проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Има логика.Ама при мен като замина датчика присветваше за секунда като коледна елха.Мислех си,че е реле регулатора ама записа грешка в датчика и след смяната не се е появявал проблема.От известно време пък сега четките свършиха при мен на стартера.Ама много ме мързи пак да го свалям тоя колектор и за пръв път ще я давам на един приятел да я прави.На 400 000 заминаха.Е толкова пише де.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Със сигурност ще е записало грешка, така ли? Някъде из форума бях чел, че при толкова краткотрайна проява на даден проблем, бордкомпютърът не записва грешка. Иначе на база на всичко прочетено по темата и аз си мисля, че става дума за датчик, но пак трябва да се диагностицира. Попаднах и на обяснение, че подобно прекъсване би могло да се дължи и на разпусната верига.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Задължително записва грешка кол. вал, да. Понякога и разпределителен вал записва. Иначе филми с разтеглени вериги при тоя мотор няма. Веригата е супер качествена!
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ми ще те разочаровам колега има разтегнати много.Моята в момента е разтегната даже.
Не говорим за оптегачи или успокоители.С един приятел сменяхме на н42 верига и като я наложихме с новата се хванахме за главите.При него имаше много запазени свалени вериги.Не съм виждал такова нещо.Двуредова верига на мерцедес с 1 см разтегната.То има и много клипове даже.Имаше и други фрапиращи.На м57 да не говорим
моята преди години като я опънех праз капачката с някоя кука беше все едно е заварена ,а сега има доста голяма разлика.Чак се повдига.Оптегача е от новия модел.
С един колега си говорех дето има сервиз и ми каза,че много се сменили на н42 и само няколко са били добре.
Няма кола която да не разтяга вериги.Видях вериги ......... на раздатки разтегнати............скъсани..................страшна работа.
А който е виждал верига на раздатка знае за каква верига става въпрос.ТЯ е 20 пъти по голяма и по здрава и от най-здравата ангренажна
Важно е с какво масло се кара,на колко се сменя и как се експлоатира колата.Важен е и въртящия момент разбира се.Те дизелите затова късат повече.
но все пак на колегата едва ли е това проблема
Не говорим за оптегачи или успокоители.С един приятел сменяхме на н42 верига и като я наложихме с новата се хванахме за главите.При него имаше много запазени свалени вериги.Не съм виждал такова нещо.Двуредова верига на мерцедес с 1 см разтегната.То има и много клипове даже.Имаше и други фрапиращи.На м57 да не говорим
моята преди години като я опънех праз капачката с някоя кука беше все едно е заварена ,а сега има доста голяма разлика.Чак се повдига.Оптегача е от новия модел.
С един колега си говорех дето има сервиз и ми каза,че много се сменили на н42 и само няколко са били добре.
Няма кола която да не разтяга вериги.Видях вериги ......... на раздатки разтегнати............скъсани..................страшна работа.
А който е виждал верига на раздатка знае за каква верига става въпрос.ТЯ е 20 пъти по голяма и по здрава и от най-здравата ангренажна
Важно е с какво масло се кара,на колко се сменя и как се експлоатира колата.Важен е и въртящия момент разбира се.Те дизелите затова късат повече.
но все пак на колегата едва ли е това проблема
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ще ти взема мнението за меродавно и няма да споря за веригите. Аз не съм видял ни една разтегната, но може и да съм бил късметлия. Може да има партиди от един и същ производител, едните супер, другите калпави. Случва се. Спирам да говоря за веригите на н42 за да не заблудя някой
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Това което видях ме шашна.
Колегата каза,че доста разтегнати са виждали.Незнам партиди ли са виновни или експлоатация.
https://m.youtube.com/watch?v=B2hxWeEEd78
Колегата каза,че доста разтегнати са виждали.Незнам партиди ли са виновни или експлоатация.
https://m.youtube.com/watch?v=B2hxWeEEd78
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги, два елементарни въпроса:
По-маловажния е - има ли начин с ИНПА да проверя оборотите на перката? Чета постоянно за 6 степени, има ли наистина 6 степени за е46 с н42 мотор? Успявам да я развъртя от ИНПА, но върти на макс и толкова. Интересува ме начин да я пробвам и на по-ниски обороти.
По-важния въпрос - тъй като смених двигател и отново ми изкарва въздух при обезвъздушаване, забелязах, че помпата ми май няма дебит, особено в ниски обороти. Елементарния ми въпрос - виждате ли горе в гърловината да ви тече чучурчето? Не знам как да се изразя, но сигурно ме разбрахте. В огромен филм съм пак, отново преебана отпуска, отново чанта пари и отново неработеща кола. Та:
ако имате струя горе в гърловината, тя веднага след палене ли е там? Постоянно ли тече?
Ултра много ще ми помогнете, особено за втория въпрос и ако може не ме съдете за привидно глупавите въпроси.
По-маловажния е - има ли начин с ИНПА да проверя оборотите на перката? Чета постоянно за 6 степени, има ли наистина 6 степени за е46 с н42 мотор? Успявам да я развъртя от ИНПА, но върти на макс и толкова. Интересува ме начин да я пробвам и на по-ниски обороти.
По-важния въпрос - тъй като смених двигател и отново ми изкарва въздух при обезвъздушаване, забелязах, че помпата ми май няма дебит, особено в ниски обороти. Елементарния ми въпрос - виждате ли горе в гърловината да ви тече чучурчето? Не знам как да се изразя, но сигурно ме разбрахте. В огромен филм съм пак, отново преебана отпуска, отново чанта пари и отново неработеща кола. Та:
ако имате струя горе в гърловината, тя веднага след палене ли е там? Постоянно ли тече?
Ултра много ще ми помогнете, особено за втория въпрос и ако може не ме съдете за привидно глупавите въпроси.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
не е глупав въпроса.Аз точно така го описвах преди и много добре знам за кое чучурче говориш.Ако е идеално обезвъздушена и всичко е наред трябва да тече.Но по спомен само в началото при по високи обороти и при подаване на газ след това.Утре ще проверя и ще ти звънна.
Иначе и аз знам за 6 скорости на перката ама незнам как се пускат.Нека колегите запознати с диагностиките да кажат.
Иначе и аз знам за 6 скорости на перката ама незнам как се пускат.Нека колегите запознати с диагностиките да кажат.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Ако помпата ти няма дебит ще вътри само локално водата и няма да превърти въздушните тапи.
На един голф 3 бях сменил 2 нови помпи и двете не работеха и с третата се обезвъздуши.Другите ми ги смениха.Виж как е турбинката на помпата.Да няма счупени ламели.Лошото е ,че всичко е свързано с много разглобяване ама няма как.Доста пъти ми се е случвало нещо да не ми се получи от първия опит.Това най-го мразя ама какво да се прави.
На един голф 3 бях сменил 2 нови помпи и двете не работеха и с третата се обезвъздуши.Другите ми ги смениха.Виж как е турбинката на помпата.Да няма счупени ламели.Лошото е ,че всичко е свързано с много разглобяване ама няма как.Доста пъти ми се е случвало нещо да не ми се получи от първия опит.Това най-го мразя ама какво да се прави.
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Нова е помпата, най-скъпата, забравих марката, ма за оригинално вграждане. Моя най-добър приятел във Варна ми я набута, при все, че си имах буквално нова от запалена кола. Ма от моята помпа той процент няма и ме нави да сложим тоз боклук. Голям хит е това по сервизите, да ти сменят части ненужно, само и само да изкарат процент отгоре от части. Спорих, настоявах да сложим моята, ама ми излезе с номера, че ми се свиди и.... Ей, кви хора има, ей... А аз съм си будала, да става колата там, пари има! Безброй части ми изпосмени ненужно и все боклуци! Абонира ме за сервиза си.
Затова са изтървали и резбите, тя главата си е вряла с локални завирания от 20х км насам, откак е тази помпа. Няма дебит, водата не се превърта. Тествах я вече. На празен ход парното изстива и като подам газ топли. Или са изядени лопатките, или превърта турбинката. Утре ще я вадя и ще я сменя, само се чудя с каква. То гаранция няма, че няма да се натреса на друго лайно. Моята хубава помпа се намира във Варна, а аз съм в Смолян. Добре, че поне този път съвестни момчета ми я правят и знам, че няма да ме излъжат. Най-сетне попаднах на свестен сервиз, къде работят хора със съвест. Ба си одисеята.
Затова са изтървали и резбите, тя главата си е вряла с локални завирания от 20х км насам, откак е тази помпа. Няма дебит, водата не се превърта. Тествах я вече. На празен ход парното изстива и като подам газ топли. Или са изядени лопатките, или превърта турбинката. Утре ще я вадя и ще я сменя, само се чудя с каква. То гаранция няма, че няма да се натреса на друго лайно. Моята хубава помпа се намира във Варна, а аз съм в Смолян. Добре, че поне този път съвестни момчета ми я правят и знам, че няма да ме излъжат. Най-сетне попаднах на свестен сервиз, къде работят хора със съвест. Ба си одисеята.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Колеги, два елементарни въпроса:
По-маловажния е - има ли начин с ИНПА да проверя оборотите на перката? Чета постоянно за 6 степени, има ли наистина 6 степени за е46 с н42 мотор? Успявам да я развъртя от ИНПА, но върти на макс и толкова. Интересува ме начин да я пробвам и на по-ниски обороти.
По-важния въпрос - тъй като смених двигател и отново ми изкарва въздух при обезвъздушаване, забелязах, че помпата ми май няма дебит, особено в ниски обороти. Елементарния ми въпрос - виждате ли горе в гърловината да ви тече чучурчето? Не знам как да се изразя, но сигурно ме разбрахте. В огромен филм съм пак, отново преебана отпуска, отново чанта пари и отново неработеща кола. Та:
ако имате струя горе в гърловината, тя веднага след палене ли е там? Постоянно ли тече?
Ултра много ще ми помогнете, особено за втория въпрос и ако може не ме съдете за привидно глупавите въпроси.
Колега ,този двигател се обезвъздушава малко по-различно ! И аз бях влязъл в твоя филм по едно време ,но чак до смяна на двигател не стигнах Тече си чучурчето ,но при включено парно ,когато работи и допълнителната ел.помпа ,отвориш ли капачката веднага влиза въздух в системата ! Спри да отваряш капачката на работещ двигател !Отне ми известно време и много нерви докато го разбера ! Важен е начина на обезвъздушаване ! Аз си направих устройство за да го правя лесно !
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Не е така. И двете ти твърдения са абсолютно невярни. Стига да си под точката на завиране на водата(за да съм по-точен 10-20 градуса под, зависи и от други фактори, като например отваряш ли след гонка, дори бидейки мотора още хладен) можеш да си отваряш капачката на воля и въздуха, който влиза там не влияе на нищо. Ако искаш мога подробно и с достатъчно обяснения и доводи да ти разкажа кое как да се вземе предвид. Обезвъздушаването също с нищо не е по-специфично от който и да е мотор. Иначе ти благодаря сърдечно за инфото, диагнозата на мотора е вече сторена, както споменах, проблема е в помпата! Просто събирам и потвърждения като твоето, полезно е.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- pimpo
- младши ентусиаст
- Мнения: 604
- Регистриран на: 24.01.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е46
- Детайли за колата: N42B20
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Колеги, два елементарни въпроса:
По-маловажния е - има ли начин с ИНПА да проверя оборотите на перката? Чета постоянно за 6 степени, има ли наистина 6 степени за е46 с н42 мотор? Успявам да я развъртя от ИНПА, но върти на макс и толкова. Интересува ме начин да я пробвам и на по-ниски обороти.
Да може, пускал съм я с инпата. Започва с най-ниската степен и постепенно се увеличава до макс. Но не помня как точно я пуснах. Мисля че беше в менюто Activate - E-blower, където са тестовете на различни актуатори.
Нещо такова се получава:
https://www.youtube.com/watch?v=gx5_SgK3llQ
Ако обаче искаш да я пуснеш само на една от степените за постоянно - не знам, май не може.
А обезвъздушаването не бих казал, че е като на всеки мотор. С тези пробки тук и там си има малко философия за да стане както трябва. Аз след всички известни процедури, направих и още една. След добре загяла кола, гася на лек наклон и след 5 мин отвивам само малките пробки. Около тях се събират малки мехурчета и от налагането излизат. Това го правих 2-3 пъти, докато започна да излиза само чист антифриз.
Кога се пише "И" и кога "Й"
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ
2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)
- ivoaudi
- старши ентусиаст
- Мнения: 1697
- Регистриран на: 8.02.2012
- Местоположение: FR,Marseille
- Пол: Мъж
- Кара: e46 318i N42B20AB
- Мечтае да кара: хората да мислят
- Детайли за колата: свежа и поддържана!
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Това с ИНПА го правя и аз, да. Мисълта ми бе да пусна поотделно степените, ама явно не може.
Колкото до обезвъздушаването повтарям за последно, че грешите. Не ви знам какво толкоз се филмирате. Никакви баири не трябват! Абсолютни, ненужни глупости! Обезвъздушавам я успешно, без отказ ТОЧНО ЗА 30 СЕК с последващи 2-3 контролни пускания при леко и добре стоплил мотор. Никакви наклони. Това разбира се, ако всичко е наред, щото то ако има проблем и по гръб и изправена назад на ауспух да е, все тая.
Колкото до обезвъздушаването повтарям за последно, че грешите. Не ви знам какво толкоз се филмирате. Никакви баири не трябват! Абсолютни, ненужни глупости! Обезвъздушавам я успешно, без отказ ТОЧНО ЗА 30 СЕК с последващи 2-3 контролни пускания при леко и добре стоплил мотор. Никакви наклони. Това разбира се, ако всичко е наред, щото то ако има проблем и по гръб и изправена назад на ауспух да е, все тая.
9K714 OKA SS-23
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63
- desoxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 17.10.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e46 touring
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
ivoaudi написа:Не е така. И двете ти твърдения са абсолютно невярни. Стига да си под точката на завиране на водата(за да съм по-точен 10-20 градуса под, зависи и от други фактори, като например отваряш ли след гонка, дори бидейки мотора още хладен) можеш да си отваряш капачката на воля и въздуха, който влиза там не влияе на нищо. Ако искаш мога подробно и с достатъчно обяснения и доводи да ти разкажа кое как да се вземе предвид. Обезвъздушаването също с нищо не е по-специфично от който и да е мотор. Иначе ти благодаря сърдечно за инфото, диагнозата на мотора е вече сторена, както споменах, проблема е в помпата! Просто събирам и потвърждения като твоето, полезно е.
Нямам намерение да споря с теб ,това за капачката дори го пише в инструкцията за ремонт на този мотор! Гледам доста ремонти си му хвърлил на стария двигател ,дано с този са по малко! Успех
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани