проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от risto416 » 11 Сеп 2017, 15:36

Здравейте колеги. Мерих налягането на маслото и има нещо което притесни и мен и майстора. На ниски обороти около 700-750 държи налягане около 2,7 бара и така до около 3000 оборота,след 3000 оборота налягането скача рязко на 5,8-6.0 бара и така до прекъсвач оклоло 6500 оборота. Товаа според мен и майстора не е нормално.Да питам някой знае ли какво налягане трябва да държи системата за смазване на двигателя? И дали това нещо е нормално за този двигател това рязко покачване на налягането? Благодаря предварително на всеки отзовал се.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 11 Сеп 2017, 16:13

zvetiko написа:
Количеството на въздуха постъпващ в двигателя се регулира не с дроселова клапа, а с промяна на хода на смукателните клапани.
Дроселовата клапа се използва само при пускане на двигателя и при авариен режим. При всички останали режими на двигателя е отворена до толкова, че да оказва минимално дроселиращо действие.

Минималното дроселиращо действие е необходимо, за да могат да функционират други системи на колата.

Това съм го чел и аз, но практиката ми показва друго!
На живи данни се вижда, че дросел клапата се движи според положението на педала на газта, а не стои постоянно отворена. Дори днес направих един интересен експеримент: Имам втора дроселова клапа и я включих електрически, без да я слагам на мястото й. Т.е. на мотора има дросел клапа която не е включена, а във въздуха има друга, която е включена към електрониката. Шантаво е знам НО, отново се вижда че "хвърчащата" клапа се отваря при подаване на газ, а и мотора също се форсира (макар и по-плахо) въпреки че неговата клапа е неподвижна.
С две думи, количеството вздух се определя и от двете - дроселова клапа И валвтроник.

Иначе моя познат проблем отпреди 2г пак се появи. Форсира се сама понякога. При форсирането се променят soll rpm, както и положението на дроселовата клапа. Но дори и при изключена капа, пак се форсира (по поосочения горе метод с втора клапа). Т.е. форсирането идва от валвтроника. Въпроса е защо? Спира при изключване на дебитомера.
Плюс друг интересен феномен - аз подавам малко газ, тя се форсира прогресивно. Аз отнемам газта, тя не смъква оборотите. Продължавам плавно да отнемам газта и като стигна нулево положения на педала, оборотите падат РЯЗКО до празния ход.
Идеи ?
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 11 Сеп 2017, 23:16

Ей този интересен феномен, за който споменаваш човек.....ти си първият, когото чувам да се оплаква от това. Търпя го от 350 000км и направо ми къса нервите това. Следвайки колона на около 2000 оборота, ако река да отнема газта, тя продължава да си държи газ сама, до момента, в който не детектира НАПЪЛНО отпуснат педал и отнема газта с удар. Адски е дразнещо да се кара така с удари и то на леки натоварвания, което си е повечето от времето. Имам дори отделна тема за това във форума 3 години назад, никакви полезни идеи не бяха предложени. И от тоооооооолкова много перипетии с моята кола стигнах до заключението, че колкото по-добре ми е като цяло мотора, толкова по-слабо изразен е този проблем. Дори ако трябва да съм честен, този последния път, при който Zvetiko ми откри паразитния въздух, даде най-голямо отражение и направо се родих - въпросният феномен е почти изчезнал. За абсолютно пръв път, откакто имам колата. Искам да кажа, че колата е диагностицирана къде ли не, поне 30/40 пъти и никога, никой, нищо не е открил. Твоите симптоми са идентични, според мен търси и ти паразитен въздух.

Иначе....пущината днес пак се повреди, четири пъти в рамките на един ден. Отново съм в хотел, отново чакам. Знам, че е офф, ама съм в Сф на път за FR и търся за утре някой нейде за змяна на заден лагер. Мпже да ми вземе по-скъпо, не е проблем, само да ми почне колата бързо и да я направи добре. Отпуската отдавна свърши, а таз кифла не спря да се чупи напоследък и не мога да се прибера. Ако някой даде идея за бърз и качествен сервиз ще съм благодарен.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 12 Сеп 2017, 7:29

Колега само да питам колата се форсира или след пускане на газта остава на около 2000 оборота

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 12 Сеп 2017, 8:36

Както каза и колегата по-горе. Отпускам педала плавно, а оборотите не падат, докато не стигна то началното положение на педала. Тогава оборотите падат рязко до празния ход. А в движение това е много неприятно ако си в задръстване на 1ва.
Но сега като се замисля, този проблем май го нямах със стария компютър.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 347
Регистриран на: 16.06.2009
Пол: Мъж
Кара: E36 328i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от TheDriver » 12 Сеп 2017, 10:37

risto416 написа:Здравейте колеги. Мерих налягането на маслото и има нещо което притесни и мен и майстора. На ниски обороти около 700-750 държи налягане около 2,7 бара и така до около 3000 оборота,след 3000 оборота налягането скача рязко на 5,8-6.0 бара и така до прекъсвач оклоло 6500 оборота. Товаа според мен и майстора не е нормално.Да питам някой знае ли какво налягане трябва да държи системата за смазване на двигателя? И дали това нещо е нормално за този двигател това рязко покачване на налягането? Благодаря предварително на всеки отзовал се.


Тъкмо ти отговарях, но ти затвориха темата :mhihi:

Така написано подозирам, че на студен мотор сте го мерили?
Следващият въпрос е какво е маслото?

При мен на М52, при настоящите сутрешни температури държи 4 бара на празен ход и се качва нагоре към 6, но студена не я карам над 3000об и немога да кажа до къде ще стигне.
Карал съм и две бензинови аудита с уреди и те подобни стойности държат.

Според мен са напълно нормални стойности, ако сте я мерили студена. Виж ако държи 4 бара на празен ход след 1 час в трафика вече ще е странно.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от risto416 » 12 Сеп 2017, 16:44

Мерихме на топъл мотор,но ме притеснява резкия скок в налягането. Така ли трябва да е или? И тези 2,7бара в тези обороти май са много,но не мога да намеря информация,затова и питам тук,ако някой знае да казва. Благодаря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 16 Сеп 2017, 9:41

Здравейте, от доста време се появи един проблем на който му дойде реда. Сутрин пали доста трудно- от 3-4 път. Гърми в филтърната кутия,след като поработи малко всичко е нормало. Колата има ГИ настройван е преди 3-4 месеца. Предположения за нещо... С инпа не ми излиза нищо освен P1159.В момента я карам само на бензин и пак пали трудно.
ВЕЧЕ имам и друг проблем. Като е студена колата и я запаля мотора пречуква 1-2 секунди и спира.Вече като загрее и т.н.,спирам гася и паля и няма пречукване :conf: След 5-6 минути седяне изгасена пак пречуква като запаля.Днес свалих тялото на масления филтър и гледах клапана на маслото който ми се видя добре и не изпускащ.Всичко измих с бензин и ги върнах обратно.Ще сменя и обтегача на веригата.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 19 Сеп 2017, 19:34

Проблема с пречукването УЖ е решен. Смених обтегача и вече не чука при 5-6 минути стоене на топло.Утре сутринта ще има и резултат на студено палене.


21908279_1428015360578885_1022255593_o.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 28.06.2015
Пол: Мъж
Кара: БМВ 318i 143k.с
Мечтае да кара: 5 серия xdrive

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от baylazar » 26 Сеп 2017, 23:18

pApit0 написа:Колеги вчера бях на почивка и на магистрала на темпомат ми заби муцуната и комата загасна със 160 и се появи грешка EML и чека .... прави ми го смо като я карам с темпомат .. изгасва докато не я запаля отново .... на място страхотни вибрации тресене ужас .... инъче като я изпъвам върви нормално нп на празен ход е ужас ... карам със изключен валвтроник .. сменени свещи и 4 нови бобини преди 10к км ... клапан картерни газове и маркучи също е сменен ... много моля за внимание че ме е страх от майстори .. пт варна съм и ако някой знае добър майстор за този двигател да пише ... също губя масло дали го горя нз казаха ми гумички на клапани за смяна

Виж Павлин в Максудата доло или я карай направо на Илко в Добрич.

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 15.07.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Ivaylotrf » 28 Сеп 2017, 17:20

Момци, имам топла оферта за покупка на автомобил с този мотор, по принцип се бях спрял на m52b20 ,то си няма перфектно и безпроблемно решение в случая, но все пак да се допитам, заслужава ли си да рискувам с N42B20?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от risto416 » 28 Сеп 2017, 21:08

Ivaylotrf написа:Момци, имам топла оферта за покупка на автомобил с този мотор, по принцип се бях спрял на m52b20 ,то си няма перфектно и безпроблемно решение в случая, но все пак да се допитам, заслужава ли си да рискувам с N42B20?

Колега,дай повече информация за колата,някоя и друга снимка,а по повод двигателя,зависи на какъв попаднеш и това важи за всеки по принцип,а за точно този има много писано,но трябва да почетеш доста. Късмет в избора.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 29 Сеп 2017, 18:20

Никой ли не е имал като моя проблем с паленето сутрин ?
Проблема с пречукването се оправи с смяна на повдигача , ппц проблема беше в мен - миналата година сменях пластмасовите успокойтели и не знаех че се сменя с нов модел и сложих пак стария...
А за паленето незнам към кой да се обърна. Няма грешки и т.н. На бензин не върви добре. Пробвах с друг дебитомер - не става. Върви както трябва само когато загрее както трябва.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 15.04.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Chikone » 01 Окт 2017, 11:01

Здравейте,
реших и аз да споделя моя скромен опит с този двигател, тъй като виждам, че колегите имат подобни на моите проблеми в началото и може информацията да бъде полезна.
Първо ще започна с това, че това ми е първото BMW и направих грешка да не се поинтересувам малко по-сериозно за различните двигатели. Като цяло исках 6 цилиндров, но в крайна
сметка си купих едно фейслифтово е46 318i. За никоя друга кола не съм давал толкова пари за поддръжка (тази ми е 4-та) и в същото време да ми е правила толкова много проблеми, но пък
в интерес на истината и никоя друга не ми е доставяла такова удоволствие при шофирането. Не че съм голям специалист, но според мен двигателя си е супер, пъргав е, да кажем икономичен като разход, което
за мен е достатъчно, НО аз лично не случих на поддържан екземпляр и проблемите ми не свършват и до ден днешен :) та сега по темата....
1. при студен двигател колата палеше на може би 10-11 път, като преди това имаше сериозни гърмежи. Все едно в квартала, където живея има престрелка....всяка сутрин плаших хората :oops:
след като сутринта запали повече проблеми през деня не правеше. С течение на времето ( имам предвид 1 седмица) започна да пали все по трудно. Чуваше се, че върти, но не можеше да захапи.
Как се реши проблема - първо ми смениха веригата на двигателя с гарнитури и т.н., но въпреки това проблема си остана. На следващия ден пак върнах колата в сервиза. Няма да споменавам името на
майстора, но ще кажа, че е от Добрич и взима скъпо, но си струва всеки лев. Как ми реши окончателно проблема с паленето и с гърмежа - цитирам майстора "оказа се, че веригата ми е била толкова зле, че е счупила
пластмасовите елементи, който се намират до нея и един от тях се е озовал при маслената помпа, като е задържал клапана, в следствие на което колата няма компресия и паленето става по моя начин ":)
Бих посъветвал колегата Gonke да провери веригата и маслената помпа. Поне при мен смяната на веригата и почистването на маслената помпа решиха проблема завинаги.

От няколко дни имам друг проблем. Когато спра примерно на светофар и изключа от скорост, колата си форсира сама от 600 до 1800-2000 оборота. Все едно някой подава и отнема газ. Прочетох доста по темата, но така или иначе утре ще бъда при майстора отново и ако имам късмета проблема ми да се оправи, разбира се ще споделя с всички.
Освен това ми прави впечатление, че оборотите като цяло си играят и не са стабилни, колата не върви добре на ниски обороти при ниските предавки. Мъчи се мъчи се и в един момент се изстрелва и започва да върви, както трябва... има тема с над 21 страници и вече си мисля, че всички е46 (316,318) го имат този проблем.

На колегите, които се интересуват от този двигател ще кажа, че ако случат на поддържан екземпляр и си го поддържат с ентусиазъм ще бъдат доволни и ще си карат с кеф :)
на другите като мен....успех с диагностицирането и решаването на поредния проблем :banghead:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 01 Окт 2017, 22:39

Заради оптегача чупи успокоитела.Няма логика заради маслена помпа да няма компресия.
Но по-важното е да си случил на кола която не гори масло.Другото са бели кахъри.Всичко се оправя.
Махни клемата на акумулатора за малко и после като я сложиш и запалиш трябва да го няма това играене от 700 до 1500 и обратно.Ако не се оправи вече ще търсиш проблема с диагностика

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook