проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 23.09.2012
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e90

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от alex_sandar » 19 Дек 2016, 18:22

risto416 написа:
ventsi denev написа:Здравейте имам 316 мотор 1.8/115кс от2002г когато не я паля известно време докато загрее от мотора илиза пушек и мирише малко на масло.Като я купувах от Германия пробвах няколко от същия модел и те бяха по същия начин обясниха ми че е нормално.Някой може ли да ми каже от какво се получава това и нормално ли е?С колата вече съм минал около 2000км включително пътя от Германия до Испания и колата върви мн гладко мотора почти не се чува.




другия варянт е уплътнението на една пластмасова капачка отзад на главата откъм купето от там много често прокапва антифриз и стига до генерацията и мирише също и от това та провери и там за всеки случай,а тя не е скъпа аз я купувах от камор за около 12-13 лв. Успех. :yes:


Колега за 18 ли става въпрос,че на мен ми губи антифриз а не мога да видя от никъде да капва и капка а ако е от там явно се изпарява, да го сменя пък каквото стане нищо не губя.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от overclock » 20 Дек 2016, 10:23

За това става въпрос и смяната му не е трудна. Добре е да почистиш мястото където ляга уплътнението.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 20 Дек 2016, 22:31

колега всичко добре ама смяната на тази малка гарнитурка е супер ши...на.Няма никакво място да се бръкне зад главата.За видимост няма да говоря въобще.Сменя се с много нерви и търпение.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 450
Регистриран на: 25.10.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320д
Мечтае да кара: M550d

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bobreti » 01 Яну 2017, 20:03

Колега купи си цялото капаче , а не само гарнитурата, защото капачето се пука и ще правиш двойна табота. Капачето + гарнитурата в Дару Кар струва до 30лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 09 Яну 2017, 12:40

Здравейте колеги, колата започна да работи по-шумно от нормалното и реших да видя какво се случва в INPA.
От време на време също оборотите играят на празен ход, а ако се случи в движение колата леко придърпва.

Имам грешка в DME, която обаче е от доста време и не бих могъл да я свържа с проблема а именно: 27B8 DME: Differential - pressure sensor, intake manifold - plausibility (смених въпросния датчик, но файда никаква) проверил съм и за паразитен въздух, но нищо.

Притеснявам се обаче от данните на Crankshaft adaption inlet bank1 а именно:
Изображение

Моля помагайте.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 10 Яну 2017, 10:12

KpuB4o написа:Здравейте колеги, колата започна да работи по-шумно от нормалното и реших да видя какво се случва в INPA.
От време на време също оборотите играят на празен ход, а ако се случи в движение колата леко придърпва.

Имам грешка в DME, която обаче е от доста време и не бих могъл да я свържа с проблема а именно: 27B8 DME: Differential - pressure sensor, intake manifold - plausibility (смених въпросния датчик, но файда никаква) проверил съм и за паразитен въздух, но нищо.

Притеснявам се обаче от данните на Crankshaft adaption inlet bank1 а именно:
Изображение

Моля помагайте.


Няма проблем с толкова малко отклонение - 0.2°. По-скоро си за смяна на обтегач на първо време. Иначе , Да! Добре е да се презацепи веригата , но и сега не е никакъв проблем.При мен умишлено съм нагласил ваносите на около 1° отклонение - има по-добро доускорение колата, за сметка на най-ниските обороти. По-скоро имаш някакъв проблем с въздух, или недостатъчно налягане през соленоидите.
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 10 Яну 2017, 19:31

Колега, сменил съм обтегача на веригата, тъй като знам фабричния не е добър избор. Взех от Е90 с N46. Значи да се насоча към грешката с датчика за диф налягане, който записва грешка.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 19 Яну 2017, 3:31

Колеги, да помогна още малко да доразвием тази бедна тема :D
Не съм сигурен за 4-ти или 5-ти път пак глава. Не обвинявам мотора този път, защото си бе очаквано, че ще се случи. Последния път като я правих бе със сериозни компромиси, а именно-резбите на блока бяха размазани от дженлатско стягане със стар руски динамометрик от преднотоо вадене и аз се принудих от 10мм да пренарежа набързо на 11мм и ползвах някакви болтове от Мерц. Приятелката ми тогава бе тежко болна в една клиника в Париж и ми бе все тая за дълговечността на ремонта и тъй като не бях сигурен колко ще издържат резбите стегнах на около 5.5N. Тогава ми трябваше просто да ме изкара известно време на всяка цена и стана номера-изминах 60-80 х.км така. До преди около 2 месеца, когато почнаха да се чуват странни бълбукания в радиатора на парното, въздушни възглавници, които не пречат на охлаждането, но принуждават лампата за ниво да светне, при положение, че има ниво, все нов и нов въздух идващ отнякъде си, странни нови спуквания на дори нови и оригинални маркучи.....ясно, че е гарнитура. Направих и тест-мнооооого слабо оцвети и реших да я правя.
Пиша всичко това по-скоро за да задам въпрос: тъй като нямам много варианти, смятам да навия в блока двойно резбова втулки. Някой правил ли го е на този блок конкретно? Какви втулки и на коя фирма е слагал? Колко изкараха? Готови или правени на струг? Аз лично предпочитам да се направят, защото ще има възможност да се направят по-дълги и съответно да хванат по-добре и надолу в алуминия, но там където я правя държат да сложим готови. Просто всяко инфо ще е от полза. Дотук само дентамед бе споменал за подобни неща. Благодаря предварително, ако някой удари рамо с каквото и да е инфо!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 19 Яну 2017, 14:08

колега ще ти обясня цялата интервенция.Пробвано и доказано.Дори сега направения двигател по тоя начин отива на една лодка.Иииииииии вече ако чуя само някой да каже,че n42 не може да плува :mhihi:
Та сега сериозно.
Свалих двигателя
Шлайф и проверка на главата
Напасване на клапъни на машина
Челосване на блока 0,0025 Само вятър дет се вика.С макетен нож и тем подобни не се опитвайте да чистите гарнитува от алуминии.Другото е,че може и блока да има лека кривина.С челосване на блока и шлайф на главата всичко става стъкло като от завода.
Разглабяне на целия блок и почистване на бутала и т.н от нагари
Замерване на шийките на к.вал и цилиндрите.Вала беше перфектен.За мое учудване и хонинга по цилиндрите си стоеше.Нямаше елипси и т.н
Резбите.........ах тези алуминиеви резби
Леко притегнахме няколко болта на главата към блока(дупчи се винаги заедно}
Всички операции по стругарските услуги са правени в голям завод в Пловдив.
Стругаря намери някаква много дълга бургия и метчик по поръчка.
Разпроби блока през главата от 10мм на 12 мм на абсолютно всички болтове.
Всичко това на статична бормашина(доста професионална ми изглеждаше) мери с някакво лазерче даже.
Направи резби от 10 мм и стъпка 1,25 на 12 мм и стъпка 1,75.
Много по сериозна стана работата.
Гарнитурата е метална както знаете и има няколко(не са много) дупки на 10 мм .И гарнитурата много внимателно се разпробива на тези места ,за да влезнат болтовете.
Алуминии има по периферията на блока доста няма ядове.
Болтове намерихме от S-класа толкова дълги.Скъси ги стругаре и им обработи основите и шайбите да станат като оригинал.
Нови сегменти и биелни лагери(сменят ли се сегменти винаги се сменят и биелни лагери)
Семеринги на коляновия вал и т.н т.н
Стягането на главата Стана по каталог.Първо на 30nm 5. минути почивка за цигара(аз не пуша ама аиде)
След това на 90 градуса.
Почивка за обяд да се охладят болтовете и да спрат да треперят колената :mhihi:
Да знаете че тоя обяд е много труден.Направо ви се повръща от напрежение за последните 90 градуса
И от страх нагласих динамометричния ключ на 70 nm и стягах с него до 90 градуса.
Викам си ако щтракне спирам и няма да слушам какво казва гюнтер.От страх дали ще издържат резбите се презастраховах.
Обаче най-инте4есното е,че точно на 90 градуса щтракна ключа.Голям късмет
30 nm и два пъти по 90 градуса както е по каталог.Крайния резултат се оказа,че всичко това се равнява на 70 nm
Кичене на всичко по главата.Нови успокоители и оптегач.
Зацепване и побългаряване на цедката на маслената помпа с метална мрежа.
Забравих да спомена за нови гумички на клапъните.И едни клапънчета за налягането на маслото в маслените магистрали които се намират между блока и главата.Хубаво е да се сменят.
Резултатът е :
Върви супер,не гори масло и работи тихо и равномерно
Но ако трябва да го направя пак няма да се навия
много работа,скъпо,много чакане за части и стругари
Съвета ми е читав неотварян двигател за 800,900,1000 лв.
Моя другия двигател го купих за 1000 лв преди доста години и си върви супер.
Иначе за така направен ремо т гарантирам едни 200 000 трябва да изкара.За повече айде да не се изхвърляме все пак е n42 :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 19 Яну 2017, 17:54

dentamed написа:колега ще ти обясня цялата интервенция.Пробвано и доказано...


Подкрепям горното мнение.В момента правя един N42 , с "провлачени" резби и ги правих при стругар (ама истински стругар) на 12мм , само че на 1.25 резба. Но както е споделил колегата - и 1.75 е перфектно. Иначе мога да се похваля, че след ремонта на моя отпреди 2-3 год. просто съм забравил даже да поглеждам маслото. Дори на 2-3 смени ми останаха към 1.5-2л масло от предните 5л. туби.
Работи като часовник и имам чувството, че колата върви все едно е 200 к.с... съвсем сериозно. Близо 90к км. няма никакви проблеми.
Другото , което разбрах е, че "инструмента" за зацепваме е пълен т.ш.к ! Лично на моя съм ги настроил 121° - 55/56° всмук - изпуск страна и смея да твърдя, че това е оптимална настройка, въпреки, че излиза 1° "извън норми" !
Друг съм го правил на 112° - 55° и също доста километри е навъртял безпроблемно.
Успех с начинанието на колегата ivoaudi !
:bchug:
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 19 Яну 2017, 18:45

Колеги, може би не ме разбрахте. Всичко свързано конкретно с ремонт на който и да е двигател не ми е непознато. Моторите направени от мен не са малко, а и това съм завършил, сервизи също съм имал. Въпроса ми бе конкретно за резбова втулки и конкретно при този двигател дали някой е правил? Моят също е перфектен технически, хонинга си му седи на 500 000 вече, а и то почти всички мотори на БМВ в това отношение са си железни. Отварял съм такива и на по 700 000 и хонинга им също си седи непокътнат. Сещате се кога ще направи ръб или овал този цилиндър.... Моя съответно няма абсолютно никакви компромиси в никоя хлабина!
Повтарям се отново, но интересува ме само инфо свързано с резбови втулки в този двигател. Едно от специфичните неща е, разположението на дупките долу в ниското и то само на три от болтовете-разположени са ексцнтрично и то много ексцентрично - намират се буквално в периферията на отвора. Съответно при пренарязването буквално стържем по стената на дупката, което е малко рисковано за качеството на резбата после.
Иначе не съм много съгласен със смяната на стъпките на резбите и ще се обоснова:
90 градуса при 1.25 дава един натяг, а при 1.75 вече е съвсем друг. Аз се радвам, че двигателите ви работят и така и то си е логично, но това вече е сериозен компромис. Не знам дали сте учили резби и знаете ли какъв е принципа на натяг при нашия мотор, но изключително важното нещо е да се влезе в еластичната деформация на болта, а не в пластичната. Навлезе ли се във пластична деформация, тоест пренатегнем ли(преразпънем) болта и влезем в пластична деформация.....сглобката е сериозно компромисна вече. За тук в града и за разходки из страната не е много рисково, но аз карам изключително много. Всъщност ако не беше така трошливо, кекаво и капризно това лайно отдавна щях да съм на милион изминати километри. Просто аз не излизам от сервизите, буквално живея по сервизите и всяка една от отпуските ми е провалена от поредното дву, три, четири седмично чакане за поредния ремонт.... Отделно от това съм педант и не се стискам за нищо, искам всичко да е топ. А остави ли ме нейде из баирите по Алпите ....сещате се колко мога да мръзна сега зимата, а и кой ще седне да ми пренарязва резби и да се докосва до Валвтроници.....
Аз все пак ви благодаря сърдечно че откликнахте! Това е по-важно от всичко! Може и някой друг да се включи.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 177
Регистриран на: 10.12.2014
Кара: E46 318i 2002

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Taricate » 19 Яну 2017, 19:37

Аз разбрах въпроса ти и просто добавих малко странична информация. Относно резбите - до 12 мм , с първична контролна стружка на 11мм., АЗ ти гарантирам, че няма да имаш проблеми, стига да е направено качествено. Относно резбите и стягането на болтовете - именно стругаря ми каза, че стъпката е добре да е по-малка (1.25 вместо 1.75) именно , защото затягането се променя и то много. Принципно новите болтове се стягат 20-25nm ПО-МАЛКО отпреди. При 12 х 1.75 той не се ангажира да даде мнение, именно поради сложността на сглобката и рисковия фактор при пристъргване на стените.
Принципно болтовете са 10.9 якост, но с по-"ситната" резба, процента на провлачване при втулката си остава около 10%.
И все пак си остава неизвестен фактора "умора на материала" , тъй че на място се решава как се действа. Аз лично ти пожелавам , да избереш най-точния вариант и всичко да стане идеално. !
Добрите шофьори имат остатъци от насекоми по страничните си прозорци! - Валтер Рьорл

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 19 Яну 2017, 20:52

Да, благодаря за пожеланието! Ще се постарая пък, каквото стане. Всъщност при теб намаляйки стъпката, се е получило това, което и при мен, стегнал си на около 5.5N проблема при този натяг е, че едва ли сме в еластичната деформация на болта, но на по-кратки преходи не би следвало да има проблеми, просто е компромис.
Аз съм правил дори дизели с подобни компромисни стягове дори по-ниски и си работеха, ама ей на тоя не изкара много, щото е моя разбира се :D всъщност аз доста време карах с Еванс, което е една огромна глупост, която изкуствено повишава температурата и това неминуемо също си е дало отражение. Както и да е, втулките вече са навити от преди два часа и ще видим как ще се стегнат, предполагам няма да има проблеми.
Благодаря още веднъж и на теб и на дентамед!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 19 Яну 2017, 22:11

колега аз също знам риска от промяна на стъпката ама затова и нагласих динамометричния на 70 нм
Имаше една тема на бесния и той ми каза че на 70 nm е стягал болтовете и викам щом там са издържали трябва и тук.
Иначе за 12 мм стомана завита в алуминии незнам в кое е еластичната деформация.Аз преподавам материалознание в университета и доста тестове съм правил с опитни тела.
За зглобката гарантирам.Нищо,че стъпката е друга.То ние нарочно я направихме друга.
Толко здраво стегна,че стана бетон всичко.И най-важното нито една резба не изпусна и всички са на еднакви килограми.
Но и с влошките няма да имаш проблем.Пиши после как са нещата.
Успех с начинанието.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 19 Яну 2017, 22:25

и още нещо забравих.То смениш ли дебелината на болта дори да е същата стъпка на резбата вече еластичността е променена и естествено,че никой стругар няма да се навие да носи отговорност.Вече сме вън от заводските параметри.
Не трябва да се разчита на данните от завода за стягане.Стягането вече си е божа работа.Въпроса е нито да е малко и да духне грнитурата,нито да прецакаме и новата резба.Веднъж закисне ли както се казва няма мърдане колкото и свиване и разширяване да има.Аз на един двигател 15000км минах с нацяло превъртял болт.Еи тъка за проба.Ама като взе да губи повече антифриз и викам аиде няма да се мъчим повече взаимно....ремонт.
Аз преди да направя резбита незнаех,че са правили ремонт преди мене и като почнах да стягам и един болт отпусна.Свалих главата и какво да видя вложка .Изкарал съм вложката.Та затова се наложи да правя резби и други болтове.Някой преди мен се беше правил на майстор.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook