проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 17 Юни 2017, 20:20

има тест за проверка на модула и моторчето на валветроника.Обаче това го има само на хубава бмв програма.Пуска се теста и се вижда всичко.Аз веднъж правих проверка на една кола при колега с бмв програма.Да не се окаже обаче,че е износен вала на валветроника.И за това има тест.
Колата като работи на място колко оборота държи?Равномерно ли работи или прекъсва и падат оборотите?Ако прекъсва значи проблема може да е някъде по валветроника или друго по двигателя.Ако работи равномерно , не прекъсва и държи стабилни оборотите на празен ход ,но лампите мигат при спиране или подаване на газ проблема е в релето.Релето трябва да държи постоянни стойности.Затова е реле регулатор.При спиране когато падат оборотите трябва да поддържа напрежението,за да не пада прекалено много.При повече газ пък да не качва повече от 14,4 ,за да не изгори нещо по електрониката.

Потребител
Аватар
Мнения: 7
Регистриран на: 23.06.2016
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от angellss » 17 Юни 2017, 21:30

Колата работи равномерно на 700 оборота или по точно варират от 695 до 705!Никакви лампи не мигат.Работи си перфектно след като мина 100-200 метра след сутрешния старт и загася и запаля отново двигателя и така докъто не постои няколко часа.После пак бум и няма мощност 100 м и рестарт на двигателя и бам все едно нищо не е било.Проблема с паленето го прави рядко,на 3-4дни и по дълъг пробег!Сега сещам,че може би прекалено бързо бута обороти на 700 след първия сарт за минута,две максимум три!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 14.06.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от vesko011 » 18 Юни 2017, 12:25

Здравейте колеги, колата е 318 бензин Е90. При палене сутрин пали нормално, но след 3-4 сек започва да работи все едно е на 3 цилиндъра, оборотите падат на 0.7 двигателят тресе,лоста за соростите трепери. Това го прави само сутрин
Ако може да помогнете

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 18 Юни 2017, 20:30

ако и температурата е в края на синята зона се оправя с ъпдейт на софтуера.Само,че при е90 би трябвало да е с нова версия.
Е46 често го имат този проблем.

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 14.06.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от vesko011 » 19 Юни 2017, 11:38

Колега то пре мене няма стрелка за температура

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 14.06.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от vesko011 » 19 Юни 2017, 11:49

Мисля че колегата имаме един и същи проглем и моите обороти са същите и на мен ми прави същите номера

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 14.06.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от vesko011 » 19 Юни 2017, 19:20

Когато мия закачат за диагностика ми дава грешка за лан сонда и катализатор но мисля че първо трябва да си проверя свещи и бобини

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 20 Юни 2017, 9:54

dentamed написа:аз не се заяждам ама логически няма да има връзка според мене.Как се почиства моторчето на валветроника

Логическата връзка е в това, че въпросното моторче всъщност е доста мощно и гълта доста ток. Това разбира се е предвидено, но ако мотора или механизма след него не се движат свободно, то вече консумацията има кратки пикове, които алтернатора и регулатора не могат да понесат. Затова се получава кратковременно премигване на светлините, при рязко подаване/отпускане на газта(тогава се движи най-агресивно моторчето). А при мен този ефект се засили след чип-тунинга, защото той променя работата на валвтроника с цел по-бърз респонс.
Относно почистването, мисля че някакъв руснак беше разпилял целия мотор и имаше доста снимки, но съм го гледал преди години и в момента не мога да намеря линка. Може и в английски форум да беше. Но тъй-като аз реших, че яма да го пипам, не съм се интересувал повече.

пс. Проблема който се оправя с ъпдейт на софта, е различен от този който е описал колегата с е90. При е90 това гаснене го няма.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 20 Юни 2017, 11:38

Пробвайте с тест протрамите.Хората са го измислили.Моторчето вътре има четки.Ако е моторче е най-лесния вариант.Втора ръка са по 50 лв.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 60
Регистриран на: 29.11.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: E46 and E30

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Gonke » 20 Юни 2017, 14:36

pimpo написа:
dentamed написа:аз не се заяждам ама логически няма да има връзка според мене.Как се почиства моторчето на валветроника

Логическата връзка е в това, че въпросното моторче всъщност е доста мощно и гълта доста ток. Това разбира се е предвидено, но ако мотора или механизма след него не се движат свободно, то вече консумацията има кратки пикове, които алтернатора и регулатора не могат да понесат. Затова се получава кратковременно премигване на светлините, при рязко подаване/отпускане на газта(тогава се движи най-агресивно моторчето). А при мен този ефект се засили след чип-тунинга, защото той променя работата на валвтроника с цел по-бърз респонс.
Относно почистването, мисля че някакъв руснак беше разпилял целия мотор и имаше доста снимки, но съм го гледал преди години и в момента не мога да намеря линка. Може и в английски форум да беше. Но тъй-като аз реших, че яма да го пипам, не съм се интересувал повече.

пс. Проблема който се оправя с ъпдейт на софта, е различен от този който е описал колегата с е90. При е90 това гаснене го няма.

Колега може ли повече инфо относно чипа ? Мнения и впечатления ? И къде е правен...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 20 Юни 2017, 15:04

то верно, че е90 нямаха температура на таблото.Ама така или иначе при е90 не би трябвало да има проблем със софтуера.

Потребител
Аватар
Мнения: 6
Регистриран на: 4.08.2016
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: BMW e90 325

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от valentin_84 » 25 Юни 2017, 10:24

Здравей колеги някой може ли да ме насочи къде в Стара Загора могат да ми направят ъпдейт на софта. Бмв е46 н42в20

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 03 Юли 2017, 12:16

Айде и аз да се включа вече с проблем: Угасна ми в движение и появече не запали.
В събота в най-голямата жега (показваше между 40 и 44 градуса!), карах 3 часа с пълна кола и климатик и това си е изпитание, което колата не издържа.

1. Направих диагностика, излизат ми грешки за диса клапа и позиция на дросел клапа. И двете съм ги виждал и преди, без да пречи на работата на колата. Изтрих ги, не се появяват повече.
2. Бензиновата помпа работи, пръска доволно добре през дюзата на рейката.
3. Датчик колянов вал би трябвало да е наред, тъй-като няма записана грешка и оборотите се отчитат, дори с откачени сензори за позицията на разпределителните валове.
4. Искра НЯМА. Поне доколкото успях да тествам. Но не изключвам да не съм го направил както трябва, затова днес ще извадя една свещ и ще гледам по нея.
5. Имобилайзера е почти изключен като вариянт, защото без него няма да върти на стартер и едва ли ще угасне в движение.

Слушам вашите идеи :)
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 03 Юли 2017, 23:04

аз съм заключвал ews и стартера си върти ,но няма искра и не подава бензин.Ако пробваш свещ трябва да я завържеш с тел и да я дадеш на маса някъде по купето.Има ли бензин и искра трябва да запали.Ако някой от датчиците е заминал трябва да излиза като грешка.
Важно е и в кой момент се подава искрата.Но едва ли е прескочила зъб или нещо от сорта по центровката.Има ли компресия когато въртиш?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 604
Регистриран на: 24.01.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е46
Детайли за колата: N42B20

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от pimpo » 04 Юли 2017, 8:42

Компресията ще се опитам да я измеря днес. Вчера валя цяла вечер и нищо не можах да направя.
Това, което ми направи впечатление е, че при контакт, трябва да мога да отворя дросел клапата с подаване на газ, но не става. А си спомням, че преди 2г. така я почиствах. Та все повече си мисля за гръмнал комп.

При заключен EWS мисля че трябва да запише грешка. А моя няма. Пък и си мисля че не трябва изобщо да върти. Релето в EWS-а спира силовата верига.
Кога се пише "И" и кога "Й"

1. В българския език няма дума, която в множествено число да завършва на "й"!!!
грешно --> правилно
- вибраций --> вибрациИ
- консултаций --> консултациИ

2. Думи в които може да има "и" или "й" според смисъла. Примери:
- моменТА в коЙто (ед.число)... / ...моментИТЕ в коИто... (мн. число)
- коЙ човек (ед. число) / коИ хора (мн. число)
- някоЙ човек (ед.число) / някоИ хора (мн.число)
- Моля не ме безпокоЙте! / Не, не ме безпокоИте
- един завоЙ (ед.ч.) / много завоИ (мн.ч.)

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook