Перката за климатика ?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
63 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Перката за климатика ?
jonybravo_bg написа:Проблема с неохлаждането на компресора се появи и при един приятел с 320 д 136 коня. Прочетохме темите из форума и видяхме , че може да се проследи работата на перката чрез ДИС, но никъде не беше написано как. Аз ще ви посоча няколко стъпки , които ще Ви покажат дали перката работи коректно.
1. Включете си ДИС и изберете Диагностика
2. Маркирайте DDE и му дайте тест. След, което в моя случай се появи грешката на перката /fan.... нещо си /.
3. Маркирахме грешката и дадох зелена дясна стрелка надясно. От там влязохме в тест на перката. Следвайте инструкциите и му дайте пак дясна зелена стрелка. Теста се състои в промяна на скоростта на перката от 20% до макс. На всяка смяна на процентите на натооварване трябва да чувате/виждате как перката усилва скоростта. Ние я бяхме свалили и я гледахме.
Другото нещо което е мн полезно са живите данни. И там бая си поиграхме.
1. Включвате си ДИС и избирате Диагностика.
2. Маркирате DDE и му давате Тест.
3. Избирате таб- "Diagnosis control unit function".
4. После (дано не Ви подведа) избирате DDE , в колона "Functions" Ви интересуват две заглавия "Diag request"= живи данни и "Component activation". В трета колона при избор на "Diag request"= живи данни си избирахме : температура на охл. течност, натоварване на перка, статус на компресор.Така ще ви стане ясно дали перката ще се включи на 101-102 градуса и дали като пускате климатика се повишават оборотите на перката. За "Component activation"... ако перкате не дава признаци на живот влезте в менюто, изберете перката (fan) и след това натиснете Activate, перката трябва да се задейства на най висока скорост. Ние опряхме до това меню и при задестване не се случваше нищо, после започнахме да мърдаме клемата и перката започна да работи. Напръскахме с контактен спрей .... и чудо:
Перката включваше при достигане на температура на охл. теч= 102,3 градуса
При пускане на климатика перката моментално се включваше на 15-19 %, с след наколко мин и на 22%...и повече. А притока на студен въздун не спираше както се случваше преди когато колата бе намясто.
Надявам се да съм се изразил правилно , дерзайте. Ние прекарахме 3 часа в
Знам, че е стара тема ама да питам с това ще мога ли да пусна теста на перката:
"USB кабел за диагностика за БМВ BMW INPA K + DCAN CABLE / SWITCH "
(https://www.olx.bg/ad/usb-kabel-za-diag ... 609cf765c2)
ще стане ли или ми трябва друго или допълнителен софтуер?
- NGneer4eto
- ентусиаст
- Мнения: 1022
- Регистриран на: 25.12.2014
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 330d
- Мечтае да кара: Tesla Roadster
- Детайли за колата: снегорин
Re: Перката за климатика ?
misho1979 написа:как да разбера дали е от управленито за да не купувам излишно нова перка но самата букса на перката мия смениха ето днес си работи добре и духа студено и изведнъж почва да вкарва хладък въздух
Колега, обясниха ти го хората - щом почва да вкарва хладък/топъл въздух, значи изключва. Щом изключва, значи не се охлажда фреона добре, т.е. не работи охлаждащата перка или по-скоро нейното управление. Търси проблема там. Когато се поохлади, демек си в движение и имаш охлаждане, компресора пак заработва. Обикновено ти изключва по светофарите предполагам. Извън града трябва да имаш климатик нон-стоп. Управлението се тестра с ИНПА или ИСТА и ще разбереш дали е от него. Елементарно е и ако имаш програмите можеш и ти да го направиш с минимални умения.
Не карай дълго така, за да не се прецака компресора пак!
- Angel_Stoynov
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 17.07.2017
- Пол: Мъж
Re: Перката за климатика ?
Някой от Пловдив да ми тества перката?
63 мнения
• Страница 5 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани