Перката за климатика ?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2020
Регистриран на: 21.10.2004
Кара: E70

Re: Перката за климатика ?

Мнение от slitter » 02 Юни 2011, 12:40

misho1979 написа:как да разбера дали е от управленито за да не купувам излишно нова перка но самата букса на перката мия смениха ето днес си работи добре и духа студено и изведнъж почва да вкарва хладък въздух


Са вече разбрах кво става! Слушай сега (по скоро чети внимателно) - Прецакала се е перката отпред пред радиатора, т.е може да се заблуждаваш, че работи, но не е така. Тая перка, както е описано в много, ама много други теми на този форум, работи с 6 скорости. Вероятно при теб ниските скорости работят, примерно от 1ва до 3та. По-вискоките не работят и съответно не може перката да регулира правилно налягането в системата на климатика. Всъщност тази перка освен за охлаждане е и за това. И понеже системата е доста пецизна, а и капризна какво се получава: като не може да вдига високи скорости налягането в климатика се покачва високо и датчика за високо налягане хваща това и съответно изключва компресора, за да не есплоадира направо. Сигурно се чува и едно виене в купето - то идва от компресора, защото той при това високо налягане почва да се претоварва и съответно почва да вие. Като спре компресора става това, за което говориш - почва да вкарва една гадна спарена топла миризма! Смени перката и всичко ще се оправи!!! Тази перка на диагностика често не излиза като грешка, но за нея има специални тестове, които изпробват всички скорости на въртене! Почти на 99% съм сигурен че е от нея! А и в дару с ати го потвърдили. Проблемът е в управлението, не се сменява отделно само то, а цялата перка! Ако не вземеш своевременни мерки, освен, че може да прецакаш новосменения компресор, може да пукнеш разширителния съд на охлаждането и даже да прегрееш колата, щото температурите растат с всеки изминал ден. Предполагам работещите ти скорости все още са достатъчни за охлаждането, ако не за климатика, но скоро няма да е така! Ако искаш пиши ми на ЛС, разполагам с програмата да ти закача перката, за да видим кои скорости бачкат и кои не и да ходиш да купуваш перка!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 5.01.2008
Местоположение: Sofia, BG
Пол: Мъж
Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
Мечтае да кара: new BMW

Re: Перката за климатика ?

Мнение от BAHKATA_TDI » 02 Юни 2011, 12:59

По принцип не си писал какъв е мотора бензин или дизел. 330д напримар е с две перки.

Ако в движение с пуснат климатик ти духа студено, а в спряло положение с пуснат климатик ти духа топло - проблема ще ти е в перката.
Когато си на място и включиш климатика да духа, първоначално започва да духа студено, радиатора на климатика се загрява, понеже перката ти не работи и не може да го охлади, започва да се покачва налягането в климатичната система. Когато налягането се покачи до своя максимум (ако се не лъжа на 15 бара) датчика за налягане ти изключва компресора и започва да ти духа топло.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Перката за климатика ?

Мнение от makaveli316 » 02 Юни 2011, 15:00

А нормално ли е като си седя с пуснат климатик и духа студено, като изключа снежинката за да почне да духа малко по-топъл въздух, да се усеща една странна миризма на влажност??
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Перката за климатика ?

Мнение от Dimitroff » 02 Юни 2011, 15:08

Колега, поста ти е тотален офтопик...
Няма нищо общо с темата на автора.
Напълни си фреона и си провери системата - използвам климатика на температура от 21-22 градуса и е дооооста хладно.
Разбира се, че има разлика дали врътката е на синьо или на червено.
И да- когато изключиш снежинката - изключваш компресора...тоест вече нямаш климатик.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Перката за климатика ?

Мнение от vavilon » 02 Юни 2011, 15:12

makaveli316 написа:А нормално ли е като си седя с пуснат климатик и духа студено, като изключа снежинката за да почне да духа малко по-топъл въздух, да се усеща една странна миризма на влажност??
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???


Как издържаш на тея 16гр., направо незнам :shock: Ще те фане синузитът!
За странната миризма има теми, бая. Особенно внимание обърни на темата "Почистване на изпарителя"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Перката за климатика ?

Мнение от makaveli316 » 02 Юни 2011, 15:15

vavilon написа:
makaveli316 написа:А нормално ли е като си седя с пуснат климатик и духа студено, като изключа снежинката за да почне да духа малко по-топъл въздух, да се усеща една странна миризма на влажност??
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???


Как издържаш на тея 16гр., направо незнам :shock: Ще те фане синузитът!
За странната миризма има теми, бая. Особенно внимание обърни на темата "Почистване на изпарителя"


Аз май заради това се разболях, щото карах 900 км с климатика на 16.
Ще го слагам на 20.
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 161
Регистриран на: 12.04.2011
Местоположение: Хасково
Пол: Мъж
Кара: 04' 330ci M-sport 2

Re: Перката за климатика ?

Мнение от jumjumski » 02 Юни 2011, 20:29

slitter написа:
misho1979 написа:как да разбера дали е от управленито за да не купувам излишно нова перка но самата букса на перката мия смениха ето днес си работи добре и духа студено и изведнъж почва да вкарва хладък въздух


Са вече разбрах кво става! Слушай сега (по скоро чети внимателно) - Прецакала се е перката отпред пред радиатора, т.е може да се заблуждаваш, че работи, но не е така. Тая перка, както е описано в много, ама много други теми на този форум, работи с 6 скорости. Вероятно при теб ниските скорости работят, примерно от 1ва до 3та. По-вискоките не работят и съответно не може перката да регулира правилно налягането в системата на климатика. Всъщност тази перка освен за охлаждане е и за това. И понеже системата е доста пецизна, а и капризна какво се получава: като не може да вдига високи скорости налягането в климатика се покачва високо и датчика за високо налягане хваща това и съответно изключва компресора, за да не есплоадира направо. Сигурно се чува и едно виене в купето - то идва от компресора, защото той при това високо налягане почва да се претоварва и съответно почва да вие. Като спре компресора става това, за което говориш - почва да вкарва една гадна спарена топла миризма! Смени перката и всичко ще се оправи!!! Тази перка на диагностика често не излиза като грешка, но за нея има специални тестове, които изпробват всички скорости на въртене! Почти на 99% съм сигурен че е от нея! А и в дару с ати го потвърдили. Проблемът е в управлението, не се сменява отделно само то, а цялата перка! Ако не вземеш своевременни мерки, освен, че може да прецакаш новосменения компресор, може да пукнеш разширителния съд на охлаждането и даже да прегрееш колата, щото температурите растат с всеки изминал ден. Предполагам работещите ти скорости все още са достатъчни за охлаждането, ако не за климатика, но скоро няма да е така! Ако искаш пиши ми на ЛС, разполагам с програмата да ти закача перката, за да видим кои скорости бачкат и кои не и да ходиш да купуваш перка!


Напълно съм съгласен колега.За информация,при заминало управление на перката,INPA регистрира грешка е-fan нещо си,поне при мен беше така.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Перката за климатика ?

Мнение от oci » 02 Юни 2011, 21:35

според мен трябва да се закачат манометри за измерване на налягането или пък с подходящ софтуер да се види показанието на пресостата ако налягането е над 18 бара и стига дори 30 бара значи няма охлаждане на кондензатора и следователно перката не работи.
Друг елементарен начин е колегата да пусне климатика и да пипне кондензатора ако пари и тогава види, че перката не върти пак същата работа проблема е в управлението на перката което върви за жалост с нея.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.04.2008
Местоположение: Лондон
Пол: Мъж
Кара: E46,330D,300 bhp
Мечтае да кара: 535 D

Re: Перката за климатика ?

Мнение от викентии70 » 03 Юни 2011, 13:59

Здравейте,колеги!Преди 1 час се прибрах от майстор,като бях със същия проблем на колегата,който отваря темата.Смяна на перката и след това всичко си тръгва,както трябва да си е.Датчика подава 5 волта напрежение към перката,но управлението й е заминало и не се върти,даже за да охлади двигатела.Не искат и да чуят за ремонт на това управление,така че остава смяна на перката,към която си има управление.Като си търсиш перка,гледай да си намериш за твоя модел,че бензин и дизел са с различно управление.Другия модел не ти върши работа.А аз най после имам климатик,когато спра на някой светофар :lol:
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Перката за климатика ?

Мнение от oci » 03 Юни 2011, 19:47

викентии70 написа:Здравейте,колеги!Преди 1 час се прибрах от майстор,като бях със същия проблем на колегата,който отваря темата.Смяна на перката и след това всичко си тръгва,както трябва да си е.Датчика подава 5 волта напрежение към перката,но управлението й е заминало и не се върти,даже за да охлади двигатела.Не искат и да чуят за ремонт на това управление,така че остава смяна на перката,към която си има управление.Като си търсиш перка,гледай да си намериш за твоя модел,че бензин и дизел са с различно управление.Другия модел не ти върши работа.А аз най после имам климатик,когато спра на някой светофар :lol:


Ти добре, че не си счупил компресора защото с неработеща перка както се изрази и на светофара като спреш налягането подминава 30 бара и познай какво става с компресора.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 03 Юни 2011, 20:35

Колеги благодаря на всички за отговорите ще се обадя на колегата Oci да погледне перката но сега ако се наложи да се взима перка дайте съвет за марка цена ?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Перката за климатика ?

Мнение от oci » 03 Юни 2011, 20:39

misho1979 написа:Колеги благодаря на всички за отговорите ще се обадя на колегата Oci да погледне перката но сега ако се наложи да се взима перка дайте съвет за марка цена ?


ако не можеш да си позволиш нова оригинална моя съвет е да си вземеш втора ръка от новия фейс, там проблема по рядко се среща и ще е по добре от колкото нова но тайландска или пък някое китайче.
Аз имам една перка ако искаш звънни или на ЛС и ще се разберем.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 03 Юни 2011, 20:59

Дайте мнение за тази http://www.avto.bim.bg/p24835/m41/BMW/3 ... erka-270W/

Фен на тройките
Аватар
Мнения: 6397
Регистриран на: 21.02.2007
Местоположение: СА,Х
Пол: Мъж
Кара: Колите да палят и работят!
Мечтае да кара: ;)
Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)

Re: Перката за климатика ?

Мнение от Dimitroff » 03 Юни 2011, 21:07

Не важи!

Послушай oci !
Само оригинална !
Ако не е нова - втора ръка от фейслифтово Е46 :!:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 256
Регистриран на: 6.04.2006

Re: Перката за климатика ?

Мнение от misho1979 » 03 Юни 2011, 21:15

Добре де колеги кажете какво и е на тази нали е нова трябва да има гаранция ще питам и колегата laviatan

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook