проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Фев 2018, 10:35

Погледни първо 7,13,14 от схемата http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3192
С една тръбичка ,гума и два о,пръстена се закрепва помпата към двигателя.Другото е маркуча който идва от термостата и също се закрепва към главата с о-пръстен.
Защото мазното ти е върху водната помпа.Според мене не е от помпата или хидравличната такава.Те имат един улей помежду си от долния край и като протекат капе отдолу на кората.Термостата също ще тече надолу и капе върху големия маркуч за радиатора.Обаче на мен ми се вижда поне от снимката,че е масло това или бъркам?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 11 Фев 2018, 15:48

dentamed написа:Погледни първо 7,13,14 от схемата http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_3192
С една тръбичка ,гума и два о,пръстена се закрепва помпата към двигателя.Другото е маркуча който идва от термостата и също се закрепва към главата с о-пръстен.
Защото мазното ти е върху водната помпа.Според мене не е от помпата или хидравличната такава.Те имат един улей помежду си от долния край и като протекат капе отдолу на кората.Термостата също ще тече надолу и капе върху големия маркуч за радиатора.Обаче на мен ми се вижда поне от снимката,че е масло това или бъркам?


Снимката е стара и това е масло, сега точно където е тази тръбичка 7,13,14 има червени капки антифриз, най-вероятно от нея. По кората няма никакъв антифриз. Тръбичката да сменя или само пръстените ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 12 Фев 2018, 0:07

ами на тръбичката няма какво да и е.Смени пръстените с едно гумено такова.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.12.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Plamen40 » 15 Фев 2018, 21:22

Здравейте,

Бих искал да попитам, тъй като гледам, че доста от колегите са срещали подобен проблем като моя, а именно влизане на двигателя авариен режим (check engine и eml лампа). Проблемът се усложни в послените седмици, като сега колата е постоянно в авариен режим и няма мощност. Колата е със същия двигател N42B20. Като въпроса ми е да ме насочите към някой читав сервиз в София за да реша проблема един път за винаги, понеже ми писна от майстори, които гадаят и ми изброяват по 100 неща за възможна смяна.

Благодаря за вниманието.
Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 16 Фев 2018, 17:22

Plamen40 написа:Здравейте,

Бих искал да попитам, тъй като гледам, че доста от колегите са срещали подобен проблем като моя, а именно влизане на двигателя авариен режим (check engine и eml лампа). Проблемът се усложни в послените седмици, като сега колата е постоянно в авариен режим и няма мощност. Колата е със същия двигател N42B20. Като въпроса ми е да ме насочите към някой читав сервиз в София за да реша проблема един път за винаги, понеже ми писна от майстори, които гадаят и ми изброяват по 100 неща за възможна смяна.

Благодаря за вниманието.
Поздрави


С гадаене, не 100 , ами 1001 неща може да смениш без особен успех. Като начало - диагностика, после най-вероятно имаш бобина за смяна или паразитен въздух ( само предполагам) !
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.12.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Plamen40 » 16 Фев 2018, 21:09

Taricate написа:
Plamen40 написа:Здравейте,

Бих искал да попитам, тъй като гледам, че доста от колегите са срещали подобен проблем като моя, а именно влизане на двигателя авариен режим (check engine и eml лампа). Проблемът се усложни в послените седмици, като сега колата е постоянно в авариен режим и няма мощност. Колата е със същия двигател N42B20. Като въпроса ми е да ме насочите към някой читав сервиз в София за да реша проблема един път за винаги, понеже ми писна от майстори, които гадаят и ми изброяват по 100 неща за възможна смяна.

Благодаря за вниманието.
Поздрави


С гадаене, не 100 , ами 1001 неща може да смениш без особен успех. Като начало - диагностика, после най-вероятно имаш бобина за смяна или паразитен въздух ( само предполагам) !


Привет колега,

Да знам, че с гадаене няма да стане. За това основно и писах, ако някои е срещал същия проблем, като моя и да ме насочи при човека (сервиза) , в който го е решил. Понеже доколкото разбирам този двигател на BMW N42B20 изисква майстори, които разбират от него и са работили по него.

Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от overclock » 17 Фев 2018, 16:25

Пробвай да покараш с изключен дебитомер. Колата трябва да стане по-мудна, но не трябва да свети нищо на таблото.Пробвай това и пиши.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 17 Фев 2018, 18:19

overclock написа:Пробвай да покараш с изключен дебитомер. Колата трябва да стане по-мудна, но не трябва да свети нищо на таблото.Пробвай това и пиши.


Колеги, аз като изкlюча буксата на дебитомера колaта дори не иска да запали

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от desoxr » 18 Фев 2018, 11:51

Plamen40 написа:Здравейте,

Бих искал да попитам, тъй като гледам, че доста от колегите са срещали подобен проблем като моя, а именно влизане на двигателя авариен режим (check engine и eml лампа). Проблемът се усложни в послените седмици, като сега колата е постоянно в авариен режим и няма мощност. Колата е със същия двигател N42B20. Като въпроса ми е да ме насочите към някой читав сервиз в София за да реша проблема един път за винаги, понеже ми писна от майстори, които гадаят и ми изброяват по 100 неща за възможна смяна.

Благодаря за вниманието.
Поздрави


Трябва да направиш диагностика при човек,който знае как да я разчита! Може да е електронен модул,моторчето на валвтроника или самия блок за управление на валвтроника! При бобина или паразитен въздух няма да свети EML !

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.12.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Plamen40 » 18 Фев 2018, 14:28

overclock написа:Пробвай да покараш с изключен дебитомер. Колата трябва да стане по-мудна, но не трябва да свети нищо на таблото.Пробвай това и пиши.

Здравей колега,

Изключих дебитомера и покарах колата, но изгасна единствено EML лампата и също като я карах от време на време отново влизаше в авариен режим колата и светеше въпросната лампа. След рестарт на двигателя отново, се оправяше и след малко каране се повтаряше процедурата. За Check-a изобщо не е гаснал. Също имаше и играене на оборотите след като изключих дебитомера.

Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.12.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Plamen40 » 18 Фев 2018, 14:31

desoxr написа:
Plamen40 написа:Здравейте,

Бих искал да попитам, тъй като гледам, че доста от колегите са срещали подобен проблем като моя, а именно влизане на двигателя авариен режим (check engine и eml лампа). Проблемът се усложни в послените седмици, като сега колата е постоянно в авариен режим и няма мощност. Колата е със същия двигател N42B20. Като въпроса ми е да ме насочите към някой читав сервиз в София за да реша проблема един път за винаги, понеже ми писна от майстори, които гадаят и ми изброяват по 100 неща за възможна смяна.

Благодаря за вниманието.
Поздрави


Трябва да направиш диагностика при човек,който знае как да я разчита! Може да е електронен модул,моторчето на валвтроника или самия блок за управление на валвтроника! При бобина или паразитен въздух няма да свети EML !

Привет колега,

Да знам, че трябва да се направи качествена диагностика, за това и съм писал, ако някой от колегите е имал сходен проблем с неговата кола, за да ме насочи при майстора, при който е разрешил проблемите си. Говорим за София. За това и бях писал първия път основно, понеже видях че доста от колегите са имали сходен проблем.

Поздрави

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от overclock » 20 Фев 2018, 17:12

Аз имах подобен проблем и ми записваше грешка на педала на газта и дроселовата клапа. Гасиш, палиш и се оправя до следващия път - от няколко часа до няколко месеца. Еден ден взе да го прави през 15мин. и ме вбеси яко, което доведе до изключване на дебитомера :mhihi:
Така карах 3-4 дни без никакви проблеми, но колата се усеща доста мудна. Обороти не ми е клатила, работеше си идеално. Мисля, че и "прахосмукачката" не се включваше сутрин на студен старт когато беше с изключен дебитомер. След като си включих дебитомера проблемите изчезнаха до следващата смяна на масло и филтри, но след почистване на буксата на дебитомера със контактен спрей проблема се реши. Вече година не е светвал чека.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.12.2016
Пол: Мъж
Кара: E46 318i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Plamen40 » 21 Фев 2018, 17:04

overclock написа:Аз имах подобен проблем и ми записваше грешка на педала на газта и дроселовата клапа. Гасиш, палиш и се оправя до следващия път - от няколко часа до няколко месеца. Еден ден взе да го прави през 15мин. и ме вбеси яко, което доведе до изключване на дебитомера :mhihi:
Така карах 3-4 дни без никакви проблеми, но колата се усеща доста мудна. Обороти не ми е клатила, работеше си идеално. Мисля, че и "прахосмукачката" не се включваше сутрин на студен старт когато беше с изключен дебитомер. След като си включих дебитомера проблемите изчезнаха до следващата смяна на масло и филтри, но след почистване на буксата на дебитомера със контактен спрей проблема се реши. Вече година не е светвал чека.

Привет,

Благодаря за информацията за колега. Сега пак откачих буксата на дебитомера и колата една идея по-рядко влиза в авариен режим. Другото странно е, че понякога влиза в авариен режим сега без да светла EML лампата. Тези дни ще се опитам да сваля дибитомера и да изчистя буксичките му с контактен спрей за да видим дали ще има някакво развитие след това и ще пиша отново. Все пак си мисля, че няма да е лошо някои от колегите да ме насочи към читав сервиз за да се погледне какво трупа като грешки.

Поздрави

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 03 Мар 2018, 20:43

Колеги притеснява ме че вече карам колата над 60000км и не съм сменял веригата, а не се знае и кога и дали е сменяна. Няма никакви шумове, запознат съм и с проблема с фабричния обтегач и съм го сменил. Дайте мнение дали си струва да се смени профилактично или да чакам да се разтропа. Целия комплект с верига обтегач и тн е около 230 лв на Swag и към 100лв гарнитура на капак на клапаните (гарнитурата трябва да я сменя дори и да не сменям веригата, защото се е омазнила)нямам идея колко пари върви смяната?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 04 Мар 2018, 4:57

Според мен много се спекулира и преекспонира с тея вериги на н42. Моята я смених на 500 000км и то щото ей така ми надуваха главата и на мен колко били некачествени и дрън, дрън. Нищо и нямаше на веригата. На дължина бе същата, а като дъга, няква нищожна разлика да е имало. Ако ти работи добре мотора, не се занимавай с глупости.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook