проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
тоя двигател има пълно изгаряне.Ама чак пък толко.Това си е много масло.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
gavrone написа:Днес прегледахда ламбдасондите-никакви проблеми,сухи на барут без следа от никакво масло.
Това е много, много добре, но явно ще трябва да се отваря пак.
Не може да имаш такива загуби и да няма никъде теч ! Я прегледай пак радиатора да не е смесил масло с антифриза. Няма никакво нормално обяснение за чист ауспух , без пушек, а да губи толкоз масло.
Аз на твое място директно източвам и замервам колко точно е маслото ( в някоя туба ) и после наливам отново. След седмица пак ако трябва ще го проверя... направо е нереална тая загуба.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Вчера като вадих сондите огледах всичко,няма течове,корите под мотора са сухи.Единствения "теч" е леко омасление около тъпата гарнитура на картера,въпреки че е нова.В антифриза масло няма,всичко е на ред.Сутринта погледнах маслото-доста над максимума,вчера беше на средата мин-макс.Възможно ли е някъде да задържа нещо маслото по някой път горе.И друг път се е случвало-проверявам маслото-на минимум,на другия ден(без да доливам)-почти на макс.Доста пъти се е случвало,защото от както го отварях поне 3-4 пъти седмично проверявам антифриза и маслото.Ще източа маслото да видя колко е всъщност пък да видим.
BMW POWER
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
gavrone написа:Вчера като вадих сондите огледах всичко,няма течове,корите под мотора са сухи.Единствения "теч" е леко омасление около тъпата гарнитура на картера,въпреки че е нова.В антифриза масло няма,всичко е на ред.Сутринта погледнах маслото-доста над максимума,вчера беше на средата мин-макс.Възможно ли е някъде да задържа нещо маслото по някой път горе.И друг път се е случвало-проверявам маслото-на минимум,на другия ден(без да доливам)-почти на макс.Доста пъти се е случвало,защото от както го отварях поне 3-4 пъти седмично проверявам антифриза и маслото.Ще източа маслото да видя колко е всъщност пък да видим.
Tова вече е друго. Има вероятност да е запушен канала на самата щека, или някакъв "боклук" да е запушил тръбичка .
Имал съм и такъв случай при сваляне на картер и смяна на гарнитура - пръстена, който държи щеката към картера беше попаднал вътре, точно под тръбата. Не знам как, но беше факт И лъжеше с около 1л нивото по щека !!!
Провери дали горния фиксатор на щеката е наред, за да си сигурен, че е влезнала точно докрай. Зад дросела се намира някъде.
Ако и там е наред - нещата приличат на счупени части от маслената помпа
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Сега идвам от канала,резултата-почти 1 литър масло повече.О пръстените на щеката на маслото са наред,явно нещо пречи на маслото да се стича всеки път до край. За протокола-източих маслото,налях 4 литра(дават му4.2) и в момента пак е леко над максимума.В шишето останаха около 800г.
BMW POWER
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Замислям се и за нещо друго.Понеже колата е на жена ми и се кара от вкъщи до офиса(1.5км.)постоянно и почти на студен мотор,сега в студените месеци гледам че на пръчката и на гърлото на капака се събира доста майонеза(конденз) и от ниските температури да се "одървя" и да запушва тръбата на щеката за маслото.Преди години имах едно Поло и в един голям студ замръзна конденза в един маркуч и изби семеринг на коляновия вал.
BMW POWER
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
gavrone написа:Замислям се и за нещо друго.Понеже колата е на жена ми и се кара от вкъщи до офиса(1.5км.)постоянно и почти на студен мотор,сега в студените месеци гледам че на пръчката и на гърлото на капака се събира доста майонеза(конденз) и от ниските температури да се "одървя" и да запушва тръбата на щеката за маслото.Преди години имах едно Поло и в един голям студ замръзна конденза в един маркуч и изби семеринг на коляновия вал.
Сега вече трябва да си спокоен
Ако не си сменил картерната вентилация (не само клапана, а и 3-те тръби/маркуча) - смени я. И газ...
"Майонезата" е нормално явление при градско каране в студове.
Иска повечко каране колата
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
в единия маркуч на картерната вентилация има съчма която пропуска маслото от клапъна към картера.Това е трабата която е хваната за щеката.Ако има нещо което пречи на съчмата, маслото се събира в клапъна и по тръбите.Ако е доста даже може да се покачат не само маслени пари ами и масло в колектора.Сменяй тръбите на маслената вентилация.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Смених клапана при ремонта,тръбичките бяха без забележка и след миене и почистване ги върнах.Клапана го взех на Феби-да го махам ли?
BMW POWER
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги,
днес случайно забелязах в разни клипове че към гофрето при въздушния филтър има нещо като пластмасова кутийка прикрепена за него, при мен такова нещо няма има една тръба запечатана със пластмасова капачка (явно е махнато и е запушено) За какво служи това казанче и трябва ли да го имам ?
ps Сега видях в realoem че това е резонатор, за какво служи и трябва ли да си го набавя ?
За това иде реч
днес случайно забелязах в разни клипове че към гофрето при въздушния филтър има нещо като пластмасова кутийка прикрепена за него, при мен такова нещо няма има една тръба запечатана със пластмасова капачка (явно е махнато и е запушено) За какво служи това казанче и трябва ли да го имам ?
ps Сега видях в realoem че това е резонатор, за какво служи и трябва ли да си го набавя ?
За това иде реч
- baylazar
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравйте колеги.Имам един лек проблем,който не ми дава мира.Когато карам извънградско,на всеки 100 км или малко повече ми светва чека.Закачам колата на inpa 5 и ми дава грешка на катализатора и изгорелите газове(колата е без катализатор).Интересното е,че на програмата дава bank1 и bank2,като грешката е от първата.С колко ламда сонди е този двигател и възможно ли е bank1 да е след катализатора.Пробвах със втулка да я излъжа,но не става,освен ако не бъркам ламбдите.Ако някой е на ти с това,моля да даде някаква идея за този проблем.Збравих да спомена,че градско не я натрупва.
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега колата има ли газ? Чека светва защото нямаш катализатор най-вероятно и сондата замерва бедна/богата смес/високи нива на врени емисии. Моята е с 4 сонди, мисля че 2 са при металните катализатори в изпускателните колектори и още 2 са при катализатора преди крайното гърне. Мисля че има модели без метални катализатори в изпускателните колектори, те не знам с колко сонди са. Преди да ми настроят газта на извънградско щом покарам 30-40-50км с по-висока скорост от 120км/ч веднага светваше чека за същите сонди и грешката беше бедна смес.
baylazar написа:Здравйте колеги.Имам един лек проблем,който не ми дава мира.Когато карам извънградско,на всеки 100 км или малко повече ми светва чека.Закачам колата на inpa 5 и ми дава грешка на катализатора и изгорелите газове(колата е без катализатор).Интересното е,че на програмата дава bank1 и bank2,като грешката е от първата.С колко ламда сонди е този двигател и възможно ли е bank1 да е след катализатора.Пробвах със втулка да я излъжа,но не става,освен ако не бъркам ламбдите.Ако някой е на ти с това,моля да даде някаква идея за този проблем.Збравих да спомена,че градско не я натрупва.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
baylazar написа:Здравйте колеги.Имам един лек проблем,който не ми дава мира.Когато карам извънградско,на всеки 100 км или малко повече ми светва чека.Закачам колата на inpa 5 и ми дава грешка на катализатора и изгорелите газове(колата е без катализатор).Интересното е,че на програмата дава bank1 и bank2,като грешката е от първата.С колко ламда сонди е този двигател и възможно ли е bank1 да е след катализатора.Пробвах със втулка да я излъжа,но не става,освен ако не бъркам ламбдите.Ако някой е на ти с това,моля да даде някаква идея за този проблем.Збравих да спомена,че градско не я натрупва.
Имаш 5 сонди - 3 регулиращи и 2 мониторингови. Банка 1 /1 е преди катализатор за цилиндри 1-3. Много трудно ще я излъжеш...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
При мен има същия проблем,катализаторите си седят но извънградско в повечето случаи светва чека и записва катализатор.Онзи ден оглеждах колата от долу(точно сондите) но мисля че при мен са 3.Има две преди катализаторите и 1 след тях.Аз също съм на газ.Не може ли някак софтуерно да се излъжат както ДПФ-а примерно?
BMW POWER
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте тъй като съм решил да се сменят гумички на клапаните ми обявиха цена 400 лева (включва работа и гумички) като ще се сменят отгоре без да се цепи двигателя. Не знам цената приемлива ли е? И ако някой е доволен от сервиз който би могъл да свърши тази работа в Пловдив бих се радвал да сподели .
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани