проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- risto416
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги. Мерих налягането на маслото и има нещо което притесни и мен и майстора. На ниски обороти около 700-750 държи налягане около 2,7 бара и така до около 3000 оборота,след 3000 оборота налягането скача рязко на 5,8-6.0 бара и така до прекъсвач оклоло 6500 оборота. Товаа според мен и майстора не е нормално.Да питам някой знае ли какво налягане трябва да държи системата за смазване на двигателя? И дали това нещо е нормално за този двигател това рязко покачване на налягането? Благодаря предварително на всеки отзовал се.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
zvetiko написа:Количеството на въздуха постъпващ в двигателя се регулира не с дроселова клапа, а с промяна на хода на смукателните клапани.
Дроселовата клапа се използва само при пускане на двигателя и при авариен режим. При всички останали режими на двигателя е отворена до толкова, че да оказва минимално дроселиращо действие.
Минималното дроселиращо действие е необходимо, за да могат да функционират други системи на колата.
Това съм го чел и аз, но практиката ми показва друго!
На живи данни се вижда, че дросел клапата се движи според положението на педала на газта, а не стои постоянно отворена. Дори днес направих един интересен експеримент: Имам втора дроселова клапа и я включих електрически, без да я слагам на мястото й. Т.е. на мотора има дросел клапа която не е включена, а във въздуха има друга, която е включена към електрониката. Шантаво е знам НО, отново се вижда че "хвърчащата" клапа се отваря при подаване на газ, а и мотора също се форсира (макар и по-плахо) въпреки че неговата клапа е неподвижна.
С две думи, количеството вздух се определя и от двете - дроселова клапа И валвтроник.
Иначе моя познат проблем отпреди 2г пак се появи. Форсира се сама понякога. При форсирането се променят soll rpm, както и положението на дроселовата клапа. Но дори и при изключена капа, пак се форсира (по поосочения горе метод с втора клапа). Т.е. форсирането идва от валвтроника. Въпроса е защо? Спира при изключване на дебитомера.
Плюс друг интересен феномен - аз подавам малко газ, тя се форсира прогресивно. Аз отнемам газта, тя не смъква оборотите. Продължавам плавно да отнемам газта и като стигна нулево положения на педала, оборотите падат РЯЗКО до празния ход.
Идеи ?
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ей този интересен феномен, за който споменаваш човек.....ти си първият, когото чувам да се оплаква от това. Търпя го от 350 000км и направо ми къса нервите това. Следвайки колона на около 2000 оборота, ако река да отнема газта, тя продължава да си държи газ сама, до момента, в който не детектира НАПЪЛНО отпуснат педал и отнема газта с удар. Адски е дразнещо да се кара така с удари и то на леки натоварвания, което си е повечето от времето. Имам дори отделна тема за това във форума 3 години назад, никакви полезни идеи не бяха предложени. И от тоооооооолкова много перипетии с моята кола стигнах до заключението, че колкото по-добре ми е като цяло мотора, толкова по-слабо изразен е този проблем. Дори ако трябва да съм честен, този последния път, при който Zvetiko ми откри паразитния въздух, даде най-голямо отражение и направо се родих - въпросният феномен е почти изчезнал. За абсолютно пръв път, откакто имам колата. Искам да кажа, че колата е диагностицирана къде ли не, поне 30/40 пъти и никога, никой, нищо не е открил. Твоите симптоми са идентични, според мен търси и ти паразитен въздух.
Иначе....пущината днес пак се повреди, четири пъти в рамките на един ден. Отново съм в хотел, отново чакам. Знам, че е офф, ама съм в Сф на път за FR и търся за утре някой нейде за змяна на заден лагер. Мпже да ми вземе по-скъпо, не е проблем, само да ми почне колата бързо и да я направи добре. Отпуската отдавна свърши, а таз кифла не спря да се чупи напоследък и не мога да се прибера. Ако някой даде идея за бърз и качествен сервиз ще съм благодарен.
Иначе....пущината днес пак се повреди, четири пъти в рамките на един ден. Отново съм в хотел, отново чакам. Знам, че е офф, ама съм в Сф на път за FR и търся за утре някой нейде за змяна на заден лагер. Мпже да ми вземе по-скъпо, не е проблем, само да ми почне колата бързо и да я направи добре. Отпуската отдавна свърши, а таз кифла не спря да се чупи напоследък и не мога да се прибера. Ако някой даде идея за бърз и качествен сервиз ще съм благодарен.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега само да питам колата се форсира или след пускане на газта остава на около 2000 оборота
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Както каза и колегата по-горе. Отпускам педала плавно, а оборотите не падат, докато не стигна то началното положение на педала. Тогава оборотите падат рязко до празния ход. А в движение това е много неприятно ако си в задръстване на 1ва.
Но сега като се замисля, този проблем май го нямах със стария компютър.
Но сега като се замисля, този проблем май го нямах със стария компютър.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
risto416 написа:Здравейте колеги. Мерих налягането на маслото и има нещо което притесни и мен и майстора. На ниски обороти около 700-750 държи налягане около 2,7 бара и така до около 3000 оборота,след 3000 оборота налягането скача рязко на 5,8-6.0 бара и така до прекъсвач оклоло 6500 оборота. Товаа според мен и майстора не е нормално.Да питам някой знае ли какво налягане трябва да държи системата за смазване на двигателя? И дали това нещо е нормално за този двигател това рязко покачване на налягането? Благодаря предварително на всеки отзовал се.
Тъкмо ти отговарях, но ти затвориха темата
Така написано подозирам, че на студен мотор сте го мерили?
Следващият въпрос е какво е маслото?
При мен на М52, при настоящите сутрешни температури държи 4 бара на празен ход и се качва нагоре към 6, но студена не я карам над 3000об и немога да кажа до къде ще стигне.
Карал съм и две бензинови аудита с уреди и те подобни стойности държат.
Според мен са напълно нормални стойности, ако сте я мерили студена. Виж ако държи 4 бара на празен ход след 1 час в трафика вече ще е странно.
- risto416
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Мерихме на топъл мотор,но ме притеснява резкия скок в налягането. Така ли трябва да е или? И тези 2,7бара в тези обороти май са много,но не мога да намеря информация,затова и питам тук,ако някой знае да казва. Благодаря.
- Gonke
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E46 and E30
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте, от доста време се появи един проблем на който му дойде реда. Сутрин пали доста трудно- от 3-4 път. Гърми в филтърната кутия,след като поработи малко всичко е нормало. Колата има ГИ настройван е преди 3-4 месеца. Предположения за нещо... С инпа не ми излиза нищо освен P1159.В момента я карам само на бензин и пак пали трудно.
ВЕЧЕ имам и друг проблем. Като е студена колата и я запаля мотора пречуква 1-2 секунди и спира.Вече като загрее и т.н.,спирам гася и паля и няма пречукване След 5-6 минути седяне изгасена пак пречуква като запаля.Днес свалих тялото на масления филтър и гледах клапана на маслото който ми се видя добре и не изпускащ.Всичко измих с бензин и ги върнах обратно.Ще сменя и обтегача на веригата.
ВЕЧЕ имам и друг проблем. Като е студена колата и я запаля мотора пречуква 1-2 секунди и спира.Вече като загрее и т.н.,спирам гася и паля и няма пречукване След 5-6 минути седяне изгасена пак пречуква като запаля.Днес свалих тялото на масления филтър и гледах клапана на маслото който ми се видя добре и не изпускащ.Всичко измих с бензин и ги върнах обратно.Ще сменя и обтегача на веригата.
- Gonke
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E46 and E30
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Проблема с пречукването УЖ е решен. Смених обтегача и вече не чука при 5-6 минути стоене на топло.Утре сутринта ще има и резултат на студено палене.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- baylazar
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
pApit0 написа:Колеги вчера бях на почивка и на магистрала на темпомат ми заби муцуната и комата загасна със 160 и се появи грешка EML и чека .... прави ми го смо като я карам с темпомат .. изгасва докато не я запаля отново .... на място страхотни вибрации тресене ужас .... инъче като я изпъвам върви нормално нп на празен ход е ужас ... карам със изключен валвтроник .. сменени свещи и 4 нови бобини преди 10к км ... клапан картерни газове и маркучи също е сменен ... много моля за внимание че ме е страх от майстори .. пт варна съм и ако някой знае добър майстор за този двигател да пише ... също губя масло дали го горя нз казаха ми гумички на клапани за смяна
Виж Павлин в Максудата доло или я карай направо на Илко в Добрич.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Момци, имам топла оферта за покупка на автомобил с този мотор, по принцип се бях спрял на m52b20 ,то си няма перфектно и безпроблемно решение в случая, но все пак да се допитам, заслужава ли си да рискувам с N42B20?
- risto416
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ivaylotrf написа:Момци, имам топла оферта за покупка на автомобил с този мотор, по принцип се бях спрял на m52b20 ,то си няма перфектно и безпроблемно решение в случая, но все пак да се допитам, заслужава ли си да рискувам с N42B20?
Колега,дай повече информация за колата,някоя и друга снимка,а по повод двигателя,зависи на какъв попаднеш и това важи за всеки по принцип,а за точно този има много писано,но трябва да почетеш доста. Късмет в избора.
- Gonke
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 29.11.2009
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: E46 and E30
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Никой ли не е имал като моя проблем с паленето сутрин ?
Проблема с пречукването се оправи с смяна на повдигача , ппц проблема беше в мен - миналата година сменях пластмасовите успокойтели и не знаех че се сменя с нов модел и сложих пак стария...
А за паленето незнам към кой да се обърна. Няма грешки и т.н. На бензин не върви добре. Пробвах с друг дебитомер - не става. Върви както трябва само когато загрее както трябва.
Проблема с пречукването се оправи с смяна на повдигача , ппц проблема беше в мен - миналата година сменях пластмасовите успокойтели и не знаех че се сменя с нов модел и сложих пак стария...
А за паленето незнам към кой да се обърна. Няма грешки и т.н. На бензин не върви добре. Пробвах с друг дебитомер - не става. Върви както трябва само когато загрее както трябва.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте,
реших и аз да споделя моя скромен опит с този двигател, тъй като виждам, че колегите имат подобни на моите проблеми в началото и може информацията да бъде полезна.
Първо ще започна с това, че това ми е първото BMW и направих грешка да не се поинтересувам малко по-сериозно за различните двигатели. Като цяло исках 6 цилиндров, но в крайна
сметка си купих едно фейслифтово е46 318i. За никоя друга кола не съм давал толкова пари за поддръжка (тази ми е 4-та) и в същото време да ми е правила толкова много проблеми, но пък
в интерес на истината и никоя друга не ми е доставяла такова удоволствие при шофирането. Не че съм голям специалист, но според мен двигателя си е супер, пъргав е, да кажем икономичен като разход, което
за мен е достатъчно, НО аз лично не случих на поддържан екземпляр и проблемите ми не свършват и до ден днешен та сега по темата....
1. при студен двигател колата палеше на може би 10-11 път, като преди това имаше сериозни гърмежи. Все едно в квартала, където живея има престрелка....всяка сутрин плаших хората
след като сутринта запали повече проблеми през деня не правеше. С течение на времето ( имам предвид 1 седмица) започна да пали все по трудно. Чуваше се, че върти, но не можеше да захапи.
Как се реши проблема - първо ми смениха веригата на двигателя с гарнитури и т.н., но въпреки това проблема си остана. На следващия ден пак върнах колата в сервиза. Няма да споменавам името на
майстора, но ще кажа, че е от Добрич и взима скъпо, но си струва всеки лев. Как ми реши окончателно проблема с паленето и с гърмежа - цитирам майстора "оказа се, че веригата ми е била толкова зле, че е счупила
пластмасовите елементи, който се намират до нея и един от тях се е озовал при маслената помпа, като е задържал клапана, в следствие на което колата няма компресия и паленето става по моя начин ":)
Бих посъветвал колегата Gonke да провери веригата и маслената помпа. Поне при мен смяната на веригата и почистването на маслената помпа решиха проблема завинаги.
От няколко дни имам друг проблем. Когато спра примерно на светофар и изключа от скорост, колата си форсира сама от 600 до 1800-2000 оборота. Все едно някой подава и отнема газ. Прочетох доста по темата, но така или иначе утре ще бъда при майстора отново и ако имам късмета проблема ми да се оправи, разбира се ще споделя с всички.
Освен това ми прави впечатление, че оборотите като цяло си играят и не са стабилни, колата не върви добре на ниски обороти при ниските предавки. Мъчи се мъчи се и в един момент се изстрелва и започва да върви, както трябва... има тема с над 21 страници и вече си мисля, че всички е46 (316,318) го имат този проблем.
На колегите, които се интересуват от този двигател ще кажа, че ако случат на поддържан екземпляр и си го поддържат с ентусиазъм ще бъдат доволни и ще си карат с кеф
на другите като мен....успех с диагностицирането и решаването на поредния проблем
реших и аз да споделя моя скромен опит с този двигател, тъй като виждам, че колегите имат подобни на моите проблеми в началото и може информацията да бъде полезна.
Първо ще започна с това, че това ми е първото BMW и направих грешка да не се поинтересувам малко по-сериозно за различните двигатели. Като цяло исках 6 цилиндров, но в крайна
сметка си купих едно фейслифтово е46 318i. За никоя друга кола не съм давал толкова пари за поддръжка (тази ми е 4-та) и в същото време да ми е правила толкова много проблеми, но пък
в интерес на истината и никоя друга не ми е доставяла такова удоволствие при шофирането. Не че съм голям специалист, но според мен двигателя си е супер, пъргав е, да кажем икономичен като разход, което
за мен е достатъчно, НО аз лично не случих на поддържан екземпляр и проблемите ми не свършват и до ден днешен та сега по темата....
1. при студен двигател колата палеше на може би 10-11 път, като преди това имаше сериозни гърмежи. Все едно в квартала, където живея има престрелка....всяка сутрин плаших хората
след като сутринта запали повече проблеми през деня не правеше. С течение на времето ( имам предвид 1 седмица) започна да пали все по трудно. Чуваше се, че върти, но не можеше да захапи.
Как се реши проблема - първо ми смениха веригата на двигателя с гарнитури и т.н., но въпреки това проблема си остана. На следващия ден пак върнах колата в сервиза. Няма да споменавам името на
майстора, но ще кажа, че е от Добрич и взима скъпо, но си струва всеки лев. Как ми реши окончателно проблема с паленето и с гърмежа - цитирам майстора "оказа се, че веригата ми е била толкова зле, че е счупила
пластмасовите елементи, който се намират до нея и един от тях се е озовал при маслената помпа, като е задържал клапана, в следствие на което колата няма компресия и паленето става по моя начин ":)
Бих посъветвал колегата Gonke да провери веригата и маслената помпа. Поне при мен смяната на веригата и почистването на маслената помпа решиха проблема завинаги.
От няколко дни имам друг проблем. Когато спра примерно на светофар и изключа от скорост, колата си форсира сама от 600 до 1800-2000 оборота. Все едно някой подава и отнема газ. Прочетох доста по темата, но така или иначе утре ще бъда при майстора отново и ако имам късмета проблема ми да се оправи, разбира се ще споделя с всички.
Освен това ми прави впечатление, че оборотите като цяло си играят и не са стабилни, колата не върви добре на ниски обороти при ниските предавки. Мъчи се мъчи се и в един момент се изстрелва и започва да върви, както трябва... има тема с над 21 страници и вече си мисля, че всички е46 (316,318) го имат този проблем.
На колегите, които се интересуват от този двигател ще кажа, че ако случат на поддържан екземпляр и си го поддържат с ентусиазъм ще бъдат доволни и ще си карат с кеф
на другите като мен....успех с диагностицирането и решаването на поредния проблем
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Заради оптегача чупи успокоитела.Няма логика заради маслена помпа да няма компресия.
Но по-важното е да си случил на кола която не гори масло.Другото са бели кахъри.Всичко се оправя.
Махни клемата на акумулатора за малко и после като я сложиш и запалиш трябва да го няма това играене от 700 до 1500 и обратно.Ако не се оправи вече ще търсиш проблема с диагностика
Но по-важното е да си случил на кола която не гори масло.Другото са бели кахъри.Всичко се оправя.
Махни клемата на акумулатора за малко и после като я сложиш и запалиш трябва да го няма това играене от 700 до 1500 и обратно.Ако не се оправи вече ще търсиш проблема с диагностика
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани