проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: Параметри от двигателя въпрос..
И последните снимки, ако някой види нещо нередно, в параметрите на двигателя, ще се радвам да сподели..
Аз нямам данните за референция, и нямам от къде да ги взема..
Аз нямам данните за референция, и нямам от къде да ги взема..
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тиез коне искат да ядат....
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
E46 318i n42b20 не пали
Така колата е bmw e46 (2001 декмври) 318i n42b20 комби бензин/газ.
Здравейте имам един интересен казус, и бих се радвал на всеки съвет и мнението защото 2 сервиза вече ми казват че не могат да ми помогнат.
Така всичко започна карам си по магистралата и ми светна генератора, слизам да видя скъсан ремък. (Тук искам да хейтна ДаруКар, ходих при тях за пълен преглед защото нещо тракаше а именно ролката, те ми казаха че е обтегач на верига и да не съм се притеснявал като се разтракал повече да го сменя, и аз си карам сппокойно), та викнах платформа и от там първия свободен сервиз в Горубляне, казаха ми сменяме ролка и ремък (220лв ) и до час тръгваш обратно, аз спокоен вече че ще я сменят чакам чакам, 2-3 часа никой не звъни. Отивам да видя казват "ами колата не пали", аз я качих на платофрмата на собствен хот на магистралата(запали без проблем), после я свалих без да я паля а те са я добутали в сервиза(видях камерите), и така се започна :
ток има, бензиновата помпа включва, (и на газ не пали), мериха налягане, компресия всичко има, някакви импулси там мериха и също има, свещите бяха сухи и стигнаха до извода че е проблем с газоразпределението (колата 2 пъти успя да запали държи 400-500 оборота не иска да се форсира и гасне) пробваха да впръскат във филтъра гориво и така не запали, сменихме свещите нищо..... Другото странно е че не можаха с диагностика 2 пъти да се свържат към компа на колата 2 делфита имаха и с 2-те не стана, човека каза" за мен е превъртяла веригата и е изгубила центровка". Мен ми се искаше и друго мнение защото такъв сериозен ремонт ей така да почна..... Звъннах на пичовете от sos(300 меттра от този) сервиз дойдоха, човека я закачи с делфи (този път изкара грешки) и пак само 1 път се върза с него после не успя 10 пробвания и даде следното:
2728-датчик разпределитен вал изход
27DA-алтернатор
2866- променливо задвижване клапан, необходимо прочитане крайната позиция.
След което във същия сервиз който правих нещата до тук поисках да сменят датчика с надежда че ще се оправи(били 2), казах да ги поръчат и тук поредната мистерия, поръчват ги по номер на рама, идват друг размер, поръчват ги по парт номер на моите коите свалиха пак идват с 2 см по дълги (или нещо подобно) и не влизат, гледаха въртяха какво ли не правиха не можаха да ми намерят и така. Според пича от сос сервиза били 3 прични възможно тея когато ми подаваха ток към акумулатора да са ми изгорили нещо в компютъра(макар че чете грешките на другите неща абс и подобни) или клеморед или датчиците и решших да пробва първо с тях ) Пак платформа и следващ сервиз(до бензиностанция на околовръстното близо до младост 4) който вторник ще изкаже мнение. Според вас възможно ли е това с веригата, както и всякакви идеии биха били добре дошли.
Здравейте имам един интересен казус, и бих се радвал на всеки съвет и мнението защото 2 сервиза вече ми казват че не могат да ми помогнат.
Така всичко започна карам си по магистралата и ми светна генератора, слизам да видя скъсан ремък. (Тук искам да хейтна ДаруКар, ходих при тях за пълен преглед защото нещо тракаше а именно ролката, те ми казаха че е обтегач на верига и да не съм се притеснявал като се разтракал повече да го сменя, и аз си карам сппокойно), та викнах платформа и от там първия свободен сервиз в Горубляне, казаха ми сменяме ролка и ремък (220лв ) и до час тръгваш обратно, аз спокоен вече че ще я сменят чакам чакам, 2-3 часа никой не звъни. Отивам да видя казват "ами колата не пали", аз я качих на платофрмата на собствен хот на магистралата(запали без проблем), после я свалих без да я паля а те са я добутали в сервиза(видях камерите), и така се започна :
ток има, бензиновата помпа включва, (и на газ не пали), мериха налягане, компресия всичко има, някакви импулси там мериха и също има, свещите бяха сухи и стигнаха до извода че е проблем с газоразпределението (колата 2 пъти успя да запали държи 400-500 оборота не иска да се форсира и гасне) пробваха да впръскат във филтъра гориво и така не запали, сменихме свещите нищо..... Другото странно е че не можаха с диагностика 2 пъти да се свържат към компа на колата 2 делфита имаха и с 2-те не стана, човека каза" за мен е превъртяла веригата и е изгубила центровка". Мен ми се искаше и друго мнение защото такъв сериозен ремонт ей така да почна..... Звъннах на пичовете от sos(300 меттра от този) сервиз дойдоха, човека я закачи с делфи (този път изкара грешки) и пак само 1 път се върза с него после не успя 10 пробвания и даде следното:
2728-датчик разпределитен вал изход
27DA-алтернатор
2866- променливо задвижване клапан, необходимо прочитане крайната позиция.
След което във същия сервиз който правих нещата до тук поисках да сменят датчика с надежда че ще се оправи(били 2), казах да ги поръчат и тук поредната мистерия, поръчват ги по номер на рама, идват друг размер, поръчват ги по парт номер на моите коите свалиха пак идват с 2 см по дълги (или нещо подобно) и не влизат, гледаха въртяха какво ли не правиха не можаха да ми намерят и така. Според пича от сос сервиза били 3 прични възможно тея когато ми подаваха ток към акумулатора да са ми изгорили нещо в компютъра(макар че чете грешките на другите неща абс и подобни) или клеморед или датчиците и решших да пробва първо с тях ) Пак платформа и следващ сервиз(до бензиностанция на околовръстното близо до младост 4) който вторник ще изкаже мнение. Според вас възможно ли е това с веригата, както и всякакви идеии биха били добре дошли.
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ти си със същият двигател като моят.. махнете капака на клапаните и вижте веригата дали е опъната, може да се наложи да завъртите малко двигателя, вижте и дали е на белези, имай предвид че много от тези двигатели са с разпънати вериги, включително и на моят мотор хлопа..
Преди да се тръшнеш едни пари за датчик, имай предвид че избягала центровка излиза като некоректен сигнал на разпределителният вал, и много майстори, да им счупиш ръчичките сменят датчик без първо да видят зацепването на ангренажа!!!
трябва специално присособление за центровката на този двигател да има майстора, няма кертици като на ладата!!!!
Преди да се тръшнеш едни пари за датчик, имай предвид че избягала центровка излиза като некоректен сигнал на разпределителният вал, и много майстори, да им счупиш ръчичките сменят датчик без първо да видят зацепването на ангренажа!!!
трябва специално присособление за центровката на този двигател да има майстора, няма кертици като на ладата!!!!
Тиез коне искат да ядат....
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
...веригите са си добре, просто много хора продължават да карат със стария обтегач - оригиналния. При новия тип /11318685091/ разликата се вижда и усеща веднага. Едно от първите неща за смяна при този мотор, ако не е сменян.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз до тук с платформит и всички глупости тръснах 500 та +- 60(толкова ми казаха че са 2 -та датчика) не е голямо значние, та тея ме накараха да сменим свещите защото били мръсни нищо че били добре, можело от тях да е. Добре ще им кажа да го погледнат. А в такъв случай не трябва ли да запише още някоя грешка ?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
onewg написа:Ти си със същият двигател като моят.. махнете капака на клапаните и вижте веригата дали е опъната, може да се наложи да завъртите малко двигателя, вижте и дали е на белези, имай предвид че много от тези двигатели са с разпънати вериги, включително и на моят мотор хлопа..
Преди да се тръшнеш едни пари за датчик, имай предвид че избягала центровка излиза като некоректен сигнал на разпределителният вал, и много майстори, да им счупиш ръчичките сменят датчик без първо да видят зацепването на ангренажа!!!
трябва специално присособление за центровката на този двигател да има майстора, няма кертици като на ладата!!!!
Колата я палих 2 пъти след скъсването, колко може да се разтегне тази верига че да не запали? Дали е толкова лесно..?
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Като стана дума за обтегачите - стар тип/нов тип:
http://picbg.net/u/73192/57082/882052.jpg
Разликите са видни и на пръв поглед - в главите, но най-важно - дължина, също на натиск старият е доста по-"мек". Старият не се произвежда, а за новия афтърмаркет вече няма, само оригинал на цена 100+ лева. Все пак при покупка е добре да се гледа за външните разлики и оем номера -
11 31 8 685 091.
http://picbg.net/u/73192/57082/882052.jpg
Разликите са видни и на пръв поглед - в главите, но най-важно - дължина, също на натиск старият е доста по-"мек". Старият не се произвежда, а за новия афтърмаркет вече няма, само оригинал на цена 100+ лева. Все пак при покупка е добре да се гледа за външните разлики и оем номера -
11 31 8 685 091.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
От доста време обсъждаме веригите и всеки си мисли,че като е малко въртящия момент не се разтяга и не се къса.Тази верига е една и съща за доста коли.Тойота ,бмв n42,n46, дизел n47 и.т.н т.н т.н
На маслената помпа на n62 е същата.
Разтяга се и то доволно.Къса си се и то не много рядко.Миналия ден хотих до един майстор.Беше свалил капака на едно версо.Веригата се повдигаше с 3см нагоре.Правете си сметката колко е разтегната.Това без свалени успокоители и оптегачи разбирасе.От другата страна на версото x1 c n47 същата работа.
Свалиха ги и двете и ги сравнявахме и новите и старите.Едни и същи.И двете са поръчка от заводите за се доставят за заводско вграждане от iwis.
Всички оригинални вериги независимо от марката кола са на ивис.
Тъй,че сменяйте си веригите да не стане за продаване на части после.
Успокоителите и оптегачите също страдат.Нито е толко скъпо нито е толкова трудно да се сменят.Едно време как си сменяхме ангренажите.На бензиновите бмв-та започва да бяга по-усезаемо центровката при разтягане на веригата.Газоразпределението се бърка и започва да записва грешки в датчиците на разпределителните валове.Почват да потракват ванусите и/или успокоителите.
Най-интересното е ,че в повечето случаи нищо не се разбира.Няма шумове и симптоми.При това версо грам не се чували странични шумове.
На маслената помпа на n62 е същата.
Разтяга се и то доволно.Къса си се и то не много рядко.Миналия ден хотих до един майстор.Беше свалил капака на едно версо.Веригата се повдигаше с 3см нагоре.Правете си сметката колко е разтегната.Това без свалени успокоители и оптегачи разбирасе.От другата страна на версото x1 c n47 същата работа.
Свалиха ги и двете и ги сравнявахме и новите и старите.Едни и същи.И двете са поръчка от заводите за се доставят за заводско вграждане от iwis.
Всички оригинални вериги независимо от марката кола са на ивис.
Тъй,че сменяйте си веригите да не стане за продаване на части после.
Успокоителите и оптегачите също страдат.Нито е толко скъпо нито е толкова трудно да се сменят.Едно време как си сменяхме ангренажите.На бензиновите бмв-та започва да бяга по-усезаемо центровката при разтягане на веригата.Газоразпределението се бърка и започва да записва грешки в датчиците на разпределителните валове.Почват да потракват ванусите и/или успокоителите.
Най-интересното е ,че в повечето случаи нищо не се разбира.Няма шумове и симптоми.При това версо грам не се чували странични шумове.
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Днеска махнах капака на клапаните. наместих на центровка и вала с един зъб напред е мръднал...
Там съм начертал долу горе на къде трябва да сочи дупката
Но трябва да си взема инструмент за зацепване, иначе не мога да го зацепя
Там съм начертал долу горе на къде трябва да сочи дупката
Но трябва да си взема инструмент за зацепване, иначе не мога да го зацепя
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тиез коне искат да ядат....
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Е за това говоря.Страшно ти е разтегната веригата.Задължително нова верига заедно с успокоители и оптегач
Тая верига се чудя как само един зъб е скочила даже
Тая верига се чудя как само един зъб е скочила даже
- smok85
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 29.09.2017
- Местоположение: Бургас
- Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Според мен болта на Ваноса не е бил стегнат достатъчно.Тези болтовете се стягат на 20нМ и после 2 пъти по 90градуса.Центровай я правилно и тогава виж дали е разтеглена.Така става,когато колите се ремонтират в квартални гаражчета от майстори,които не признават спецификации и сервизни програми а стягат всичко на "усет".Надали са имали дори и комплекта за зацепване.Моите ги стегнах с хубав динамометричен ключ и градусомер.Проблеми няма.
1,3,5
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
абе то е така за стягането и зацепването но така да се повдига веригата няма нищо общо със стягането на ванусите.Те ванусите може да се въртят ако не са стегнати но няма да се повдига веригата.А да ти кажа това е нищожно стягане.Даже и да не е по правилата пак няма да мръдне.Не,че е правилно де.Но тука и новия модел оптегач няма да оправи нещата.Иска си смяна веригата.
При добра верига нови успокоители и оптегач аз съм пробвал тая верига стои като заварена.Не може 1мм да се повдигне.Все едно е заварена.Толко сериозно е опъната по принцип.Пробвано е многократно
При добра верига нови успокоители и оптегач аз съм пробвал тая верига стои като заварена.Не може 1мм да се повдигне.Все едно е заварена.Толко сериозно е опъната по принцип.Пробвано е многократно
- onewg
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 242
- Регистриран на: 25.04.2017
- Местоположение: in the car
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E46 2000cc. 143hp. DOUBLE VANOS
- Мечтае да кара: BMW
- Детайли за колата: BMW E46 2000cc. 143hp. VALVETRONNIC DOUBLE VANOS
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
записах ви едно клипче https://www.vbox7.com/play:ac3c3904bc
Тиез коне искат да ядат....
- Active910426
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 12.02.2019
- Пол: Мъж
Смяна на разширителено казанче на e46 n42b18 2003
Здравейте колеги, моля за помощ днес ми се справка разхирителния съд, освободил съм го от въздушна кутия маркучи от всякъде, но нещо не мога да го сваля, моля за помощ, лошото е, че колата е и пред входа няма канал на разположение
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани