Рамо чистачки (Wiper Arm) / Смяна кора под чистачки

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от Mitko195 » 12 Окт 2010, 12:38

vassil_bk написа:
Gqbriel написа:Я погледни това,
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1334705,Щях да покажа интрумента но си го намерил...
Баш това ми трябваше! Евала! :bowdown:

А после как ще се напасват тия чистачки като се сглобява цялата работа...
Ще взема да питам в Дару колко ще ми вземат за тая манипулация и после ще видим дали ще го правя сам. Там поне ще имат всички инструменти и трябва да стане бързо...

Ако кожодерите са алчни както обикновено, имам идея- в Кобра сменят стъкла и са ми сваляли рамената на чистачките- отне им към 3 минути...Предполагам за 2 бири ще ти го направщят момчетата, провери ги ;)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vassil_bk » 12 Окт 2010, 12:59

Mitko195 написа:Ако кожодерите са алчни както обикновено, имам идея- в Кобра сменят стъкла и са ми сваляли рамената на чистачките- отне им към 3 минути...Предполагам за 2 бири ще ти го направщят момчетата, провери ги ;)
50 лв. искат в Дару само за труд :kuku:
Можеш ли да ми кажеш в кой техен клон си ходил? Направо да ходя натам да ги питам...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vavilon » 12 Окт 2010, 13:05

На 1-ва Българска армия :) Ко му е на клона там? :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от Gqbriel » 12 Окт 2010, 13:33

Незнам за Кобра,
какво ли не съм чел за тях..някой казват че са пишмани някои са доволни.Ако питате мен последвай съвета на pazokolarov ,вземи нови втулки направо и сам я смени.Не нещо кой знае колко инженерно трудно,пробвай леко и спокойно нерви си трябват и желание.Ако не ти се занимава ,това е друго.
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5


Аватар
Мнения: 1079
Регистриран на: 6.05.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Бързо
Мечтае да кара: М3 Е92

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от ludia » 12 Окт 2010, 14:33

Немога да повярвам че това нещо те затруднява като знам с какви неща си се справял това трябва да е като детска игра за теб Васка.
В петък събота и неделя съм свободен мога да ти асистирам и да го махнем, свалял съм чистачките на Е36 Е34 Е39 и предполагам историята е същата. А и използвам подобен инструмент, но по скоро е като буквата V за вадене на пирони но върши същата работа :yes:
Изображение
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!


http://clip4e.com/play.php?id=45143

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от Mitko195 » 12 Окт 2010, 16:05

vassil_bk написа:
Mitko195 написа:Ако кожодерите са алчни както обикновено, имам идея- в Кобра сменят стъкла и са ми сваляли рамената на чистачките- отне им към 3 минути...Предполагам за 2 бири ще ти го направщят момчетата, провери ги ;)
50 лв. искат в Дару само за труд :kuku:
Можеш ли да ми кажеш в кой техен клон си ходил? Направо да ходя натам да ги питам...

В Орландовци- 1ва българска армия мисля, че беше адреса :yes: Ако не друго, поне може да погледаш и да попиеш ''ноу-хау'' :lol:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 422
Регистриран на: 21.07.2008
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е90

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от majstorapetkov » 12 Окт 2010, 16:31

Пробвайте и с подходяща по размер скоба за вадене на лагери. Също става. :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vassil_bk » 20 Ное 2010, 11:55

Колеги,
Готов съм! Днес ходих в Кобра - представителството им във Военна рампа, на ул. "Първа Българска Армия" #11 В. Взеха ми 5 лв. :shock: за цялата операция по смяна на кората. Ако не ви се занимава, директно отивайте натам. :yes: Таксуваха ме като "Лепене на лайсна" :mhihi: Много любезни и експедитивни се оказаха!

Иначе, човекът много рязко и силно натисна няколко пъти рамото на чистачките надолу и настрани към стъклото и те моментално излязоха. Интересното е, че като излязоха раменете, втулките си останаха набити в тях. Както и да е, втулките не съм ги сменял. Така че, ако на някой му се прецака някоя, имам 2 резервни :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vavilon » 20 Ное 2010, 14:55

Само кората ли се сменя? Някакви уплътнения трябват ли?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vassil_bk » 20 Ное 2010, 16:11

vavilon написа:Само кората ли се сменя? Някакви уплътнения трябват ли?
Не, никакви уплътнения не ти трябват. На новата кора си има всичко. Дори имаше нови 7 и 8, от схемата, монтирани на самата кора. :yes: Единствено гуменото уплътнение трябва да си прехвърлиш от старата на новата. То се пада между кората и капака на филтъра за купето.

Схемата:
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 418
Регистриран на: 23.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 530xi
Мечтае да кара: S65 Lorinser

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от Mitko195 » 20 Ное 2010, 19:13

Поредният пример, че Дару кар не ценят парите и гонят сами клиенти :clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от pazokolarov » 20 Ное 2010, 19:26

vavilon написа:Само кората ли се сменя? Някакви уплътнения трябват ли?

На оригиналните нови кори не се прехвърлят никакви уплътнения от стара кора. Уплътнението (вътрешното/долното), което представлява един шнур от пореста гума и ляга върху ламарината над филтъра на климатика, и външното, което ляга върху прозореца, са залепени към кората.

Ако има някакви други изработки - възможно е да се налага такова прехвърляне, не знам, но би било много странно. :shock:
Изображение
ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2049
Регистриран на: 30.05.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E46 318i 98
Мечтае да кара: Електромобил...

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vavilon » 20 Ное 2010, 19:47

Всичко е ясно 8) Само за раменете неможах да разбера. Колега искаш да кажеш че в Кобра са ти свалили раменете на ръка? И ако е така можеш ли ако е възможно разбира се да обесниш малко по-подробно как става?
Благодаря предварително :wave:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 682
Регистриран на: 20.10.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: купета

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от vassil_bk » 20 Ное 2010, 21:24

pazokolarov написа:На оригиналните нови кори не се прехвърлят никакви уплътнения от стара кора. Уплътнението (вътрешното/долното), което представлява един шнур от пореста гума и ляга върху ламарината над филтъра на климатика, и външното, което ляга върху прозореца, са залепени към кората.
За това вътрешното уплътнение, което ляга върху стъклото, си прав - беше сложено на новата кора. То не ми изглеждаше да е като отделна част така или иначе... Точно затова не съм споменал, че трябва да му се прави каквото и да е... Говорех за уплътнението, подобно на онези гумените, които ги има на почти всички разделители в двигателния отсек. Е тук на снимката човекът пише, че се сваля и се слага на новата кора (за справка линка от първата страница на темата):
Изображение

Изображение

vavilon написа:Всичко е ясно 8) Само за раменете неможах да разбера. Колега искаш да кажеш че в Кобра са ти свалили раменете на ръка? И ако е така можеш ли ако е възможно разбира се да обесниш малко по-подробно как става?
Благодаря предварително :wave:
Да, точно така. Не ползваха никакви инструменти. Чак ме хвана срам, че не успях сам да го сваля :oops:
Този фен просто го хвана с две ръце (долу в основата, където е ухото) и супер здраво и рязко го натисна едновременно надолу, към стъклото, и малко настрани. Рамото излезе буквално след 2-3 такива тласъци. Ако питаш мен, просто не се занимавай. За 10 мин. срещу 5 лв. ще ти свършат работата и дори няма да си изцапаш ръцете. :mhihi: А Дару нека искат 50 лв. за труд :dummy:

П.П. Пак да напомня, както и в темата пише: като се махне старата кора си извадете белите щифтове, в които се щрака самата кора. Те си остават забити в ламарините като се свали кората и трябва да се измъкнат преди да се сложи новата, защото тя идва с нови такива. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2287
Регистриран на: 26.01.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 320dA 525xd

Re: Рамо чистачки (Wiper Arm)

Мнение от pazokolarov » 20 Ное 2010, 22:04

vassil_bk написа:... Говорех за уплътнението, подобно на онези гумените, които ги има на почти всички разделители в двигателния отсек.

:ok:
'Псулютно вярно! :D То се прехвърля. Не се води към кората, а е уплътнение за капака, заради това се надприказваме поради недоразумение. :yes:

vavilon написа:Всичко е ясно 8) Само за раменете неможах да разбера. Колега искаш да кажеш че в Кобра са ти свалили раменете на ръка? И ако е така можеш ли ако е възможно разбира се да обесниш малко по-подробно как става?

Процедурата е точно както я е описал Васко по-горе. Не са нужни никакви скоби. Само не забравяйте първо да вдигнете рамото на чистачката, за да се освободи основата от натиска на пружината. Малко лашкане (без чупене :mhihi: ) и чистачката изкача. Втулките също нищо не им става, могат да се ползват пак, предполагам. (Аз се бях запасил вече с нови и ги смених). При мен и кората си беше в ред, само вътрешното уплътнение беше разлепено леко около дупката за едната чистака, и понеже беше подгизнало и нямах време да го лепя и ... нова кора. :mhihi: Сега имам резервна, ако на някой му трябва - да свирка
Изображение
ИзображениеИзображение

ПредишнаСледваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook