Рамо чистачки (Wiper Arm) / Смяна кора под чистачки
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- Mitko195
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
vassil_bk написа:Баш това ми трябваше! Евала!Gqbriel написа:Я погледни това,
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1334705,Щях да покажа интрумента но си го намерил...
А после как ще се напасват тия чистачки като се сглобява цялата работа...
Ще взема да питам в Дару колко ще ми вземат за тая манипулация и после ще видим дали ще го правя сам. Там поне ще имат всички инструменти и трябва да стане бързо...
Ако кожодерите са алчни както обикновено, имам идея- в Кобра сменят стъкла и са ми сваляли рамената на чистачките- отне им към 3 минути...Предполагам за 2 бири ще ти го направщят момчетата, провери ги
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
50 лв. искат в Дару само за трудMitko195 написа:Ако кожодерите са алчни както обикновено, имам идея- в Кобра сменят стъкла и са ми сваляли рамената на чистачките- отне им към 3 минути...Предполагам за 2 бири ще ти го направщят момчетата, провери ги
Можеш ли да ми кажеш в кой техен клон си ходил? Направо да ходя натам да ги питам...
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
На 1-ва Българска армия Ко му е на клона там?
- Gqbriel
- старши ентусиаст
- Мнения: 6156
- Регистриран на: 14.06.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: комби
- Мечтае да кара: Нещо с S мотор
- Детайли за колата: N52B25
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Незнам за Кобра,
какво ли не съм чел за тях..някой казват че са пишмани някои са доволни.Ако питате мен последвай съвета на pazokolarov ,вземи нови втулки направо и сам я смени.Не нещо кой знае колко инженерно трудно,пробвай леко и спокойно нерви си трябват и желание.Ако не ти се занимава ,това е друго.
какво ли не съм чел за тях..някой казват че са пишмани някои са доволни.Ако питате мен последвай съвета на pazokolarov ,вземи нови втулки направо и сам я смени.Не нещо кой знае колко инженерно трудно,пробвай леко и спокойно нерви си трябват и желание.Ако не ти се занимава ,това е друго.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5
- ludia
- Мнения: 1079
- Регистриран на: 6.05.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Бързо
- Мечтае да кара: М3 Е92
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Немога да повярвам че това нещо те затруднява като знам с какви неща си се справял това трябва да е като детска игра за теб Васка.
В петък събота и неделя съм свободен мога да ти асистирам и да го махнем, свалял съм чистачките на Е36 Е34 Е39 и предполагам историята е същата. А и използвам подобен инструмент, но по скоро е като буквата V за вадене на пирони но върши същата работа
В петък събота и неделя съм свободен мога да ти асистирам и да го махнем, свалял съм чистачките на Е36 Е34 Е39 и предполагам историята е същата. А и използвам подобен инструмент, но по скоро е като буквата V за вадене на пирони но върши същата работа
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
http://clip4e.com/play.php?id=45143
- Mitko195
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
vassil_bk написа:50 лв. искат в Дару само за трудMitko195 написа:Ако кожодерите са алчни както обикновено, имам идея- в Кобра сменят стъкла и са ми сваляли рамената на чистачките- отне им към 3 минути...Предполагам за 2 бири ще ти го направщят момчетата, провери ги
Можеш ли да ми кажеш в кой техен клон си ходил? Направо да ходя натам да ги питам...
В Орландовци- 1ва българска армия мисля, че беше адреса Ако не друго, поне може да погледаш и да попиеш ''ноу-хау''
- majstorapetkov
- младши ентусиаст
- Мнения: 422
- Регистриран на: 21.07.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е90
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Пробвайте и с подходяща по размер скоба за вадене на лагери. Също става.
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Колеги,
Готов съм! Днес ходих в Кобра - представителството им във Военна рампа, на ул. "Първа Българска Армия" #11 В. Взеха ми 5 лв. за цялата операция по смяна на кората. Ако не ви се занимава, директно отивайте натам. Таксуваха ме като "Лепене на лайсна" Много любезни и експедитивни се оказаха!
Иначе, човекът много рязко и силно натисна няколко пъти рамото на чистачките надолу и настрани към стъклото и те моментално излязоха. Интересното е, че като излязоха раменете, втулките си останаха набити в тях. Както и да е, втулките не съм ги сменял. Така че, ако на някой му се прецака някоя, имам 2 резервни
Готов съм! Днес ходих в Кобра - представителството им във Военна рампа, на ул. "Първа Българска Армия" #11 В. Взеха ми 5 лв. за цялата операция по смяна на кората. Ако не ви се занимава, директно отивайте натам. Таксуваха ме като "Лепене на лайсна" Много любезни и експедитивни се оказаха!
Иначе, човекът много рязко и силно натисна няколко пъти рамото на чистачките надолу и настрани към стъклото и те моментално излязоха. Интересното е, че като излязоха раменете, втулките си останаха набити в тях. Както и да е, втулките не съм ги сменял. Така че, ако на някой му се прецака някоя, имам 2 резервни
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Само кората ли се сменя? Някакви уплътнения трябват ли?
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Не, никакви уплътнения не ти трябват. На новата кора си има всичко. Дори имаше нови 7 и 8, от схемата, монтирани на самата кора. Единствено гуменото уплътнение трябва да си прехвърлиш от старата на новата. То се пада между кората и капака на филтъра за купето.vavilon написа:Само кората ли се сменя? Някакви уплътнения трябват ли?
Схемата:
- Mitko195
- младши ентусиаст
- Мнения: 418
- Регистриран на: 23.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530xi
- Мечтае да кара: S65 Lorinser
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Поредният пример, че Дару кар не ценят парите и гонят сами клиенти
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
vavilon написа:Само кората ли се сменя? Някакви уплътнения трябват ли?
На оригиналните нови кори не се прехвърлят никакви уплътнения от стара кора. Уплътнението (вътрешното/долното), което представлява един шнур от пореста гума и ляга върху ламарината над филтъра на климатика, и външното, което ляга върху прозореца, са залепени към кората.
Ако има някакви други изработки - възможно е да се налага такова прехвърляне, не знам, но би било много странно.
- vavilon
- старши ентусиаст
- Мнения: 2049
- Регистриран на: 30.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 318i 98
- Мечтае да кара: Електромобил...
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
Всичко е ясно Само за раменете неможах да разбера. Колега искаш да кажеш че в Кобра са ти свалили раменете на ръка? И ако е така можеш ли ако е възможно разбира се да обесниш малко по-подробно как става?
Благодаря предварително
Благодаря предварително
- vassil_bk
- младши ентусиаст
- Мнения: 682
- Регистриран на: 20.10.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: купета
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
За това вътрешното уплътнение, което ляга върху стъклото, си прав - беше сложено на новата кора. То не ми изглеждаше да е като отделна част така или иначе... Точно затова не съм споменал, че трябва да му се прави каквото и да е... Говорех за уплътнението, подобно на онези гумените, които ги има на почти всички разделители в двигателния отсек. Е тук на снимката човекът пише, че се сваля и се слага на новата кора (за справка линка от първата страница на темата):pazokolarov написа:На оригиналните нови кори не се прехвърлят никакви уплътнения от стара кора. Уплътнението (вътрешното/долното), което представлява един шнур от пореста гума и ляга върху ламарината над филтъра на климатика, и външното, което ляга върху прозореца, са залепени към кората.
Да, точно така. Не ползваха никакви инструменти. Чак ме хвана срам, че не успях сам да го сваляvavilon написа:Всичко е ясно Само за раменете неможах да разбера. Колега искаш да кажеш че в Кобра са ти свалили раменете на ръка? И ако е така можеш ли ако е възможно разбира се да обесниш малко по-подробно как става?
Благодаря предварително
Този фен просто го хвана с две ръце (долу в основата, където е ухото) и супер здраво и рязко го натисна едновременно надолу, към стъклото, и малко настрани. Рамото излезе буквално след 2-3 такива тласъци. Ако питаш мен, просто не се занимавай. За 10 мин. срещу 5 лв. ще ти свършат работата и дори няма да си изцапаш ръцете. А Дару нека искат 50 лв. за труд
П.П. Пак да напомня, както и в темата пише: като се махне старата кора си извадете белите щифтове, в които се щрака самата кора. Те си остават забити в ламарините като се свали кората и трябва да се измъкнат преди да се сложи новата, защото тя идва с нови такива.
- pazokolarov
- старши ентусиаст
- Мнения: 2287
- Регистриран на: 26.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320dA 525xd
Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)
vassil_bk написа:... Говорех за уплътнението, подобно на онези гумените, които ги има на почти всички разделители в двигателния отсек.
'Псулютно вярно! То се прехвърля. Не се води към кората, а е уплътнение за капака, заради това се надприказваме поради недоразумение.
vavilon написа:Всичко е ясно Само за раменете неможах да разбера. Колега искаш да кажеш че в Кобра са ти свалили раменете на ръка? И ако е така можеш ли ако е възможно разбира се да обесниш малко по-подробно как става?
Процедурата е точно както я е описал Васко по-горе. Не са нужни никакви скоби. Само не забравяйте първо да вдигнете рамото на чистачката, за да се освободи основата от натиска на пружината. Малко лашкане (без чупене ) и чистачката изкача. Втулките също нищо не им става, могат да се ползват пак, предполагам. (Аз се бях запасил вече с нови и ги смених). При мен и кората си беше в ред, само вътрешното уплътнение беше разлепено леко около дупката за едната чистака, и понеже беше подгизнало и нямах време да го лепя и ... нова кора. Сега имам резервна, ако на някой му трябва - да свирка
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани