проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Пристигнаха ми частите от Германия.. Вериги оптегачи, вентилацията на картера, двата тампона на двигателя, комплекта за зацепване на двигателя и различни гумички и уплътнения..
Разглобих малко двигателя, оказа се че инсталацията е много разпадната и е цялата в масло..
Наложи се да я почиствам и да я обезмасля с екстрационен бензин, понеже обезмаслителите съдържат киселини, който на буксите влияят зле.
Взех 3 кила изолирбанд на 3м от -40 до +102 градуса и го намотах мощно..
Подмених цялата вентилационна система, интересното е че новата дойде с топлинен щит, двигателя за да не пече пластмасата там, дали и оригиналната е имала и се е разпаднала във времето не мога да кажа..
Старите обтегачи се трошаха като захар. проблема е че ако се счупи по време на работа може да попадне в долната (малката верига) или да влезе в масло приемника, което не е хубаво
Прегледах валветроника и ВАНОСИТЕ нямаше следи от износване, поне на око до колкото успях да видя всичко изглеждаше наред..
Замерих мотора на валветроника, и между терминалите и корпус има пробив, 500 ома, не е голям но след време може да изгори валветроник Компютъра, така че реших да го отворя за да видя от къде идва проблема..
Оказа се че, е обикновен четков мотор и се е натъпкал с графит от четките и масло от двигателя, в една лепнеща консистенция, която не е за описване..
Това нещо първо, затормозява бъртенето на ротора, второ товари с късо съединение компютъра..
От къде идва късото, пластините са на 1 мм от масата, и между тях и маса се тъпче графит от четките, който е проводим, вътре миришеше на ток (миризмата като дрелка работеща в момента) едната пластина нагоряла беше от пробива..
Измих всичко с екстрационен бензин (електроника никога не се мие с обезмаслител, мие се с или спирт или бензин, от личен опит на ануса знам това!!!), и го залепих с дву-компонентно лепило БИЗОН течен метал, това нещо повече няма разглобяване!! а и се надявам да не ми се налага!..
Подмених веригата с обтегача и успокоителя, пълен комплект..
Смених всички гарнитури по колектори капаци маслени филтри, всичко беше опекано и се трошеше като стъкло!!
Дупнах колекторите за газови щуцери докато са свалени, ако ми щукне да слагам газово
Двигателя е позглобен вече, но има още работа по него, още не знам дали и как ще заработи..
Очаквате още информация за ремонта..... ако не напсувам още някой и не ме баннат перманентно пак ще пиша с развитие по темата..
Разглобих малко двигателя, оказа се че инсталацията е много разпадната и е цялата в масло..
Наложи се да я почиствам и да я обезмасля с екстрационен бензин, понеже обезмаслителите съдържат киселини, който на буксите влияят зле.
Взех 3 кила изолирбанд на 3м от -40 до +102 градуса и го намотах мощно..
Подмених цялата вентилационна система, интересното е че новата дойде с топлинен щит, двигателя за да не пече пластмасата там, дали и оригиналната е имала и се е разпаднала във времето не мога да кажа..
Старите обтегачи се трошаха като захар. проблема е че ако се счупи по време на работа може да попадне в долната (малката верига) или да влезе в масло приемника, което не е хубаво
Прегледах валветроника и ВАНОСИТЕ нямаше следи от износване, поне на око до колкото успях да видя всичко изглеждаше наред..
Замерих мотора на валветроника, и между терминалите и корпус има пробив, 500 ома, не е голям но след време може да изгори валветроник Компютъра, така че реших да го отворя за да видя от къде идва проблема..
Оказа се че, е обикновен четков мотор и се е натъпкал с графит от четките и масло от двигателя, в една лепнеща консистенция, която не е за описване..
Това нещо първо, затормозява бъртенето на ротора, второ товари с късо съединение компютъра..
От къде идва късото, пластините са на 1 мм от масата, и между тях и маса се тъпче графит от четките, който е проводим, вътре миришеше на ток (миризмата като дрелка работеща в момента) едната пластина нагоряла беше от пробива..
Измих всичко с екстрационен бензин (електроника никога не се мие с обезмаслител, мие се с или спирт или бензин, от личен опит на ануса знам това!!!), и го залепих с дву-компонентно лепило БИЗОН течен метал, това нещо повече няма разглобяване!! а и се надявам да не ми се налага!..
Подмених веригата с обтегача и успокоителя, пълен комплект..
Смених всички гарнитури по колектори капаци маслени филтри, всичко беше опекано и се трошеше като стъкло!!
Дупнах колекторите за газови щуцери докато са свалени, ако ми щукне да слагам газово
Двигателя е позглобен вече, но има още работа по него, още не знам дали и как ще заработи..
Очаквате още информация за ремонта..... ако не напсувам още някой и не ме баннат перманентно пак ще пиша с развитие по темата..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тиез коне искат да ядат....
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1081
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Поздравления за положения труд Така се прави най-добре - всичко на екс
Относно картерната вентилация - това е изолация против замръзване на образувалия се зимно време кондензат /майонезата/ в клапана и тръбичките. Води се комплектовка за страни със студен климат.
Относно картерната вентилация - това е изолация против замръзване на образувалия се зимно време кондензат /майонезата/ в клапана и тръбичките. Води се комплектовка за страни със студен климат.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
може, понеже е поръчано от Германия, в такъв случай дали не трябваше да го махна дунапрененият маншон.
Тиез коне искат да ядат....
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Точно да не замръзва конденза е.Не го пипай.Нека си стои.Много добре си направил всичко.Можеше само и едни гумички на клапъните да смениш и после 200 000 само да караш.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Мина ми тази идея да сменя гумичките на клапаните, обаче не ми е пипала масло, и като ги погледна имам чувството че са сменяни и са чисто нови, светят ярко като нова част, на няма и 1000 километра
Сега малко рандонм снимки ще кача, такива които съм щракал по ремонта
Сега малко рандонм снимки ще кача, такива които съм щракал по ремонта
Тиез коне искат да ядат....
- smok85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.09.2017
- Местоположение: Бургас
- Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги искам да ви попитам нормално ли е според вас след смяна на маслен филтър като се запали колата въздуха влязъл при смяната на филтъра да избива през О-пръстена навън и от там да теква масло?Смених филтъра,запалих и след около 15 сек се чу "пук", и се видя как О-пръстена е излязъл навън и от там тече (шурти) масло и олива всичко надолу .Това след няколко км-ра спря и си вадя извод,че може би се е обезвъздушавал филтъра ,но не ми изглежда нормален този теч при всяка смяна на филтър или свалянето му..При вас така ли е
1,3,5
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Добрее, продължаваме темата...
Днеска изчистих магнет винтилите, веднага забелязах че цедките липсват и на двата винтила, някой майстор е бутал..
Смених и тампоните на двигателя понеже имаше едни финни вибрации, които гумата би трябвало да ги погася..
Вижда се колко е смачкан старият...
Реших да го отворя старият да видя какъв е проблема...
Вътре се вижда че е маслен..
Изчистих маслото и установих че гумата е единственият прожиниращ елемент.. и когато остарее и омекне тампона ляга до основата и предава вибрации..
За сега колата работи много добре, няма чукане и прекъсване докато запали, форсира се без да се замисли, и вече няма тежки вибрации, пак се чустват много леки, ама аз се разгевизих с предният шестак..
но
Още съм я карал два километра, като я покарам повече ще пиша но имаше положителен резултат манипулацията:)
Днеска изчистих магнет винтилите, веднага забелязах че цедките липсват и на двата винтила, някой майстор е бутал..
Смених и тампоните на двигателя понеже имаше едни финни вибрации, които гумата би трябвало да ги погася..
Вижда се колко е смачкан старият...
Реших да го отворя старият да видя какъв е проблема...
Вътре се вижда че е маслен..
Изчистих маслото и установих че гумата е единственият прожиниращ елемент.. и когато остарее и омекне тампона ляга до основата и предава вибрации..
За сега колата работи много добре, няма чукане и прекъсване докато запали, форсира се без да се замисли, и вече няма тежки вибрации, пак се чустват много леки, ама аз се разгевизих с предният шестак..
но
Още съм я карал два километра, като я покарам повече ще пиша но имаше положителен резултат манипулацията:)
Тиез коне искат да ядат....
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
по старите винтили мисля нямат цедки. Поздравления за добре свършената работа
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Днеска покарах повече, това е друго нещо..
Студена заработва като часовник двгателя, няма чукане няма прекъсване, сега пък чувам прахосмукачката
преди това направих ресет на всички адаптации..
В началото тампоните бяха явно твърди, и имаше много лека вибрация, обаче като покарах се раздвижиха и вече чаша с вода на купето ако сложиш не прави вълнички, а преди подскачаше акумулатора и са чудех как да го вързвам..
От Любопитство реших да го отворя както трябва за да видя как е направен и как работи..
Пълен ТаШ** обикновен тампон, с масло уж да служи като амортисьор за да не изпада в резонанс двигателя..
Нищо което да струва 100 лева
Интересното е, че като го стисна с не много голямо усилие, подпира на шасито все едно няма тампон..
Студена заработва като часовник двгателя, няма чукане няма прекъсване, сега пък чувам прахосмукачката
преди това направих ресет на всички адаптации..
В началото тампоните бяха явно твърди, и имаше много лека вибрация, обаче като покарах се раздвижиха и вече чаша с вода на купето ако сложиш не прави вълнички, а преди подскачаше акумулатора и са чудех как да го вързвам..
От Любопитство реших да го отворя както трябва за да видя как е направен и как работи..
Пълен ТаШ** обикновен тампон, с масло уж да служи като амортисьор за да не изпада в резонанс двигателя..
Нищо което да струва 100 лева
Интересното е, че като го стисна с не много голямо усилие, подпира на шасито все едно няма тампон..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тиез коне искат да ядат....
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
стария модел соленоиди както е писал колегата нямат цедки.И моите са така.Ако си сменяш маслото на 10 000 няма да имаш проблем.Штом гумичките изглеждат нови и не гори масло няма нужда да ги пипаш.
Ти като нова я направи.Тея тампони държат докато изтече час от маслото.На носачите са подобни.Няма ли масло няма тампон.
Ти като нова я направи.Тея тампони държат докато изтече час от маслото.На носачите са подобни.Няма ли масло няма тампон.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Масло имаше, обаче им трябваше лек натиск за да подпрат до основата, то се губи смисъла тогава да е тампон, има смисъл само ако не подпира до долу а се движи...
А гумичките наистина бяха сменяни, аз я отворих защото студена имаше едно тракане в двигателя, което можеше да се реши само с маслен обтегач, обаче си викам, да сменя веригата и пластмасите които са се опекли с времето, и действително старата верига беше 1 мм разпъната, което е много за верига, ще почне да яде и зъбчатките, и старият обтегач само като го бутнах и се счупи!!..
Подмених и навсякъде що има гумички, на капака на двигателя, на масленото тяло и охладителя, гумичките на ванос клапаните, понеже течеше от тях яко масло
Подмених и тампоните на двигателя, понеже по купето се предаваха вибрации, които не би трябвало да ги има по принцип..
А гумичките наистина бяха сменяни, аз я отворих защото студена имаше едно тракане в двигателя, което можеше да се реши само с маслен обтегач, обаче си викам, да сменя веригата и пластмасите които са се опекли с времето, и действително старата верига беше 1 мм разпъната, което е много за верига, ще почне да яде и зъбчатките, и старият обтегач само като го бутнах и се счупи!!..
Подмених и навсякъде що има гумички, на капака на двигателя, на масленото тяло и охладителя, гумичките на ванос клапаните, понеже течеше от тях яко масло
Подмених и тампоните на двигателя, понеже по купето се предаваха вибрации, които не би трябвало да ги има по принцип..
Тиез коне искат да ядат....
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз направих същата процедура сега с n62.Веригите на бяха разтегнати обаче успокоителите след като ги свалихме ги натиснах леко и се счупика като солети.
По принцип на 200 000 това си е една превенция.То може и 500 000 да изкара .....ама ако не изкара.Тогава почва да те е яд що не си ги сменил.И се почват ремонти смяна на мотори и т.н.Преди това пък ушите ти стават като на немска овчарка.Да слушаш да не се разтропа веригата и т.н.
Добре си направил,че си ги сменил.
Тоя мотор като всеки мотор се оказа ,че страда единствено от лоша потдръжка.
Аз все още си го карам.Сега стартера сменям,че тоя се предаде.Интересното е,че за над 400 000 четките са като нови,но всичко друго е заминало.Нов с 2 години гаранция от Полша за 150лв. И решихме проблема.
По принцип на 200 000 това си е една превенция.То може и 500 000 да изкара .....ама ако не изкара.Тогава почва да те е яд що не си ги сменил.И се почват ремонти смяна на мотори и т.н.Преди това пък ушите ти стават като на немска овчарка.Да слушаш да не се разтропа веригата и т.н.
Добре си направил,че си ги сменил.
Тоя мотор като всеки мотор се оказа ,че страда единствено от лоша потдръжка.
Аз все още си го карам.Сега стартера сменям,че тоя се предаде.Интересното е,че за над 400 000 четките са като нови,но всичко друго е заминало.Нов с 2 години гаранция от Полша за 150лв. И решихме проблема.
- magareto_yori
- ентусиаст
- Мнения: 1095
- Регистриран на: 21.04.2004
- Местоположение: Norge
- Пол: Мъж
- Кара: е21
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Бях писал назад в темата. Мислих,че проблема е решен,но се оказа греда Мислих,че е сензора на валвтроника,защото не можеше да направи адаптацията. Смених го и се получи,но проблема си остана,а именно при включен валвтроник колата тресе, губи цилиндри и няма мощност съответно.Интересното е ,че го прави дори когато колата е студена преди да е сработил валвтроника. Ако го изключа проблема изчезва напълно и при студен мотор.
Интересното е,че единствените записани грешки са за мисфайър на различни цилиндри,нищо друго.
Колата е на 77к км!
Моторът изглежда чист и спретнат,имаше теч от вакум помпата,който е оправен. Картерната вентилация е нова,няма вакуум течове. Нови свещи Бош,сензора на ексцентричния вал е ВДО. Ново масло кастрол и филтър. Нов обтегач на веригата,проверена центровка-изпускателният вал беше мръднал,центрован е с комплект за центровка. Как може да мръдне ако веригата не е разтегната незнам. Веригата стои като заварена,възможни ли е да е разтегната въпреки това? Проверени кабелите до валвтроника,дросела,инжекторите, маф и мап сензора. Всичко изглежда добре. Това което ми прави впечатление е,че при включен валвтроник и плавно подаване на газ колата почти не прекъсва и не губи цилиндри.При рязко подаване прекъсва и при отпускане на газта тресе няколко секунди преди да стабилизира оборотите,като на диагностиката показава,че най-зле са 1 и 4 цилиндър. При изключен валвтроник няма и помен от гореспоменатите проблеми. Идеи
Интересното е,че единствените записани грешки са за мисфайър на различни цилиндри,нищо друго.
Колата е на 77к км!
Моторът изглежда чист и спретнат,имаше теч от вакум помпата,който е оправен. Картерната вентилация е нова,няма вакуум течове. Нови свещи Бош,сензора на ексцентричния вал е ВДО. Ново масло кастрол и филтър. Нов обтегач на веригата,проверена центровка-изпускателният вал беше мръднал,центрован е с комплект за центровка. Как може да мръдне ако веригата не е разтегната незнам. Веригата стои като заварена,възможни ли е да е разтегната въпреки това? Проверени кабелите до валвтроника,дросела,инжекторите, маф и мап сензора. Всичко изглежда добре. Това което ми прави впечатление е,че при включен валвтроник и плавно подаване на газ колата почти не прекъсва и не губи цилиндри.При рязко подаване прекъсва и при отпускане на газта тресе няколко секунди преди да стабилизира оборотите,като на диагностиката показава,че най-зле са 1 и 4 цилиндър. При изключен валвтроник няма и помен от гореспоменатите проблеми. Идеи
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Както го описваш това тресене прилича на, бобини свещи или хидравлични повдигачи а възможно е нещо и в механизма за управлението на валветроника да имаш..
Трябва да го разглобиш целият механизъм на съставни части и да го прегледаш, но преди това си виж токовите
Трябва да го разглобиш целият механизъм на съставни части и да го прегледаш, но преди това си виж токовите
Тиез коне искат да ядат....
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И на мен ми прилича на бобини.Свети ли чека.Може и да мига понякога.Но може и нищо да не свети и пак да са бобини.Имал съм такъв случай.На място тресе мени обороти.В движение върви добре.Сменям всека бобина с 3 броя втора употреба и промяна никаква.Викам си не е от тях.Друго е.Ама за всеки случай купих 4 нови на бош.Слагам и всичко заспа.Това направо не го повярвах.3 броя втора ръка за проби и 3-те не работеха.
Може и от друго да е де.
Може и от друго да е де.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани