Проблем с нафта в маслото на Е46
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Проблем с нафта в маслото на Е46
Колеги помагайте, МОЛЯ!!!
Бързо и накратко, питам за Е46 320D. Отидох да си сменя маслото в лицензирания сервиз на BMW, в Благоевград и там един от майсторите ми каза, че старото масло му намирисва на нафта и е доста рядко, да наблюдавам дали нивото на новото маслото на пръчката ще се повиши с карането ,и че е твърде вероятно да влиза нафта в маслото. След около 2000 км след смяната на мен ми се видя, че нивото е малко повишено и започнах питания насам - натам.
От друг, пак уж качествен сервиз пък ми казаха, че този двигател няма от къде да вкарва нафта в маслото. Кой прав кой крив
Ако някой е имал такъв проблем или пък има какво да каже по темата - благодаря предварително!!!!
Бързо и накратко, питам за Е46 320D. Отидох да си сменя маслото в лицензирания сервиз на BMW, в Благоевград и там един от майсторите ми каза, че старото масло му намирисва на нафта и е доста рядко, да наблюдавам дали нивото на новото маслото на пръчката ще се повиши с карането ,и че е твърде вероятно да влиза нафта в маслото. След около 2000 км след смяната на мен ми се видя, че нивото е малко повишено и започнах питания насам - натам.
От друг, пак уж качествен сервиз пък ми казаха, че този двигател няма от къде да вкарва нафта в маслото. Кой прав кой крив
Ако някой е имал такъв проблем или пък има какво да каже по темата - благодаря предварително!!!!
- tani bojilov
- младши ентусиаст
- Мнения: 348
- Регистриран на: 3.04.2010
- Местоположение: Банкя
- Пол: Мъж
- Кара: е 46 320д 136кс + чип
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
И аз съм на това мнение,но все пак проверявай маслото нищо няма да ти станеkatch_ написа: друг, пак уж качествен сервиз пък ми казаха, че този двигател няма от къде да вкарва нафта в маслото
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
ей такова нещо за 1 път чувам кажи като разбереш от каде е проблема че ми стана интересно
- S7
- старши ентусиаст
- Мнения: 1893
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Miami
- Кара: 330ci/X5 3.5i
- Мечтае да кара: трезвен
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
кофти,кофти ама пък как се вре при маслото
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
Горивната и мазителната система нямат никакви общи точки... имам съмнения, но са в твоя майстор... все пак то не пречи да си проверяваш и да ъпдейтваш темата, защото е интересно.
Si non confectus, non reficiat.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
има вероятност като изгасиш мотора от дюзите ти да изтича нафта.... но чак пък с такива разшлякани дюзи да си... нещо много е абсурдно това да ти кажа... за бензинов мотор 100% тва е проблема за наличие на гориво в маслото!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
Съвсем нормално е в подбуталното пространство да преминава прясно горивно вещество, както и отработени от горенето продукти.
Допирните "точки" между двете системи, за което спомена колегата по-горе, са повърнините, по които се движат буталните пръстени (сегментите).
Тъй като уплътнението не е напълно херметично, а и всички знаем за така наречения помпен ефект на пръстените на буталото, е съвсем в границите на нормалното масло да преминава от подбуталното в надбуталното пространство, а в обратната посока да преминава нафта/бензин, отработени продукти на горенето и т.н.
В този ред на мисли, вашите автомобили, драги собственици, не харчат почти никакво масло, а харчат, дори и по половин литър на 1000 км (някои коли). Други хачат по 200-300 мл на 1000 км. Причината за това нивото да остава постоянно е, че в маслената вана вече има други вещества, изключая машинното масло и добавките в него (моторно масло).
Поздрави!
Допирните "точки" между двете системи, за което спомена колегата по-горе, са повърнините, по които се движат буталните пръстени (сегментите).
Тъй като уплътнението не е напълно херметично, а и всички знаем за така наречения помпен ефект на пръстените на буталото, е съвсем в границите на нормалното масло да преминава от подбуталното в надбуталното пространство, а в обратната посока да преминава нафта/бензин, отработени продукти на горенето и т.н.
В този ред на мисли, вашите автомобили, драги собственици, не харчат почти никакво масло, а харчат, дори и по половин литър на 1000 км (някои коли). Други хачат по 200-300 мл на 1000 км. Причината за това нивото да остава постоянно е, че в маслената вана вече има други вещества, изключая машинното масло и добавките в него (моторно масло).
Поздрави!
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
Или аз нищо не разбрах от това последното, или ти, колега, нещо не си го написал като хората
Може ли пак?
Може ли пак?
Si non confectus, non reficiat.
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
Разбирам, че не съм бил достатъчно ясен, за което се извинявам.
Искам да кажа, че между подбуталното и надбуталното пространство има обмяна на вещество. От горивната камера в маслото преминават продукти от горенето, както дори и прясно горивно вещество.
В обратната посока се случва същото. В камерата преминава моторно масло, което бива изгорено.
Това е съвсем нормално, имайки предвид конструкцията на двигателя с вътрешно горене. По-точно трябва да се насочим към буталните пръстени (сегментите) и тяхното помпено действие.
За това, според мен, след известен пробег е съвсем нормално моторното масло да е променило цвета си в някаква степен, мириса, а за смазочните качества да не говорим.
Благодаря!
Искам да кажа, че между подбуталното и надбуталното пространство има обмяна на вещество. От горивната камера в маслото преминават продукти от горенето, както дори и прясно горивно вещество.
В обратната посока се случва същото. В камерата преминава моторно масло, което бива изгорено.
Това е съвсем нормално, имайки предвид конструкцията на двигателя с вътрешно горене. По-точно трябва да се насочим към буталните пръстени (сегментите) и тяхното помпено действие.
За това, според мен, след известен пробег е съвсем нормално моторното масло да е променило цвета си в някаква степен, мириса, а за смазочните качества да не говорим.
Благодаря!
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
Така е по-ясно, но предполагам се досещаш, че за да смеси масло и нафта по този начин сегментите трябва да са непознат елемент в конкретния мотор... демек адски износени... а и ми е интересно тоя майстор да не е хрътка, че е надушил нафта в маслото... при положение, че миришат много подобно
Si non confectus, non reficiat.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
mzgrv написа:Съвсем нормално е в подбуталното пространство да преминава прясно горивно вещество, както и отработени от горенето продукти.
Прясна горивна смес при дизела няма как да преминава когато работи мотора.... по простата причина, че се сгъстява само въздух, и в момента на впръскването всичко изгаря/възпламенява се.... за отработените от горенето продукти съм съгласен!!!
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
То затова съвсем прясно масло само след 200-300 км вече е черно като катран...
Si non confectus, non reficiat.
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
LUCIFER'S написа:mzgrv написа:Съвсем нормално е в подбуталното пространство да преминава прясно горивно вещество, както и отработени от горенето продукти.
Прясна горивна смес при дизела няма как да преминава когато работи мотора.... по простата причина, че се сгъстява само въздух, и в момента на впръскването всичко изгаря/възпламенява се.... за отработените от горенето продукти съм съгласен!!!
Да, съвършено вярно! Говоря за двигателите с вътрешно горене, като цяло (и бензиновите такива).
Въпреки че горивно вещество (газьол) при дизеловите двигатели също преминава, поради причината, че не цялото количество впръскано дизелово гориво се възпламенява и изгаря. Разбира се, стремежът на конструкторите е тъкмо в тази посока, а именно - пълното изгаряне.
- SlipX
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 235
- Регистриран на: 19.09.2012
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: ШЕ 330d (manual)
- Мечтае да кара: bmw f10 m5
- Детайли за колата: M-packet Mtech 1
Re: Проблем с нафта в маслото на Е46
Колеги, за да не вдигам нова тема ще ползвам тази старата. Преди няколко дни имах теч на масло. Събираше се във ваничката където са дюзите. Отначало мислехме че е нафта и е от някоя дюза понеже маслото с което карам е тънко 5в30. В крайна сметка се оказа гарнитурата която е под тях. Понеже теча беше 2-3 дни имам видими петна на местата където съм паркирал си гледам нивото на маслото сега. Евентуално ако е нужно да долея. Обслужил съм колата преди 1000 км. Понеже вчера я взех от майстора и беше топла не можах да преценя добре колко е маслото понеже на щеката беше до горе. Тази сутрин го проверявам и маслото е на максимум. Имам леки опасения, че като го сменяхме маслото съм налял малко повече отколкото е нужно и от там да е дошъл и проблема с гарнитурата. Другия проблем от който се опасявам е да не да ми смесва нафта с масло? Има и трета вероятност мисля че на мястото където съм паркирал в момента има лек наклон в посока надолу откъм шофьора. Някъде бях и че че маслото се проверява на загряла кола. Колата върви като пушка, не пуши (само 1вия път като я стъпча по мъжката).
20 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани