проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Nikity93 написа:Колега пробвах стария ми соленоид и щрака. Като допреш щраква като махнеш пак и така. Мисля че работи, но просто буксатс му е пълна с масло не знма от къде.
Точно това за пълната с масло букса е притеснително. Ако тече от големия О-пръстен, маслото се стича надолу по главата, няма как да влезе в буксата.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Nikity93
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа:Nikity93 написа:Колега пробвах стария ми соленоид и щрака. Като допреш щраква като махнеш пак и така. Мисля че работи, но просто буксатс му е пълна с масло не знма от къде.
Точно това за пълната с масло букса е притеснително. Ако тече от големия О-пръстен, маслото се стича надолу по главата, няма как да влезе в буксата.
Така или иначе аз не съм сложил него като цяло. Сменен е с друг. Интересното е, че и той имаше малко масло ей сега не знам от къде. Поне така ми се стори. Иначе соленоидите щракат и всичко е топ. Само не знам напрежението 9 волта ли трябва да е или 12. Гледахме и датпиците на валовете отстрани дето са на горне и долен и дват напрежение 12 волта в. Две от буксите и третата няма нищо. А четох, че в есната трябва да е 5 волта и като приближиш нещо метално трябва да ичезне напрежението. Това го гледах как се проверяват датчик разпределителен вал. ИМа един кабел дето слиза надолу, но не знам за къде е той? Да не би дс е за коляновия вал и там датчика да прави някакви проблеми? Има ли такава възможност от нвго да дава грешка макар и за соленоид? И затова и на топъл и малко престоял двигстел да не иска да пали от ряз?
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
За мен няма нищо общо с датчика на коляновия вал. Тогава би трябвало да набива грешки в датчиците на разпр. валове. А при теб грешката е много конкретна и се получава при почти пълно загряване, предполагам при самото активиране на всмукателния ванос. Изпускателният започва корекции доста преди него за да поддържа празния ход при загряване.
Едно е ясно - по някаква причина не се активира всмукателния ванос или спира да работи при определена температура /загряване на маслото/. Дали заради соленоид, кабели, управление от еку или...проблем със самия ванос възел. Последното е най-неприятно, по руските форуми съм чел някъде че заради тези грешки най-накрая сменят съответния ванос възел. Но затова не мога да давам мнение, защото е доста скъпо начинание.
В крайна сметка една пренастройка на фазите по транспортир или със специнструмент също е безболезнен и евтин вариант /когато се изчерпят възможностите/.
Идеалните градуси са 111 всмукател и 55 изпускател.
Едно е ясно - по някаква причина не се активира всмукателния ванос или спира да работи при определена температура /загряване на маслото/. Дали заради соленоид, кабели, управление от еку или...проблем със самия ванос възел. Последното е най-неприятно, по руските форуми съм чел някъде че заради тези грешки най-накрая сменят съответния ванос възел. Но затова не мога да давам мнение, защото е доста скъпо начинание.
В крайна сметка една пренастройка на фазите по транспортир или със специнструмент също е безболезнен и евтин вариант /когато се изчерпят възможностите/.
Идеалните градуси са 111 всмукател и 55 изпускател.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Nikity93
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
.The Heartlistener написа:За мен няма нищо общо с датчика на коляновия вал. Тогава би трябвало да набива грешки в датчиците на разпр. валове. А при теб грешката е много конкретна и се получава при почти пълно загряване, предполагам при самото активиране на всмукателния ванос. Изпускателният започва корекции доста преди него за да поддържа празния ход при загряване.
Едно е ясно - по някаква причина не се активира всмукателния ванос или спира да работи при определена температура /загряване на маслото/. Дали заради соленоид, кабели, управление от еку или...проблем със самия ванос възел. Последното е най-неприятно, по руските форуми съм чел някъде че заради тези грешки най-накрая сменят съответния ванос възел. Но затова не мога да давам мнение, защото е доста скъпо начинание.
В крайна сметка една пренастройка на фазите по транспортир или със специнструмент също е безболезнен и евтин вариант /когато се изчерпят възможностите/.
Идеалните градуси са 111 всмукател и 55 изпускател.
Добре колвга разбирам напълно за какво иде реч като цяло. Те вариантите вече се изчерпаха и то много яко. Остава да я зацепя наново и да напрсвию графусите. Само този волтаж в буксите 9 волта и после 10 и 6 ме съмнява. С еддин приятел четем, че трябва да е 12 волта там на соленоида, а то е 9 и мисля, че там ще е проблема каъо цяло. Може би нещо не е вързано както трябва когато онзи майстор е сглобявал двигстеля или не знам. Ще видим каков ще правя. Смяната на вануса и замяната му знам, че е скъпо начинание и просто не! Няма да го правя това... Ако се стигне до там.... Продавам и това е няма да в бъде тая работа. Това е като цяло... Ако реша проблема ще пиша за да се знае поне! Благодаря на всички все пак! Отворен съм още пресположения и варианти, ако нвкой знае нещо ще съм благодарен! Поздрави и благодаря отново!
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да, и двата клапана получават директни 12V от бушон №4 /30 ампера/ - кабелът е червения с бяла ивица. DME управлява клапана със сигнал на минус по другия пин.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- Nikity93
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа:Да, и двата клапана получават директни 12V от бушон №4 /30 ампера/ - кабелът е червения с бяла ивица. DME управлява клапана със сигнал на минус по другия пин.
В такъв случай някаква идея каъв е дерта, че моите дс са на 9 волта? Отечка ли да има или нещо в екуто ли? Според теб къде може да е проблема?
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Не е проблема в плюса, тествал съм ги и на 9V, работят си перфектно. По тая логика не би трябвало да ти работи и другия, защото са на общо захранване/кабел/. Провери какво дава другия пин на буксата /този за еку-то/ при пълен контакт. Ако нещата са наред трябва да има някакъв малък волтаж - около 4V.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ценя много всяко инфо от Heartlistener и дано не го обидя, намесвайки се:
А въпросните 9в като ги мериш кое взимаш за маса, колега? Те вариантите не са много - или имаш утечка (спад) по минуса, или такава по плюса?
А въпросните 9в като ги мериш кое взимаш за маса, колега? Те вариантите не са много - или имаш утечка (спад) по минуса, или такава по плюса?
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- Nikity93
- Потребител
- Мнения: 34
- Регистриран на: 7.04.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46
- Мечтае да кара: BMW E90 E92
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Ценя много всяко инфо от Heartlistener и дано не го обидя, намесвайки се:
А въпросните 9в като ги мериш кое взимаш за маса, колега? Те вариантите не са много - или имаш утечка (спад) по минуса, или такава по плюса?
Колега те са само 2 и както и дс ги обърнеш все е 9. Два пина са само? Ило трябва да взема маса от купето?
B[color=#0040FF]M[color=#FF0000]W[/color][/color]
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Минусовата щека на мултицета закрепваш на минусовата клема на акумулатора. Вадиш буксата на клапана и даваш на пълен контакт. С плюсовата щека пробваш последователно и двата пина на буксата. Единия пин трябва да дава 12V. Другият пин трябва да дава 3.5 до 4V. Това е изрядна линия.
За да се убедиш тествай и буксата на изпускателния клапан по същия начин.
За да се убедиш тествай и буксата на изпускателния клапан по същия начин.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- bigfinger
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 140
- Регистриран на: 18.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 316i E46 N42B18
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здрвейте, отдавна не съм влизал да чета в форума.
Но ми стана интересно за колегата Nikity93.
Запънал се е като магаре на лед да си оправи колата.
Лощото е че проблема не е във ваноса или соленоида, нито че тече масло от буксата на клапана, който така или иначе е за смяна.
Ваносът на всмукатела се управлява когато автомобила е студен защо?
Не си ли задавате този въпрос.
На едната картинка е 58 градуса на другата е 102
Да помислим относно грешката нямаме управление на вануса на всмукателния вал.
Нямаме ел. дефект.
Така имаме масло под налягане в магистрала която управлява соленоид.
До тук всичко е ясно, но как стига до ваносите?
Ето тук е тънкия момент. Ако някой е разглобявал и по точно свалял валовете от главата ще види че има сегменти на валовете които уплътняват маслото.
Или по точно това са първите лагери ако не се лъжа които държат вала откъм ваносите.
Та това бих ви посъветвал да направите.
Поздрави: и успех с разрешаването на проблема.
Но ми стана интересно за колегата Nikity93.
Запънал се е като магаре на лед да си оправи колата.
Лощото е че проблема не е във ваноса или соленоида, нито че тече масло от буксата на клапана, който така или иначе е за смяна.
Ваносът на всмукатела се управлява когато автомобила е студен защо?
Не си ли задавате този въпрос.
На едната картинка е 58 градуса на другата е 102
Да помислим относно грешката нямаме управление на вануса на всмукателния вал.
Нямаме ел. дефект.
Така имаме масло под налягане в магистрала която управлява соленоид.
До тук всичко е ясно, но как стига до ваносите?
Ето тук е тънкия момент. Ако някой е разглобявал и по точно свалял валовете от главата ще види че има сегменти на валовете които уплътняват маслото.
Или по точно това са първите лагери ако не се лъжа които държат вала откъм ваносите.
Та това бих ви посъветвал да направите.
Поздрави: и успех с разрешаването на проблема.
Няма ненаказано добро!!!! Китайска поговорка.
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да, в това има логика...Но само припомням, че със стойностите които колегата няколко пъти повтаря че мери на въпросната букса, определено има "ел. дефект"/ако разбира се върши замерването както трябва/. Стойностите за коректно управление на ванос соленоид трябва да са такива каквито съм описал в предния пост - ни повече , ни по-малко. /Естествено волтажът на силовия пин зависи от заряда на акумулатора/. Поздрави!
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Не е задължително да има електрически проблем. Много хора са писали вече, че дори и при измерени 9 вместо 12v, моторите им си работят отлично. Освен това колегата пуснал темата така и не спомена къде слага минусовата сонда при замерването.
За мен също си мирише силно на проблем с налягането на маслото. Колегата споменава, че проблема се появява като се стопли(стане по-тънко) маслото (двигателя). А в допълнение въпросните сегменти се чупят доста лесно когато е разглобен мотора и съхраняваме вала някъде, защото са в края му и са лесно изложени на удари. Хубавото е, че проверката е лесна и абсолютно всичко по ванусите си се работи всъщност доста лесно и без да се сваля глава. Аз бих го отворил отгоре този мотор и да огледам внимателно.
За мен също си мирише силно на проблем с налягането на маслото. Колегата споменава, че проблема се появява като се стопли(стане по-тънко) маслото (двигателя). А в допълнение въпросните сегменти се чупят доста лесно когато е разглобен мотора и съхраняваме вала някъде, защото са в края му и са лесно изложени на удари. Хубавото е, че проверката е лесна и абсолютно всичко по ванусите си се работи всъщност доста лесно и без да се сваля глава. Аз бих го отворил отгоре този мотор и да огледам внимателно.
Последна промяна ivoaudi на 20 Апр 2020, 12:59, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
изчетох всички мнения с интерес.
А моето е дефектирал комп.Защо мисля така?
защото:
1. Стойностите на ванусите перфектни.
Ако има проблем с зацепването и работата на ванусите много лесно се проверява на диагностика и се хваща преди даже да се сложат скобите за зацепване.
2.Соленоиди-прости електромагнитни клапани.
Или работяг или не работят.Трябва да се почистят ама ти си го направил.При подаване на ток си работят.Размял си ги и пак същото.Аз съм виждал запушен със силикон и колата работи все едно няма някой биелен лагер-сташен тътен и свети емл.При подаване на газ изчиства и тътена спира и емл изчезва.При отпускане на газта пак същото.Само с едно тръскане на соленоида ,за да падне силикона всичко се оправи.
3.Маслото в буксите.Хубавото е,че маслото е течност при която не се променя напрежението и не дава на късо.Иначе лошо-доста букси по тоя мотор са пълни с масло.Лично на моята буксите на соленоидите винаги са били в масло и винаги е работела перфектно.Мисля,че проблема е от о-пръстените и шайбите при въртене правят всичко в масло.Но не е изключено и от самата букса при пукане на пластмасата от топлината в дълбочина.
4.Сегмента на валовете.Може да.Обаче там има едни зъбчета на двата края които го свързват в едно цяло.По невнимание съм ги чупил и колата пак работеше без видима разлика.На един приятел местата на главата където лагеруват конкретните сегменти бяха станали огромни канали и пак колата работеше без видим проблем.
5.Компютъра.Да.Съмнява ме защото съм имал подобен проблем.Много работи прегледах докато стигна до него.Мени напрежения.Дава на късо.Мени оборалоти.Студена върви топла не.Днеска е добре утре не.При мерене точно на буксите на соленоидите еднато менеше напрежението и понякога даваше късо даже.Имаше грешки и за соленоида и за датчика на разпределителния вал.Триеха се на загасена кола,а като се запали всичко се появявя отново.
След смяната на компа 3 години я карах без повече проблеми.Колата си работеше страшно балансирано във всички режими.
Грешките никога повече не се появиха.
Ако при тебе е заминала друга писта ири друг елемент в компа може да не са точно идентични проблемите.
Може и да греша но хвърли едно око на компа.
А моето е дефектирал комп.Защо мисля така?
защото:
1. Стойностите на ванусите перфектни.
Ако има проблем с зацепването и работата на ванусите много лесно се проверява на диагностика и се хваща преди даже да се сложат скобите за зацепване.
2.Соленоиди-прости електромагнитни клапани.
Или работяг или не работят.Трябва да се почистят ама ти си го направил.При подаване на ток си работят.Размял си ги и пак същото.Аз съм виждал запушен със силикон и колата работи все едно няма някой биелен лагер-сташен тътен и свети емл.При подаване на газ изчиства и тътена спира и емл изчезва.При отпускане на газта пак същото.Само с едно тръскане на соленоида ,за да падне силикона всичко се оправи.
3.Маслото в буксите.Хубавото е,че маслото е течност при която не се променя напрежението и не дава на късо.Иначе лошо-доста букси по тоя мотор са пълни с масло.Лично на моята буксите на соленоидите винаги са били в масло и винаги е работела перфектно.Мисля,че проблема е от о-пръстените и шайбите при въртене правят всичко в масло.Но не е изключено и от самата букса при пукане на пластмасата от топлината в дълбочина.
4.Сегмента на валовете.Може да.Обаче там има едни зъбчета на двата края които го свързват в едно цяло.По невнимание съм ги чупил и колата пак работеше без видима разлика.На един приятел местата на главата където лагеруват конкретните сегменти бяха станали огромни канали и пак колата работеше без видим проблем.
5.Компютъра.Да.Съмнява ме защото съм имал подобен проблем.Много работи прегледах докато стигна до него.Мени напрежения.Дава на късо.Мени оборалоти.Студена върви топла не.Днеска е добре утре не.При мерене точно на буксите на соленоидите еднато менеше напрежението и понякога даваше късо даже.Имаше грешки и за соленоида и за датчика на разпределителния вал.Триеха се на загасена кола,а като се запали всичко се появявя отново.
След смяната на компа 3 години я карах без повече проблеми.Колата си работеше страшно балансирано във всички режими.
Грешките никога повече не се появиха.
Ако при тебе е заминала друга писта ири друг елемент в компа може да не са точно идентични проблемите.
Може и да греша но хвърли едно око на компа.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако не се лъжа(признавам, не съм им обърнал особено внимание), въпросните зъбчета не участват в уплътнението на налягането, Дани. Дори и счупени, стига да натикаш сегментите правилно (а то комай няма друг начин) сегментите пак си уплътняват. Не така ще седят нещата обаче ако някой от самите сегменти е счупен или го няма.
За мен поне калкулатора си дава коректни стойности и по-скоро няма кой да ги изпълни коректно. Сега се сещам и за едни тръбички с дупчици отгоре, които мажат валовете. Ако някоя от тях е забравена незатегната, липсващи дефтунги, сцепена при престоя или защо не забравена("майстори дал Господ в днешно време), налягането пак ще бяга и пак ще имаме точно тези симптоми.
За мен поне калкулатора си дава коректни стойности и по-скоро няма кой да ги изпълни коректно. Сега се сещам и за едни тръбички с дупчици отгоре, които мажат валовете. Ако някоя от тях е забравена незатегната, липсващи дефтунги, сцепена при престоя или защо не забравена("майстори дал Господ в днешно време), налягането пак ще бяга и пак ще имаме точно тези симптоми.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани