Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Rundev написа:slitter написа:Eто го и Жорката! Евалата пичове! Рундев, Жорката се намира в София, ако ти се разкарва... нямаш никакви проблеми със слагането на софтуера! Ако не може и да ми се наложи да ходя до Ямбол по работа и нищо не ми пречи да се срещнем на пътя откъм СЛИВЕН и да ти го бацна, ама не е сигура работата! Иначе там няма ли някой, който да ти го инсталне!??? В цел Сливен да няма някой с ДИС!
Няма браточка,където и да питам или разговарям по тази тема започват да ме убеждават че е много трудно че неставало тъй както съм си мислел и прочие и ме разубеждават че все нещо ще се прецака.Щом си го правил и няма проблем искам да пробваме.Няма проблем да му боднем софта на 18-ка и след това поставянето на ДИСА и вал нали ? в смисъл мога да сия карам без да се дави и прочие с новия софт ?
Нищо не се дави и няма никакъв проблем с колата аз почнах от Диса после смених софта и накрая вала.
Ще видиш, че смениш ли Диса няма никаква промяна, тя настъпва когато смениш софта и вала но е незначителна колата става по пъргава в ниските и леко по бърза във високите поне при мен е така, но не съм я настъпвал да видя дали ще вдигне 210 или колко и дават на 318-ката по каталог защото още ми е мил живота и не мисля да се трепа по наще хубави пътища, а като пуснат промоциика за дино теста ще я кача и ще пиша дали съм я докарал до 118кс.
Иначе цената на подобрението поне при мен, но частите са с различни цени напремер ДИСА под 80 лв трудна работа, както и вала под 100лв пак трудна работо и софта зависи при кой го сменяш - Жоро е пич и за тази услуга все едно нищо не взима.
Иначе мойте работа за всичко стъпи под 100лв, но работата и смяната на всички неща си е от мен, а труда е най-много за смяна на вала иначе ДИСА се слага за 10 минути.
- lubo_frend
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 14.10.2008
- Местоположение: Bulgariq-Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: в завои с вратите напред
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
аз имам един друг въпрос - тази интервенция само при е46 м43б19 ли става ?
ако имам е36 м43 ще стане ли и как да разбера б колко ми е двигателя?
Поздрави!!!
ако имам е36 м43 ще стане ли и как да разбера б колко ми е двигателя?
Поздрави!!!
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
lubo_frend написа:аз имам един друг въпрос - тази интервенция само при е46 м43б19 ли става ?
ако имам е36 м43 ще стане ли и как да разбера б колко ми е двигателя?
Поздрави!!!
Ако си с е36 м43 и е 318-ка е 115 кс, ако е 316-ка с м43 мотор е 102 и този номер да направиш от 316-ка - 318-ка не става защото напрактика тези два мотора са с различна кубатура единия е 1.6, а другия 1.8, докато при е 46 двата мотора са еднаква кубатура само мощността е ограничена.
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
oci написа:lubo_frend написа:аз имам един друг въпрос - тази интервенция само при е46 м43б19 ли става ?
ако имам е36 м43 ще стане ли и как да разбера б колко ми е двигателя?
Поздрави!!!
Ако си с е36 м43 и е 318-ка е 115 кс, ако е 316-ка с м43 мотор е 102 и този номер да направиш от 316-ка - 318-ка не става защото напрактика тези два мотора са с различна кубатура единия е 1.6, а другия 1.8, докато при е 46 двата мотора са еднаква кубатура само мощността е ограничена.
Има и е36 с 1.9, виждал съм - компакт от последните! http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model ... spid=47452
Ако е такъв 316 - може! Ако е стария - не става!
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Първо искам да благодаря на колегата Рундев за темата.
Преди няколко седмици видях темата на колегата и се замислих защото притежавам 316и Е46 преди фейса с М43ТУБ19 мотора. Колата върви отлично тъй като е поддържана перфектно и е купена нова. Както и да е.
Купих един вал от един колега от Враца за 50лв от Е36 318и компакт 1998г. Вала беше като нов без надрано или черни точици от износване. Днес го монтирах на колата след много четене и разпитване как точно се зацепва спрямо веригата и спрямо шайбата на вала. Зацепването става по следния начин: Двигателя на белезите ГМТ. Слага се щифт под стартера за да застопори всичко. Вала в позицията като стария (трябва да ги сравните преди интервенцията и да си ориентирате новия в позиция ГМТ). Оттягат се болтчетата на шайбата (зъбчатото колело) за да се движи вала без него в границите на позволеното от шайбата с болтовете прикачени. Тук идва зацепването на вала: 1: Със специален уред за зацепване на вал или по следния начин: 2: Вала има една квадратна част на него. Сваля се маслената тръбичка която смазва вала. На квадратната част на вала се слага метална линиика за да се хоризонтира перфектно. Крайщата на линииката минават над ръбовете на главата. Ръбовете са абсолютно прави и хоризонтални (това е леглото на гарнитурата на капака на главата). Взима се шублер и се измерва растоянието между линииката и главата от двете страни. Вала се върти с милиметри докато растоянието е перфекно еднакво.
Сега донатягате ангренажа с малко лостче от мястото където е обтегача и стягате болтовете на шайбата на вала докато ангренажа е под напрежение. Обтегача сам по себе си не може да опъне ангренажа в нормален работен режим. Съвет от мен: каквито гарнитури свалите - слагайте нови! Ако имате средства сменете и веригата и обтегача - да и верига се износва, макар че никой в БГ не ги сменява!
Сглобявате и се радвате на нова кола с перфектна центровка която пали от 1/4 завъртане на стартера.
Не бих се доверил на сервиз за тази интервенция защото почти 100% няма да е зацепен вала като хората! Звънях на доста представителства на бмв докато ми кажат как се зацепва вала като в завода или поне както биха го зацепили в нормална държава.
Сега за ефекта след интервенцията.
Колата стана много по пъргава. Направо и олекна. Двигателя се развърта както трябва без замисляне или мъки. Разликата е от земята до небето. Това което БМВ са направили с 316и е престъпление!!!! Този вал е сменен при 316и за да имат един модел който влиза в евтините застрахователни групи за запад.
Колата сега е както трябва да е. Преди някакси се мъчеше но сега е съвсем друга. Направо съм бесен че не съм го сменил по-рано. Сега когато дам газ тръгва..... не мисли и не се мъчи или само да мучи като 105 магарета.
Който има 316и трябва да смени вала - никакви чипове - 50лв за един вал. Най добрите пари похарчени по колата!
- Rundev
- младши ентусиаст
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
МЗ написа::clap:
Първо искам да благодаря на колегата Рундев за темата.
Преди няколко седмици видях темата на колегата и се замислих защото притежавам 316и Е46 преди фейса с М43ТУБ19 мотора. Колата върви отлично тъй като е поддържана перфектно и е купена нова. Както и да е.
Купих един вал от един колега от Враца за 50лв от Е36 318и компакт 1998г. Вала беше като нов без надрано или черни точици от износване. Днес го монтирах на колата след много четене и разпитване как точно се зацепва спрямо веригата и спрямо шайбата на вала. Зацепването става по следния начин: Двигателя на белезите ГМТ. Слага се щифт под стартера за да застопори всичко. Вала в позицията като стария (трябва да ги сравните преди интервенцията и да си ориентирате новия в позиция ГМТ). Оттягат се болтчетата на шайбата (зъбчатото колело) за да се движи вала без него в границите на позволеното от шайбата с болтовете прикачени. Тук идва зацепването на вала: 1: Със специален уред за зацепване на вал или по следния начин: 2: Вала има една квадратна част на него. Сваля се маслената тръбичка която смазва вала. На квадратната част на вала се слага метална линиика за да се хоризонтира перфектно. Крайщата на линииката минават над ръбовете на главата. Ръбовете са абсолютно прави и хоризонтални (това е леглото на гарнитурата на капака на главата). Взима се шублер и се измерва растоянието между линииката и главата от двете страни. Вала се върти с милиметри докато растоянието е перфекно еднакво.
Сега донатягате ангренажа с малко лостче от мястото където е обтегача и стягате болтовете на шайбата на вала докато ангренажа е под напрежение. Обтегача сам по себе си не може да опъне ангренажа в нормален работен режим. Съвет от мен: каквито гарнитури свалите - слагайте нови! Ако имате средства сменете и веригата и обтегача - да и верига се износва, макар че никой в БГ не ги сменява!
Сглобявате и се радвате на нова кола с перфектна центровка която пали от 1/4 завъртане на стартера.
Не бих се доверил на сервиз за тази интервенция защото почти 100% няма да е зацепен вала като хората! Звънях на доста представителства на бмв докато ми кажат как се зацепва вала като в завода или поне както биха го зацепили в нормална държава.
Сега за ефекта след интервенцията.
Колата стана много по пъргава. Направо и олекна. Двигателя се развърта както трябва без замисляне или мъки. Разликата е от земята до небето. Това което БМВ са направили с 316и е престъпление!!!! Този вал е сменен при 316и за да имат един модел който влиза в евтините застрахователни групи за запад.
Колата сега е както трябва да е. Преди някакси се мъчеше но сега е съвсем друга. Направо съм бесен че не съм го сменил по-рано. Сега когато дам газ тръгва..... не мисли и не се мъчи или само да мучи като 105 магарета.
Който има 316и трябва да смени вала - никакви чипове - 50лв за един вал. Най добрите пари похарчени по колата!
Пиши ми на скаип че имам няколко въпроса относно смяната
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
МЗ написа::clap:
Първо искам да благодаря на колегата Рундев за темата.
Преди няколко седмици видях темата на колегата и се замислих защото притежавам 316и Е46 преди фейса с М43ТУБ19 мотора. Колата върви отлично тъй като е поддържана перфектно и е купена нова. Както и да е.
Купих един вал от един колега от Враца за 50лв от Е36 318и компакт 1998г. Вала беше като нов без надрано или черни точици от износване. Днес го монтирах на колата след много четене и разпитване как точно се зацепва спрямо веригата и спрямо шайбата на вала. Зацепването става по следния начин: Двигателя на белезите ГМТ. Слага се щифт под стартера за да застопори всичко. Вала в позицията като стария (трябва да ги сравните преди интервенцията и да си ориентирате новия в позиция ГМТ). Оттягат се болтчетата на шайбата (зъбчатото колело) за да се движи вала без него в границите на позволеното от шайбата с болтовете прикачени. Тук идва зацепването на вала: 1: Със специален уред за зацепване на вал или по следния начин: 2: Вала има една квадратна част на него. Сваля се маслената тръбичка която смазва вала. На квадратната част на вала се слага метална линиика за да се хоризонтира перфектно. Крайщата на линииката минават над ръбовете на главата. Ръбовете са абсолютно прави и хоризонтални (това е леглото на гарнитурата на капака на главата). Взима се шублер и се измерва растоянието между линииката и главата от двете страни. Вала се върти с милиметри докато растоянието е перфекно еднакво.
Сега донатягате ангренажа с малко лостче от мястото където е обтегача и стягате болтовете на шайбата на вала докато ангренажа е под напрежение. Обтегача сам по себе си не може да опъне ангренажа в нормален работен режим. Съвет от мен: каквито гарнитури свалите - слагайте нови! Ако имате средства сменете и веригата и обтегача - да и верига се износва, макар че никой в БГ не ги сменява!
Сглобявате и се радвате на нова кола с перфектна центровка която пали от 1/4 завъртане на стартера.
Не бих се доверил на сервиз за тази интервенция защото почти 100% няма да е зацепен вала като хората! Звънях на доста представителства на бмв докато ми кажат как се зацепва вала като в завода или поне както биха го зацепили в нормална държава.
Сега за ефекта след интервенцията.
Колата стана много по пъргава. Направо и олекна. Двигателя се развърта както трябва без замисляне или мъки. Разликата е от земята до небето. Това което БМВ са направили с 316и е престъпление!!!! Този вал е сменен при 316и за да имат един модел който влиза в евтините застрахователни групи за запад.
Колата сега е както трябва да е. Преди някакси се мъчеше но сега е съвсем друга. Направо съм бесен че не съм го сменил по-рано. Сега когато дам газ тръгва..... не мисли и не се мъчи или само да мучи като 105 магарета.
Който има 316и трябва да смени вала - никакви чипове - 50лв за един вал. Най добрите пари похарчени по колата!
Koлега, сложи и един ДИСА клапан и сложи софтуер от 18-ка, за да стане съвсем 18-ка! Ако имаш проблеми със софта, заповядай да ти го инстална!
- Rundev
- младши ентусиаст
- Мнения: 736
- Регистриран на: 20.11.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: мадамите да крещят :)
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
slitter написа:МЗ написа::clap:
Първо искам да благодаря на колегата Рундев за темата.
Преди няколко седмици видях темата на колегата и се замислих защото притежавам 316и Е46 преди фейса с М43ТУБ19 мотора. Колата върви отлично тъй като е поддържана перфектно и е купена нова. Както и да е.
Купих един вал от един колега от Враца за 50лв от Е36 318и компакт 1998г. Вала беше като нов без надрано или черни точици от износване. Днес го монтирах на колата след много четене и разпитване как точно се зацепва спрямо веригата и спрямо шайбата на вала. Зацепването става по следния начин: Двигателя на белезите ГМТ. Слага се щифт под стартера за да застопори всичко. Вала в позицията като стария (трябва да ги сравните преди интервенцията и да си ориентирате новия в позиция ГМТ). Оттягат се болтчетата на шайбата (зъбчатото колело) за да се движи вала без него в границите на позволеното от шайбата с болтовете прикачени. Тук идва зацепването на вала: 1: Със специален уред за зацепване на вал или по следния начин: 2: Вала има една квадратна част на него. Сваля се маслената тръбичка която смазва вала. На квадратната част на вала се слага метална линиика за да се хоризонтира перфектно. Крайщата на линииката минават над ръбовете на главата. Ръбовете са абсолютно прави и хоризонтални (това е леглото на гарнитурата на капака на главата). Взима се шублер и се измерва растоянието между линииката и главата от двете страни. Вала се върти с милиметри докато растоянието е перфекно еднакво.
Сега донатягате ангренажа с малко лостче от мястото където е обтегача и стягате болтовете на шайбата на вала докато ангренажа е под напрежение. Обтегача сам по себе си не може да опъне ангренажа в нормален работен режим. Съвет от мен: каквито гарнитури свалите - слагайте нови! Ако имате средства сменете и веригата и обтегача - да и верига се износва, макар че никой в БГ не ги сменява!
Сглобявате и се радвате на нова кола с перфектна центровка която пали от 1/4 завъртане на стартера.
Не бих се доверил на сервиз за тази интервенция защото почти 100% няма да е зацепен вала като хората! Звънях на доста представителства на бмв докато ми кажат как се зацепва вала като в завода или поне както биха го зацепили в нормална държава.
Сега за ефекта след интервенцията.
Колата стана много по пъргава. Направо и олекна. Двигателя се развърта както трябва без замисляне или мъки. Разликата е от земята до небето. Това което БМВ са направили с 316и е престъпление!!!! Този вал е сменен при 316и за да имат един модел който влиза в евтините застрахователни групи за запад.
Колата сега е както трябва да е. Преди някакси се мъчеше но сега е съвсем друга. Направо съм бесен че не съм го сменил по-рано. Сега когато дам газ тръгва..... не мисли и не се мъчи или само да мучи като 105 магарета.
Който има 316и трябва да смени вала - никакви чипове - 50лв за един вал. Най добрите пари похарчени по колата!
Koлега, сложи и един ДИСА клапан и сложи софтуер от 18-ка, за да стане съвсем 18-ка! Ако имаш проблеми със софта, заповядай да ти го инстална!
А на мен някой да ми "инсталне" най накрая км вместо мили само с обещанията си останах
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Колеги,
БМВ Е46 316 и 318 1997-2001 имат двигатели 1,9 и 1,8 кубика. Този двигaтел 1,9 дава 103, 118 и 143 конски сили при Z3 ако не се лъжа. Слага се и при Z3. Имам предвид, че с един обем на двигателя се извеждат различни въртящи моменти и различни конски сили. В този ред на мисли, дали знаете за разлика и на вала при Z3?
Може ли да напишете, какви са параметрите на вала при 316, 318 и Z3, след като се пише, че са с различни валове?
На мен ми се струва, че разликата между 316 и 318 и Z3 е в софтуера, докато останалите части са същите, а при Z3 има подсилване на генерация, спирачки и т.н. Моля ако някой може да посочи по- точни параметри на валовете, да ги посочи, за да се сравни, къде е разликата?
Все пак слагане на вал от Е36 компакт 1998година трябва да е от някакъв мотор. Тези мотори са с кубатура 1,6 и 1,9 и извеждат различни конски сили и най- вече различен въртящ момент. Развъртането на мотора все пак има някакви параметри на вала от Е36 компакт какви са те?
БМВ Е46 316 и 318 1997-2001 имат двигатели 1,9 и 1,8 кубика. Този двигaтел 1,9 дава 103, 118 и 143 конски сили при Z3 ако не се лъжа. Слага се и при Z3. Имам предвид, че с един обем на двигателя се извеждат различни въртящи моменти и различни конски сили. В този ред на мисли, дали знаете за разлика и на вала при Z3?
Може ли да напишете, какви са параметрите на вала при 316, 318 и Z3, след като се пише, че са с различни валове?
На мен ми се струва, че разликата между 316 и 318 и Z3 е в софтуера, докато останалите части са същите, а при Z3 има подсилване на генерация, спирачки и т.н. Моля ако някой може да посочи по- точни параметри на валовете, да ги посочи, за да се сравни, къде е разликата?
Все пак слагане на вал от Е36 компакт 1998година трябва да е от някакъв мотор. Тези мотори са с кубатура 1,6 и 1,9 и извеждат различни конски сили и най- вече различен въртящ момент. Развъртането на мотора все пак има някакви параметри на вала от Е36 компакт какви са те?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Само дето на Z3 мотора е М44Б19 и е 16-клапанов, за разлика от М43Б19, който е 8-клапанов... тоест моторите са съвсем различни.
Si non confectus, non reficiat.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
E аз в темата за тунинг на двигателите е 46 питах точно дали глава от м44б19 неможе да се сложи на м43ту19 по подобие на м42 към м43б18 в е36, но никой не отговори ..... Пишете, ако имате инфо по въпроса
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- cholik
- Потребител
- Мнения: 6
- Регистриран на: 18.03.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318
- Мечтае да кара: M3
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Абе единия вал е с 6 грама по тежък от другия поне това показват данните и като се замисли човек логично е... http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E4 ... cam_shaft/
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E4 ... cam_shaft/
http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E4 ... cam_shaft/
- mastersa6o
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 16.03.2009
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Колеги аз съм с компакт е36 м43б19 и много зе запалих по темата. Искам да попитам колегите, които са направили съответните промени или хора, които имат наблюдение над тах, дали трябва нещо друго да се купува освен посочение вал и ДИСА клапа като например гарнитура и гумички на клапаните? Този вал от 318ката дали се напасва точно на мястото на другия или трябва да се вземат и други части с него?
- deadlift955
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 6.05.2014
- Пол: Мъж
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
Вадя малко стара тема, значи само се сменя вала и колата става 18ка.. другите неща като софтуер и диса не са задължителни?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Въпрос за м43б19,смяна на разпределителен вал.
deadlift955 написа:Вадя малко стара тема, значи само се сменя вала и колата става 18ка.. другите неща като софтуер и диса не са задължителни?
ако искаш да я направиш 318-ка трябва и дис-ата да сложиш и софтуера да се смени също, аз също минах преди повече от 5 години по този път.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани