен, все пак не искам чаааак да ми изпаднат бъбреците.
Също така тази статия не означава, че единствено койлоувърите са регулируеми, предполагам има и амортисьори? Или се лъжа?

И все пак ако някой може да ме упъти към подходящ магазин, откъдето да се ориентирам за цените, ще бъда благодарен.
От колегите във форумните раздели за продажба, мисля че не намерих никой, който да продава някоя от по-реномираните марки.
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook