проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 31 Дек 2018, 14:54

Nicksyt0 написа:Здравейте! :wave:
Моя проблем с двигателя N42B20 е следният. Малко предистория.. от около година и нещо си търсех е46, 318i най-накрая намерих преди има няма месец и малко. В началото всичко беше ок, докато един ден пътувах извън София и ми беше съобщено, че нещо си тече от долу. Течността нямаше ясен характер, нито беше антифриз, нито масло. В крайна сметка се оказа, че е двете заедно. В охладителната система по някаква причина влиза масло, което и е разказала играта, маркучите (един, от които се е спукал, причината за теча). Доколкото ми е известно ще трябва цялата да се подмени, но въпроса е каква е точно причината да смесва масло при антифриза. Като погледнеш капачката на радиатора и ти става лошо.. :( Все още не съм я водила на чичо доктор, тъй като нямам времето за това и седи и си почива, междувременно моля, за вашата помощ чрез информация поне!

С риск да прекъсна диалога на колегите :)... Най-безболезненото е да се е спукал топлообменника. Стои най-отпред и отгоре на двигателя. Не е голяма вероятност, ама...
Другите варианти са свързани с по-голям ремонт и пари - гарнитура на главата + ревизия на самата глава.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 31 Дек 2018, 15:18

Точно от масления охладител е
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от risto416 » 31 Дек 2018, 21:58

ivoaudi написа:Точно от масления охладител е

:dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 01 Яну 2019, 0:16

Нормалната работа на клапана е да държи 2 бара налягане.Обаче аз съм виждал пръснати маркучи заради неработещ клапан.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 01 Яну 2019, 6:56

Не знам за кой клапан говориш Даниеле, ама въпросния топлообменник като се спука качествено и вземе та напуска на воля 6 бара масло при антифриза и то с хубав дебит. Резултата логично може и да завърши със сцепен маркуч
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 01 Яну 2019, 12:39

Опа за много години.Да сте живи и здрави и bmw-тата покрай вас.
Аз говоря за капачката на антифриза.То нали си е пак клапан там.
За топлообменника нищо не съм казвал иначе това е логично да.В повечето пъти му се прецаква гарнитурката обаче.Може и да се спука ама аз не съм виждал.Дано и не видя де :D
Хайде спорна година и по-малко ядове

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 16.12.2018

Прекъсване на мотора за секунда

Мнение от Alchemist » 01 Яну 2019, 21:57

Здравейте, от съвсем скоро съм собственик на 318i (143к.с.) 2004 г. Два пъти вече по време на движение колата прекъсна за секунда, при което светва лампата за акумулаторът. Не съм я карал на дълъг път за да имам наблюдения дали проблемът се появява на някакъв интервал. Просто се появява веднъж и след това, никакъв проблем. Някой сблъсвал ли се е с подобен проблем или просто да даде насока, къде евентуално по ел. системата се корени проблемът? Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: Прекъсване на мотора за секунда

Мнение от Benord » 02 Яну 2019, 17:24

Бензиновата Ви помпа нещо се лигави.Може да е от контактите на самата помпа или релето.Проверете ги за ръжди и окисляване по повърхностите.Ако се е набутало нещо между зъбците на самата помпа и я мъчи да върти може да се провери като вържете накъсо цокъла на релето и слушате дали е равномерна работата и. Иначе най-добре е да си проверите налягането на горивото някъде.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 16.12.2018

Re: Прекъсване на мотора за секунда

Мнение от Alchemist » 02 Яну 2019, 17:36

Благодаря за бързият отговор. Не мога да си обясня само светването на лампата за акумулатора, което за мен е признак за ел. проблем. Може би това което Вие казвате. Това прекъсване дали ще се е записало като грешка в ЕКУ-то?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: Прекъсване на мотора за секунда

Мнение от ivoaudi » 04 Яну 2019, 1:28

Датчик колянов вал, реле регулатор на динамото или разхлабена маса двигател - купе.


Бензиновата помпа не може да запали лампата на зареждането!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 480
Регистриран на: 15.01.2012
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Benord » 06 Яну 2019, 3:42

Кое пали лампата на липсата на ток от генератора? Не са ли прекалено ниските обороти в един момент?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: Прекъсване на мотора за секунда

Мнение от overclock » 10 Яну 2019, 14:15

Alchemist написа:Благодаря за бързият отговор. Не мога да си обясня само светването на лампата за акумулатора, което за мен е признак за ел. проблем. Може би това което Вие казвате. Това прекъсване дали ще се е записало като грешка в ЕКУ-то?


При мен се оказа датчик колянов вал. ЕКУ-то записва грешки за въпросния датчик плюс датчиците на разпределителните валове.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 10 Яну 2019, 20:34

Benord написа:Кое пали лампата на липсата на ток от генератора? Не са ли прекалено ниските обороти в един момент?


Не. Аз естествено нямам пред себе си колата на колегата, но обичайно оборотите спадат за много кратко време и почти незабележимо. Прекъсването е съвсем кратко, не повече от 20-30 оборота в минута надолу. Тоест от 800 да станат 780, което не пали лампата. Тя пали при под 100-150 надолу, не знам точната стойност. А иначе я пали липсата на напрежение, специално индуктирано в алтернатора, изправено през 3 диода.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 11 Яну 2019, 6:11

много сложно го направихте.Падат оборотите в движение и гасне колата за момент.Светва лампата и записва грешка на датчика на коляновия и разпределителните валове.В повечето случаи и тези грешки са сапътстващи но проблема е в датчика ка коляновия вал.Само има едина питънка.Защо не се включват и другите лампи като при контакт.Ако падат оборотите от датчика те няма да паднат до 100 ,а направо ще изгасне в движение.Трябва всичко да светне все едно е на контакт.
Пъвво колегите да види записаните грешки после да сменя датчика и т.н

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 11 Яну 2019, 11:20

[quote="dentamed"] Само има едина питънка.Защо не се включват и другите лампи като при контакт.

Ами защото контакта не е изключван бе човек :D колата продължава да си е на контакт и само за момент е загубила в кое положение е коляновия вал. Поради което е спряла подаване на искри за свещите, бидейки тя още на контакт. Същото е да я изгасиш принудително на скорост да речем, нищо друго не светва освен лампата на акумулатора в последващата секунда. Провери.
А оборотите физически не се губят много, той вала си св върти и след няма и секунда датчика си възстановява параметрите, рапортува за положението и двг пали наново до следващото хлъцване.
Иначе си прав, да прочетат първо колата.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook