проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 04 Юли 2017, 18:57

върти, върти.цял акумулатор замина докато разбера,че съм заключил ews-a.Грешка наистина записва,а щом нямаш значи не е ews.
Странен проблем ей тъка от нищото.В движение ли загасна или спя и повече не запали?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 05 Юли 2017, 9:12

Да, в движение угасна. Компресия не успях да измеря, но намерих здрав компютър от друга кола и закачих за проба. Дроселовата клапа се движи и леко жужи (това го бях забравил). Така че вече е 99% сигурно че е от компа. Тези дни като обуча новия ще кажа със сигурност.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 07 Юли 2017, 8:16

Потвърждавам, проблема беше компютъра. Взех друг и благодарение на колегата Lacho, колата ми е отново в движение!
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 07 Юли 2017, 10:16

баси компютрите.Аз допрях една жица без да искам на късо и две години колата записваше едни грешки дето нямаха триене.Какво ли не смених и накрая се оказа компа.Смених го и взе да работи супер гладко и грешките ги изтрих вече.Ама при тебе ей тъка от нищото да изгори.Направо странна работа.Колко пъти примерно ви е горял телевизора вкъщи.Не говоря от токов удър или буря.Сигурно никога.А платки си има доволно.Колко елементи има в един комп на бмв.И колко струва един телевизор ,и кооко нов комп на бмв.Тея фирми с това програмирано стареене ще ни довършат.
Новите модели са направени да издържат само гаранцията.Един познат си взе ф30 и на 50 000 оп прецака се раздатъчна кутия.Струва 5800 лв.Добре че беше в гаранция

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 07 Юли 2017, 11:13

pimpo написа:Потвърждавам, проблема беше компютъра. Взех друг и благодарение на колегата Lacho, колата ми е отново в движение!


За съжаление, днешната (след 2000-та година) техника е далеч от качеството преди ! Навремето съм бил свидетел на изпитания на "automotive grade" електроника и тестовете й бяха "зверски" тежки. При над 1 % провал при тестовете се отхвърляше цяла партида за доработка/замяна. Сега повечето електронни елементи се скапват от температура 40-45°C - това е недопустимо , но на никой не му пука вече.Гледат си печалбите и вграждат възможно най-евтините елементи.
Само миналата седмица чух за 3 стопени ECU-та !!!
Кофти, че и при теб се е случило, но пък поне не е голяма белята :)
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 08 Юли 2017, 9:47

знаете ли къде е сложено ECU-то на f30.Отгоре на двигателя.Да му е по топличко.хаха.Сигурно ще работи на 150 градуса.Чудя се колко ли ще изкара.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 09 Юли 2017, 14:36

Здравейте колеги.При мен се появи така да го кажа "лек проблем". Пътувах за морето Пазарджик - Бургас, на 20 км преди Бургас започна да прекъсва и да работи на 3 цилиндъра. Бобината на първи цилиндър се беше разпраднала и замасяваше в главата.Както и да е смених я с чисто нова БОШ и всичко заспа. Днес пътувах в обратна посока ( из Бургас карах около 100 км никъкви проблеми ) и докато пътувах на 5 км преди Пазарджик пак започна да прекъсва. Свалих същата бобина и пак се беше разпаднала по същия начин. Гумената част която влиза в свеща се рони и замасява.Предположения за проблема ? Смених пак бобината с Оригинален БОШ на БМВ и свещите с чисто нови.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 23.06.2016
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от angellss » 09 Юли 2017, 16:12

Относно модула на валвотроника,какво се изисква след смяната му?
Последна промяна angellss на 09 Юли 2017, 20:22, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 9.07.2017
Пол: Жена
Кара: Бмв е46 компакт
Детайли за колата: 2002 г. , 1.8 бензин , 116 к.с.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от MegAtanasova » 09 Юли 2017, 18:32

Здравейте колеги. Значи, колата е бмв е46 компакт, 2002 година, 1.8 бензин....
След като я вземахме я закачихме за диагностика, показа грешка на бобина с свещ. Реално третата бобина беше изчаткала, сменихме я. Сменихме и свещите. Да отбележа, че преди смяната им колата губеше обороти и се тресеше цялата, също така и пушеше бяло. Светна и чека на таблото. След смяната на бобината и свещите оборотите се пооправиха, вече не тресе. Но пушека си остана и най- много пуши когато се кара на задна и при подаване на повече газ. Има и миризма на бензин през аспуха. Маслото не е мръднало, както и антифриза. Днес проверихме въздушния филтър, добър е... Та въпросът ми е каква може да е причината за тези проблеми

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 10 Юли 2017, 0:18

ако мирише на соров бензин може да е някоя ламбда сонда или дебитомер.
трябва да се види какви грешки записва.Може и живи данни.

на предния колега: След като си сменил свещите мисля,че ще спре да гори бубини.Ако свеща е била прецакана може от нея да се случва това.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 10 Юли 2017, 8:45

dentamed написа:ако мирише на соров бензин може да е някоя ламбда сонда или дебитомер.
трябва да се види какви грешки записва.Може и живи данни.

на предния колега: След като си сменил свещите мисля,че ще спре да гори бубини.Ако свеща е била прецакана може от нея да се случва това.

И аз доста мислих и не намерих друго оправдание :) Мерси

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 23.09.2012
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от alex_sandar » 10 Юли 2017, 16:00

Здравейте колеги, дойде време за смяна на маслото и както си действам по стандартната процедура за смяна на маслото, при сваляне на масления филтър в него имаше забити малки парченца пластмаса :shock: Огледах да не са се отчупили някъде от пластмасовия държач на филтъра който е на капачката но той е абсолютно здрав!Възможно ли е да са се отчупили от водача на ангренажната верига и да са попаднали там? :confused: Пластмасата е с подобен кафеникав цвят!Благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 10 Юли 2017, 23:35

alex_sandar написа:Здравейте колеги, дойде време за смяна на маслото и както си действам по стандартната процедура за смяна на маслото, при сваляне на масления филтър в него имаше забити малки парченца пластмаса :shock: Огледах да не са се отчупили някъде от пластмасовия държач на филтъра който е на капачката но той е абсолютно здрав!Възможно ли е да са се отчупили от водача на ангренажната верига и да са попаднали там? :confused: Пластмасата е с подобен кафеникав цвят!Благодаря предварително

От водача са. Отвори капачката за маслото и го бутни с отверката. Ако се клати работата е ясна.Не е много препоръчително да караш така ( аз минах 10 000 км ) но ги смених комплект. Смени си също и веригата ако ще отваряш.

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 5.07.2016
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от hexogen » 11 Юли 2017, 10:49

Здравейте,
От няколко месеца наблюдавам странен проблем с моята Е46 316i 2002г. N42B18.
Принципно колата си върви и нямам грижа все още с нея.
Казуса е следния, когато е студена всичко ок, но когато загрее и я стартирам отново ми светва вече EML с грешка P1062. След още няколко гасене-та и паления се появява и P0150 (което е oxygen sensor bank 2 sensor 1).
Това се случва единствено и само когато колата е загряла! Всяка сутрин като я паля на студено няма никакви грешки и така си карам, докато не я угася.
Датчика за нивото на маслото също светва за около 5-6-7 секунди и после си изгасва, но това си се случва постоянно (предполагам датчика си е заминал).
Разлика във вървежа не съм усетил колата си набира няма играене на обороти или други някакви странности.
Принципно това се появи когато смених маслото сипах liqui molly 10W40 полусинтетика, като преди това направих промивка с liqui moly engine flush (миналата година карах пак със същото масло и нямах проблеми).
На първо време се чудя дали проблема е от маслото (губи вискозитет примерно), или веригата е охлабена (сменил съм обтегача с нов), или valvtronic моторчето респективно неговия сензор?
Колата е бензин/газ - карал съм я и само на бензин известно време пак го прави тоя номер.
Някой да се е сблъсквал с подобен проблем или някакви идеи ?

Малко ъпдейт по темата.
Забелязах, че EML лампата си "трае" ( не светва) и няма грешки, след като направя следната процедура:
При загрял двигател давам на контакт (втора позиция) за около 20 -30 сек. След това изключвам после пак давам на контакт и така запалвам без никакви проблеми (ЕМL не светва) и няма никакви грешки.
Последна промяна hexogen на 31 Юли 2017, 8:33, променена общо 1 път

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 23.09.2012
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от alex_sandar » 11 Юли 2017, 13:55

Gonke написа:
alex_sandar написа:Здравейте колеги, дойде време за смяна на маслото и както си действам по стандартната процедура за смяна на маслото, при сваляне на масления филтър в него имаше забити малки парченца пластмаса :shock: Огледах да не са се отчупили някъде от пластмасовия държач на филтъра който е на капачката но той е абсолютно здрав!Възможно ли е да са се отчупили от водача на ангренажната верига и да са попаднали там? :confused: Пластмасата е с подобен кафеникав цвят!Благодаря предварително

От водача са. Отвори капачката за маслото и го бутни с отверката. Ако се клати работата е ясна.Не е много препоръчително да караш така ( аз минах 10 000 км ) но ги смених комплект. Смени си също и веригата ако ще отваряш.

Благодаря за отговора колега, ще проверя!И да попитам щом си минал през това, четох че имал нов вид водач който е по-надежден бил и по дълъг ако си слагъл такъв да кажеш мнение и евентуално как да почистя пърчетата пластмаса които са в системата :) Благодаря предварително :bchug:

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook