проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 29 Апр 2017, 17:26

Днес покарах 20тина км в София градско и ми записа само диференциалното налягане и Hot Film mass air flow sensor. Signal below threshold. Да се насоча ли към дебитомера ?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 8.03.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от oldirtydog » 29 Апр 2017, 17:56

KpuB4o написа:Днес покарах 20тина км в София градско и ми записа само диференциалното налягане и Hot Film mass air flow sensor. Signal below threshold. Да се насоча ли към дебитомера ?

братле ще ти споделя какво се случи набързо с моята кола... имам я от 4 месеца и малко на 1вият месец и сложин инжекцион AGIS за 1000 и малко лева..1вият газаджия ми беше сложил големи инжектори ако се изразявам правилно и постоянно ми набиваше грешка богата смес, намерих по добър газаджия като цяло тук във варна защото съм тука и той ми смени инжекторите с по малки, направихме адаптация на бензиновият двигател и трябваше да карам минимум 200км само на бенз.Така и направих минах 200 и кусур км и отидох при газаджията смени ми с по малки инжекторчета и каза че я е настройл към 2 часа но просто му имрял лаптопа и ми спомена да карам така седмица макс да видя каке и като имам време да излезем на магистралата и да я настои много добре защото тоя валвтроник бил много сложен N42B18 съм аз 2003 година,на 2рия ден,или 3тия почна да ми тресе колата като я паля студена ,натискам педала на газта оборотите не мърдат,1,2,3та скорост и на бен и на газ много спъната,така няколко сутринти прекъсвания...почнахме да мислиме дебитомер,стъпков мотор,свещи,дюзи смени дори свещите с бошовски 4 полюсни защото газаджията ми беше сложил денсо уж за газов инжекцион и новите бош ми ги върна ...проблемите продължиха... накрая след много съветвания от други майстори направихме пак адаптация на бензиновия комп и адаптация на валвтроника чрез елкона( като преди това махнахме директно бушона на газовото дори и кабелите да няма нищо общо с газ) и ми казаха минимумм 800 км на бензин....и че тоя валвтроник адски трудно ще го подкарам на газ без проблемите...вече седмица карам на бенз минал съм към 200 км няма прекъсване няма притрисане 1,2,3 та колата си има ряз колкото и да за 115 коня комби :) ще направя 800 км както казаха и отивам при газаджията отново и почваме стабилно настройване ,и се надявам да стане и да не се обадят същите симптоми....та идеята ми за твоя проблем е да имаш впредвид газовото а не безцелно да сменяш дебитомер свещи картени газове или което се сетиш :) и аз нз какво ще стане още с моята но се надявам този газаджия да е читав и да успее да я настрои иначе ще ходи на пазара май....а грешката за дебитомера може да ти я даде от богатата смес евентуално от газта ...двата компа стават леж.... затова и по рано писах но никой не ме отрази от колегите да споделят техните мнения за газово на тоя пуст валвтроник :)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 29 Апр 2017, 18:17

Колега благодаря ти за мнението, но аз имам газ от 3 години и нямам никакъв проблем. А аз трия грешките, трия адаптациите и директно почвам да карам на бензин и симптомите са същите, така че не мисля че при мен проблема може да е от газта. Аз имам мощност на всички скорости до към 4000 оборота след което се спъва. На едно място като натисна рязко газта се форсира до 4-4,5к оборота и рязко сякаш пускам педала на газта, а той си е натиснат до долу. Ако плавно подавам газ си стига до прекъсвач. На едно място като натисна педала на газта до долу, се чува нещо като клапа как тупка, като пусна педала пак се чува едно тупкане.

Ще изчакам да видя какво ще кажат колегите и в краен случай отивам с компа за дебитомер, монтирам тествам и ако всичко е наред взимам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 29 Апр 2017, 23:00

към колегата olddirtydog
Незнам на какви майстори си попаднал ама ми се струва,че не са компетентни много.
Валветроника се наглася много лесно с газта.Аз от 8 години карам на газ.Минал съм много километри около 195 000 км мисля че станаха вече.Проблеми с газта никаквиНа 150 000 смених изпарителя и рейката.Два пъти преди това съм сменял гумички на рейката.Това е, никакви ама никакви други проблеми.При всеки 20 000-30 000 сменям фиктърчетата и това е.Няма тресене,неравномерна работа,прекъсване и т.н.Такива настройки и каране по 800 км на бензин ми се струват несериозни.Настройката се прави на място и след това в вдижение.После караш и няма ядове.Как така изчислиха точно 800 км.Странна схема.

Потребител
Аватар
Мнения: 27
Регистриран на: 21.05.2012
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: е46
Мечтае да кара: е47
Детайли за колата: 150кс

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от realprofesora » 29 Апр 2017, 23:37

dentamed написа:към колегата olddirtydog
Незнам на какви майстори си попаднал ама ми се струва,че не са компетентни много.
...............Такива настройки и каране по 800 км на бензин ми се струват несериозни.Настройката се прави на място и след това в вдижение.После караш и няма ядове.Как така изчислиха точно 800 км.Странна схема.

Toва колеги са си чисто газаджийски номерца, когато не са компетентни и започват да те карат да караш на бензин дълго време само и само да се отърват от тебе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 8.03.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от oldirtydog » 30 Апр 2017, 0:41

dentamed написа:към колегата olddirtydog
Незнам на какви майстори си попаднал ама ми се струва,че не са компетентни много.
Валветроника се наглася много лесно с газта.Аз от 8 години карам на газ.Минал съм много километри около 195 000 км мисля че станаха вече.Проблеми с газта никаквиНа 150 000 смених изпарителя и рейката.Два пъти преди това съм сменял гумички на рейката.Това е, никакви ама никакви други проблеми.При всеки 20 000-30 000 сменям фиктърчетата и това е.Няма тресене,неравномерна работа,прекъсване и т.н.Такива настройки и каране по 800 км на бензин ми се струват несериозни.Настройката се прави на място и след това в вдижение.После караш и няма ядове.Как така изчислиха точно 800 км.Странна схема.

след адаптация на бензина и на валветроника ме посъветваха да покарам толкова километри на бензин и вече след това да си ходя на газаджията той да си настройва всичко...нз вече и аз към кого да се обърна.. ако знаете добър газаджия от варна със опит със полски инжекциони споделете ще съм благодарен, може и наистина да не съм попаднал на хора (говоря за газаджия)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 30 Апр 2017, 1:01

знам добър майстор близо до Пловдив ама за Варна някой от колегите да каже.
Иначе такъв тип настройване и каране на бензин си е абсолютна лъжа.То ако иска може да занулиш настройките на бензина и след това колата се адаптира на бензин сама ама в много по скромен пробег.Да кажем 50км.То малко на място и като изредиш всички скорости и се адаптирана.После си настройват газта.Качвате се ти караш газаджията гледа живи данни и коригира.Задържаш на 3000 оборота и настройва ит.н т.н.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 30 Апр 2017, 18:03

Това с тея 800км е много забавно. Моя съвет е изобщо, ама изобщо да не се стъпва повече при този специалист. Както казва дентамед, до около 50-80 км де що има за адаптации всичко е приключило, а още след първите км грубо си е вече готова за каквото ще и се прави там, зависи от крайната цел и обстоятелства разни, малко е сложно. Иначе имам много интересен въпрос:
За запознатите с моя казус от по-назад, колата си бълбука, губи по малко течност, но си върви и засега не мисля да отварям мотора. Почна да губи или гори и масло, но просто ми писна да живея по сервизите и ще я карам така засега. Та:
Онзиден из планините на някъв ръб направи бая поразии отдолу, включая изтръгна инсталацията на ламбдата СЛЕД катализатора. Интересното е, че минах бая км и на бензин и на газ, а чека не светна. Някво обяснение, освен, че може да е префлашнато ДМЕ да не я търси? Преди около година съм я карал във Варна карс за последна версия ъпдейт ,така че би трябвало да си я търси.
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 98
Регистриран на: 8.03.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от oldirtydog » 30 Апр 2017, 18:49

[quote="ivoaudi"]Това с тея 800км е много забавно. Моя съвет е изобщо, ама изобщо да не се стъпва повече при този специалист. Както казва дентамед, до около 50-80 км де що има за адаптации всичко е приключило, а още след първите км грубо си е вече готова за каквото ще и се прави там, зависи от крайната цел и обстоятелства разни, малко е сложно. Иначе имам много интересен въпрос:
За запознатите с моя казус от по-назад, колата си бълбука, губи по малко течност, но си върви и засега не мисля да отварям мотора. Почна да губи или гори и масло, но просто ми писна да живея по сервизите и ще я карам така засега. Та:
Онзиден из планините на някъв ръб направи бая поразии отдолу, включая изтръгна инсталацията на ламбдата СЛЕД катализатора. Интересното е, че минах бая км и на бензин и на газ, а чека не светна. Някво обяснение, освен, че може да е префлашнато ДМЕ да не я търси? Преди около година съм я карал във Варна карс за последна версия ъпдейт ,така че би трябвало да си я търси.[/q

какви са тези ъпдейти ? аз съм с 316i touring 2003 ?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 30 Апр 2017, 23:31

Да не би инсталацията да не е засегната.Странно.Ама и да светне голяма работа.Щом върви карай докато решиш какво ще я правиш.Що не намериш един хубав двигател в бг. като си дойдеш.Сигурно има по 500 лева вече.Като видиш бели стебла на клапъни и бели свещи купувай не се плаши.Отваряш и капака на клапъните да видиш на око как се нещата.Има ли нагар.Всичко свети ли или е видимо,че лонг лайф смените са били по на 30 000,50 000'То ти знаеш какво да гледаш де.
Слагаш го в коша и газ.Лошото е,че купето остаря морално.
Да не са ти спрели софтуерно сондите.Да работят на единици.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 27.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E60 LCI & S1000RR K67

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от KpuB4o » 01 Май 2017, 2:20

Съжалявам за оффтопика, но за мен купето на е46 си е вечно. Особено на купе-то. :OT:
При мен си е със последна версия на софтуера и не са изключвани сондите, но съм пробвал да я изключа от буксата и не ми записва грешка а в INPA-а там като дигне нужните градуси ми показва че е ON, преди да загрее достатъчно си е OFF.

dentamed написа:Слагаш го в коша и газ.Лошото е,че купето остаря морално.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1697
Регистриран на: 8.02.2012
Местоположение: FR,Marseille
Пол: Мъж
Кара: e46 318i N42B20AB
Мечтае да кара: хората да мислят
Детайли за колата: свежа и поддържана!

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от ivoaudi » 01 Май 2017, 3:10

dentamed написа:Да не би инсталацията да не е засегната.Странно.Ама и да светне голяма работа.Щом върви карай докато решиш какво ще я правиш.Що не намериш един хубав двигател в бг. като си дойдеш.Сигурно има по 500 лева вече.Като видиш бели стебла на клапъни и бели свещи купувай не се плаши.Отваряш и капака на клапъните да видиш на око как се нещата.Има ли нагар.Всичко свети ли или е видимо,че лонг лайф смените са били по на 30 000,50 000'То ти знаеш какво да гледаш де.
Слагаш го в коша и газ.Лошото е,че купето остаря морално.
Да не са ти спрели софтуерно сондите.Да работят на единици.


Тя не само е засегната, но и всички кабели до един са скъсани, и четирите. Явно е нормално като я няма изобщо да не светва чека както казва Крив4о. Иначе аз отдавна вече съм в БГ и я смлях от каране. Върви си и просто бълбука, също така губи течност и утре вече ще погледна отде. Нищо не личи, ма ще огледам по-обстойно. Иначе за е46 и колко е остаряла...... Не знам, на мен също ми е адски красива и само затуй я трая още:) Съвсем отговорно го казвам, конкретно за красота, аз по-красив автомобил в света от този не виждам!:)

Благодаря за отговорите все пак, ще се кара така. За друг ДВГ, просто не ми се занимава, и по-специално в КАТ. Изприщвам се при мисълта, че трябва да говоря с чиновници:) А минавам много граници и все съм им съмнителен:) Колата ми все на парчета по границите:) БГ, Сърбия и Хърватска вече само като видя съответния галфон и си знам към кой хангар да карам:)
9K714 OKA SS-23

ПУ 9П71 ТМ 9Т240
9М714Б АА-75 9Н-63

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 01 Май 2017, 9:21

Не ме разбрахте.Аз за красотата нищо не съм казал.За мен също е едно от най-яките купета на бмв.Да не говорим вътре.Много по-яко е от коя ли не от водещите марки.Аз също затова го карам още.Имах предвид,че няма нищо вечно.Все пак моята е 2001.Още малко и става пълнолетна.Колкото и да ми харесва ще трябва да се разделим някой ден.Обаче аз не смятам да я продавам.Оставям я за втора кола.На риба, насам натам.Всички екстри по колата си работят.Има си климатроник,що да я продавам.
Последна промяна dentamed на 01 Май 2017, 9:42, променена общо 1 път

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 283
Регистриран на: 12.11.2011
Кара: Х6 g06
Мечтае да кара: isetta
Детайли за колата: 4,0i

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от dentamed » 01 Май 2017, 9:40

http://de.bmwfans.info/parts-catalog/E4 ... rt_engine/

10 000 лева и още 300 000 км караме без проблем
Да ви кажа преди 7,8 години си мислех и тая опция.Един нов двигател и газ.Тогава и колата имаше цена.Пък и аз я взех много изгодно и нямаше да е чак такова набутване с нов двигател.Ама се отказах.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 7.05.2017
Пол: Мъж

Re: проблеми с най-скапания двигател на BMW N42B20

Мнение от Stilian89 » 08 Май 2017, 19:48

Здравейте колеги. Купих една 46—ца 1.8 143 к.с. имам следният проблем
Започна да ми надува маркучите, помислих че е от термостата, премахнах го дирекно откорпуса и затворих без него но същата работа. Купих нова водна помпа смених я и отново същата работа . Някой е слагал във времето такава запушваща със стружки добавка и забелязах ,че не пикае във разширителният съд започва едва когато държа колата на 4000 оборота. Тръгнали да обезвъздушавам през която и да е пробка започва да бълва водата през разширителния съд. Та мисалта ми е ако някой се е сблъскал с това да ми каже гарнитура ли е това или има друг проблем. Благодаря предварително и се извинявам ако съм писал на неправилното място по моя въпрос.

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook