проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivanski_2 » 12 Сеп 2019, 9:14

Имах много проблеми с този датчик , ама много. Пробвах кавки ли не марки и все нещо не беше както трябва, взех оригинален от ударена кола и всичко си дойде на мясотот. Ако си от София пиши на ЛС да я закачим да видим какво ще изкара на инпата, може и да имам останал оригинален датчик за проба защото не бях сигурен дали работи и купих 2 :lol: , като още 1-вия работеше, а втория не съм го тествал и го държах като резервен, ще потърся довечера.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 12 Сеп 2019, 13:22

Датчици втора употреба работещи имам 5,6 най малко и аз ,но се съмнявам да е от него.Аз съм карал с откачена букса и няма разлика.Ако и двата обаче са за смяна не става да се кара

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 09 Окт 2019, 15:35

Поръчах ремък от интернет сайт,но при опит за монтаж се оказа по -къс и наистина като ги наложа един върху друг новия е с по-малък диаметър от стария.Но ! По номера изписан на новия ремък при справка в интернет се оказа,че този ремък е точно за моята кола.Защо тогава идва по-къс? Dayco 6PK 1640 е модела.
1,3,5

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 09 Окт 2019, 19:23

smok85 написа:Поръчах ремък от интернет сайт,но при опит за монтаж се оказа по -къс и наистина като ги наложа един върху друг новия е с по-малък диаметър от стария.Но ! По номера изписан на новия ремък при справка в интернет се оказа,че този ремък е точно за моята кола.Защо тогава идва по-къс? Dayco 6PK 1640 е модела.

Ремъкът който си взел излиза с БМВ номер 11287631811. Да, става за N42, но за кола без климатик, демек когато компресорът го няма. Оттук и разликата в дължината. Иначе верният номер е 11287631810. За справка - ЕТК.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 14.10.2019
Пол: Мъж
Кара: Е46 318ti
Мечтае да кара: М3 (е46), 535d (e60), E55 (W210)

Премахване на катализатор на Vavlvetronic

Мнение от EleganseBG » 14 Окт 2019, 16:53

Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках :banghead: ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието ! :) :) 8)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: Премахване на катализатор на Vavlvetronic

Мнение от ivanski_2 » 15 Окт 2019, 5:56

EleganseBG написа:Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках :banghead: ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието ! :) :) 8)


Да свалиш разхода и да покачиш мощността, не знам. Иначе когато взех моята, катализтора вече беше свален и заварена права тръгба, след което сложих резонаторно гърне, а за сондата- залъгалка, така направихме и с количката на съквартиранта ми(пак същия мотор), аз изминах след това около 40 хил, той около 80. Никакви проблеми.
Наскоро забелязах(може ли да греша но и при 3-те бмв та го забелязвам), преди да махна катализатора ако е запушен при kick down стрелката на моментния разход много бавно се качваше до 20, а след това за секунди. (Може и да си внушавам, но и при 3-те ... :dunno: , като 3-тата е 320д де, но все пак...)
Друг вариант е да изтърбушиш катализатора и да си оставиш стоковото гърне, но и с резонатора няма осезама промяна на звука.
Иначе за задния катализатор ще ти дадат около 320-360лв. което е доста добре, за сравенение 320д(2-та) 230лв.....
Така че махай спокойно, проблеми няма да имаш.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Премахване на катализатор на Vavlvetronic

Мнение от The Heartlistener » 15 Окт 2019, 15:09

EleganseBG написа:Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках :banghead: ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието ! :) :) 8)

С нищо няма да навредиш на мотора, напротив... Какво общо има това с валвтроника...стига с тия недодялани легенди... Ако желаеш да постигнеш нещо в истинския смисъл а не ала-бала, махането на катализатора върви с преинсталирането на екуто - смяна на софта. Сондите след катализаторите си заминават. Вариантите са два - само с регулиращата/ите - Евро 2 /опция 168/ или въобще без нито една /Евро 0 или опция 199/. Да, точно така - последното е заводски софт за някои пазари, а не измишльотина. Аз съм с 199, без катализатори и ламбди, с читав дебитомер и моторът работи много мазно и тихо, сутрин го няма издуването на обороти и тресенето, безкрайните криви адаптации от кофти ламбди и съпътстващите дразнещи проблеми в поведението на двигателя. С тези софтове си отива и системата за вторичен въздух.
За ME 9.2 - нашите мотроници, всичко това се постига с банално преинсталиране. Най-лесно и оправно е с програмата WinKFP - част от BMW Standart tools. Работа за половин час.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 14.10.2019
Пол: Мъж
Кара: Е46 318ti
Мечтае да кара: М3 (е46), 535d (e60), E55 (W210)

Re: Премахване на катализатор на Vavlvetronic

Мнение от EleganseBG » 15 Окт 2019, 17:13

ivanski_2 написа:
EleganseBG написа:Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках :banghead: ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието ! :) :) 8)


Да свалиш разхода и да покачиш мощността, не знам. Иначе когато взех моята, катализтора вече беше свален и заварена права тръгба, след което сложих резонаторно гърне, а за сондата- залъгалка, така направихме и с количката на съквартиранта ми(пак същия мотор), аз изминах след това около 40 хил, той около 80. Никакви проблеми.
Наскоро забелязах(може ли да греша но и при 3-те бмв та го забелязвам), преди да махна катализатора ако е запушен при kick down стрелката на моментния разход много бавно се качваше до 20, а след това за секунди. (Може и да си внушавам, но и при 3-те ... :dunno: , като 3-тата е 320д де, но все пак...)
Друг вариант е да изтърбушиш катализатора и да си оставиш стоковото гърне, но и с резонатора няма осезама промяна на звука.
Иначе за задния катализатор ще ти дадат около 320-360лв. което е доста добре, за сравенение 320д(2-та) 230лв.....
Така че махай спокойно, проблеми няма да имаш.

По какъв начин се залъгват ламбда сондите ? :) :shock:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 645
Регистриран на: 17.01.2019
Местоположение: София/Чепеларе
Пол: Мъж
Кара: e61 535d

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivanski_2 » 16 Окт 2019, 7:50

Ако автомобила е със Ламбда сонда преди и след катализатора , задължително след премахването на Катализатора и поставянето на Резонаторно гърне трябва да се монтира „Залагалка“ на втората сонда която да подава сигнал към Компютъра на двигателя различен от сигнала на първата сонда. В случай , че двете сонди подават еднакъв сигнал към компютъра в следствие на премахването на катализатора , компютъра след 40 секунди записва грешка Неефективност на Катализатора и лампата Чек светва.
-Копирано от нета за по- бързо.
Иначе относно смяна на софта, да това също е добро решение, аз ако не бях намерил залъгалка щях да слагам евро 2.
Колега случайно да ти се намират файлове за флашване на евро 2? :D Че имам тук едни идеии! :D
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours... :)

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 16 Окт 2019, 14:59

Всичко се съдържа в SP Daten E46 - може да си ги дръпнеш от нет-а. N42 файловете са в папка DATA, ЕК924. Там са всичките номера на софт според купето, стандарта за отработени газове и други опции. Разбира се трябва да провериш в ЕТК какво може да се инсталира точно при теб - МЕ9.2 има две разновидности хардуер и не всеки произволно избран софт може да се инсталира на всички.
П.П. При Евро2 и безкат чек лампата изчезва завинаги от таблото, както и всички грешки свързани с отработените газове и ефективността на катализаторите. Но както казах в един предишен пост не това е важното. Променя се оптимално алгоритъма на смесообразуване на ДМЕ според новата ситуация.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 34
Регистриран на: 7.04.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E46
Мечтае да кара: BMW E90 E92

Не разгадаем проблем с N42B18A

Мнение от Nikity93 » 25 Окт 2019, 22:04

Здравейте колеги! Обръщам се към вас понеже ходих почти навсякъде на диагностики освен в БМВ сервиз. Имам следният проблем и смених следните работи: по колата са сменени ламбд сонда 1 преди кат. И съм сложил муфичка (удължение) на втората като катализатора е премахнат. Колата е със спортен филтър конус, ако има значение. Не е оригиналната кутия. Дваата датчика на разпределителните валове и 2 бубини от общо 4 и другите 2 ще сменя скоро. Та проблема е следния: 2 пъти през интервал от месец два както карам колата с 80 км/ч колата загасва и се запалва веднага на секундата. Което ме насочва към датчика на коляновия вал, но само два пъти ми го направи този номер. По-същественият проблем е следният : караш колата върви много добре спираш след като е загряла на светофар и си стоиш и изведнъж колата претриса за момент и след това ти да видиш все едно съм откачил дебитомера само бучи и не иска да върви (сякаш влиза в авариен режим) след което, ако загасиш колата и я запалиш отново колата започва да върви отново без да бучи и да не върви обаче след няколко светофара отново същото. Това става само като е топла! Също така каъо е топла и поседи 30 мин след загряване до 90 градуса пали трудно ( от 2 ро или 3 то завъртане по 10 сек.) имам записани грешки на чека които не мога да премахна вече дълго време. Триеш ги и след ден или два пак светва и почва да влиза в авариен режим. Мотора е бензинов. Другото което се сещам е че като подавам газ докато е в авариен режим се чува съскане все едно гълта много въздух едно такова смукване в ниските. П. С. Във високите към 3500 4000 и нагоре колата е пушка, но до тях е като умряла в този авариен режим. Грешките са за ламбдсонда 1 и още две на които кодовете са следните : 271А - 2781 - 2731 първият е за ламбдсонда а другите за датчиците обаче никой не може да ми каже кой затова смених и двата, но уви колата продължава да прави така. Имам чувството че се получи слес махане на катализатора, но не съм сигурен защото преди да го махна придърваше много и тогава смених и бобините и махна и катализатора и спря да го прави но дали е правила така не мога да преценя. Сега четох на скоро че ако не стане с 1 муфа на ламбдата се слага още една пред сложената вече да се отдалечи още за да дава различни стойности от 1 вата. Колата има и газ, ако има значение това. П. С. Колата леко тресе в ниските и при рязко подаване на газ претриса и се изфорсира след това добре. Сменил съм дебитомера вече два пъти но не с нови а с втора ръка. След като колата премине в авариен режим оборотите скачат малко ( от около 600 на 800) и колата заспива на обороти, но както казах не върви. Другото което съм забелязал е че на климатик не прави проблем с оборотите и не е преминавала до сега в авариен режим. Сякаш нещо със смесите има проблем. Във формулата в Пловдив ми казаха да я хвърля че ваносите са заминали.... Колата е пушка не гори масло не пипва даже от смяна до смяна! Благодаря за отделеното внимание и време. Очаквам вашите насоки с нетърпение дано намеря проблема скоро. Моите предположения са следните : датчик колянов вал защото знам че за палене и обороти взима информация от 3 те датчици на двата разпределителни и от коляновия. И другото е 2 те не сменение бобини въпреки че не вярвам да е от тях. Също и може би дебитомер нов може би! Колата преминава в същият режим след издърпване на буксата на дебитомера при работана на двигстеля на място и се движи по същият начин. Благодаря отново предварително! :dunno: :dummy:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Не разгадаем проблем с N42B18A

Мнение от zvetiko » 26 Окт 2019, 12:12

Колега, отиди някъде където правят BMW- с тези кодове за грешки и с тази готовност за многократна смяна на датчици, които ако са правилните са по-няколкостотин лева, е ясно на какви места си бил.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Не разгадаем проблем с N42B18A

Мнение от The Heartlistener » 26 Окт 2019, 15:51

Сигурно за пети път повтарям... При премахване на катализатора /еле па на този мотор/, еку-то се преинсталира - Евро2 или безкат. С емулаторчета, тръбички, втулчици и тем подобни не се оптимизира нищо и мотроника продължава да трупа лоши адаптации.
Колега, относно ваносите - закачи я на INPA и виж адаптациите на валовете - Crankshaft adaptation inlet и Crankshaft adaptation outlet. Кажи градусите.
И - повярвай ми - преинсталирай, няма да съжаляваш. Мога да ти дам подробности ако желаеш, но тук не ми се развиват фермани залудо.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 479
Регистриран на: 13.10.2011
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+

Re: Не разгадаем проблем с N42B18A

Мнение от m.dimitrov1992 » 26 Окт 2019, 17:58

Като добавьк кьм горния пост ще кажа- датчици само от скьпите :mhihi: Бмв-то с други не сработва коректно. Хубава ламбда е НЖК или Бош и цена от 200лв и нагоре. Датчик колянов вал и разпределителен вал или Бош или ВДО и там цените не са приятни :mhihi:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1087
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: Не разгадаем проблем с N42B18A

Мнение от The Heartlistener » 26 Окт 2019, 18:29

...мда, широколентовите са скъп консуматив :)
Аз пък само ще добавя че N42 се чувства чудесно и без всякакви ламБи. Хич не иска да ги "вижда" дори :mhihi: Ханс е предвидил заводски софт за това. Условията са читав дебитомер и липса на паразитен въздух във всмукателя. Един дерт по малко в тоя и без това капризен коптор.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook