смяна на съединител

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

смяна на съединител

Мнение от stoimenov_1958 » 10 Окт 2011, 9:45

По трази терма е писано много и то от хора които са " в час", но има нещо, което е пропуснато и искам да го споделя.
Този съединител се продава със свита пружина и тя трябва да се освободи след монтажа на маховика.На оригиналния съединител има картинки от които се виждат стъпките при монтажа.
Ако несе спазва тази технология на монтажа съединителя сдава багажа много бързо и много скоро след монтажа пчва да отделя високо.
ДА СИ ДОЙДЕМ НА ДУМАТА АКО РЕМОНТЧИКА НЯМА ДОРНИК ЗА ТОЗИ ТИП СЪЕДИНИТЕЛ,Т.Е. ДА СЕ ПСТАВЯ ПРЕДИ ФЕРОДОВИЯ И ПРИТИСКАТЕЛНИЯ ДИСК И ДА МОЖЕ ДА СЕ ОСВОБОДИ И ИЗВАДИ САМО СЛЕД ОСВОБОЖДАВАНЕТО НА ПРУЖИНАТА, НЕ СИ ПОВЕРЯВАЙТЕ РЕМОНТА НА НЕГО.
При стария тип съединители които не се продават в свито положение,дорника остава да стърчи навън, може да се ползва за дорник и опашка от стара скоростна кутия, може да се центрова даже и със скоростната кутия.
Тук това е недопустимо.
ИСКАМ ДА СЕ ОБЪРНА КЪМ КОЛЕГИТЕ ОТ ФОРУМА АКО НЯКОЙ ИМА ВЪЗМОЖНОСТ ДА ПУБЛИКУВА ЧЕРТЕЖ НА НОВИЯ ДОРНИОК. НА КАРТИНКИТЕ НА СЪЕДИНИТЕЛЯ Е ПОКАЗАН НО НЯМА РАЗМЕРИТЕ. ДВЕ ФИТА И ДВЕ ДЪЛЖИНИ СА НУЖНИ.


БЛАГОДАРАЯ

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: смяна на съединител

Мнение от tani bojilov » 10 Окт 2011, 12:55

Колега,това със скобата и начина и на освобождаване е писано в много теми.На всички ни е ясно,че трябва да се освободи звездата след стягането на притискателя..А фиксирането на феродото може да стане и по няколко други начина,не е задължително да имаш специалния дорник за който говориш.Поразрови се в темите има доста изписано за тоя съединител..
viewtopic.php?f=34&t=240214&hilit=+%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D1%8A%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB
viewtopic.php?f=34&t=231428&hilit=+%D1%81%D0%BC%D1%8F%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D1%8A%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB
viewtopic.php?f=34&t=249823&hilit=+%D1%81%D1%8A%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB+%D1%80%D0%B5%D1%88%D0%B5%D0%BD
И въпреки,че съм направил всичко,новия ми съединител пак отделя високо.Единственото,което не съм пробвал още е метода на колегата М3.Той връща пружинките още назад на заводско събрания притискател.Може и това да е ключа от бараката,въпреки че на всички листовки дадени в кутията е показано единствено,че се освобождава след стягането.Никаде не е показано че се донатягат пружинките.. :kuku:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: смяна на съединител

Мнение от stoimenov_1958 » 10 Окт 2011, 14:29

Ако Ви прави впечатление не говоря никаде за скоба.Скоба се използва,когато ще демонтираме съединителя и ще ползваме стария притискателен диск,при което скобата е специална и законтрянето на пружината е друго,това съм го видял в руски саит в превод на хайнес. Когато съединителя е свит заводски няма какво да умуваме .
Не разбрах колегата какъв дорник е използвал? Изчел съм всичко във форума но важните детайли по смяната са пропуснати.
Миналата седмица бях в сервиз ,където ми казаха че са сменяли преди два дни съединител на е46 но се оказа че нямат дорник , може би и те като колегата са измислили нещо !!!!!!!!!.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: смяна на съединител

Мнение от vavilon » 10 Окт 2011, 16:28

stoimenov_1958 написа:Ако Ви прави впечатление не говоря никаде за скоба.Скоба се използва,когато ще демонтираме съединителя и ще ползваме стария притискателен диск,при което скобата е специална и законтрянето на пружината е друго,това съм го видял в руски саит в превод на хайнес. Когато съединителя е свит заводски няма какво да умуваме .
Не разбрах колегата какъв дорник е използвал? Изчел съм всичко във форума но важните детайли по смяната са пропуснати.
Миналата седмица бях в сервиз ,където ми казаха че са сменяли преди два дни съединител на е46 но се оказа че нямат дорник , може би и те като колегата са измислили нещо !!!!!!!!!.

МЗ написа:Колеги, проблема е решен!

Съединителя го монтирахме с един познат. Стана перфектно и отделя на 2см от долната точка. Сега за монтажа!

ОПРАВИ СЕ ТУПКАНЕТО И СЕ ОПРАВИ ПРИТРИСАНЕТО ПРИ ТРЪГВАНЕ!

Първо си намирате шиика или нещо подобно с което да центрирате феродото. Дори да не го центрирате то не може да мърда в големи граници - има 2мм луфт там! Принципно преди да махнете звездата можете да го центрирате през едни малки дупчици от долните крайща където се вижда границата на феродото с огледалния диск на притискателя!
Взимате притискателя със монтираната звезда и бъркате в него с отверка за да завъртите реглажния диск до край на ляво - обратно на часовниковата стрелка. Дори и чисто нов притискател не е регулиран до край в завода. Трябва да го регулирате преди монтажа. Моят беше до средата при поставена звезда. Ако слагате стар съединител ще трябва да натиснете перата на притискателя на преса или нещо за да преместите диска. При правялно преместен диск 3те пружинки на притискателя трябва да са свити до край! При това положение стягате притискателя за маховика, центрирате феродото, махате звездата и сте готови!

Отне ми доста четене из интернет и мислене как да стане и предлагам да се запази този пост някъкси за колегите които им предстои!

Прочетете това:
http://www.uucmotorwerks.com/performanc ... hes/PO.htm

Тук има снимка на регулиран притискател със стегнати до край пружинки!
http://www.allpartsautomotive.co.uk/all ... 282%29.pdf

Дано да съм помогнал!

Сърдечни благодарности на колегите които помогнаха да стане работата както трябва! :bowdown:

Какво не разбра?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: смяна на съединител

Мнение от tani bojilov » 10 Окт 2011, 20:24

vavilon написа:Какво не разбра?

Май всичко :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: смяна на съединител

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Окт 2011, 8:01

Не е задължително да се използва дорник. И на моята кола и на брат ми колата феродото го центровам на око, влизат си от първия път скоростите. Просто иска "точно" око. Другия метод е /по съвет на колега от форума/ да се хване феродовия диск с две малки капки секундно лепило преди да го сложите на колата. Но не трябва да се прекалява че после няма да отлепи.
Тези пружини са за саморегулирането. Ако при монтажа не са в крайно ляво положение няма да отделя както трябва. Ако са в крайно дясно например при нов феродов диск, пружините на притискателя ще имат ход не повече от 4-5 мм и няма да отделя въобще съединителя. И при нов и при ползван притискател, просто трябва да се нагласят пружините както по горе каза колегата в крайно ляво положение.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: смяна на съединител

Мнение от slitter » 11 Окт 2011, 10:12

Aбе вие сами ли си сменявате съединителите??? Възможно ли е човек да го направи сам! Да взема и аз да се пробвам, ама немам условия пред жилищната кооперация! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: смяна на съединител

Мнение от vavilon » 11 Окт 2011, 11:45

slitter написа:Aбе вие сами ли си сменявате съединителите??? Възможно ли е човек да го направи сам! Да взема и аз да се пробвам, ама немам условия пред жилищната кооперация! :)

Канал или подемник. Иначе пред блока, за мен това си е живо убийство.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: смяна на съединител

Мнение от tani bojilov » 11 Окт 2011, 11:55

Трябва си канал или подемник наистина.Иначе последния път като свалях скоростите поставих нов рекорд.За 37 мин.кутията беше на земята,като съм бачкал сам.. :mhihi: :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 176
Регистриран на: 28.12.2010
Местоположение: софия
Пол: Мъж
Кара: е46 136к.с.
Мечтае да кара: х5

Re: смяна на съединител

Мнение от stoimenov_1958 » 11 Окт 2011, 12:20

Благодаря на колегата Vavilon най-после един грамотен отговор.По отношение на дорника е по-добре с него в противен случай ако не е добре центрован феродовия диск ще трябва да се демонтира,следва свиване на пружината и т. н. което не е добре.
Който иска да си направи ДОРНИК размерите са следните :фи 14.9мм с дължина 40мм и фи 22.9мм с дължина25мм като на по-дебелия край се прави отвор с резба м6 за болт м6x60.Ако гледате картинката на luk ще се ориентирате лесно за размерите.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: смяна на съединител

Мнение от Ivo_Borisov » 11 Окт 2011, 12:30

:clap: Поздравления!
Аз съм свалян на моята за около половин час от нула, всичко по колата-кардан, изпускатели, всичко. Само че бях с още едно момче, най добре работят двама души.
Иначе на канал, не е голяма философия. Само иска да си сръчен с инструментите и да ги имаш.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: смяна на съединител

Мнение от tani bojilov » 11 Окт 2011, 12:52

Ivo_Borisov написа:Не е задължително да се използва дорник. И на моята кола и на брат ми колата феродото го центровам на око, влизат си от първия път скоростите. Просто иска "точно" око. Другия метод е /по съвет на колега от форума/ да се хване феродовия диск с две малки капки секундно лепило преди да го сложите на колата. Но не трябва да се прекалява че после няма да отлепи.
Тези пружини са за саморегулирането. Ако при монтажа не са в крайно ляво положение няма да отделя както трябва. Ако са в крайно дясно например при нов феродов диск, пружините на притискателя ще имат ход не повече от 4-5 мм и няма да отделя въобще съединителя. И при нов и при ползван притискател, просто трябва да се нагласят пружините както по горе каза колегата в крайно ляво положение.
Колега на новия притискател пружинките не са прибрани докрая.Доста мислих да ги прибера в крайно ляво положение,но си казах че е по добре да не пипам,както са го дали така ще го слагам.Защо не са го прибрали докрая незнам, :kuku: но ми отделя високо..

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: смяна на съединител

Мнение от slitter » 11 Окт 2011, 12:59

Ето затова благодаря на темата, така че като отида в сервиза да го сменят като му дойде времето ще им виса на главите и ще им казвам - са направете така, са направете иначе. Ше ги дразним много, ама ето, че си има тънкости, които майсторите не е гаранция, че ги знаят, даже почти съм убеден, че нема да ги изпълнят и после ше има една разправия... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 348
Регистриран на: 3.04.2010
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Кара: е 46 320д 136кс + чип

Re: смяна на съединител

Мнение от tani bojilov » 11 Окт 2011, 13:52

Абсолютно си прав.Висене на главите му е майката.Задължително ги поразпитай лекичко за тоя притискател и ако почнат да ти говорят някакви неща,които са по различни от тези които ги пишеме тука,търси други майстори... :mrgreen:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2337
Регистриран на: 13.12.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20 с ръкавици
Мечтае да кара: Spitfire

Re: смяна на съединител

Мнение от Archangel » 11 Окт 2011, 13:55

Да, интересни неща се казаха.
А освен LUK и Sachs, коя друга по-реномирана марка е налична за Е46ците?
Rainbow shaker,
On a stallion twister,
Bareback rider,
On the eye of the sky,
Stormbringer coming down,
Meaning to stay,
Thunder and lightning,
Heading your way..

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook