проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
- ZALMAN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 8.09.2012
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги помагайте грешката е с номер 5E1A и изписва can data error from dme/dde (dsc lamp on unit ignition reset) колата се форсира до 3000 оборота и не може повече , след изгасване и изчакване около 30 минути се оправя и пак карам. Помагайте ако се сещате за проблема.
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Оправих се, благодаря ти !
p.s. Колеги след като махнах изпарителя реших с INPA-та да си изтрия всички адаптации и да си се адаптира отново на бензин. Първите 10тина минути явно колата докато се самонастрои изобщо не можеше да набере нормално, след това се пооправиха нещата, но все ми се струва че пак бавно набира. Знам със сигурност че клапана за картерните газове ми е за смяна, възможно ли е от това да ми прави проблем? Доколкото знам той повече влияе на работата на мотора на неутрална. Миналото лято смених дебитомера, защото моя се сдуха тотално и колата изобщо не можеше да потегли, но и този май е умрял. На загрял мотор ми дава 10-12кг/ч на свободно. Горивен филтър и свещи са сменени. Имам грешка в DME за датчика за диференциялното налягане, три датчика смених и с трите ми дава грешката, проверил съм за спукан маркуч по въздушния поток но нищо. Очаквам тези дни да ми пристигне клапана за картерните газове и трите маркуча, ще сменя и гарнитурите на смукателния колектор.
Със 16ки стайл 46 съм което се води една от най-лекаТа джанта и ми се струва че като за 143 коня си е спъната, преди време карах с почти двойно по-тежки 17ки, не мога да сръвня за разлика във вървежа.
p.s. Колеги след като махнах изпарителя реших с INPA-та да си изтрия всички адаптации и да си се адаптира отново на бензин. Първите 10тина минути явно колата докато се самонастрои изобщо не можеше да набере нормално, след това се пооправиха нещата, но все ми се струва че пак бавно набира. Знам със сигурност че клапана за картерните газове ми е за смяна, възможно ли е от това да ми прави проблем? Доколкото знам той повече влияе на работата на мотора на неутрална. Миналото лято смених дебитомера, защото моя се сдуха тотално и колата изобщо не можеше да потегли, но и този май е умрял. На загрял мотор ми дава 10-12кг/ч на свободно. Горивен филтър и свещи са сменени. Имам грешка в DME за датчика за диференциялното налягане, три датчика смених и с трите ми дава грешката, проверил съм за спукан маркуч по въздушния поток но нищо. Очаквам тези дни да ми пристигне клапана за картерните газове и трите маркуча, ще сменя и гарнитурите на смукателния колектор.
Със 16ки стайл 46 съм което се води една от най-лекаТа джанта и ми се струва че като за 143 коня си е спъната, преди време карах с почти двойно по-тежки 17ки, не мога да сръвня за разлика във вървежа.
dentamed написа:опс сори.Забравих те.Утре обещавам.Имаш ги
dentamed написа:Така.Сега в тъмното ги гледах с един фенер.Почваме от пластмасовото разклонение което излиза от главата.Големия маркуч отива в казанчето(това е ясно).Другия който излиза от пластмасовото разклонение отива към клапана на парното.Не мога да го проследя до клапана щото ми пречи кутията на филтъра ама няма къде другаде да отива.Малко след пластмасовото разклонение от най-големия маркуч се откланя един малък.Той отива в изпарителя.Това е хващано със скоби от газаджиите.
Другия който отива в изпарителя е от горната страна на радиаторчето на масления филтър(този който е с пробката).Той отива също в изпарителя.Той също има скоби от газаджиите
Долния на радиаторчето на масления филтър си отива в пластмасовата тръба която е под водния радиатор(то тук си е оригинално).
8 години карам тъка и не е имало проблеми с газта досега
Ако има още нещо пиши
1:0 България : Холандия
2:0
Айде наще
dentamed написа:http://welshman187.blogspot.bg
тук може да видиш как са оригиналните тръби.
- ZALMAN
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 8.09.2012
- Местоположение: Свищов
- Пол: Мъж
- Кара: F01 - E70 LCI - e92 LCI
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И така по моя проблем , вчера четох за него в друг форум , оказа се зацапан температурен датчик , който показва на екуто , че колата прегрява и следователно набива хиляди грешки. Смених го с нов почистих му и буксата. Вече всичко е наред , симптома за този проблем е същия както при датчик колянов вал. Вече не ми премигва лампата на акумулатора и не ми светва тракшъна , абс и сензор гуми.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги,на зад в темата много от вас са писали за проблема с прекъсването и мисфайърите в цилиндрите.Всички са сменили свещи и бубини и казват,че няма резултат.Въпроса ми е някой достигна ли до истината и по какъв начин.При мен от скоро се появи това нещо и не знам от къде да започна.Купих нови свещи-същата работа,взех други бубини от работеща кола-пак същата работа(не е проблем да взема нови но явно не е от тях).Записва мисфайър на 1 цилиндър,примерно и като изчиста грешката след малко записва на 3 или на друг.Сменям свещи въртя бубини-файда никаква,но като грешки записва само мисфайъри,без датчици примерно или нещо друго.Ще съм благодарен за всякакви идеи.
BMW POWER
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
колата има ли газ?При мен като я сръчкам яко и обръща от газ на бензин.Това преминаване води до едно придърпване и записва липса на запалване.Което ще рече,че не е само с искрата свързано.Горивоподавнето е другата причина.И от тук- газ(ако има), бензинова рейка с инжектори,горивен филтър,горивна помпа.Търси по веригата.
Колега да те питам ти кой температурен датчик имаш предвид?Този на блока дето е ли?
Колега да те питам ти кой температурен датчик имаш предвид?Този на блока дето е ли?
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да,имам газ обаче като я сръчкам не минава на бензин.Проблема е в ниските обороти,когато съм на втора или трета скорост-при подаване на повече газ започва едно хълцане и плякане страшно,във високите обороти е ок,на студен мотор също е добре.Лошото е,че и на бензин го прави,не само на газ.Като се разтресе започва да свети чека и започва да работи на 3 цилиндъра-няма каране,ако я угася и запаля отново се оправя-чека гасне и работи нормално,временно разбира се.
BMW POWER
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
колега погледни пак бубините.Имал съм случай уж сменени и пак неработещи.Ако се втора употреба имам предвид.
Другото е газоразпределение.Вала на валветроника да се провери за износване,ваноси,соленоиди.Виж записва ли други грешки.Дебитомера може да го откачиш да видиш няма ли да се промени нещо.Ламбда сонди.Те също определят сместа и палят чека.
Виж да не е скъсано гофрето след дебитомера.
Другото е газоразпределение.Вала на валветроника да се провери за износване,ваноси,соленоиди.Виж записва ли други грешки.Дебитомера може да го откачиш да видиш няма ли да се промени нещо.Ламбда сонди.Те също определят сместа и палят чека.
Виж да не е скъсано гофрето след дебитомера.
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, тази грешка я имам от доста време и до скоро я пренебрегвах защото нямах аларма, вече съм с аларма през КАН шина която управлявам от оригиналното дистанционно, има ли какво да ме притеснява с този модул ?
Чудех се дали да пробвам през Progman да пусна че този модул е сменен и да се прекодира, защото четох че подобни грешки дава когато модула е сменян и не е прекодиран.
Чудех се дали да пробвам през Progman да пусна че този модул е сменен и да се прекодира, защото четох че подобни грешки дава когато модула е сменян и не е прекодиран.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Мисля за модула прекодиране за аларма и си я търси, а вероятно нямаш такава.
И аз я имам подобна мисля няма комуникация със сирената.
Аз си я направих защото искам да ми премигват мига4ите при заклу4ване или отклу4ване беше.
(Съжалявам за 4еворките нещо не ми работи клавиатурата)
И аз я имам подобна мисля няма комуникация със сирената.
Аз си я направих защото искам да ми премигват мига4ите при заклу4ване или отклу4ване беше.
(Съжалявам за 4еворките нещо не ми работи клавиатурата)
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колега на мен при заключване ми мигат мигачите, мигаха и преди да сложа алармата. Идеята ми е че щом не ми пречи на работата на алармата няма какво да се притеснявам. Макар че ме дразни като записва грешка и ако има начин бих го направил да не я записва.
bigfinger написа:Мисля за модула прекодиране за аларма и си я търси, а вероятно нямаш такава.
И аз я имам подобна мисля няма комуникация със сирената.
Аз си я направих защото искам да ми премигват мига4ите при заклу4ване или отклу4ване беше.
(Съжалявам за 4еворките нещо не ми работи клавиатурата)
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
аз пък имам фабрична аларма и като се напече лятото яко и се включва сама.Даже в движение се включва което е странно.Прави го само в най-големите жеги.Записва тилт сензор.Мисля,че това е този в багажника.Смятам да го сменям ама не е останало време.Дали трябва да се прекодира или адаптира.Или само щракам буксата и това е.
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, от много време си мисля да махна катализатора (понеже записва грешка и отделно колата стана тромава), но по назад в тази тема има писано, че най-вероятно ще започне да свети чека.Та питането ми е след махане на катализатора грешките който ще бъдат записани дали ще окажат съществено влияние в работата на самия двигател,тоест дали ще започне някакво клатене на свободна скорост или пък губене на мощност.Знам че има колеги който са ги махнали и ще бъда благодарен за съвет, че ме дразни как стана колата спъната.
И имам още един въпрос.О-пръстените на вакум помпата с оригинални ли да ги сменя или някакви други, че преди 1 година ги смениха и сега пак са се разтекли и много ме дразни как мирише на масло около колата.
Айде и безаварийно с този капризен двигател
И имам още един въпрос.О-пръстените на вакум помпата с оригинални ли да ги сменя или някакви други, че преди 1 година ги смениха и сега пак са се разтекли и много ме дразни как мирише на масло около колата.
Айде и безаварийно с този капризен двигател
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
azarovlado написа:Колеги, от много време си мисля да махна катализатора (понеже записва грешка и отделно колата стана тромава), но по назад в тази тема има писано, че най-вероятно ще започне да свети чека.Та питането ми е след махане на катализатора грешките който ще бъдат записани дали ще окажат съществено влияние в работата на самия двигател,тоест дали ще започне някакво клатене на свободна скорост или пък губене на мощност.Знам че има колеги който са ги махнали и ще бъда благодарен за съвет, че ме дразни как стана колата спъната.
И имам още един въпрос.О-пръстените на вакум помпата с оригинални ли да ги сменя или някакви други, че преди 1 година ги смениха и сега пак са се разтекли и много ме дразни как мирише на масло около колата.
Айде и безаварийно с този капризен двигател
Аз,лично, на такъв мотор, запушен(и) катализатор(и) НЕ СЪМ видял още. А съм поправял , отварял и карал дооста такива. Най-вероятно имаш проблемна сонда или дебитомер, възможно е и картерната вентилация да не работят както трябва. Ако все пак си решил, че катализатора ти е проблем - отвий сондите отред и отзад и мери налягането. Сигурен съм, че ще е почти еднакво на входа и изхода. Тестът е сравнително лесен и си струва да инвестираш 30-40 лв. за втулки и манометър Мери се на около 1500 -3000 об/мин.
Добавка: относно вакуум-помпата е добре големия 0-ринг да е оригинален, защото е някаква специална смес (мисля тефлон + PPL) , a малкия може и обикновен , НО ТОЧЕН размер. Аз съм така и почвам вече 3-та година без проблем с масления мирис.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл
- KpuB4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 27.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E60 LCI & S1000RR K67
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
При мен всеки път тече от малкия пръстен, големия е цимент. В момента си поръчах комплект пръстени който са "Repair Kit Uprated Seals" ще видим колко са uprated
Taricate написа:azarovlado написа:Колеги, от много време си мисля да махна катализатора (понеже записва грешка и отделно колата стана тромава), но по назад в тази тема има писано, че най-вероятно ще започне да свети чека.Та питането ми е след махане на катализатора грешките който ще бъдат записани дали ще окажат съществено влияние в работата на самия двигател,тоест дали ще започне някакво клатене на свободна скорост или пък губене на мощност.Знам че има колеги който са ги махнали и ще бъда благодарен за съвет, че ме дразни как стана колата спъната.
И имам още един въпрос.О-пръстените на вакум помпата с оригинални ли да ги сменя или някакви други, че преди 1 година ги смениха и сега пак са се разтекли и много ме дразни как мирише на масло около колата.
Айде и безаварийно с този капризен двигател
Аз,лично, на такъв мотор, запушен(и) катализатор(и) НЕ СЪМ видял още. А съм поправял , отварял и карал дооста такива. Най-вероятно имаш проблемна сонда или дебитомер, възможно е и картерната вентилация да не работят както трябва. Ако все пак си решил, че катализатора ти е проблем - отвий сондите отред и отзад и мери налягането. Сигурен съм, че ще е почти еднакво на входа и изхода. Тестът е сравнително лесен и си струва да инвестираш 30-40 лв. за втулки и манометър Мери се на около 1500 -3000 об/мин.
Добавка: относно вакуум-помпата е добре големия 0-ринг да е оригинален, защото е някаква специална смес (мисля тефлон + PPL) , a малкия може и обикновен , НО ТОЧЕН размер. Аз съм така и почвам вече 3-та година без проблем с масления мирис.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани