проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 3.08.2013
Местоположение: gorna orqxovica
Пол: Мъж
Кара: bmw e 46
Мечтае да кара: xelikopter

прекасва сутрин

Мнение от evgenie46 » 07 Яну 2020, 19:16

колата ми прекасва сутрин все едно е на три цилиндара а не на цилиндара за около минута и после се оправя все едно нищо и няма бмв е46 318и 118кс,сменил сам бензинова реика с дузите от работеща кола,клапан налягане,бубуна,кабели,мотоце празен вход и пак като я запаля сутрин е така :roll: от месец.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: прекасва сутрин

Мнение от Benord » 08 Яну 2020, 5:55

evgenie46 написа:колата ми прекасва сутрин все едно е на три цилиндара а не на цилиндара за около минута и после се оправя все едно нищо и няма бмв е46 318и 118кс,сменил сам бензинова реика с дузите от работеща кола,клапан налягане,бубуна,кабели,мотоце празен вход и пак като я запаля сутрин е така :roll: от месец.


Колата ми прекъсва сутрин,все едно е на три цилиндъра и прекъсва за около минута,и после се оправя все едно нищо и няма.Бмв Е46 318I 118кс.Сменил съм бензинова рейка с дюзите от работеща кола плюс клапан за налягане на горивото,бубина,кабели и клапан за празният ход.След като стартирам двигателят всяка сутрин е така,вече месец.

Дано да преведох кадърно колегата! :D

Колега свалете вечерта кабелната обувка на отрицателната клема на акумулатора и я оставете така до сутринта,за да рестартирате компютърът си,и на сутринта я закачете отново.Успех! Споделете отново ако проблемът остане.


П.с. Ако някой колега има идея да споделя.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 08 Яну 2020, 17:59

Тъй като явно става дума за М43, който е супер здрав и безпроблемен двигател, въпросът не е за темата на "скапаняците" :mhihi:.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 6.12.2018

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от moreole » 04 Фев 2020, 20:09

Привет и от мен.

Имам сериозни проблеми с BMW Compact 316 ti 2003 г. автомат! Повече от година обикалям по майстори и никой не може да ми реши проблема с гаснене на ниски обороти. Колата пали от раз, но след време като покарам почва да тресе, да се дави и гасне при ниските обороти, по светофари итнт. Като давам газ се оправя, но не дам ли гасне!

Сменил съм: датчици колянов вал, разпределителен вал, дросел почистен, картерни газове сменен, 4 бобини нови, свещи, веригата казаха добре.

Имам въпрос... бихте ли ми обяснили функцията на валвтроник моторчето и дали може да е от там проблема?
Имам чувство, че е от него, някой сменял ли е?

Много ви благодаря

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 05 Фев 2020, 13:29

moreole написа:Привет и от мен.

Имам сериозни проблеми с BMW Compact 316 ti 2003 г. автомат! Повече от година обикалям по майстори и никой не може да ми реши проблема с гаснене на ниски обороти. Колата пали от раз, но след време като покарам почва да тресе, да се дави и гасне при ниските обороти, по светофари итнт. Като давам газ се оправя, но не дам ли гасне!

Сменил съм: датчици колянов вал, разпределителен вал, дросел почистен, картерни газове сменен, 4 бобини нови, свещи, веригата казаха добре.

Имам въпрос... бихте ли ми обяснили функцията на валвтроник моторчето и дали може да е от там проблема?
Имам чувство, че е от него, някой сменял ли е?

Много ви благодаря


Първо провери за паразитен въздух - всички тръби на картерната вентилация, вентилацията на резервоара, гофрето също - цепят се масово на кривката преди дросела. Щом проблемът се явява само на топъл мотор провери показанията на ламбда сондите на софтуер. Предните /широколентовите/ трябва да имат показания от около 1.50 на празен ход. Катализатори има ли, ако няма-задните сонди елиминирани ли са?Чекът свети ли? Въобще записва ли някакви грешки?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.03.2020
Пол: Мъж

Проблем с паленето докато колата е студена BMW 318i 143 кс.

Мнение от ico9009 » 19 Мар 2020, 0:46

Здравейте за пръв път пиша във форума и се извинвам ако съм агрешил мястото на темата :).
Колата е BMW 318i 143к.с двигатем N42B20. Проблемът е следния, в студено време колата пали много трудноили ако запали е за около 5 секунди и изгасва сама. Като се опитам да я запаля пак двигателя вътри все едно свещите не подават искра за запалване (бобините и свещите са сменени). Когато колата запали (понякога пали на 3 цикиндъра) ано не я оставя да загрее и веднага потегля колата почва да работи на 3 цилиндъра и започва да тресе и гасне. А ако запаля и я оставям да загрее колата ням никакъв проблем после, работи си напълно нормално мога да я паля и гася колкото аи пъти искам без проблем. Закрах я в сервиз там я закачиха на диагностика и кзаха че ваносите били за смяна(също , че и моторчето за променливият ход на клапаните неможело да се обучи, но след смяна на вонусите това се оправило). Сменихме ваносите но ефект нямаше проблема си остана. В друг сервиз ми казъха че трябва да се разглоби двигатеша защото можело да има износени клапъни и да не оплътняват. Ще съм благодарен ако някой се е сблъсквал с подобен проблем и сподели кака го е отстранил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 19 Мар 2020, 9:02

Конкретно за N42 - в 10 сервиза да отидеш - десет различни присъди ще чуеш, всеки приказва каквото му скимне, а парите си вървят. Ваносите започват да действат след достигане на температура от 60 градуса на двигателя, така че можеш да си направиш извод. Какво са ти сменили - само соленоидите предполагам? Защото смяната на самите ваноси е доста солена. Сам казваш че като загрее колата започва да работи нормално, а проблемът е само в студа при палене. Трябва да се види температурния датчик каква температура показва при студен двигател. Този мотор е много чувствителен към натрупване на лоши горивни адаптации и проблемите прогресират.
Направи ресет на адаптациите и забележи ще остане ли проблема при първите запалвания. Само при минусови температури ли го прави и катализаторите са си там предполагам? Записва ли някакви грешки или не?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 13.03.2020
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ico9009 » 23 Мар 2020, 12:04

Благодаря много иформацият.

В сервиза ми смениха ванусите, соленоидите не са ги барали(поне так казват в сервиза). Когато са минусови температури паля колата и на петата секунта тя гасне, а когато е по топличко пали и си работи нормално на място и като потегле почва да работи на теи цилиндъра и понягога гасне(това е докато не е загряла).
Катализаторите си стоят.
Чекът н атаблото не свети, тези дни ще гледам да я закарам да я проверят дали записва някакви грешки.
Относно този рестарт н адаптациите през диагностиката ли се прави?
И пак благодаря .

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3908
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Kroki » 23 Мар 2020, 15:07

Прави се през диагностика, да.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 03 Апр 2020, 23:07

The Heartlistener написа:Тъй като явно става дума за М43, който е супер здрав и безпроблемен двигател, въпросът не е за темата на "скапаняците" :mhihi:.


Да да без проблемен!!!! електронна водна помпа директна инжекция :mhihi: :mhihi: ще сменяш дюза май!!!! :winky:
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 04 Апр 2020, 7:37

onewg написа:
The Heartlistener написа:Тъй като явно става дума за М43, който е супер здрав и безпроблемен двигател, въпросът не е за темата на "скапаняците" :mhihi:.


Да да без проблемен!!!! електронна водна помпа директна инжекция :mhihi: :mhihi: ще сменяш дюза май!!!! :winky:

Ти май не си схванал иронията в поста... :winky:
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 04 Апр 2020, 21:52

The Heartlistener написа:
onewg написа:
The Heartlistener написа:Тъй като явно става дума за М43, който е супер здрав и безпроблемен двигател, въпросът не е за темата на "скапаняците" :mhihi:.


Да да без проблемен!!!! електронна водна помпа директна инжекция :mhihi: :mhihi: ще сменяш дюза май!!!! :winky:

Ти май не си схванал иронията в поста... :winky:

Момчета, М43 няма нито ел. водна помпа, нито директно впръскване и определено е един прост и надежден двигател :) Може би си мислите за Nxx.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 242
Регистриран на: 25.04.2017
Местоположение: in the car
Пол: Мъж
Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
Мечтае да кара: BMW
Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от onewg » 05 Апр 2020, 7:57

N43 :mhihi: Каквото ми е на другото БМВ
:driving:
Изображение
Тиез коне искат да ядат.... :bowdown: :conf: :driving:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 05 Апр 2020, 8:50

onewg написа:N43 :mhihi: Каквото ми е на другото БМВ

...така де, щото ще нацвъкаме 4-5 поста недоразумения заради едната буква :lol:
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 7.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46
Мечтае да кара: BMW E90 E92

Проблем при премахване на грешка на е46 ?!!?

Мнение от Nikity93 » 09 Апр 2020, 18:59

2731.jpg
271A.jpg
Здравейте колеги ! Пиша тук с последна надежда за помощ и ориентация по моят доста стар и гаден проблем с моята е46-ца. Благодаря на всички за отговорите предварително ! Сега двигателя е N42B18 A. Прословут с много неща и проблеми по себе си ! Аз лично ремонтирах своя и спря да пуши и гори масло. Нямаше ги всичките 16 гумички на клапаните. Та след ремонта колата не след дълго взе да влиза в нещо като авариен режим и дава следните грешки : 271А и 271C тези ги дава след като изчистя грешките и покарам малко. За ламбда сонди са и двете преди и след катализатора ,но и двете ги проверих работят! Даже дава по- често само тази за преди катализатора ! Мисля ,че тези грешки са в следствие на 3тата и така не решима грешка за която четох много и тя е : 2731 ! Така прословутия соленоид до колко разбрах! Грешката е за inlet , но на горния за UOTLET не дава грешка. Тук идва интересната част. купих си друг и втора ръка и от работещ двигател слагах ! нищо накрая им смених местата тъй като са еднакви и какво да видя грешката си остана пак там на същото място. Та въпроса ми е : Дали може майстора да не е зацепил колата както трябва ? Дали не ваноса проблема защото след името на грешката пише VANOS ? Дали може да е нещо друго ! Симптомите са следните : Колата е перфе докато е студена ... Веднъж загряла ама малко след загряла влиза в този режим чрез претрисане и то само на място на свободна... след което губи мощ и само бучи . Гаси палиш и се оправя до следващия път който е много скоро веднъж загряла... В движение не съм забелязал да го прави и да минава ?!?! Колата има газ и съм сложил споретен филтър, ако има значение това ? Не мога да реша този проблем и това е .... Затова и се обръща тук към вас с последна надежда за помощ ! Другото което съм забелязал е , че зимата като е студено по не го прави отколкото лятото ! Наистина много съм вложил в нея и ме дразни много това и бих искал да си я оправя и карам. Благодаря ви отново ще приложа и снимки на грешките ! Забелязах и че някои стойности ги вади доста големи с инапата то се вижда на грешките ! Чакам с нетърпение отговори и съвети ! Ако някой колега има мерак може и на място да ида да я погледне на живо и да я прочетем!
2731.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook