проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте имам 316 мотор 1.8/115кс от2002г когато не я паля известно време докато загрее от мотора илиза пушек и мирише малко на масло.Като я купувах от Германия пробвах няколко от същия модел и те бяха по същия начин обясниха ми че е нормално.Някой може ли да ми каже от какво се получава това и нормално ли е?С колата вече съм минал около 2000км включително пътя от Германия до Испания и колата върви мн гладко мотора почти не се чува.
- azarovlado
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 120
- Регистриран на: 27.07.2011
- Пол: Мъж
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Нормално е, по-бързо да се втвърдяват гумените гарнитури понеже моторът работи на по-високи градуси и като добавим некачествени авточасти резултатът е налице- почва да изпускат гарнитурките и капва масълце върху колекторните тръби.От там идва това пушене в моторния отсег и ако не те дразни много или не губи много масло от там да не ти пука,че аз например сменям гарнитурата на капака и след 3 месеца отново започва да изпуска лекичко ,ама съм се примирил.
- risto416
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ventsi denev написа:Здравейте имам 316 мотор 1.8/115кс от2002г когато не я паля известно време докато загрее от мотора илиза пушек и мирише малко на масло.Като я купувах от Германия пробвах няколко от същия модел и те бяха по същия начин обясниха ми че е нормално.Някой може ли да ми каже от какво се получава това и нормално ли е?С колата вече съм минал около 2000км включително пътя от Германия до Испания и колата върви мн гладко мотора почти не се чува.
другия варянт е уплътнението на една пластмасова капачка отзад на главата откъм купето от там много често прокапва антифриз и стига до генерацията и мирише също и от това та провери и там за всеки случай,а тя не е скъпа аз я купувах от камор за около 12-13 лв. Успех.
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
azarovlado написа:Нормално е, по-бързо да се втвърдяват гумените гарнитури понеже моторът работи на по-високи градуси и като добавим некачествени авточасти резултатът е налице- почва да изпускат гарнитурките и капва масълце върху колекторните тръби.От там идва това пушене в моторния отсег и ако не те дразни много или не губи много масло от там да не ти пука,че аз например сменям гарнитурата на капака и след 3 месеца отново започва да изпуска лекичко ,ама съм се примирил.
Благодаря за инфото тепърва ще сменям масло за първи път и механикът ще я прегреда по принцип ме дразни и аз обичам всичко са е наред с колата която карам няма значение марката.
- ventsi denev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 54
- Регистриран на: 8.09.2016
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 316 ti
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
risto416 написа:ventsi denev написа:Здравейте имам 316 мотор 1.8/115кс от2002г когато не я паля известно време докато загрее от мотора илиза пушек и мирише малко на масло.Като я купувах от Германия пробвах няколко от същия модел и те бяха по същия начин обясниха ми че е нормално.Някой може ли да ми каже от какво се получава това и нормално ли е?С колата вече съм минал около 2000км включително пътя от Германия до Испания и колата върви мн гладко мотора почти не се чува.
другия варянт е уплътнението на една пластмасова капачка отзад на главата откъм купето от там много често прокапва антифриз и стига до генерацията и мирише също и от това та провери и там за всеки случай,а тя не е скъпа аз я купувах от камор за около 12-13 лв. Успех.
Благодаря ще проверя и този вариант тук ще е 12-13 евро ако е от това.
- bobreti
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ventsi denev написа:Здравейте имам 316 мотор 1.8/115кс от2002г когато не я паля известно време докато загрее от мотора илиза пушек и мирише малко на масло.Като я купувах от Германия пробвах няколко от същия модел и те бяха по същия начин обясниха ми че е нормално.Някой може ли да ми каже от какво се получава това и нормално ли е?С колата вече съм минал около 2000км включително пътя от Германия до Испания и колата върви мн гладко мотора почти не се чува.
Свали и смени 0-пръстените на вакум помпата,защото ще ти напълни сервото с масло и после ще сменяш и него. Ганитурата на капака на клапаните. Слагаш нова гарнитура мажеш тънко със силикон за високи температури,защото след 3-4м пак ще прокапе.Пиша от личен опит.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
о-пръстените на вакуум помпата текът върху изпускателния колектор и като се запали маслената капка пуши.Това ти е проблема.Колегата по-горе го е написал.Аз на гумена гарнитура никога не слагам силикон.От гарнитурата на капака на клапаните много ама много рядко тече тоя двигател.Маслени пари да,ама чак теч рядко.Гарнитурата на ел ринг нова е 160 лева но се сменя ако е много втвърдена.Много внимавайте със силикона при този двигател.Маслените магистрали запушат ли се става страшно.Преди 2003 година соленоидите са без цедка и като влезне силикон не отива масло във вануса и почва да чука яко.Свети и емл заедно с чукането.Пробвано и доказано с една топка силикон във соленоида.
Другото за серовото.Като заминат о-пръстените на вакуум помпата не значи,че е износена и помпата.За да качи масло в сервото трябва да има и проблем в помпата.Това,че тече навън от о-пръстените няма нищо общо.Лекува се само с малко силикон по о-пръстените и нищо друго.Но много много тънък слой.
улея на всмукателния вал трябва точно да влезне в щифта на помпата защото има и случаи на счупени валове от бързане.Нищо трудно няма само е малко кофти самото място.
Другото за серовото.Като заминат о-пръстените на вакуум помпата не значи,че е износена и помпата.За да качи масло в сервото трябва да има и проблем в помпата.Това,че тече навън от о-пръстените няма нищо общо.Лекува се само с малко силикон по о-пръстените и нищо друго.Но много много тънък слой.
улея на всмукателния вал трябва точно да влезне в щифта на помпата защото има и случаи на счупени валове от бързане.Нищо трудно няма само е малко кофти самото място.
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Преди да свалиш вакум помпата и преди да купуваш О-пръстените, просто бръкни зад мотора отгоре и виж дали ще ти омасли пръсите. 99% е от нея, но все пак провери. Да не правиш излишни упраженения. О-пръстените ако им знаеш размера струват стотинки . Ако ли не - 25лв някъде бяха в дару. Колегата Laviatan също ги предлага.
Тук има цяла тема за дим зад мотора
viewtopic.php?f=34&t=304134
*
Размерите на О-пръстените са 53х3 и 95х3.
Тук има цяла тема за дим зад мотора
viewtopic.php?f=34&t=304134
*
Размерите на О-пръстените са 53х3 и 95х3.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колегата е прав.Най-добре първо провери от там ли е маслото.Ако е от капака на клапъните тече в тавичката и от нея капе в най-предната тръба на колектора.
Ако е от помпата капе върху един от малките катализаторчета.Те не са чак катализаторчета ама айде.Лесно става и с огледало.Капката се вижда много добре.Иначе на топъл мотор пари яко ако бръкнеш зад помпата.
Ей тая тема дали ще стане 100 страници.Тоя n42 страшна работа
Ако е от помпата капе върху един от малките катализаторчета.Те не са чак катализаторчета ама айде.Лесно става и с огледало.Капката се вижда много добре.Иначе на топъл мотор пари яко ако бръкнеш зад помпата.
Ей тая тема дали ще стане 100 страници.Тоя n42 страшна работа
- baylazar
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравейте колеги.При положение,че за сега си позакрепих машината от всякаква гледна точка(дано да е за по дълго надявам се),проблема с вибрирането през въздуховодите на парното остана и много ме дразни.Ама така ме дразни,че ми иде да потроша таблото.Споменахте за кори и пластмаси по двигателя,всичко съм прегледал и проверил,даже без корите я карам и пак я има мамка и вибрация.Последно ми направи впечатление ,че като давам газ в ниските обороти най много се чува,също така и при връщане на газта на скорост.Мисля да разглобя отсека до вентилатора на парното да не би да са пипали там и нещо да не са достегнали.Лошото е че вибрацията е зависима от оборотите на двигателя и все едно това идва някъде под централната конзола и се предава нагоре.Кофти работа да си караш с кеф колата ама да ти бърка нещо в .....в купето.Моля давайте идеи какво да проверявам дай боже да открия от какво е.Не знам на този двигател къде се намира задния тампон ако има такъв,да не е заминал щото усещам мотора да тресе леко и на волана и под краката.
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
И при мен се появи този звук от известно време и мислех да сваля всички капаци по мотора за да пробвам без тях ! Също си мислех и за тампоните на двигателя вече да не са омекнали и от там да идва проблема,защото тази кола я имам от доста години и по нея съм пипал само аз и не виждам от къде другаде да е проблема ! При мен най добре се чува ,когато запаля сутрин и двигателя работи около 1100 оборота!
P.S. А пробва ли и без капака,който е върху капака на клапаните?
P.S. А пробва ли и без капака,който е върху капака на клапаните?
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Има някаква джажа която чрез гумен пръстен с ухо е нанизана на една метална планка, която при мен не беше на мястото си. Намира се отдясно, някъде под смукателния колектор, по продължението на тръбичката на щеката за маслото и почти не се вижда ако не разхвърляте малко пластмасите. Аз го дебнах това няколко месеца. Накрая махнах пластмасовата кора, която е между сервото и двигателния отсек и тогава видях проблема.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Да колега знам точно за какво говориш,ще го погледна!Благодаря
- baylazar
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 28.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ 318i 143k.с
- Мечтае да кара: 5 серия xdrive
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
desoxr написа:И при мен се появи този звук от известно време и мислех да сваля всички капаци по мотора за да пробвам без тях ! Също си мислех и за тампоните на двигателя вече да не са омекнали и от там да идва проблема,защото тази кола я имам от доста години и по нея съм пипал само аз и не виждам от къде другаде да е проблема ! При мен най добре се чува ,когато запаля сутрин и двигателя работи около 1100 оборота!
P.S. А пробва ли и без капака,който е върху капака на клапаните?
Да,колега,всичко махнах и няма.Звукът е специфичен и зависещ от мотора между 1800-2000 оборота.Най-се усеща на голяма предавка в ниските обороти при подаване на газ.И аз ще вида това към сервото какво е.
- alex_sandar
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 23.09.2012
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: e90
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Понеже всичко е описано точно и ясно за смяната на О-пръстените на вакумпомпата, само ще добавя , че при слагането и аз завих две шпилки на мястото на болтовете, да ги ползвам като водачи и много по лесно я нагласих.След това завих единия бол, махнах едната шпилка, завих другия болт та така и с третия.Много важно и полезно е че може да сложите витонови О-пръстени,специялно направени за високи температури. Абсолютно точните размери са 55,25х2,62мм и 93х2,62 може и 93х3мм.Двете на мен ми струваха точно 7.60лв в Пловдив!Проблема с пушека и гадния мирис в купето изчезна на мига!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани