Коригиране на разхода по БК.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Коригиране на разхода по БК.
Здравейте,
Разтърсих се по-дълбоко за това как да си коригирам разхода на БК така, че да отговаря максимално до реалния такъв.
Забелязах, че за два резервоара ми дава отклонение първия път от 1 литър под реалния, втория резервоар беше 0.9л под реалния.
Та намерих нещо от колегите с Е39, което може и при нас да стане.
В скритото меню на позиция 20 в "нашата" тема тук пише:
Да ама при колегите с Е39 позициите в скритото меню съвпадат на 99% като при нас.
При тях от 20-тото меню си настройват разхода:
viewtopic.php?f=35&t=13124&start=16
Някой пробвал ли е това дали работи и на нашите табла.
Другото, което искам да питам е как точно протича комуникацията между таблото и навигацията?
Според мен целия разход за борд компютъра се изчислява от таблото, а навигацията просто "издърпва" резултата от таблото, за да го покаже върху дисплея. Също така и средната скорост, оставащо разстояние с наличното гориво и т.н.
Може ли да потвърдите, че е точно тази посока на комуникация.
Благодаря предварително.
Разтърсих се по-дълбоко за това как да си коригирам разхода на БК така, че да отговаря максимално до реалния такъв.
Забелязах, че за два резервоара ми дава отклонение първия път от 1 литър под реалния, втория резервоар беше 0.9л под реалния.
Та намерих нещо от колегите с Е39, което може и при нас да стане.
В скритото меню на позиция 20 в "нашата" тема тук пише:
TEST 20. – не се използва.
Да ама при колегите с Е39 позициите в скритото меню съвпадат на 99% като при нас.
При тях от 20-тото меню си настройват разхода:
viewtopic.php?f=35&t=13124&start=16
Някой пробвал ли е това дали работи и на нашите табла.
Другото, което искам да питам е как точно протича комуникацията между таблото и навигацията?
Според мен целия разход за борд компютъра се изчислява от таблото, а навигацията просто "издърпва" резултата от таблото, за да го покаже върху дисплея. Също така и средната скорост, оставащо разстояние с наличното гориво и т.н.
Може ли да потвърдите, че е точно тази посока на комуникация.
Благодаря предварително.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
- Retrofit
- младши ентусиаст
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Коригиране на разхода по БК.
Точно така е, изчисленията за разход/гориво/скорост стават в таблото, а навигацията просто ги преписва, данните се прочитат от таблото.
Re: Коригиране на разхода по БК.
Пак съм аз
Не издържах и слязох да ги пробвам.
В 20-то меню са само чертички и няма никакви стойности.
На теория трябваше да показва стойност от рода на 1000 (по подразбиране), която стойност да се коригира.
Явно нашите табла не може да се коригира този коефициент, за да показва възможно най-точно.
Остава единствената алтернатива да се коригира през диагностика ЕКУ-то на двигателя, за да показва малко по-точно, ама предвид процентите на корекция, няма да може да се докара до реалния разход по борд и по колонка.
Не издържах и слязох да ги пробвам.
В 20-то меню са само чертички и няма никакви стойности.
На теория трябваше да показва стойност от рода на 1000 (по подразбиране), която стойност да се коригира.
Явно нашите табла не може да се коригира този коефициент, за да показва възможно най-точно.
Остава единствената алтернатива да се коригира през диагностика ЕКУ-то на двигателя, за да показва малко по-точно, ама предвид процентите на корекция, няма да може да се докара до реалния разход по борд и по колонка.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Коригиране на разхода по БК.
колега, корекцията става само с DIS
20 меню при нас не работи
Въпреки че и с DIS не постигнах голям успех. Има коефициент който може да променяш от 0.9 до 1.1 като задаваш изразходваното гориво. Бих ти обяснил къде точно се корегира, но спомените ми са твърде неясни
Ако имам DIS пред мен ще се ориентирам, но има хора от форума които са далеч по запознати и сигурно ще се включат
тук има нещо по темата: viewtopic.php?p=1774332#p1774332
20 меню при нас не работи
Въпреки че и с DIS не постигнах голям успех. Има коефициент който може да променяш от 0.9 до 1.1 като задаваш изразходваното гориво. Бих ти обяснил къде точно се корегира, но спомените ми са твърде неясни
Ако имам DIS пред мен ще се ориентирам, но има хора от форума които са далеч по запознати и сигурно ще се включат
тук има нещо по темата: viewtopic.php?p=1774332#p1774332
Re: Коригиране на разхода по БК.
Taka на примависта и аз не мога да се сетя, ама се намира във сервизните функции. Задават се отчетените по борд литри, след това се задават отчетените от теб и коефициента се поправя сам автоматично и започва да отчита вярно. Имай предвид обаче, че след доста изследвания нешата се променят, ако караш с различни горива от различни бензиностанции, а разликата отново става фрапираша, ако караш извън БГ, просто нтам горивата са други и два по-нисък разход.
Re: Коригиране на разхода по БК.
Здравейте отново.
Днес намерих в ДИС-а как да си коригирам разхода по БК.
Оригинално беше нагласен фактора на 0.97.
Аз въведох по БК и реален по колонка. Изписа, че разликата е над 8%. Максималното като корекция беше 8% (от 0.97 до 1.05). Нагласих до максималната корекция на 1.05. Надявам се, че по този начин БК и реалния разход ще ми е почти 1:1.
Ще споделя по-натам да видим разликата от около 0.9-1л каква е станала реално.
Поздрави.
Днес намерих в ДИС-а как да си коригирам разхода по БК.
Оригинално беше нагласен фактора на 0.97.
Аз въведох по БК и реален по колонка. Изписа, че разликата е над 8%. Максималното като корекция беше 8% (от 0.97 до 1.05). Нагласих до максималната корекция на 1.05. Надявам се, че по този начин БК и реалния разход ще ми е почти 1:1.
Ще споделя по-натам да видим разликата от около 0.9-1л каква е станала реално.
Поздрави.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Коригиране на разхода по БК.
© написа:Явно някой го е пипал преди теб
Моят си беше 1
Дано да имаш успех
Благодаря ти и за твоята препратка по-горе.
Като прочетох темата се ориентирах, че този ДИС има и малко по-различни менюта
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Коригиране на разхода по БК.
и на мен ми се стори странно, че се прави едва ли не през диагностиката
Ето една снимка за да бъде по-пълна темата
и още няколко в последствие
Ето една снимка за да бъде по-пълна темата
и още няколко в последствие
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- strahil95
- Потребител
- Мнения: 18
- Регистриран на: 16.11.2009
- Местоположение: Бургас
- Кара: E 46 320D 03 Automatic
- Детайли за колата: 2003
Automatic
Re: Коригиране на разхода по БК.
Айде и аз да споделя -
По колонка ми даваше средно с 1 литър над компа. (средно 5 по БК към 6,2 по колонка смесено каране)
Вчера коригирах компа с ДИСа към максималната стойност която ми разреши.
Днес направих преход от 750 км Бургас - Ябланица и обратно (през Хаинбоаз) - стегнато бързичко каране през нас. места 60 - но навън до 180 - така че накрая на прехода имах 100 км средна скорост по компютър,
Първите 200 км компа ми даваше 7,4л но постепенно падна до 6,3 - на 6,3 завърших прехода,
По колонка разхода ми излезе 7,6 литра /100 км (57 литра за 750 км), което приемам за нормално при това каране (320Д автоматик 150 коня)
Тоест отново 1 литър над БК. Това което прави впечатление е че първите 200 км БК показва реално и след това сякаш отново се самокоригира с литър надолу и запява старата песен...
По колонка ми даваше средно с 1 литър над компа. (средно 5 по БК към 6,2 по колонка смесено каране)
Вчера коригирах компа с ДИСа към максималната стойност която ми разреши.
Днес направих преход от 750 км Бургас - Ябланица и обратно (през Хаинбоаз) - стегнато бързичко каране през нас. места 60 - но навън до 180 - така че накрая на прехода имах 100 км средна скорост по компютър,
Първите 200 км компа ми даваше 7,4л но постепенно падна до 6,3 - на 6,3 завърших прехода,
По колонка разхода ми излезе 7,6 литра /100 км (57 литра за 750 км), което приемам за нормално при това каране (320Д автоматик 150 коня)
Тоест отново 1 литър над БК. Това което прави впечатление е че първите 200 км БК показва реално и след това сякаш отново се самокоригира с литър надолу и запява старата песен...
Re: Коригиране на разхода по БК.
Ахаа, сега забелязвам текста на предпоследната снимка.
Там ти казва, че разликата е 6.7% от максималното допустимата корекция. Демек след сетването на максималния коефициент няма да му достигат още 6.7%.
При мен показа, че разликата е 8.5%, аз го преведох, че толкова ми е разликата от борд-колонка, ама сега като го чета отново, имам 8.5% отгоре над максималния коефициент от 1.05 при мен.
Както казах не ми дава 1.10 да го направя, иначе ако по някакви неведоми пътища може да се направи на 1.10 тогава ще съм почти на реални стойности.
Там ти казва, че разликата е 6.7% от максималното допустимата корекция. Демек след сетването на максималния коефициент няма да му достигат още 6.7%.
При мен показа, че разликата е 8.5%, аз го преведох, че толкова ми е разликата от борд-колонка, ама сега като го чета отново, имам 8.5% отгоре над максималния коефициент от 1.05 при мен.
Както казах не ми дава 1.10 да го направя, иначе ако по някакви неведоми пътища може да се направи на 1.10 тогава ще съм почти на реални стойности.
Трябва да си богат, за да караш BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Трябва да си много богат, за да караш старо BMW!
Re: Коригиране на разхода по БК.
slitter написа: Oт темата "Проблем с бордкомпютър"© написа:да, винаги така засичам разхода си и без ДИС да ми го казва
За пробата дадох разход по борд 6, а действителен разход 7 и ДИС изписа това
После сам сложи максимален коефициент 1.10
Иначе до сега съм карал с 1.09 и лъжеше като за световно - поне 10% отгоре беше действителният разход
Не знам дали не се бъркам, но ще не пробвате следното - коригирате към максимален коефициент, колкото го позволява (Слави виж, че при теб позволява до 1,10, а при други 1,05 макс.) и карате, и пак засичате. После пак едно ново кодиране с новите стойности до момента, в който не се изравнят нещата! Максималният корекционен коефициент може да се движи с лаг от 5% макс., както виждам Затова той не е и константен при всички. Пробвайте го това! Ако искате пробвайте наведнъж да направите две кодирания, но не знам дали няма да има необходимост от каране определено количество километри. Абе проба му е майката!
Re: Коригиране на разхода по БК.
хайде и аз пак да кажа - при започване на кодиране ти дава - настоящият ви коефициент е 1,09
аз вкарвам за пробата: 6 литра по борд и 7 литра реален т.е. 7/6= 1.16666 или това е с 6,7% повече от това което може да постави максимално (1.10)
Колкото и кодирания да направя в последствие, то помни, че вече му е зададен този коефициент от 1,10 и за по-нагоре ти казва "може да изберете максималният коефициент" и на следващият екран отново се появява 1,10
А километрите които съм карал с 1,09 са сигурно над 10 000
с тия две теми стана доста объркано, едната ще я заключваме - не знам коя
аз вкарвам за пробата: 6 литра по борд и 7 литра реален т.е. 7/6= 1.16666 или това е с 6,7% повече от това което може да постави максимално (1.10)
Колкото и кодирания да направя в последствие, то помни, че вече му е зададен този коефициент от 1,10 и за по-нагоре ти казва "може да изберете максималният коефициент" и на следващият екран отново се появява 1,10
А километрите които съм карал с 1,09 са сигурно над 10 000
с тия две теми стана доста объркано, едната ще я заключваме - не знам коя
Re: Коригиране на разхода по БК.
Moже би горната заключи, че тя беше за средна скорост, де да знам, която искаш. Въпросът е в това, че на другия пич не иска да сложи повече от 1,05, ако правилно съм го разбрал! За мен също стана страшно объркано и не мога да се светна откъде идва цялата работа. Чудя се каква е точно формулата, заложена за изчисляване на консумацията. Разсъждавам и върху факта да не би да има проблем някъде, че да се получава това - примерно в датчиците за количество гориво в резервоара. Не мога да разбера защо при бензиновите разхода съвпада точно, а при дизелите масово се различава. Обяснявах си го с качеството на горивото и може би си е така, но не мога да разбера защо от БМВ са го направили по този начин. Също така си спомням как на един пич му го направих и нещата на него си му дойдоха на мястото, но оставям отворена скоба той да не е изчислил както трябва и съответно да си мисли, че е ок, а пък да не е. Просто нямам преки наблюдения там, разчитам само на интерпретацията му, която дали е вярна, дали не е Истината е, че ми е много интересно да стигна до отговора на нещата, защото не обичам да остават неизяснение неща. Следващо нещо, преводът на последното изречение от ДИСа според мен е: "Корекционният коефициент може да бъде намаляван или увеличаван с максимум 5%. Ако новият изчислен корекционен коефициент е извън тези норми, на потребителя ще му бъде дадена възможност да зададе коефициент към максимално желаните норми или не (нищо да не променя)." В случая дори не мога да разбера как така разбрахте, че 6,7% е необходимата надбавка над максимума. 1.1/1,1666*100 - 100 дава разлика от 5,7% от единия коефициент към другия, както и това, че 1,10*1,067 (или 6,7%) не прави 1,6666, а 1,731! Или аз се овъртех много или не знам кво става!
Re: Коригиране на разхода по БК.
от толкова сметки направо ще ме върнеш в първи клас
Логично е коефициента да не може да бъде повече от 5% т.е от 1.05, защото така пише и в обясненията, така е и при колегата.
При мен незнайно защо максималният коефициент е 1.10. Аз задавам 6 спрямо 7 литра т.е. 7:6 = 1.167 коефициент или показанията на борд компютъра трябва да се увеличат със 16,7%, но максимално възможното увеличение при мен е 1.10 т.е. 10%, ДИС съответно знае това и изписва, че надхвърлям максималният коефициент с 6.7% т.е. 16,7% - 10 % = 6,7%
Аз за това бях останал с впечатлението, че се коригира до 10%, а пък то пишело даже 5%
55 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани