DIY Скъсени вакуум пътища.

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 461
Регистриран на: 5.07.2010
Пол: Мъж
Кара: Каквото си иска
Детайли за колата: Обикновенно много бърза

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от lyu_records » 23 Окт 2016, 20:43

Колеги това не го правете а тая тема я затворете!!!

1. Какво се случва с наличието на разширителния съд:

В ниските обороти турбината разполага с нужния дебит от вакум за да задейства геометрията, във високите обороти няма нужда от него защото дебита на помпата се увеличава, демек този разширителен съд играе ролята на резерв от вакум.

2. Какво се случва без наличието на този разширителен съд:

В ниските обороти помпата не може да предостави нужния дебит от вакум и турбината отваря геометрията тогава, когато се достигне нужния дебит.
Струва ви се че колата върви повече защото "ударно" надува турбото във високите обороти, което не е добре за режима на работа на самия турбо компресор и по никакъв начин автомобила не върви по-добре от колкото с наличието на въпросния разширителен съд.
Това са пълни глупости.

Лично присъствах с Ванката който разпространи тази глупост във форума когато един "механик" му го показа при това на моя автомобил. На практика моята е46-ца беше първата :ok:
Само ще споделя че имах странен шум от мотора и за това Ванката ме заведе тогава при този "добър механик", каза че трябва да се отваря мотора нещо си от вала, а се оказа че шума идва от водната помпа. Иначе механика беше готов да разглоби в основи мотора. След тия 5/6 години тая глупост пусната тук загуби времето на много хора в нещо напълно безсмислено!

Та в общи линии ако искате добре реагиращо БМВ нафтата трябва да бъде заменена с бензин :OT:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от NGneer4eto » 25 Окт 2016, 22:31

lyu_records написа:Колеги това не го правете а тая тема я затворете!!!

1. Какво се случва с наличието на разширителния съд:

В ниските обороти турбината разполага с нужния дебит от вакум за да задейства геометрията, във високите обороти няма нужда от него защото дебита на помпата се увеличава, демек този разширителен съд играе ролята на резерв от вакум.

2. Какво се случва без наличието на този разширителен съд:

В ниските обороти помпата не може да предостави нужния дебит от вакум и турбината отваря геометрията тогава, когато се достигне нужния дебит.
Струва ви се че колата върви повече защото "ударно" надува турбото във високите обороти, което не е добре за режима на работа на самия турбо компресор и по никакъв начин автомобила не върви по-добре от колкото с наличието на въпросния разширителен съд.
Това са пълни глупости.

Лично присъствах с Ванката който разпространи тази глупост във форума когато един "механик" му го показа при това на моя автомобил. На практика моята е46-ца беше първата :ok:
Само ще споделя че имах странен шум от мотора и за това Ванката ме заведе тогава при този "добър механик", каза че трябва да се отваря мотора нещо си от вала, а се оказа че шума идва от водната помпа. Иначе механика беше готов да разглоби в основи мотора. След тия 5/6 години тая глупост пусната тук загуби времето на много хора в нещо напълно безсмислено!

Та в общи линии ако искате добре реагиращо БМВ нафтата трябва да бъде заменена с бензин :OT:


Колега, позволи ми да ти заявя, че написаното от теб въобще не е вярно:
1. Няма такова нещо като дебит вакуум! Има дебит въздух и то е точно обратното на "дебит вакуум". Самата дефиниция на вакуума е много ниско съдържание на въздух в единица обем. Пълният вакуум е липса на вещество и не съм сигурен, че е достижим на Земята. Когато имаш "разширителен съд" или по-скоро буфер, той съдържа някакво количество въздух, което при създаване на вакуум се изсмуква и разрежда. Вакуумпомпата има капацитет - изсмукан въздух за единица време. Ако на входа ѝ имаш буфер с въздух, тя ще създаде нужния вакуум за по-дълго време, отколкото без него. Т.е. при наличието на съд с въздух, геометрията се задейства по-бавно, заради въздухът, който вакуумпомпата трябва да изсмуче.
2. Когато няма буфер - количеството въздух по пътя е само това в маркучите и когато вакуумпомпата се задейства, геометрията реагира без забавяне.
3. Повярвай ми, знам какво говоря и повечето, наясно с хидравлика, помпи и съдове под вакуум ще потвърдят.

Не се ангажирам с мнения за това кога колата върви повече или по-малко, защото не съм правил процедурата и не мога да се изкажа по въпроса. Просто не мога да позволя да се разказват разни измислени теории и по-наивните да им вярват.
Надявам се да се подготвяш по-добре теоретически за в бъдеще! :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 700
Регистриран на: 19.10.2008
Местоположение: Плевен
Пол: Мъж
Кара: 330Ci
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: Mtech, Manual, Black Sapphire

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от DoesNot » 03 Яну 2018, 17:22

Има ли някой който е махнал вакуум толумбата и не му трябва :?:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от levskifans » 07 Яну 2018, 0:33

Здравейте, моята кола е е46 320d 150. Въпросният вакумен резервоар е премахнат направо. Струва ми се, че колата трябва да върви повече, турбото е ново, турбо пътищата са чисти, интеркулера е чистен и здрав, въздушният колектор също го чистих, Сменил съм всички гумички по колектора и двата гумени пръстена на турбото. Вакумните маркучи ги смених с нови. Колата си върви и набира, но ми се струва, че за 150 коня, трябва да върви една идея по-добре. Някой може ли да ми каже как трябва да са вързани вакумните маркучи оригинално, че е възможно и да са объркани, като са махали този резервоар. Гледах в realoem тръбичката с вакумните канали под всмукателния колектор е с 3 входа, а на колата ми е с 4? Я кажете как трябва да се вържат маркучите, да не би от там да не върви на макс.
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от NGneer4eto » 08 Яну 2018, 20:09

levskifans написа:Здравейте, моята кола е е46 320d 150. Въпросният вакумен резервоар е премахнат направо. Струва ми се, че колата трябва да върви повече, турбото е ново, турбо пътищата са чисти, интеркулера е чистен и здрав, въздушният колектор също го чистих, Сменил съм всички гумички по колектора и двата гумени пръстена на турбото. Вакумните маркучи ги смених с нови. Колата си върви и набира, но ми се струва, че за 150 коня, трябва да върви една идея по-добре. Някой може ли да ми каже как трябва да са вързани вакумните маркучи оригинално, че е възможно и да са объркани, като са махали този резервоар. Гледах в realoem тръбичката с вакумните канали под всмукателния колектор е с 3 входа, а на колата ми е с 4? Я кажете как трябва да се вържат маркучите, да не би от там да не върви на макс.


ГЛедаш в книжката колко дават за твоята кола 0-100км/ч. Намираш равен път и засичаш 3 пъти с хронометъра и за по сигурно правиш клип, на който после можеш да засечеш точно секундите. Ако правиш точно колкото е по книжка или малко по-бързо, забравяш за ремонти, турбини и т.н. ТОлкова ти върви колата. Като е 150 коня на 1500+кг не очаквай чудо. Въпреки, че този двигател дава добро чувство за ускорение, ако си му свикнал, ще изглежда тромавичък.
Та първо виж дали наистина имаш проблем, пък после си разваляй колата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от levskifans » 09 Яну 2018, 23:26

Ускорение 0 - 100 км/ч 8.9 с.

Направих теста - 11 секунди, което ще рече - имам наистина проблем. Колеги, ако някой има идея как трябва да се вържат тези вакуми, моля помогнете. Струва ми се, че от някъде изпуска вакум, макар да смених всички маркучлета с нови. Чува се едно леко съскане, като натисна газта. Ако някой може да ме ориентира, как да проследя от къде идва загубата на вакум, ще бъда много благодарен.
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от NGneer4eto » 09 Яну 2018, 23:44

levskifans написа:Ускорение 0 - 100 км/ч 8.9 с.

Направих теста - 11 секунди, което ще рече - имам наистина проблем. Колеги, ако някой има идея как трябва да се вържат тези вакуми, моля помогнете. Струва ми се, че от някъде изпуска вакум, макар да смених всички маркучлета с нови. Чува се едно леко съскане, като натисна газта. Ако някой може да ме ориентира, как да проследя от къде идва загубата на вакум, ще бъда много благодарен.


Ужас! 90 коньовата ми Астра набираше по-бързо. По нагледно от тези картинки не знам дали някой може да ти даде:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/nov2003/browse/engine/vacum_control_engine_turbo_charger/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/nov2003/browse/engine/vacuum_control_agr
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/nov2003/browse/engine/vacuum_pump_with_tubes/
http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Touring/Europe/320d-M47N/nov2003/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

КАто цяло много ме съмнява да ти е проблема във вакуумите. 11 секунди е прекалено бавно, за да е само от геометрията на турбината. СЛед като имаш 4 отклонения на разклонението, къде е вързано 4-тото? Проследи го къде отива и сравни със схемата!. Не мисля, че за твоя двигател има варианти за други вакууми. Сигурен ли ис, че ти работи вакуумпомпата?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от levskifans » 10 Яну 2018, 12:17

Ето това е разклонителя на вакумите под колектора.
Предния сензор, който е закачен на колектора е вързан към клапана до разширителния съд за антифриза и към клапана закачен към масления филтър.
2-ия и 3-ия мущук от правата тръбичка с четири мущука, намираща се под колектора виждам, че са вързани с едно общо маркучле, тоест са съединени. 4-я мущук е вързан към задния сензор (сензора за вихровите клапи). А другия мущук на сензора за вихровите клапи е затапен с болт. EGR-а е затапен с болт от към маркучлето, а в сензора (до масления филтър) който трябва да влезне EGR-а, излиза пак маркуч затапен с болт, тоест е изолиран.
1-я мущук от правата тръбичка е вързан към сензора до турбината, а 2-я мущук от този сензор е вързан към клапана на турбината.

Този резервоар, доколкото виждам трябва да е вързан към маркуча, влизащ в сензора до турбината.


Според вас: Има ли някъде грешно вързан вакум. Маркучите съм ги сменял с нови и съм си ги вързал, както бяха преди.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1022
Регистриран на: 25.12.2014
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е90 330d
Мечтае да кара: Tesla Roadster
Детайли за колата: снегорин

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от NGneer4eto » 10 Яну 2018, 13:06

Излиза, че единственият вакуум, който ползваш е за геометрията на турбото. Гледай схемите как са вързани маркучите и и ги направи така. Ако трябва върни вакуумния буфер, за да е направено всичко като фабрично. Това е най-сигурния метод.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 171
Регистриран на: 1.12.2008
Местоположение: Сандански
Пол: Мъж
Кара: E46 320d (150)
Мечтае да кара: е30 M3

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от levskifans » 16 Яну 2018, 13:15

Благодаря за отговорите, оказа се, че проблема е от дебитомера. Преди 2-3 месеца го бях свалял и си беше, като нов и не предполагах, че може да е от него, но сега беше зацапан и май, май трябва да сменя и филтъра за картерните газове.
______________________________________________________________
a, b, c, d, e... but ///M is something special!
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 11
Регистриран на: 13.03.2017
Пол: Мъж

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от inikolow » 02 Сеп 2018, 17:22

Колеги споделете мнения, и аз го направих това, но има ли опасност за турбото, спирачките? Прочетах цялата тема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: DIY Скъсени вакуум пътища.

Мнение от choio » 05 Сеп 2018, 14:24

inikolow написа:Колеги споделете мнения, и аз го направих това, но има ли опасност за турбото, спирачките? Прочетах цялата тема.


Аз 7 години карах така,продадох колата,още си я кара човека...проблем не съм имал,нито с турбо, нито със спирачки.

Предишна

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook