Перката за климатика ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Перката за климатика ?
misho1979 написа:как да разбера дали е от управленито за да не купувам излишно нова перка но самата букса на перката мия смениха ето днес си работи добре и духа студено и изведнъж почва да вкарва хладък въздух
Са вече разбрах кво става! Слушай сега (по скоро чети внимателно) - Прецакала се е перката отпред пред радиатора, т.е може да се заблуждаваш, че работи, но не е така. Тая перка, както е описано в много, ама много други теми на този форум, работи с 6 скорости. Вероятно при теб ниските скорости работят, примерно от 1ва до 3та. По-вискоките не работят и съответно не може перката да регулира правилно налягането в системата на климатика. Всъщност тази перка освен за охлаждане е и за това. И понеже системата е доста пецизна, а и капризна какво се получава: като не може да вдига високи скорости налягането в климатика се покачва високо и датчика за високо налягане хваща това и съответно изключва компресора, за да не есплоадира направо. Сигурно се чува и едно виене в купето - то идва от компресора, защото той при това високо налягане почва да се претоварва и съответно почва да вие. Като спре компресора става това, за което говориш - почва да вкарва една гадна спарена топла миризма! Смени перката и всичко ще се оправи!!! Тази перка на диагностика често не излиза като грешка, но за нея има специални тестове, които изпробват всички скорости на въртене! Почти на 99% съм сигурен че е от нея! А и в дару с ати го потвърдили. Проблемът е в управлението, не се сменява отделно само то, а цялата перка! Ако не вземеш своевременни мерки, освен, че може да прецакаш новосменения компресор, може да пукнеш разширителния съд на охлаждането и даже да прегрееш колата, щото температурите растат с всеки изминал ден. Предполагам работещите ти скорости все още са достатъчни за охлаждането, ако не за климатика, но скоро няма да е така! Ако искаш пиши ми на ЛС, разполагам с програмата да ти закача перката, за да видим кои скорости бачкат и кои не и да ходиш да купуваш перка!
- BAHKATA_TDI
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 213
- Регистриран на: 5.01.2008
- Местоположение: Sofia, BG
- Пол: Мъж
- Кара: E46 Touring/Е46 Coupe/ X3
- Мечтае да кара: new BMW
Re: Перката за климатика ?
По принцип не си писал какъв е мотора бензин или дизел. 330д напримар е с две перки.
Ако в движение с пуснат климатик ти духа студено, а в спряло положение с пуснат климатик ти духа топло - проблема ще ти е в перката.
Когато си на място и включиш климатика да духа, първоначално започва да духа студено, радиатора на климатика се загрява, понеже перката ти не работи и не може да го охлади, започва да се покачва налягането в климатичната система. Когато налягането се покачи до своя максимум (ако се не лъжа на 15 бара) датчика за налягане ти изключва компресора и започва да ти духа топло.
Ако в движение с пуснат климатик ти духа студено, а в спряло положение с пуснат климатик ти духа топло - проблема ще ти е в перката.
Когато си на място и включиш климатика да духа, първоначално започва да духа студено, радиатора на климатика се загрява, понеже перката ти не работи и не може да го охлади, започва да се покачва налягането в климатичната система. Когато налягането се покачи до своя максимум (ако се не лъжа на 15 бара) датчика за налягане ти изключва компресора и започва да ти духа топло.
- makaveli316
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Перката за климатика ?
А нормално ли е като си седя с пуснат климатик и духа студено, като изключа снежинката за да почне да духа малко по-топъл въздух, да се усеща една странна миризма на влажност??
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???
Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката за климатика ?
Колега, поста ти е тотален офтопик...
Няма нищо общо с темата на автора.
Напълни си фреона и си провери системата - използвам климатика на температура от 21-22 градуса и е дооооста хладно.
Разбира се, че има разлика дали врътката е на синьо или на червено.
И да- когато изключиш снежинката - изключваш компресора...тоест вече нямаш климатик.
Няма нищо общо с темата на автора.
Напълни си фреона и си провери системата - използвам климатика на температура от 21-22 градуса и е дооооста хладно.
Разбира се, че има разлика дали врътката е на синьо или на червено.
И да- когато изключиш снежинката - изключваш компресора...тоест вече нямаш климатик.
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Перката за климатика ?
makaveli316 написа:А нормално ли е като си седя с пуснат климатик и духа студено, като изключа снежинката за да почне да духа малко по-топъл въздух, да се усеща една странна миризма на влажност??
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???
Как издържаш на тея 16гр., направо незнам Ще те фане синузитът!
За странната миризма има теми, бая. Особенно внимание обърни на темата "Почистване на изпарителя"
- makaveli316
- младши ентусиаст
- Мнения: 472
- Регистриран на: 18.01.2011
- Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: 320d E46 2002г.
- Мечтае да кара: 2010 e92 335i
Re: Перката за климатика ?
vavilon написа:makaveli316 написа:А нормално ли е като си седя с пуснат климатик и духа студено, като изключа снежинката за да почне да духа малко по-топъл въздух, да се усеща една странна миризма на влажност??
А я кажете как е най-оптимално да се използва климатика при жегите. Аз го държа на 16 градуса и с пусната снежинка, а там горе дето са духалките (или там както им е името) на най-последното синьо ли трябва да ги врътна и каква е разликата ако е на синьото или на червеното, щото аз разлика не усещам много???
Как издържаш на тея 16гр., направо незнам Ще те фане синузитът!
За странната миризма има теми, бая. Особенно внимание обърни на темата "Почистване на изпарителя"
Аз май заради това се разболях, щото карах 900 км с климатика на 16.
Ще го слагам на 20.
Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"
- jumjumski
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 161
- Регистриран на: 12.04.2011
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: 04' 330ci M-sport 2
Re: Перката за климатика ?
slitter написа:misho1979 написа:как да разбера дали е от управленито за да не купувам излишно нова перка но самата букса на перката мия смениха ето днес си работи добре и духа студено и изведнъж почва да вкарва хладък въздух
Са вече разбрах кво става! Слушай сега (по скоро чети внимателно) - Прецакала се е перката отпред пред радиатора, т.е може да се заблуждаваш, че работи, но не е така. Тая перка, както е описано в много, ама много други теми на този форум, работи с 6 скорости. Вероятно при теб ниските скорости работят, примерно от 1ва до 3та. По-вискоките не работят и съответно не може перката да регулира правилно налягането в системата на климатика. Всъщност тази перка освен за охлаждане е и за това. И понеже системата е доста пецизна, а и капризна какво се получава: като не може да вдига високи скорости налягането в климатика се покачва високо и датчика за високо налягане хваща това и съответно изключва компресора, за да не есплоадира направо. Сигурно се чува и едно виене в купето - то идва от компресора, защото той при това високо налягане почва да се претоварва и съответно почва да вие. Като спре компресора става това, за което говориш - почва да вкарва една гадна спарена топла миризма! Смени перката и всичко ще се оправи!!! Тази перка на диагностика често не излиза като грешка, но за нея има специални тестове, които изпробват всички скорости на въртене! Почти на 99% съм сигурен че е от нея! А и в дару с ати го потвърдили. Проблемът е в управлението, не се сменява отделно само то, а цялата перка! Ако не вземеш своевременни мерки, освен, че може да прецакаш новосменения компресор, може да пукнеш разширителния съд на охлаждането и даже да прегрееш колата, щото температурите растат с всеки изминал ден. Предполагам работещите ти скорости все още са достатъчни за охлаждането, ако не за климатика, но скоро няма да е така! Ако искаш пиши ми на ЛС, разполагам с програмата да ти закача перката, за да видим кои скорости бачкат и кои не и да ходиш да купуваш перка!
Напълно съм съгласен колега.За информация,при заминало управление на перката,INPA регистрира грешка е-fan нещо си,поне при мен беше така.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката за климатика ?
според мен трябва да се закачат манометри за измерване на налягането или пък с подходящ софтуер да се види показанието на пресостата ако налягането е над 18 бара и стига дори 30 бара значи няма охлаждане на кондензатора и следователно перката не работи.
Друг елементарен начин е колегата да пусне климатика и да пипне кондензатора ако пари и тогава види, че перката не върти пак същата работа проблема е в управлението на перката което върви за жалост с нея.
Друг елементарен начин е колегата да пусне климатика и да пипне кондензатора ако пари и тогава види, че перката не върти пак същата работа проблема е в управлението на перката което върви за жалост с нея.
- викентии70
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.04.2008
- Местоположение: Лондон
- Пол: Мъж
- Кара: E46,330D,300 bhp
- Мечтае да кара: 535 D
Re: Перката за климатика ?
Здравейте,колеги!Преди 1 час се прибрах от майстор,като бях със същия проблем на колегата,който отваря темата.Смяна на перката и след това всичко си тръгва,както трябва да си е.Датчика подава 5 волта напрежение към перката,но управлението й е заминало и не се върти,даже за да охлади двигатела.Не искат и да чуят за ремонт на това управление,така че остава смяна на перката,към която си има управление.Като си търсиш перка,гледай да си намериш за твоя модел,че бензин и дизел са с различно управление.Другия модел не ти върши работа.А аз най после имам климатик,когато спра на някой светофар
Ако вече трети ден не ти се работи,значи е сряда!
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката за климатика ?
викентии70 написа:Здравейте,колеги!Преди 1 час се прибрах от майстор,като бях със същия проблем на колегата,който отваря темата.Смяна на перката и след това всичко си тръгва,както трябва да си е.Датчика подава 5 волта напрежение към перката,но управлението й е заминало и не се върти,даже за да охлади двигатела.Не искат и да чуят за ремонт на това управление,така че остава смяна на перката,към която си има управление.Като си търсиш перка,гледай да си намериш за твоя модел,че бензин и дизел са с различно управление.Другия модел не ти върши работа.А аз най после имам климатик,когато спра на някой светофар
Ти добре, че не си счупил компресора защото с неработеща перка както се изрази и на светофара като спреш налягането подминава 30 бара и познай какво става с компресора.
Re: Перката за климатика ?
Колеги благодаря на всички за отговорите ще се обадя на колегата Oci да погледне перката но сега ако се наложи да се взима перка дайте съвет за марка цена ?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Перката за климатика ?
misho1979 написа:Колеги благодаря на всички за отговорите ще се обадя на колегата Oci да погледне перката но сега ако се наложи да се взима перка дайте съвет за марка цена ?
ако не можеш да си позволиш нова оригинална моя съвет е да си вземеш втора ръка от новия фейс, там проблема по рядко се среща и ще е по добре от колкото нова но тайландска или пък някое китайче.
Аз имам една перка ако искаш звънни или на ЛС и ще се разберем.
Re: Перката за климатика ?
Дайте мнение за тази http://www.avto.bim.bg/p24835/m41/BMW/3 ... erka-270W/
- Dimitroff
- Фен на тройките
- Мнения: 6397
- Регистриран на: 21.02.2007
- Местоположение: СА,Х
- Пол: Мъж
- Кара: Колите да палят и работят!
- Мечтае да кара: ;)
- Детайли за колата: Лачени, в добро здраве и сериозен ремап ;)
Re: Перката за климатика ?
Не важи!
Послушай oci !
Само оригинална !
Ако не е нова - втора ръка от фейслифтово Е46
Послушай oci !
Само оригинална !
Ако не е нова - втора ръка от фейслифтово Е46
Re: Перката за климатика ?
Добре де колеги кажете какво и е на тази нали е нова трябва да има гаранция ще питам и колегата laviatan
63 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани