проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 05 Юли 2019, 19:06

За тази година, ако колата е западноевропейка трябва да е с Евро 4 - демек 4 ламбди - две регулиращи на колектора отпред и две контролни назад за катовете, които са общо три - два първични /на колектора/ и един основен назад. Регулиращите ламбди са широколентови, шестпинови буксите са други и принципа на действие им е различен от обикновените ламбди. Ти ако си с един кат и само 2 ламбди /една регулираща преди него и една контролна зад него/, значи си с Евро 3. Ако ката е избит не е добра идея да се кара с действаща контролна ламбда/и - заради симптомите които описваш, а и чека ще те навестява отвреме-навреме - най-вече на дълъг път.
При избиване на катализатора е просто задължително да се преинсталира компа на по-нисък евро стандарт - Евро 2 или безкат, като задната сонда/и се изключват преди преинсталацията. И работата не е само заради чека, никак даже.
Първо пусни една диагностика и виж показанията на регулиращите/ата ламбди/а. Показанията на празен ход трябва да са около 1.5V. Виж показанията и на дебитомера, нормално е да дава 9-10кг/ч на празен ход и загрял мотор. Може да го почистиш за твое успокоение, но не вярвам с това да решиш проблема.
Цяла година карах с тази симптоматика - висок разход, замисляне, придърпване, тресене при потегляне, лош първи старт в студа и груба работа на мотора като цяло. Със софт безкат вече забравих за тези проблеми и се радвам на перфектно работещ двигател.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от nedbmw » 05 Юли 2019, 20:57

SAM_5366.JPG
Мдаа колега трябва да и пусна диагностика. Инак на талона пише Евро 4 и аз така знам, че трябва да е с още два катализатора и четири сонди да ама не е. Даже преди да я купя си мислех че вземам кола с двигател N46 понеже от 2003 септември ми казаха (по точно ти колега ми каза :) ), че ги слагали от тая дата и година но когато отидохме на нотариуса и видях талона пише N42 двигател. :) Ама как да е колата инак е запазена няма гнило хубав цвят, салон, джанти и т.н. Между впрочем, като го разглеждах отдолу около колекторите не забелязах някъде прибрани кабели за другите две сонди може и да са ги отрязали, а сегашната генерация да не е оригиналната. Трябва да махна поддържащия алуминиев панел отдолу и да разгледам по подробно. На диагностиката, ще излезе дали трябва да показват още две сонди, ама ме съмнява щото, ако не са както казваш премахнати ще свети чека.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 05 Юли 2019, 22:26

Зависи за кой пазар е била колата, може наистина да е Евро 3, а в Кат са действали наизуст отчитайки годината. Мислиш ли че на всички кьоравци там им знае главата какво да гледат? Свали металната кора и се увери че няма първични катализатори. Не вярвам да е сменяна генерацията. Ако наистина е Евро3, това улеснява нещата. При избит катализатор задната ламбда няма работа там. Направо я изключи, чека няма да светне от това, само ще отчита грешка в компа. И се ориентирай към инсталация на Евро 2, процесът е прост, най-лесно става с WinKfp.
Относно това което съм казал за годината и месеца на вграждане на н46 - ЕТК не лъже. Предполагам известно време са застъпвали и двата мотора. Не бъди придирчив - нищо не си загубил :) .
П.П. Настоящата версия на софта в Еку-то може да се отчете по номера в опция Codе в Инпа. После се гледа в ЕТК.
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от nedbmw » 06 Юли 2019, 12:52

За немския пазар е колата това и по Вина може да го погледнеш (там на снимката) При проверка на Вин декодер излиза пак Евро 4. Да за съжаление се застъпват двата мотора но повече не ми се занимаваше да търся друга кола тъй че ще оправям тая. Поне е с по новия оптегач на веригата с 27 шестограм и най вероятно с по дълъг плъзгач нали уж са ги подобрили след някоя година. Да на първо време ще изключа задната сонда. Ще погледна и за кабели с букси за сонди, ако е имала изпускателните тръби с двата катализатора на всяка двойка цилиндри. Но и диагностика трябва тъй на сляпо не обичам да работя. Като имам развитие, ще пиша за проблемите, за да може и други, които четат да се ориентират по бързо. Поздрави аз съм от Стара Загора :wave:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1081
Регистриран на: 10.11.2012
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: E46 316ti, ex E34 M50, Е36 М43
Детайли за колата: N42B18A, s199a, individual

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от The Heartlistener » 06 Юли 2019, 17:17

:yes: Като изключиш контролната ламбда изтрий адаптациите на компа. Нещо е правено с тази кола явно. При контакт чека свети ли въобще? Ако го няма при даване на контакт - еку-то е преинсталирано вече. При Евро 2 и безкат няма чек лампа. Поздрави!
"Въпрос на вкус" - казало кучето...и си облизало гъза.

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 6.11.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от bmw-fann34 » 07 Юли 2019, 10:33

Колеги помагайте Бмв Н42б20 много бедна смес,свещите са като нови,започна постепенно да не върви,дава ми разход около 20 газ,.Студена пали от 3 път най малко,но като запали понякога прекъсва.Първите 2 минути не върви чувам как бучи въздушния филтър,после като загрее само в малките обороти не върви но и като цяло не върви,много е бедна сместа,правихме 3 пъти диагностика,и на газовото нови адаптации,но няма записани грешки,.Газовото е последно поколение с ОБД и валветроник отметка.Тествахме с други свещи,друга сонда,друг дебитомер,нее от клапана картерни газове,нее от мап сензор,нее от бобини,по метода на изключването,катализатора е махнат защото мислехме чее от него,миризмата на яйца остана,само бензинова помпа и филтър не съм сменял,но като запали работи,на газ пак е същото,.Ламбда сондата дава стойности 1.52 като работи на място полсе като дам газ малко пада,втората 045. и един път беше 0.85.,Проблема полека се появи,на студен двигател е трагедия.,Ако ви трябват още стойности мога да ви дам,но не разбирам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от nedbmw » 08 Юли 2019, 12:02

The Heartlistener написа::yes: Като изключиш контролната ламбда изтрий адаптациите на компа. Нещо е правено с тази кола явно. При контакт чека свети ли въобще? Ако го няма при даване на контакт - еку-то е преинсталирано вече. При Евро 2 и безкат няма чек лампа. Поздрави!

Изключих контролната ламбда след катализатора и не ми светна чека заради това. Карах я малко два три километра но нямаше проблеми. Още не съм и я диагностицирал. Моята ИНПА нещо не мога да я включа с виртуалния КОМ порт. Изгоря ми стария компютър с КОМ 232 порта и сега на този само с ЮСБ и не мога да се оправя с адаптора трябва да търся друг. Ко има нещо ще пиша. Поздрави

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 31.07.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 316ti

316ti проблем

Мнение от Charovnika90 » 10 Юли 2019, 21:06

Здравейте колиги,от една седмица имам 316ti compact 2002г. Колата е супер мудна,заглъхва и от време на време пропушва. При палене двигателя придрусва. Закачихме я на диагностика с един приятел и ми
излезнаха следните грешки:

2854 - VANOS; сигнал вероятно грешен
285А - VANOS; мониторинг задвиждане
2782 - Датчик разпределителен вал,изход
27Е3 - Детонационен датчик 2

:dunno: Чакам мнение какво да оправям. :dunno:
:help: :) Благодаря предварително

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 19.11.2010
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: Феновете да откачат!

Re: 316 1.8 бензин Проблем с пушене

Мнение от ogo2010 » 17 Юли 2019, 16:40

Rayya написа:Здравейте! През март месец закупих БМВ 316 мотор 1.8 116к.с. 2003г. бензин автоматик от частно лице. След като смениха маслото, започна да пуши синьо-бяло и ауспуха беше мокър, излизаха пръски, вечер като заставах пред светнатите си фарове виждах лек пушек. След изминати 500-1000км. майсторите провериха маслото на загрят мотор и беше на минимум! Също ми светваше чек-а на мотора и при диагностика даваше грешка в лан сондата. Казаха, че двигателят е "аут" и ако реша да го правя ще излезне около 3000лв. Казах, че ще си помисля и те ми сложиха някаква добавка, за да не пуши. Свърши я тази работа добавката, но се нацапаха свещите на двигателя, сменихме ги и след 1000км. добавката беше изгоряла, като през това време наливах масло и пак започна да пуши. Решихме, че ще правим ремонт на двигателя и когато отидох при друг майстор, той се съветва с 2ма други майстори, които се занимавали само с БМВ и казаха, ремонт на двигателя да не се прави, ами да се смени мембраната на картерните газове, защото на този мотор това му било кусур и се явявало като консуматив. Скъпия вариант на тази част струваше 120лв. Решихме да я сменим. Майстора докато я ремонтира, каза, че на 1200% е сигурен, че е от там проблема, защото мембраната била скъсана или нещо такова и там било мазало от масло навсякъде. Взехме колата готова и ни каза, че каквото е можал да почисти го е направил, но трябва да я покараме, за да изгори каквото има останало по тръбите, маркучите, гърнето, ауспуха.. Карахме я около 2 часа с около 120км/ч. В началото пушеше и постепенно спря. Върви като пушка. На сутринта проверих маслото, не беше мръднало, ауспуха беше сух. Покарах я през деня и никакъв проблем. Но вечерта отново започна да пуши и пак се намокри ауспуха. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? И какво мислите по въпроса? Благодаря Ви!



Колега, и аз Март си купих Е46 с Н42Б20. Карах колата 2000км и не пропушваше изобщо, смених маслото и започна да пуши, особено когато съм на светофар и потегля, отзад се вижда кълбо пушек. Карах така още 2000км .Реших, че маслото е кофти и го смених отново с каквото трябва да е 5/40 Колата не спря да пиши. За 1000км разхода на масло е 400-500мл. Явно са и сложили добавка за да спре да пуши за да могат да се отърват от нея. Тея дни ще сменя гумичките на клапаните и ще пиша дали е спряла да пуши.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 29.09.2017
Местоположение: Бургас
Кара: 318i CI N42B20 2003 Touring

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от smok85 » 17 Юли 2019, 18:23

В последно време - 2-3 седмици на ниски обороти глъхне и няма мощност.Трябва да потеглям с над 2000об/мин за да тръгне нормално.След 2000 няма проблем.Преди си дърпаше още от 1000 като дизел.Това може ли да стане от разтеглена верига? Сменях я преди 6 месеца с някаква евтина ,но месец след смяната свалях капака на клапаните и забелязах,че се е разтеглила,а като я монтирах нова беше опъната като струна.Пали си на четвърт,както винаги.До колкото знам един от признаците на разтеглена верига е трудното палене .Или греша?
1,3,5

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 391
Регистриран на: 24.02.2009
Местоположение: стара загора
Пол: Мъж
Кара: BMW Е46 facelift
Мечтае да кара: Е90
Детайли за колата: E46 318i N42 143h.p.

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от nedbmw » 20 Юли 2019, 15:47

И така оказа се елементарно нещо при мен. Високия ми разход бе от едно сплескано маркуче между клапана на картерните газове и щуцера на смукателните тръби. Дигало ми се е картерното налягане буталата отдолу срещат съпротивление възможно е и някой датчик нещо да дава грешни стойности и.. ми гореше 12-13л на 100км сега падна на 6,5л само от смяната на маркучето. Картера ми бе като лейка мислех да сменям гарнитура викам си опекла се е :) ...а сега няма и капка под колата махнах и алуминиевата кора да наблюдавам и ооо Боже капчица не капва, а преди бе накисната цялата и на ниски обороти сълзеше. Смених и О-пръстените на вакум помпата макар, че бяха хубави явно от високото налягане и те за пропущали. Само на ванус клапаните по големите пръстенчета бяха станали като пластмаса и тях смених вътрешните тези по малките едни зеленички бяха топ и не ги барнах. Сега ми остава да видя и моторчето на валветроника какво да измисля да го оправя, че като му меря на студено съпротивлението между терминалите и маса и корпуса ми дава 220 ома, а това не е добре нещо окъсява явно има прахоляк от четките нейде из него и замасява. Имам едно забиване на колата между 1000 и 2000 об. при по рязко подаване на газ и понякога оборотите са ми по ниски от нормалното и си мисля, че е от него. Просто при нисък ток, който му се подава в ниски обороти и с това окъсяване към корпус не реагира моментално. Имам идея да пробия една дупчица на капака отзад или странично на корпуса в зоната на четките и две дупчици по три милиметра в долната му част на капачето и със сгъстен въздух да го продухам. Меря как е съпротивлението и продухам докато не стане нула. Ако нещо не става инжектирам бензин вътре или нещо друго разтварящо и пак издухване, ако не се получи сваляне разглобяване и ако не е до някакви прахоляци от четките, а се окаже някакво друго окъсяване сменям моторчето го с друго. :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 54
Регистриран на: 8.09.2016
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Кара: 316 ti

Re: 316ti проблем

Мнение от ventsi denev » 05 Авг 2019, 17:08

Charovnika90 написа:Здравейте колиги,от една седмица имам 316ti compact 2002г. Колата е супер мудна,заглъхва и от време на време пропушва. При палене двигателя придрусва. Закачихме я на диагностика с един приятел и ми
излезнаха следните грешки:

2854 - VANOS; сигнал вероятно грешен
285А - VANOS; мониторинг задвиждане
2782 - Датчик разпределителен вал,изход
27Е3 - Детонационен датчик 2

:dunno: Чакам мнение какво да оправям. :dunno:
:help: :) Благодаря предварително

Колега не искам да те плаша ама търси нов двигател.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 1.01.2019
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46, 2001г, седан, бензин , 105к.с.

Датчик разпределителен вал , ниски обороти

Мнение от red_gendo » 10 Сеп 2019, 13:48

Здравейте,
Прочетох доста форумно мнения но при мен проблема е някак си различен.

Колата : БМВ е46 , 316i , 2000г. , Бензин - няма газова, 105 к.с., 77 кв. , Седан

Малко история :

Преди месец - сутринта , не искаше да запали. Светна чека. С автоплатформа я закарах в сервиз. Свалихме я и пробвах да запали за да покажа на майстора ....и чудо - колата запали. Закачи я на компютърна диагностика. Показа само една грешка - разпределителен вал. Пича каза да му я оставя да я огледа. След 2 дена каза да си я взема , всичко и е наред. Не светеше чека . След няколко дни обаче започна да свети чека когато я палех и веднага след това угасяше. И така около месец .
Вчера се върнах от път. Минах към 250 км и на връщане чека започна да свети постоянно докато карам. Оборотите почнаха да падат до 500. На светофарите отиваше да угасва. Прибрах се . Угасих я . Запали отново без проблем . И пак и пак. Прибрах се и прегледах доста мнения по сходни проблеми но повечето бяха за коли на газ а моята няма. Освен това на повечето оборотите се качват а при мен падат. И стигам до извода - че проблема ми е в датчик разпределителен вал. Така си мисля защото диагностиката го показа а и от мненията във форума това ме насочи. Отидох и видях къде е - лесно се стига. НО - видях че кабела който е към буквата на този датчик е облепен с изолирбанд. Мамка му побългаряване е нещо точно там. Свалих буквата на датчика и запалих колата. Запали без проблем въпреки че датчика е откачен от буквата си. Когато оборотите падат много обаче и подам газ се чува един звук сякаш съм настъпил бирена бутилка за много кратко .

Така - сега се чудя дали проблема ще е в този датчик за да го купя и сменя . Или по скоро не е той след като при свалена букса пак пали и не държи оборотите. Т.е. все едно е там буксата. Не съм проверявал свещите - има мощност колата. Ммм не ми прекъсва просто отива да гасне особено на светофар. Според по знаещите дали е това проблема и да рискувам ли 60-70 лева за датчик и каква марка да е се чудя или да търся проблема другаде ?

Благодаря !

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 10 Сеп 2019, 19:55

Размени датчичите.Те са еднакви.Ако грешката се премести значи е датчик.За мен не е обаче.Колата може да работи само с един датчик и пак няма да работи неравномерно или да падат оборотите.Е вече без двата няма как.Виж бубините,ламбда сондите и дебитомера.Но почисти и соленоидите защото от тях може маслото във вануса което отива да е недостатъчно и да не може да завърти вануса и от там да записва грешка в датчика.Защато ламарината на вануса брои оборотите и ги отчита чрез датчика.
Ако е датчик колянов вал щеше да го запише.И там гасне топла като истине пали.Валвтроника също щеше да запише нещо.
Виж и за паразитен въздух.И основно търси нещо по газоразпределението.

Потребител
Аватар
Мнения: 18
Регистриран на: 1.01.2019
Местоположение: Казанлък
Пол: Мъж
Детайли за колата: BMW E46, 2001г, седан, бензин , 105к.с.

Датчик разпределителен вал , ниски обороти

Мнение от red_gendo » 11 Сеп 2019, 6:48

Мнение Датчик разпределителен вал , ниски обороти
Здравейте,
Прочетох доста форумно мнения но при мен проблема е някак си различен.

Колата : БМВ е46 , 316i , 2000г. , Бензин - няма газова, 105 к.с., 77 кв. , Седан

Малко история :

Преди месец - сутринта , не искаше да запали. Светна чека. С автоплатформа я закарах в сервиз. Свалихме я и пробвах да запали за да покажа на майстора ....и чудо - колата запали. Закачи я на компютърна диагностика. Показа само една грешка - разпределителен вал. Пича каза да му я оставя да я огледа. След 2 дена каза да си я взема , всичко и е наред. Не светеше чека . След няколко дни обаче започна да свети чека когато я палех и веднага след това угасяше. И така около месец .
Вчера се върнах от път. Минах към 250 км и на връщане чека започна да свети постоянно докато карам. Оборотите почнаха да падат до 500. На светофарите отиваше да угасва. Прибрах се . Угасих я . Запали отново без проблем . И пак и пак. Прибрах се и прегледах доста мнения по сходни проблеми но повечето бяха за коли на газ а моята няма. Освен това на повечето оборотите се качват а при мен падат. И стигам до извода - че проблема ми е в датчик разпределителен вал. Така си мисля защото диагностиката го показа а и от мненията във форума това ме насочи. Отидох и видях къде е - лесно се стига. НО - видях че кабела който е към буквата на този датчик е облепен с изолирбанд. Мамка му побългаряване е нещо точно там. Свалих буквата на датчика и запалих колата. Запали без проблем въпреки че датчика е откачен от буквата си. Когато оборотите падат много обаче и подам газ се чува един звук сякаш съм настъпил бирена бутилка за много кратко .

Така - сега се чудя дали проблема ще е в този датчик за да го купя и сменя . Или по скоро не е той след като при свалена букса пак пали и не държи оборотите. Т.е. все едно е там буксата. Не съм проверявал свещите - има мощност колата. Ммм не ми прекъсва просто отива да гасне особено на светофар. Според по знаещите дали е това проблема и да рискувам ли 60-70 лева за датчик и каква марка да е се чудя или да търся проблема другаде ?


Нещо ново - днес купих и смених датчика за
оборотите на разпределителният вал. 58.50 лв. Струва , марка Febi - немски. В нета ги има и по евтини но на място - толкова. Така, сложих го лесно само се отвива болта със шестостен и се вади на ръка. Ефекта - странен. Оборотите спряха да играят толкова но ...играят съвсем леко трепери стрелката но играе . Държи ги към 800. Жълтата лампа не угасна , не спира да свети. Проблемът очевидно е другаде ...но къде . Мисля си дали грешката не стои с компютъра и как мога да я изчистя макар че пробвах опелският метод като свалих плюса на акумулатора за 10 минути. Не съм убеден че е изчистена. Пали обаче без проблем. А и нещо странно в града я покарах ....разхода по показание на колата падна от 10.1 на 9.3 ...това хм ме учуди.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook