проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- risto416
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 63
- Регистриран на: 25.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N42B20A
- Мечтае да кара: Х 5
- Детайли за колата: Е46 318i 143к.с.2002г.комби автоматик
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
От цялата картинка , според мен е най-лошото счупените парчета да не попаднат в маслената помпа,ако можеш да ги събереш от горе е добре,ако ги виждаш де,ако не моя съвет е да свалиш картера и да видиш и събереш парчетата от счупената част. Това се сетих за сега. Успех.
- krasigarchev
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: Мелник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 320d
- Мечтае да кара: Самолет
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Няма ли цедка тая помпа, мисля да прибегна към смяна на мотор
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Здравеите колеги и аз имам проблем с този двигател.Проблема е че неможе да запали и дава на диагностика MISS FIRE на 2-3-4 цилиндър и датчик разпределителен вал.Възможно ли е да е прехвърлило зъб
- krasigarchev
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: Мелник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 320d
- Мечтае да кара: Самолет
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Сменете или почистете първо датчика на коляновия вал.
Каква е историята на заболяването?
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
Каква е историята на заболяването?
Sent from my VOG-L29 using Tapatalk
- nedbmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги N46 мотора от коя година го слагат вече на Е46. И пооправени ли са проблемите, които съпътстват първия мотор N42
- krasigarchev
- Потребител
- Мнения: 32
- Регистриран на: 1.10.2013
- Местоположение: Мелник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91 320d
- Мечтае да кара: Самолет
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Аз мисля че е от 2003-та, проблема с обтегача мисля че е поправен, за други неща нямам инфо
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
nedbmw написа:Колеги N46 мотора от коя година го слагат вече на Е46. И пооправени ли са проблемите, които съпътстват първия мотор N42
N46 се монтира в Е46 от септември 2003г. - според ЕТК. Различията с N42 не са големи, примерно - модулът на валвтроника вече е част от DME, датчикът на ексцентрик вала е различен, изменения в капака на главата, лят колянов вал, фрезовани предавки на балансиращите валове, вакуум помпата е друга...Тия неща ги пише в TIS, но това едва ли те интересува толкова. Добре е поне че в Е46 още има дебитомер на тоя мотор, при Е90 го спестяват.
За потенциални проблеми и сравняване е добре да потърсиш инфо в чужди форуми, тук най-много да ти кажат че е поредната "шитня" и толкова.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги продавам модифициран двигател n42b20
в смисъл след пълен ремонт със сменени сегменти,лагери,гумички,гарнитури,с разпробиване на по дебели резби с други болтове
Не гори масло.Тестван е
в смисъл след пълен ремонт със сменени сегменти,лагери,гумички,гарнитури,с разпробиване на по дебели резби с други болтове
Не гори масло.Тестван е
- nedbmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
The Heartlistener написа:nedbmw написа:Колеги N46 мотора от коя година го слагат вече на Е46. И пооправени ли са проблемите, които съпътстват първия мотор N42
N46 се монтира в Е46 от септември 2003г. - според ЕТК. Различията с N42 не са големи, примерно - модулът на валвтроника вече е част от DME, датчикът на ексцентрик вала е различен, изменения в капака на главата, лят колянов вал, фрезовани предавки на балансиращите валове, вакуум помпата е друга...Тия неща ги пише в TIS, но това едва ли те интересува толкова. Добре е поне че в Е46 още има дебитомер на тоя мотор, при Е90 го спестяват.
За потенциални проблеми и сравняване е добре да потърсиш инфо в чужди форуми, тук най-много да ти кажат че е поредната "шитня" и толкова.
Да ясно колега благодаря ти. Търся си читава Е46 на бензин че се разделих с моята е36 след 12г и сега с тези сложни двигатели избирам повече. Не че няма да си го оправя ако има проблеми но все пак не ми занимава на моя кола да и правя сериозни ремонти.
316 1.8 бензин Проблем с пушене
Здравейте! През март месец закупих БМВ 316 мотор 1.8 116к.с. 2003г. бензин автоматик от частно лице. След като смениха маслото, започна да пуши синьо-бяло и ауспуха беше мокър, излизаха пръски, вечер като заставах пред светнатите си фарове виждах лек пушек. След изминати 500-1000км. майсторите провериха маслото на загрят мотор и беше на минимум! Също ми светваше чек-а на мотора и при диагностика даваше грешка в лан сондата. Казаха, че двигателят е "аут" и ако реша да го правя ще излезне около 3000лв. Казах, че ще си помисля и те ми сложиха някаква добавка, за да не пуши. Свърши я тази работа добавката, но се нацапаха свещите на двигателя, сменихме ги и след 1000км. добавката беше изгоряла, като през това време наливах масло и пак започна да пуши. Решихме, че ще правим ремонт на двигателя и когато отидох при друг майстор, той се съветва с 2ма други майстори, които се занимавали само с БМВ и казаха, ремонт на двигателя да не се прави, ами да се смени мембраната на картерните газове, защото на този мотор това му било кусур и се явявало като консуматив. Скъпия вариант на тази част струваше 120лв. Решихме да я сменим. Майстора докато я ремонтира, каза, че на 1200% е сигурен, че е от там проблема, защото мембраната била скъсана или нещо такова и там било мазало от масло навсякъде. Взехме колата готова и ни каза, че каквото е можал да почисти го е направил, но трябва да я покараме, за да изгори каквото има останало по тръбите, маркучите, гърнето, ауспуха.. Карахме я около 2 часа с около 120км/ч. В началото пушеше и постепенно спря. Върви като пушка. На сутринта проверих маслото, не беше мръднало, ауспуха беше сух. Покарах я през деня и никакъв проблем. Но вечерта отново започна да пуши и пак се намокри ауспуха. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? И какво мислите по въпроса? Благодаря Ви!
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
3000лв за ремонт на този двигател , за точно половината сума ще го смениш с по-добър. До тук налях около 1400лв за ремонт на двигателя и още не е в "нормално" състояние, според мен най-добре да смениш целия двигател, съветвам те да не правиш моята грешка защото сагата е голяма. А ако все пак решиш да го правиш внимавай много, ама много къде ходиш защото тук един "прехвален" форумен майстор ми обърка центровката и след като му показах становището черно на бяло от дарукар той стои "а не аз правилно я зацепих за 2 дни е прескочила веригата(нова, с нов обтегачи всичко)" а после след правилно зацепване и смяна на гумички ( и нищо друго) 30к без проблем..... , както и да е, та внимавай къде си оставяш точно тази кола....Ако си от София пиши на лс(за да не се сметне за реклама) за да ти препоръчам майстори които имат рутина с мотора (обиколих около 10-тина от хвалените) та имам скромен опит .
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- ivanski_2
- младши ентусиаст
- Мнения: 645
- Регистриран на: 17.01.2019
- Местоположение: София/Чепеларе
- Пол: Мъж
- Кара: e61 535d
Забавяне при подаване на газ
Здравейте имам следния проблем, когато подам газ на колата и отнема секунда -две за да реагира, и това го прави и на газ и на бензин, промяна няма.
Долу и клип давам за да е по-ясно. Дроселова клапа е чистена, свещите и бобините са сменени, дебитомера работи добре, всичко е проверявано при няколко майстора в различни сервиза и диагнозата е "нищо и няма", но зачудването си го има и дразнещо...
Автомобила е е46 318i газ/бензин
https://www.youtube.com/watch?v=gY7892w ... e=youtu.be
Долу и клип давам за да е по-ясно. Дроселова клапа е чистена, свещите и бобините са сменени, дебитомера работи добре, всичко е проверявано при няколко майстора в различни сервиза и диагнозата е "нищо и няма", но зачудването си го има и дразнещо...
Автомобила е е46 318i газ/бензин
https://www.youtube.com/watch?v=gY7892w ... e=youtu.be
Some cars are made for maximum miles per gallon, and some are made for maximum smiles per gallon... the choice is yours...
- The Heartlistener
- ентусиаст
- Мнения: 1087
- Регистриран на: 10.11.2012
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
- Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual
Re: 316 1.8 бензин Проблем с пушене
Rayya написа:Здравейте! През март месец закупих БМВ 316 мотор 1.8 116к.с. 2003г. бензин автоматик от частно лице. След като смениха маслото, започна да пуши синьо-бяло и ауспуха беше мокър, излизаха пръски, вечер като заставах пред светнатите си фарове виждах лек пушек. След изминати 500-1000км. майсторите провериха маслото на загрят мотор и беше на минимум! Също ми светваше чек-а на мотора и при диагностика даваше грешка в лан сондата. Казаха, че двигателят е "аут" и ако реша да го правя ще излезне около 3000лв. Казах, че ще си помисля и те ми сложиха някаква добавка, за да не пуши. Свърши я тази работа добавката, но се нацапаха свещите на двигателя, сменихме ги и след 1000км. добавката беше изгоряла, като през това време наливах масло и пак започна да пуши. Решихме, че ще правим ремонт на двигателя и когато отидох при друг майстор, той се съветва с 2ма други майстори, които се занимавали само с БМВ и казаха, ремонт на двигателя да не се прави, ами да се смени мембраната на картерните газове, защото на този мотор това му било кусур и се явявало като консуматив. Скъпия вариант на тази част струваше 120лв. Решихме да я сменим. Майстора докато я ремонтира, каза, че на 1200% е сигурен, че е от там проблема, защото мембраната била скъсана или нещо такова и там било мазало от масло навсякъде. Взехме колата готова и ни каза, че каквото е можал да почисти го е направил, но трябва да я покараме, за да изгори каквото има останало по тръбите, маркучите, гърнето, ауспуха.. Карахме я около 2 часа с около 120км/ч. В началото пушеше и постепенно спря. Върви като пушка. На сутринта проверих маслото, не беше мръднало, ауспуха беше сух. Покарах я през деня и никакъв проблем. Но вечерта отново започна да пуши и пак се намокри ауспуха. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? И какво мислите по въпроса? Благодаря Ви!
От майстори които смело заявяват че двигателят е аут - директно си тръгвай и толкова. В тази тема нееднократно е обсъждано - проблемът на тоя мотор с харча на масло и пушенето основно е от изпечени гумички на клапаните. В някои случаи може да се скъса мембраната на CCV клапана и тогава голямо количество масло попада за нула време в всмукателя, съответно в цилиндрите - както може би е станало при теб. Покарай след смяната на CCV-то, виж какъв ще е харча на масло за определен пробег. Почти сигурно е че от пушенето и харча на масло няма да се отървеш, поне не нацяло - докато не се сменят гумичките на клапаните.
Относно водата в ауспуха - не се притеснявай, обикновен конденз е това. И моята всяка сутрин хвърля пръски отзад. Обикновено се натрупва в гърнетата ако се кара на по-къси разстояния с недозагрял мотор.
Пушекът с какъв цвят е - синкав или чисто бял? Коя ламбда дава грешка - преди катализаторите или задна /контролна/?
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.
- dentamed
- младши ентусиаст
- Мнения: 283
- Регистриран на: 12.11.2011
- Кара: Х6 g06
- Мечтае да кара: isetta
- Детайли за колата: 4,0i
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Гумичките се сменят без сваляне на главата.Като детска игра е.Нищо сложно за що годе технически грамотен човек.
Не е скъпа процедурата нито частите.Гореето и пушенето спират моментално.
Колкото по-скоро се направи по-добре.Иначе ако се кара много време така всичко става в нагари.Могат да се запекът и маслените сегменти
Не е скъпа процедурата нито частите.Гореето и пушенето спират моментално.
Колкото по-скоро се направи по-добре.Иначе ако се кара много време така всичко става в нагари.Могат да се запекът и маслените сегменти
- nedbmw
- младши ентусиаст
- Мнения: 391
- Регистриран на: 24.02.2009
- Местоположение: стара загора
- Пол: Мъж
- Кара: BMW Е46 facelift
- Мечтае да кара: Е90
- Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.
Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20
Колеги скоро взех едно Е46 с N42 мотор 143 к.с. на около 158хил км. реални. Произведено е 12 месец 2003 г. Та карам го вече около 250 км но имам чувството, че гори повече бензин. Нямам оригинално борд компютър и не мога да разбера разхода с точност. Гледам го има в бронята датчик за външна температура но никъде не ми я показва. но това как да е това не ми е толкова важно за сега. Одеве се загледах в индикатора за моментен разход, че нещо не работи коректно. На ниски обороти показва нула когато давам газ често отива до края макар, че не я натискам колата. Колата се оказа, че е с изкормен катализатор. Ламбда сондите си седят едната мисля е сменяна понеже е по различна на външен вид и изглежда по нова да не би за това, че катализатора е празен да прави тия номера? Не ми свети чека не дава грешки не съм и правил още диагностика. Имам един Карсофт преди време го ползвах за Е36-цата си но мисля да я гледам май скоро. Не ми харесва нещо, инак върви като цяло но малко ми прави проблем с тръгването. От ниски към по високи се дърпа за секунда, ако плавно ускорявам няма проблеми но рязко от ниски об. се хъсва за секунда. Кога маневрирам е най дразнещо все едно кола с карбуратор и не работеща ускорителна помпа. Понякога оборотите и стават прекалено ниски после се оправят. Нещо да не ми е замърсен или неточно работещ дебитомера. Не съм я разчоплил още та рекох да споделя, ако някой нещо подобно е срещал???
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани