проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 22 Яну 2019, 21:58

Колега до някъде имат право колегите с обезвъздушаването.Това с наклона,отвиването на капачката,пробките и т.н е така.
Но по принцип в истински сервиз обезвъздушаването се прави с нещо подобно

https://instrumenti.org/komplekt-za-pyl ... 01A-toptul

Знам,че ще се справиш и по начина по който всички сме го правили.
Но наистина не отвивай постоянно капачката докато колата работи.Влиза въздух постоянно и прави тапи.
Имам предвид след като смениш помпата.Знам ,че сега въздуха е от локално завиране в главата

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 22 Яну 2019, 23:09

Хора,
препрочетох последните писаници и така препрочетено дори "звучи" леко като заяждане и повишаване на тон от моя страна. Държа просто да ви кажа, че дори когато споря с вас го правя с чисто приятелски подбуди. Не бих си позволил да повиша тон на когото и да било от вас. Имаше колеги си играха да ми пишат, други правиха видео за да е по-нагледно, имаше и такива, които ми звъняха и си губеха от работното време. Всеки кой как може сподели част от опита и знанията си. Тук сме едва ли не малко семейство:) Най-добри и приятелски чувства към всички вас, дори и да звучи клише!

Dentamed, Pimpo, Risto416, Taricate, Bigfinger, Desoxr, Ildivvy... със сигурност в бързината забравям някой - едва ли някога бих си позволил да заспоря язвително с някой от вас! :bchug:
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 23 Яну 2019, 0:01

dentamed написа:Колега до някъде имат право колегите с обезвъздушаването...

Отварянето на капачката не е никакъв проблем за обезвъздушаването. Не забравяйте, че в нея има клапа и въздух влиза и излиза и при затворена капачка :). Разбира се това важи само ако нивото на антифриза е достатъчно. Има доста клипове в нета по темата. Аз само добавих нещо от мен, защото установих, че както и да го правя, винаги остава поне малко, което да излезе от пробките на загрял мотор. А наличието на въздух в охладителната система пък води до локално прегряване на маслото, а оттам вече бог знае накъде...
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 185
Регистриран на: 17.10.2009
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: BMW e46 touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от desoxr » 23 Яну 2019, 12:11

pimpo написа:
dentamed написа:Колега до някъде имат право колегите с обезвъздушаването...

Отварянето на капачката не е никакъв проблем за обезвъздушаването. Не забравяйте, че в нея има клапа и въздух влиза и излиза и при затворена капачка :). Разбира се това важи само ако нивото на антифриза е достатъчно. Има доста клипове в нета по темата. Аз само добавих нещо от мен, защото установих, че както и да го правя, винаги остава поне малко, което да излезе от пробките на загрял мотор. А наличието на въздух в охладителната система пък води до локално прегряване на маслото, а оттам вече бог знае накъде...

Колега ,не мога да се съглася с теб за капачката ,а и тези пробки също не се отвиват на работещ мотор с цел обезвъздушаване ! Но всеки да си го прави както смята за правилно ! Аз разбрах ,къде съм грешил и вече нямам драми с въздух в системата !

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 63
Регистриран на: 25.03.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: N42B20A
Мечтае да кара: Х 5
Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от risto416 » 23 Яну 2019, 17:06

desoxr написа:
pimpo написа:
dentamed написа:Колега до някъде имат право колегите с обезвъздушаването...

Отварянето на капачката не е никакъв проблем за обезвъздушаването. Не забравяйте, че в нея има клапа и въздух влиза и излиза и при затворена капачка :). Разбира се това важи само ако нивото на антифриза е достатъчно. Има доста клипове в нета по темата. Аз само добавих нещо от мен, защото установих, че както и да го правя, винаги остава поне малко, което да излезе от пробките на загрял мотор. А наличието на въздух в охладителната система пък води до локално прегряване на маслото, а оттам вече бог знае накъде...

Колега ,не мога да се съглася с теб за капачката ,а и тези пробки също не се отвиват на работещ мотор с цел обезвъздушаване ! Но всеки да си го прави както смята за правилно ! Аз разбрах ,къде съм грешил и вече нямам драми с въздух в системата !


Е добре,кажи къде си грешил да разберем и ние. Благодаря.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 23 Яну 2019, 22:31

Колега предлагам едно нещо да видим дали ще го удобриш.
Като си направиш колата с новия двигател и всичко стане перфектно да се прекръстиш на Ivo n42
Това ivoaudi не е за този форум :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Яну 2019, 0:22

Ха ха, хвана ме:) Наистина, този ник не е за тоя форум, ама в същото време той представлява едно чудесно сито. Имаше наистина през годините хора, които съдеха за мен по ника ми и за мен просто бяха хора, не особено умни и просто ги игнорирах. Аз не съм писал нарочно този ник за да дразня когото и да било и нищичко не прокламирам с него, най-малкото автомобилите Ауди. Всъщност аз дори не съм изобщо фен на ауди по никой начин!:) Просто използвам този ник открай време за всички възможни регистрации насам-натам из нета и си е открай време винаги същия, това е. Забравям и не умея да запомням дреболии и ненужни неща, такъв съм си:)
По темата:

Новия мотор работи вече перфектно. Проблема си се оказа както предполагах именно помпата. Едно, че турбинката се оказа два пъти по-тясна, второ, че между нея и корпуса имаше доста голямо разстояние и това си пречи да нагнети(всмукне). Една турбинка си се е въртяла във флуид, бидейки тя съвсем неспособна да премести последния накъдето и да е. Абсолютно чудо е как този мотор е оцелял толкова време без да циркулира адекватно антифриза!!!! Тук едно огромно браво на БМВ и конкретно на качеството на карантията. Много пъти съм твърдял, че карантията на тоя мотор е наистина рядко здрава и ето че пак го отчитам. Конкретно в това отношение БМВ ме очароваха доста. Адски мъки е преживял тоя мотор и то точно в жегите, където живея. Невероятно!!!! Ще постна снимки, може на някой да му е от полза и да не се подлъгва да купува помпа "за оригинално вграждане". Няма го вече това досадно бълбукане в парното на всевъзможни режими, няма вече необичайно надути маркучи, няма нови и нови въздуси безкрай, появяващи се ей така от нищото, температурата е стабилна, няма я вече и още по-досадната корекция на ъгъла на изпреварване на запалването, която скопяваше мотора и вдигаше ненужно разхода. А иначе мотора.......мотора беше обезвъздушен по начините, упоменати от мен по-назад. Лесно и бързо. Много, много лесно и много, много бързо :D Споменах ли ви, че НЯМА НУЖДА от баири? Забравил съм :D
Не се сещам също така споменах ли ви, че обезвъздушаването на този мотор е ултра елементарно и няма нищо особено, нищо различно от всеки един мотор по света, произведен през годините от човеци :D Забравил съм? Ей на, сега ви го казвам! :D
Последна промяна ivoaudi на 24 Яну 2019, 19:06, променена общо 2 пъти
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Яну 2019, 0:39

Нарочно ще напиша нещо отделно за Pimpo, защото може да му е от полза. Двамата с него имаме проблем с един мега дразнещ феномен, който сме описали по-назад, та:
Моите съмнения, че този феномен е породен от механичен проблем не се оправдаха. Сега, когато напълно и изцяло смених механиката, въпросния феномен присъства отново. Наистина почти неосезаем, буквално трябва да знаеш, че той съществува, за да го усетиш, но все пак той съеществува! Блъскането сега при връщане на газта е толкова малко, че се компенсира напълно от демпферните пружини на маховика и почти не се усеща, но все си го има. Ще се окаже май, че виновника все пак е именно управлението на Валвтроника. Аз поне не се сещам за нищо друго като възможност и при първа възможност ще го сменя.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Яну 2019, 19:14

Така, понеже вчера обещах снимка, днес я ъпвам. Лявото очертание е луфта между корпуса и турбинката, който при оригиналната турбинка направо липсва. Дясното пък сочи дебелината на турбинката, която при оригиналната е буквално два пъти повече. Надявам се това инфо да помогне на някой в бъдеще да не си скапе мотора ненужно, както ми се случи на мен
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 24 Яну 2019, 21:16

браво колега ivo n42 Аз поне така ще ти казвам :mhihi: .Дано не се сърдиш де.
Тая помпа няма нищо общо с вида на оригиналната.Турбинката е коренно различна дори на пръв поглед.
Как е температурата сега.
Пожелавам ти дълги безаварийни километри.Дано нямаш проблеми вече с този двигател.
Аз отдавна ти казах да го сменяш.И аз като тебе се мъчих с опити и накрая като го смених се родих.
Това за наклона аз съм го правил само веднъж заради изпарителя.Ако е без газ се обезваздушава за минути.Ама ми правеше тапа и не изкаше да превърти през изпарителя защото газаджията го е сложил на много кофти място.Само вдигнах с 30 см предницата и изтика въздуха от изпарителя.
Иначе аз дори пробките не ползвам.Тая кола и сама се обезвъздушава.Палиш ,чакаш малко,даваш постоянно газ, за да тика помпата на отвита капачка.Като позагрее завиваш.Всичко това с пуснато парно.После пак леко развиваш капачката за да изпусне въздуха.И така докато стопли долния маркуч на радиатора.Стопли ли долния значи термостата е отворил и въздуха ще го изтика.И капачката е един клапан който постоянно поддържа 2 бара налягане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 24 Яну 2019, 21:27

Добре де,тази помпа,като я купува, не я ли видя на какво изглежда? Или тя си е била винаги в двигателя,а аз нещо не съм доразбрал...?

Другото,което искам да допълня,без да се заяждам е,че капачката не е 'елемента' или нещото,което определя налягането в охладителната система! Налягането се определя от вида на флуида (в случая - антифриз или вода) и неговата температура (говорим за затворена система). Капачката само ще изпусне аварийно налягането, ако то превиши 2бар (бензиновата капачка)!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 24 Яну 2019, 22:38

Съгласен съм.Но тя държи налягането до 2бара.Аз съм карал и с вода ,и с антифриз.Маркучите са еднакро твърди,а температурата също е еднаква.Незнам къде е истината ама никога не съм се и замислял.Приемам го за даденост и не разсъждавам.
Иначе когато на една друга кола ми се прецака капачката на антифриза пръсна един маркуч.И ако се бях замаял замалко да сваля главата.А то с 10 лева се оправи работата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Яну 2019, 23:01

dentamed:
Не се сърдя бе човек, как ще се сърдя, ама и ivo n52 не звучи зле :D Колкото до изпарителя, съгласен съм. При наличие на изпарител, водата през него пробива малко по-трудничко. Аз обаче и с изпарител не търся наклони - достатъчно ми е да вдигна оборотите на около 3000 за около 10 сек и готово. Колкото до:

"Иначе аз дори пробките не ползвам.Тая кола и сама се обезвъздушава"
Аз дори мислех да го пиша това по-напред в спора с колегите, ама щяха съвсем да ме анатемосат :D Изпробвал съм го и аз не веднъж, обезвъздушава си се мотора.

ildivvy:

Помпата от снимката ми я набута "приятел" лятото. Моята беше протекла, а аз си имах хубава от запалена кола на николко км. Предложих му и дори настоявах да си сложа въпросната резервна помпа(бях закупил половин кола), но алчността си е алчност - изсмука кви ли не доводи да си сложа нова и да не се излагам. Голям хит си е по сервизите да те товарят с ненужни части, би трябвало да го знаеш. А иначе новата(проблемната) помпа си дойде затворена, тя не е като на снимката и не се вижда как е вътре. В края на лятото съвсем логично се издуха гарнитурата(невероятно е как издържал толкова дълго тоя мотор), а преди дни направо смених двигателя, защото моя не подлежеше вече на ремонт(почти). След смяната обаче продължи да надува, макар и осеаемо по-слабо. Тогава се понапънах и направих мои си тестове и установих истинската причина за всичко.

Сега всичко е топ. Е....трети ден поред ми прави по един к..венски номер на ден с нови повреди(не са по мотора), ама отдавна съм и свикнал:)
Последна промяна ivoaudi на 25 Яну 2019, 0:25, променена общо 1 път
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 24 Яну 2019, 23:13

Иначе....по въпроса кой регулира налягането в охладителната система, грешите и двамата! :D
Нито е капачката, още по-малко вида на флуида!!
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1528
Регистриран на: 10.10.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Lexus GS430 07'
Мечтае да кара: BMW M2

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ildivvy » 25 Яну 2019, 16:56

В една друга тема разнищихме много добре въпроса с налягането и температурата в охл.система! Мисля,че беше "Как да намалим налягането в системата?" или нещо от сорта...Не помня в кой подфорум... Мисля,че глагола 'регулира' не е точен! Никой не регулира налягането! То си е резултат от физичните закони и зависи от температурата на "флуида" в затворената система! Клапана в капачката само ще 'отвори' системата към атмосферата,ако налягането превиши 2бар при нашите коли (или 1,4бара при дизела)! Ние можем само да регулираме температурата на флуида в системата! Ако към охл.система се закачи един манометър,ще видим,че при различните температури имаме различни налягания в системата! С повишаване на температурата се повишава и налягането! Пример: тенджерата под налягане кога започвада съска? Когато вътре заври 'водата',а не още като я сложим на котлона.Там ролята на капачка играе желязната част върху тръбичката. Налягането,при което ще изпусне зависи от тежестта му. В капачката на колата това зависи от клапана вътре (пружина?).И в двата случая,това е сила,което налягането трябва да преодолее,за да се "отвори пътя навън". Защо използваме затворена система под налягане? За да остане флуда в нея течен и при по-високите температури! При колегата е еднакво положението с температурата и имаркучите,защото водата и антифриза са с подобни характеристики! Ако налеем моторно масло или спирт,примерно,в охл.система,при същите темератури,налягането в нея ще е по-различно (не опитвайте това у вас :mhihi: )!
За частите е най-добре - "око да види,ръка да пипне"! Явно вече няма 'приятели' на тоя свят! Всичко е пари!
Ex: 96' BMW318ti

Изображение


Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!

Вече съм фен на Марио Драги!

" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook