Перката за климатика ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Перката за климатика ?

Мнение от slitter » 03 Юни 2011, 23:25

Нищо и няма, просто тази е за пред радиатора като втора перка! Не знам с кой двигател си, но по принцип на някои модели има една виско перка и една отпред пред радиатора, а на други само една перка зад радиатора! Ако твоята прецакана перка е такава като тази на снимката пред радиатора, взимай я и си карай, ама ако не е има и такива като тази афтърмаркет и за зад радиатора! Колегата Моджо навремето си купи такава и вече доста време не се е оплаквал, че нещо не работи! Той също си я купи от Лавиатан!

Та ако си с една перка, както споменахме, то на теб ти трябва ето това - http://www.avto.bim.bg/p25165/m41/BMW/3 ... dna-perka/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Перката за климатика ?

Мнение от oci » 04 Юни 2011, 10:21

slitter написа:Нищо и няма, просто тази е за пред радиатора като втора перка! Не знам с кой двигател си, но по принцип на някои модели има една виско перка и една отпред пред радиатора, а на други само една перка зад радиатора! Ако твоята прецакана перка е такава като тази на снимката пред радиатора, взимай я и си карай, ама ако не е има и такива като тази афтърмаркет и за зад радиатора! Колегата Моджо навремето си купи такава и вече доста време не се е оплаквал, че нещо не работи! Той също си я купи от Лавиатан!

Та ако си с една перка, както споменахме, то на теб ти трябва ето това - http://www.avto.bim.bg/p25165/m41/BMW/3 ... dna-perka/


Жоро тези с една пред радиатора и с виско от зад са само на автоматиците а иначе ако е с ръчни скорости тогава перката е като твоята т.е една ел. перка от задната страна на радиатора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 04 Юни 2011, 12:01

Колеги колата ми е 320дизел 136к 98г. и е само с една перка зад радиатора тогава мисля да е тази http://www.avto.bim.bg/p24835/m41/BMW/3 ... erka-270W/ защото на нея пише за дизел а тази не е за дизел http://www.avto.bim.bg/p25165/m41/BMW/3 ... dna-perka/

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3198
Регистриран на: 13.02.2008
Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
Пол: Мъж
Кара: Всичко що е BMW , баничарки
Мечтае да кара: M1

Re: Перката за климатика ?

Мнение от laviatan » 04 Юни 2011, 18:46

1. наистина трябва да е маркова-много слабо звено е тая перка .
2. това не е твоята перка на линка който си дал-ама ти казах и на л.с. -може да се прехвърли електромотора и блока на твя дифузер :yes:
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !

Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 10 Юни 2011, 18:46

Колеги здр значи с направената диагностика за която благодаря на колегата Slitter се оказа перката работи на 20 % и сега ми предстои смяна на перката дайте съвет за марка и цена знам че по добра от оригиналната няма но ми е малко скапа

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 21.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: на китайско

Re: Перката за климатика ?

Мнение от /ASTERIX/ » 10 Юни 2011, 21:27

Мойта също замина и смених само управлението на перката с оригинално втора ръка
от колега от форума и сега всичко е ок.а и според мен по добре оригинално фтора ръка отколкото ново менте :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 11 Юни 2011, 21:16

Колеги дайте мнение за тези два вида перки http://www.bodycar.bg/Parts.aspx?Cat=BMW&Group=N123 от магазина казват стават само разликата била в мошноста но мен малко ме притеснява това че и на двете пише и за бензинови мотори и за дизелови. Знам че по добро от оригиналното няма но тези поне са нови

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Sofia, BG
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
Мечтае да кара: new BMW

Re: Перката за климатика ?

Мнение от BAHKATA_TDI » 11 Юни 2011, 21:39

misho1979 написа:....... Знам че по добро от оригиналното няма но тези поне са нови


Нова, нова кво като е нова ... китайски боклук.

Намери си втора употреба, около 300 лв е.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 12 Юни 2011, 11:08

Да но при втората употреба няма гаранция днес може да работи утре не а и вапроса ми беше да ли от тези перки дето сам дал линк има разлика за бензин и за дизел защтото по саита го дават да няма а сам чул че при дизела се включвала на различни температури нека някои които е купувал такава да каже за да сам сигурен при покупката

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 333
Регистриран на: 3.10.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 320d

Re: Перката за климатика ?

Мнение от outworld » 13 Юни 2011, 6:56

Естествено, че имат разлики, не си взимай китайски ментета, че после ще плачеш.
Дизела включва перката на бавна скоросто още на 80 и малко а бензина чак на 100 някъде - не се занимавай с глуспости.
Има колеги, които ще ти намерят втора ръка на прилични пари и 100% ще изкара повече от китайското менте :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Перката за климатика ?

Мнение от slitter » 13 Юни 2011, 12:20

И това, което го пишат за разликата бензин Vs. дизел според мен не е вярно! Компа на колата подава инфо на перката кога да включва и кога не, т.е. разликата бензин - дизел не е в управлението, а в чистата механика и конкретно в дифузьора. Мозъкът е в ЕКУто, в перката имаме само периферия! На 99% съм сигурен, че е така! Друг колега от форума, който даже живее в Младост близо да мен си купи фейсова перка от бензинова кола, сложия я на дизеловия си дифузьор и колата заспа! Няма проблеми с тръгването на скоростите! Подаването на инфо към перката идва и от датчика за температура на радиатора, който нали разбирате, че подава инфо за пуксане към ЕКУто като отвори термостата на 80!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 14 Юни 2011, 22:12

Колеги днес взехме чисто нова перка /тайвански вариант/ за проба и като трагнахме да я слагаме се оказа че ставала само за отпреде пре радиатора опитахме се да я сложим на моя дифозьор и стана но до тук като я сложихме отзад зад радиатора нищо не става и сам се ориентирал кам втора употреба оригинална от колегата Орлин и дано всичко е ок защтото няма такъв филм с тези перки

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 4.07.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 318i , 143hp
Детайли за колата: е46

Re: Перката за климатика ?

Мнение от jonybravo_bg » 13 Авг 2011, 21:17

Проблема с неохлаждането на компресора се появи и при един приятел с 320 д 136 коня. Прочетохме темите из форума и видяхме , че може да се проследи работата на перката чрез ДИС, но никъде не беше написано как. Аз ще ви посоча няколко стъпки , които ще Ви покажат дали перката работи коректно.
1. Включете си ДИС и изберете Диагностика
2. Маркирайте DDE и му дайте тест. След, което в моя случай се появи грешката на перката /fan.... нещо си /.
3. Маркирахме грешката и дадох зелена дясна стрелка надясно. От там влязохме в тест на перката. Следвайте инструкциите и му дайте пак дясна зелена стрелка. Теста се състои в промяна на скоростта на перката от 20% до макс. На всяка смяна на процентите на натооварване трябва да чувате/виждате как перката усилва скоростта. Ние я бяхме свалили и я гледахме.

Другото нещо което е мн полезно са живите данни. И там бая си поиграхме.
1. Включвате си ДИС и избирате Диагностика.
2. Маркирате DDE и му давате Тест.
3. Избирате таб- "Diagnosis control unit function".
4. После (дано не Ви подведа) избирате DDE , в колона "Functions" Ви интересуват две заглавия "Diag request"= живи данни и "Component activation". В трета колона при избор на "Diag request"= живи данни си избирахме : температура на охл. течност, натоварване на перка, статус на компресор.Така ще ви стане ясно дали перката ще се включи на 101-102 градуса и дали като пускате климатика се повишават оборотите на перката. За "Component activation"... ако перкате не дава признаци на живот влезте в менюто, изберете перката (fan) и след това натиснете Activate, перката трябва да се задейства на най висока скорост. Ние опряхме до това меню и при задестване не се случваше нищо, после започнахме да мърдаме клемата и перката започна да работи. Напръскахме с контактен спрей .... и чудо:

Перката включваше при достигане на температура на охл. теч= 102,3 градуса
При пускане на климатика перката моментално се включваше на 15-19 %, с след наколко мин и на 22%...и повече. А притока на студен въздун не спираше както се случваше преди когато колата бе намясто.

Надявам се да съм се изразил правилно , дерзайте. Ние прекарахме 3 часа в :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Перката за климатика ?

Мнение от oci » 14 Авг 2011, 23:41

Браво радвам се, че сте решили проблема панякога нещата са по елемерни, тези букси правят проблем, първо заради вибрациите на дизела и второ защото перката е голям консуматор и черпи голям ток и когато има хлабава връзка при натоварване на перката клемите на силовите кабели червения и кафявия нагарят при лош контакт перката няма как да заработи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 20.01.2008
Местоположение: София
Кара: e90 320d 163hp 2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от baga » 15 Авг 2011, 18:07

Да, шибаните букси наистина май правят проблеми! На един приятел /с друга марка/ не му включваше перката и отиде на майстор. Оня изрязал клемата, директно свързал и запоил кабелите, и перката тръгнала. Точно се чудех, защо се случва, при положение, че буксата изглежда чиста, но колегата "oci" веднага даде добро обяснение. Значи първо проверете и това, преди да дадете 704лв перка!

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook