проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Имах много проблеми с този датчик , ама много. Пробвах кавки ли не марки и все нещо не беше както трябва, взех оригинален от ударена кола и всичко си дойде на мясотот. Ако си от София пиши на ЛС да я закачим да видим какво ще изкара на инпата, може и да имам останал оригинален датчик за проба защото не бях сигурен дали работи и купих 2 , като още 1-вия работеше, а втория не съм го тествал и го държах като резервен, ще потърся довечера.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Датчици втора употреба работещи имам 5,6 най малко и аз ,но се съмнявам да е от него.Аз съм карал с откачена букса и няма разлика.Ако и двата обаче са за смяна не става да се кара
- smok85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.09.2017
- Местоположение: Бургас
- Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Поръчах ремък от интернет сайт,но при опит за монтаж се оказа по -къс и наистина като ги наложа един върху друг новия е с по-малък диаметър от стария.Но ! По номера изписан на новия ремък при справка в интернет се оказа,че този ремък е точно за моята кола.Защо тогава идва по-къс? Dayco 6PK 1640 е модела.
1,3,5
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
smok85 написа:Поръчах ремък от интернет сайт,но при опит за монтаж се оказа по -къс и наистина като ги наложа един върху друг новия е с по-малък диаметър от стария.Но ! По номера изписан на новия ремък при справка в интернет се оказа,че този ремък е точно за моята кола.Защо тогава идва по-къс? Dayco 6PK 1640 е модела.
Ремъкът който си взел излиза с БМВ номер 11287631811. Да, става за N42, но за кола без климатик, демек когато компресорът го няма. Оттук и разликата в дължината. Иначе верният номер е 11287631810. За справка - ЕТК.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- EleganseBG
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 14.10.2019
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318ti
- Мечтае да кара: М3 (е46), 535d (e60), E55 (W210)
Премахване на катализатор на Vavlvetronic
Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието !
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието !
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: Премахване на катализатор на Vavlvetronic
EleganseBG написа:Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието !
Да свалиш разхода и да покачиш мощността, не знам. Иначе когато взех моята, катализтора вече беше свален и заварена права тръгба, след което сложих резонаторно гърне, а за сондата- залъгалка, така направихме и с количката на съквартиранта ми(пак същия мотор), аз изминах след това около 40 хил, той около 80. Никакви проблеми.
Наскоро забелязах(може ли да греша но и при 3-те бмв та го забелязвам), преди да махна катализатора ако е запушен при kick down стрелката на моментния разход много бавно се качваше до 20, а след това за секунди. (Може и да си внушавам, но и при 3-те ... , като 3-тата е 320д де, но все пак...)
Друг вариант е да изтърбушиш катализатора и да си оставиш стоковото гърне, но и с резонатора няма осезама промяна на звука.
Иначе за задния катализатор ще ти дадат около 320-360лв. което е доста добре, за сравенение 320д(2-та) 230лв.....
Така че махай спокойно, проблеми няма да имаш.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Премахване на катализатор на Vavlvetronic
EleganseBG написа:Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието !
С нищо няма да навредиш на мотора, напротив... Какво общо има това с валвтроника...стига с тия недодялани легенди... Ако желаеш да постигнеш нещо в истинския смисъл а не ала-бала, махането на катализатора върви с преинсталирането на екуто - смяна на софта. Сондите след катализаторите си заминават. Вариантите са два - само с регулиращата/ите - Евро 2 /опция 168/ или въобще без нито една /Евро 0 или опция 199/. Да, точно така - последното е заводски софт за някои пазари, а не измишльотина. Аз съм с 199, без катализатори и ламбди, с читав дебитомер и моторът работи много мазно и тихо, сутрин го няма издуването на обороти и тресенето, безкрайните криви адаптации от кофти ламбди и съпътстващите дразнещи проблеми в поведението на двигателя. С тези софтове си отива и системата за вторичен въздух.
За ME 9.2 - нашите мотроници, всичко това се постига с банално преинсталиране. Най-лесно и оправно е с програмата WinKFP - част от BMW Standart tools. Работа за половин час.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- EleganseBG
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 14.10.2019
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 318ti
- Мечтае да кара: М3 (е46), 535d (e60), E55 (W210)
Re: Премахване на катализатор на Vavlvetronic
ivanski_2 написа:EleganseBG написа:Здравейте, имам ВМW E46 (compact) 318ti (1995кубика) 143НР (автоматик) 2002 година и желая да премахна катализатора. Мерхнах някъде из форума че не било хубаво да се маха катализатора на Valvetronic мотор. Та въпроса ми каква е причината и ако го направя с какво мога да навредя на мотора. Бях чел и за ламбда сондите там доста неща от различни хора и като цяло много се обърках ... Имам също така грешка на ламбдасондите преди и след катализатора за ниско октаново число на бензина. Колата се кара предимно с 95 октана.
Някой казват че ще се отпуши и ще върви други пък казват че ще се спътне ще почне и да прекъсва ... И искам вашето мение дали е добре да се махне или не. Желая малко да покача мощността и малко да сваля разхода тъй като си пие доста бензин.
Благодаря за вниманието !
Да свалиш разхода и да покачиш мощността, не знам. Иначе когато взех моята, катализтора вече беше свален и заварена права тръгба, след което сложих резонаторно гърне, а за сондата- залъгалка, така направихме и с количката на съквартиранта ми(пак същия мотор), аз изминах след това около 40 хил, той около 80. Никакви проблеми.
Наскоро забелязах(може ли да греша но и при 3-те бмв та го забелязвам), преди да махна катализатора ако е запушен при kick down стрелката на моментния разход много бавно се качваше до 20, а след това за секунди. (Може и да си внушавам, но и при 3-те ... , като 3-тата е 320д де, но все пак...)
Друг вариант е да изтърбушиш катализатора и да си оставиш стоковото гърне, но и с резонатора няма осезама промяна на звука.
Иначе за задния катализатор ще ти дадат около 320-360лв. което е доста добре, за сравенение 320д(2-та) 230лв.....
Така че махай спокойно, проблеми няма да имаш.
По какъв начин се залъгват ламбда сондите ?
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако автомобила е със Ламбда сонда преди и след катализатора , задължително след премахването на Катализатора и поставянето на Резонаторно гърне трябва да се монтира „Залагалка“ на втората сонда която да подава сигнал към Компютъра на двигателя различен от сигнала на първата сонда. В случай , че двете сонди подават еднакъв сигнал към компютъра в следствие на премахването на катализатора , компютъра след 40 секунди записва грешка Неефективност на Катализатора и лампата Чек светва.
-Копирано от нета за по- бързо.
Иначе относно смяна на софта, да това също е добро решение, аз ако не бях намерил залъгалка щях да слагам евро 2.
Колега случайно да ти се намират файлове за флашване на евро 2? Че имам тук едни идеии!
-Копирано от нета за по- бързо.
Иначе относно смяна на софта, да това също е добро решение, аз ако не бях намерил залъгалка щях да слагам евро 2.
Колега случайно да ти се намират файлове за флашване на евро 2? Че имам тук едни идеии!
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Всичко се съдържа в SP Daten E46 - може да си ги дръпнеш от нет-а. N42 файловете са в папка DATA, ЕК924. Там са всичките номера на софт според купето, стандарта за отработени газове и други опции. Разбира се трябва да провериш в ЕТК какво може да се инсталира точно при теб - МЕ9.2 има две разновидности хардуер и не всеки произволно избран софт може да се инсталира на всички.
П.П. При Евро2 и безкат чек лампата изчезва завинаги от таблото, както и всички грешки свързани с отработените газове и ефективността на катализаторите. Но както казах в един предишен пост не това е важното. Променя се оптимално алгоритъма на смесообразуване на ДМЕ според новата ситуация.
П.П. При Евро2 и безкат чек лампата изчезва завинаги от таблото, както и всички грешки свързани с отработените газове и ефективността на катализаторите. Но както казах в един предишен пост не това е важното. Променя се оптимално алгоритъма на смесообразуване на ДМЕ според новата ситуация.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Nikity93
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Не разгадаем проблем с N42B18A
Здравейте колеги! Обръщам се към вас понеже ходих почти навсякъде на диагностики освен в БМВ сервиз. Имам следният проблем и смених следните работи: по колата са сменени ламбд сонда 1 преди кат. И съм сложил муфичка (удължение) на втората като катализатора е премахнат. Колата е със спортен филтър конус, ако има значение. Не е оригиналната кутия. Дваата датчика на разпределителните валове и 2 бубини от общо 4 и другите 2 ще сменя скоро. Та проблема е следния: 2 пъти през интервал от месец два както карам колата с 80 км/ч колата загасва и се запалва веднага на секундата. Което ме насочва към датчика на коляновия вал, но само два пъти ми го направи този номер. По-същественият проблем е следният : караш колата върви много добре спираш след като е загряла на светофар и си стоиш и изведнъж колата претриса за момент и след това ти да видиш все едно съм откачил дебитомера само бучи и не иска да върви (сякаш влиза в авариен режим) след което, ако загасиш колата и я запалиш отново колата започва да върви отново без да бучи и да не върви обаче след няколко светофара отново същото. Това става само като е топла! Също така каъо е топла и поседи 30 мин след загряване до 90 градуса пали трудно ( от 2 ро или 3 то завъртане по 10 сек.) имам записани грешки на чека които не мога да премахна вече дълго време. Триеш ги и след ден или два пак светва и почва да влиза в авариен режим. Мотора е бензинов. Другото което се сещам е че като подавам газ докато е в авариен режим се чува съскане все едно гълта много въздух едно такова смукване в ниските. П. С. Във високите към 3500 4000 и нагоре колата е пушка, но до тях е като умряла в този авариен режим. Грешките са за ламбдсонда 1 и още две на които кодовете са следните : 271А - 2781 - 2731 първият е за ламбдсонда а другите за датчиците обаче никой не може да ми каже кой затова смених и двата, но уви колата продължава да прави така. Имам чувството че се получи слес махане на катализатора, но не съм сигурен защото преди да го махна придърваше много и тогава смених и бобините и махна и катализатора и спря да го прави но дали е правила така не мога да преценя. Сега четох на скоро че ако не стане с 1 муфа на ламбдата се слага още една пред сложената вече да се отдалечи още за да дава различни стойности от 1 вата. Колата има и газ, ако има значение това. П. С. Колата леко тресе в ниските и при рязко подаване на газ претриса и се изфорсира след това добре. Сменил съм дебитомера вече два пъти но не с нови а с втора ръка. След като колата премине в авариен режим оборотите скачат малко ( от около 600 на 800) и колата заспива на обороти, но както казах не върви. Другото което съм забелязал е че на климатик не прави проблем с оборотите и не е преминавала до сега в авариен режим. Сякаш нещо със смесите има проблем. Във формулата в Пловдив ми казаха да я хвърля че ваносите са заминали.... Колата е пушка не гори масло не пипва даже от смяна до смяна! Благодаря за отделеното внимание и време. Очаквам вашите насоки с нетърпение дано намеря проблема скоро. Моите предположения са следните : датчик колянов вал защото знам че за палене и обороти взима информация от 3 те датчици на двата разпределителни и от коляновия. И другото е 2 те не сменение бобини въпреки че не вярвам да е от тях. Също и може би дебитомер нов може би! Колата преминава в същият режим след издърпване на буксата на дебитомера при работана на двигстеля на място и се движи по същият начин. Благодаря отново предварително!
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Не разгадаем проблем с N42B18A
Колега, отиди някъде където правят BMW- с тези кодове за грешки и с тази готовност за многократна смяна на датчици, които ако са правилните са по-няколкостотин лева, е ясно на какви места си бил.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Не разгадаем проблем с N42B18A
Сигурно за пети път повтарям... При премахване на катализатора /еле па на този мотор/, еку-то се преинсталира - Евро2 или безкат. С емулаторчета, тръбички, втулчици и тем подобни не се оптимизира нищо и мотроника продължава да трупа лоши адаптации.
Колега, относно ваносите - закачи я на INPA и виж адаптациите на валовете - Crankshaft adaptation inlet и Crankshaft adaptation outlet. Кажи градусите.
И - повярвай ми - преинсталирай, няма да съжаляваш. Мога да ти дам подробности ако желаеш, но тук не ми се развиват фермани залудо.
Колега, относно ваносите - закачи я на INPA и виж адаптациите на валовете - Crankshaft adaptation inlet и Crankshaft adaptation outlet. Кажи градусите.
И - повярвай ми - преинсталирай, няма да съжаляваш. Мога да ти дам подробности ако желаеш, но тук не ми се развиват фермани залудо.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Не разгадаем проблем с N42B18A
Като добавьк кьм горния пост ще кажа- датчици само от скьпите Бмв-то с други не сработва коректно. Хубава ламбда е НЖК или Бош и цена от 200лв и нагоре. Датчик колянов вал и разпределителен вал или Бош или ВДО и там цените не са приятни
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: Не разгадаем проблем с N42B18A
...мда, широколентовите са скъп консуматив
Аз пък само ще добавя че N42 се чувства чудесно и без всякакви ламБи. Хич не иска да ги "вижда" дори Ханс е предвидил заводски софт за това. Условията са читав дебитомер и липса на паразитен въздух във всмукателя. Един дерт по малко в тоя и без това капризен коптор.
Аз пък само ще добавя че N42 се чувства чудесно и без всякакви ламБи. Хич не иска да ги "вижда" дори Ханс е предвидил заводски софт за това. Условията са читав дебитомер и липса на паразитен въздух във всмукателя. Един дерт по малко в тоя и без това капризен коптор.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани