проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 17 Фев 2017, 22:54

тоя двигател има пълно изгаряне.Ама чак пък толко.Това си е много масло.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 18 Фев 2017, 0:32

gavrone написа:Днес прегледахда ламбдасондите-никакви проблеми,сухи на барут без следа от никакво масло.


Това е много, много добре, но явно ще трябва да се отваря пак.
Не може да имаш такива загуби и да няма никъде теч ! Я прегледай пак радиатора да не е смесил масло с антифриза. Няма никакво нормално обяснение за чист ауспух , без пушек, а да губи толкоз масло.
Аз на твое място директно източвам и замервам колко точно е маслото ( в някоя туба ) и после наливам отново. След седмица пак ако трябва ще го проверя... направо е нереална тая загуба.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 18 Фев 2017, 12:21

Вчера като вадих сондите огледах всичко,няма течове,корите под мотора са сухи.Единствения "теч" е леко омасление около тъпата гарнитура на картера,въпреки че е нова.В антифриза масло няма,всичко е на ред.Сутринта погледнах маслото-доста над максимума,вчера беше на средата мин-макс.Възможно ли е някъде да задържа нещо маслото по някой път горе.И друг път се е случвало-проверявам маслото-на минимум,на другия ден(без да доливам)-почти на макс.Доста пъти се е случвало,защото от както го отварях поне 3-4 пъти седмично проверявам антифриза и маслото.Ще източа маслото да видя колко е всъщност пък да видим.
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 18 Фев 2017, 13:28

gavrone написа:Вчера като вадих сондите огледах всичко,няма течове,корите под мотора са сухи.Единствения "теч" е леко омасление около тъпата гарнитура на картера,въпреки че е нова.В антифриза масло няма,всичко е на ред.Сутринта погледнах маслото-доста над максимума,вчера беше на средата мин-макс.Възможно ли е някъде да задържа нещо маслото по някой път горе.И друг път се е случвало-проверявам маслото-на минимум,на другия ден(без да доливам)-почти на макс.Доста пъти се е случвало,защото от както го отварях поне 3-4 пъти седмично проверявам антифриза и маслото.Ще източа маслото да видя колко е всъщност пък да видим.


Tова вече е друго. Има вероятност да е запушен канала на самата щека, или някакъв "боклук" да е запушил тръбичка .
Имал съм и такъв случай при сваляне на картер и смяна на гарнитура - пръстена, който държи щеката към картера беше попаднал вътре, точно под тръбата. Не знам как, но беше факт :) И лъжеше с около 1л нивото по щека !!!
Провери дали горния фиксатор на щеката е наред, за да си сигурен, че е влезнала точно докрай. Зад дросела се намира някъде.
Ако и там е наред - нещата приличат на счупени части от маслената помпа :|
:bchug:
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 18 Фев 2017, 14:58

Сега идвам от канала,резултата-почти 1 литър масло повече.О пръстените на щеката на маслото са наред,явно нещо пречи на маслото да се стича всеки път до край. :paranoid: За протокола-източих маслото,налях 4 литра(дават му4.2) и в момента пак е леко над максимума.В шишето останаха около 800г.
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 18 Фев 2017, 16:31

Замислям се и за нещо друго.Понеже колата е на жена ми и се кара от вкъщи до офиса(1.5км.)постоянно и почти на студен мотор,сега в студените месеци гледам че на пръчката и на гърлото на капака се събира доста майонеза(конденз) и от ниските температури да се "одървя" и да запушва тръбата на щеката за маслото.Преди години имах едно Поло и в един голям студ замръзна конденза в един маркуч и изби семеринг на коляновия вал.
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 18 Фев 2017, 21:45

gavrone написа:Замислям се и за нещо друго.Понеже колата е на жена ми и се кара от вкъщи до офиса(1.5км.)постоянно и почти на студен мотор,сега в студените месеци гледам че на пръчката и на гърлото на капака се събира доста майонеза(конденз) и от ниските температури да се "одървя" и да запушва тръбата на щеката за маслото.Преди години имах едно Поло и в един голям студ замръзна конденза в един маркуч и изби семеринг на коляновия вал.


Сега вече трябва да си спокоен :yes:
Ако не си сменил картерната вентилация (не само клапана, а и 3-те тръби/маркуча) - смени я. И газ...
"Майонезата" е нормално явление при градско каране в студове.
Иска повечко каране колата ;)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 19 Фев 2017, 0:41

в единия маркуч на картерната вентилация има съчма която пропуска маслото от клапъна към картера.Това е трабата която е хваната за щеката.Ако има нещо което пречи на съчмата, маслото се събира в клапъна и по тръбите.Ако е доста даже може да се покачат не само маслени пари ами и масло в колектора.Сменяй тръбите на маслената вентилация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 19 Фев 2017, 10:59

Смених клапана при ремонта,тръбичките бяха без забележка и след миене и почистване ги върнах.Клапана го взех на Феби-да го махам ли?
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 19 Фев 2017, 19:46

Колеги,
днес случайно забелязах в разни клипове че към гофрето при въздушния филтър има нещо като пластмасова кутийка прикрепена за него, при мен такова нещо няма има една тръба запечатана със пластмасова капачка (явно е махнато и е запушено) За какво служи това казанче и трябва ли да го имам ?

ps Сега видях в realoem че това е резонатор, за какво служи и трябва ли да си го набавя ?

За това иде реч
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 20 Фев 2017, 9:38

Здравйте колеги.Имам един лек проблем,който не ми дава мира.Когато карам извънградско,на всеки 100 км или малко повече ми светва чека.Закачам колата на inpa 5 и ми дава грешка на катализатора и изгорелите газове(колата е без катализатор).Интересното е,че на програмата дава bank1 и bank2,като грешката е от първата.С колко ламда сонди е този двигател и възможно ли е bank1 да е след катализатора.Пробвах със втулка да я излъжа,но не става,освен ако не бъркам ламбдите.Ако някой е на ти с това,моля да даде някаква идея за този проблем.Збравих да спомена,че градско не я натрупва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 20 Фев 2017, 11:40

Колега колата има ли газ? Чека светва защото нямаш катализатор най-вероятно и сондата замерва бедна/богата смес/високи нива на врени емисии. Моята е с 4 сонди, мисля че 2 са при металните катализатори в изпускателните колектори и още 2 са при катализатора преди крайното гърне. Мисля че има модели без метални катализатори в изпускателните колектори, те не знам с колко сонди са. Преди да ми настроят газта на извънградско щом покарам 30-40-50км с по-висока скорост от 120км/ч веднага светваше чека за същите сонди и грешката беше бедна смес.

baylazar написа:Здравйте колеги.Имам един лек проблем,който не ми дава мира.Когато карам извънградско,на всеки 100 км или малко повече ми светва чека.Закачам колата на inpa 5 и ми дава грешка на катализатора и изгорелите газове(колата е без катализатор).Интересното е,че на програмата дава bank1 и bank2,като грешката е от първата.С колко ламда сонди е този двигател и възможно ли е bank1 да е след катализатора.Пробвах със втулка да я излъжа,но не става,освен ако не бъркам ламбдите.Ако някой е на ти с това,моля да даде някаква идея за този проблем.Збравих да спомена,че градско не я натрупва.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 20 Фев 2017, 11:46

baylazar написа:Здравйте колеги.Имам един лек проблем,който не ми дава мира.Когато карам извънградско,на всеки 100 км или малко повече ми светва чека.Закачам колата на inpa 5 и ми дава грешка на катализатора и изгорелите газове(колата е без катализатор).Интересното е,че на програмата дава bank1 и bank2,като грешката е от първата.С колко ламда сонди е този двигател и възможно ли е bank1 да е след катализатора.Пробвах със втулка да я излъжа,но не става,освен ако не бъркам ламбдите.Ако някой е на ти с това,моля да даде някаква идея за този проблем.Збравих да спомена,че градско не я натрупва.


Имаш 5 сонди - 3 регулиращи и 2 мониторингови. Банка 1 /1 е преди катализатор за цилиндри 1-3. Много трудно ще я излъжеш...
diag_3xaa.png
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 114
Регистриран на: 3.04.2007
Пол: Мъж
Кара: BMW

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от gavrone » 20 Фев 2017, 12:22

При мен има същия проблем,катализаторите си седят но извънградско в повечето случаи светва чека и записва катализатор.Онзи ден оглеждах колата от долу(точно сондите) но мисля че при мен са 3.Има две преди катализаторите и 1 след тях.Аз също съм на газ.Не може ли някак софтуерно да се излъжат както ДПФ-а примерно?
BMW POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 120
Регистриран на: 27.07.2011
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от azarovlado » 20 Фев 2017, 15:11

Здравейте тъй като съм решил да се сменят гумички на клапаните ми обявиха цена 400 лева (включва работа и гумички) като ще се сменят отгоре без да се цепи двигателя. Не знам цената приемлива ли е? И ако някой е доволен от сервиз който би могъл да свърши тази работа в Пловдив бих се радвал да сподели :wave: :wave: :wave: .

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook